blijkbaar wel:
http://www.rijdenopautogas.nl/nl/prijzen_en_acties.php
ACT: LPG
Thanks. Waarom kreeg ik die niet gegoogled? 
Nice, biedt perspectief!

Nice, biedt perspectief!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Google zuigt



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi

Hier maar ff mijn vraag posten:
Ik heb nu 2,5 jaar dus een MegII 1,4 16V op gas, bevalt me prima, heb er zelf een 85K mee gereden, teller staat nu op 212K, enig nadeel is dus de ietwat lichte motor in een redelijk zware auto.... Maar goed mijn vraag is dus kan er een open luchtfilter op, weet dat het niet handig is bij oudere lpg installties ivm backfires, maar dit is een G3 met injectoren. Verwacht geen mega winsten met een open luchtfilter,maar heb er bij andere auto's wel goede ervaringen mee (wil dan ook de uitlaat ter zijner tijd aanpassen) maar elk beetje meer komt me wel van pas met de vouwwagen er achter.
Ik heb nu 2,5 jaar dus een MegII 1,4 16V op gas, bevalt me prima, heb er zelf een 85K mee gereden, teller staat nu op 212K, enig nadeel is dus de ietwat lichte motor in een redelijk zware auto.... Maar goed mijn vraag is dus kan er een open luchtfilter op, weet dat het niet handig is bij oudere lpg installties ivm backfires, maar dit is een G3 met injectoren. Verwacht geen mega winsten met een open luchtfilter,maar heb er bij andere auto's wel goede ervaringen mee (wil dan ook de uitlaat ter zijner tijd aanpassen) maar elk beetje meer komt me wel van pas met de vouwwagen er achter.
het geluid is leuk maar winst minimaal zoniet minder vermogen dan origineel....
Heb bij verschillende auto's er best winst mee behaal, maar 1 was benzine met carb/ram air en andere uitlaat, de andere was een diesel met veranderde inlaat en uitlaat .... Maar goed dit is dan weer injectie en Lpg...
(btw wil dan ook hier de uitlaat bij aanpakken)
(btw wil dan ook hier de uitlaat bij aanpakken)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand een beetje ervaringen met een 1.6 16v (K4M) op LPG G3? Wat zijn de kilometerstanden die je daar een beetje op kan zetten zonder al te veel problemen? Gaat dat ook een beetje makkelijk naar de 3 ton?
Motor ligt in een Clio II uit 2005.
Motor ligt in een Clio II uit 2005.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Volgens mij maken veel Méganes met die motor en gas wel serieus veel kilometers.
Ik heb exact dezelfde motor in een megane coupe en die staat nu op 346000km
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die blokken kunnen wel wat hebben ja.
Nu op 265.000 bijna and still going strong ...
Nu op 265.000 bijna and still going strong ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Duidelijk
Dat moet dus geen probleem zijn...thanks voor de info


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ben van 30k per jaar, naar zo'n 6 a 7 K per jaar, en ja ik heb hem toch al, maar de 1,4 word toch wat te licht voor de vakantie met 2 opgroeiende kids en een vouwwagen er achter... ( en na 4 jaar ben ik ook wel eens toe aan wat anders (dus dan maar wat groters
)

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
LPG kan al vrij snel uit ja, laatst een paar dagen de BMW van m'n pa op LPG meegehad, volgens mij rijd dat nog goedkoper dan m'n 2002 Golf TDI, alleen dat tanken elke keer he. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat vind ik de grootste drempel ja...het vaak tanken. Maar goedkoper is het zeker, al is het maar op onderhoud. Morgen waarschijnlijk even kijken bij een Megane II 2.0 16v op LPG uit 2007. Kijken of dat wat is 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, een dieseltje heeft doorgaans minder onderhoud nodig dan een LPG auto. geen bougie's, geen LPG filters en geen LPGpompen (Vialle) die er mee ophouden. dat er bij een diesel wel eens een gloeistiftje kapot gaat daargelaten. maar dat komt ook niet iedere beurt voor. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Maar bij een diesel is een grotere reparatie wel weer eerder onwijs duur. Denk aan verstuivers/EGR klep/turbo/intercooler/hogedrukpomp. Loopt bij een diesel (common-rail) vrij snel in de papieren...
Daarbij heeft de dCi om de 15.000 een beurt en een LPG om de 30.000...dat scheelt ook weer €60 aan olie elk jaar
Daarbij heeft de dCi om de 15.000 een beurt en een LPG om de 30.000...dat scheelt ook weer €60 aan olie elk jaar

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
MOD
Post verplaatst naar topic waar hij hoort... 
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 6#p2347196
MartijnG schreef:Dat vind ik de grootste drempel ja...het vaak tanken. Maar goedkoper is het zeker, al is het maar op onderhoud. Morgen waarschijnlijk even kijken bij een Megane II 2.0 16v op LPG uit 2007. Kijken of dat wat is
Als dat niks is heb ik nog een 1,4 16V, enne dat tanken valt best wel mee hoor, ik zit meestal net tegen de 600 kilometer op een tank, en mijn record staat op net geen 650km op een gastank

Btw litertje diesel doet bijna 1,40/liter lpg 0,70/liter dus dan moet een diesel zo 1/24 rijden om qua verbruik net zo duur te zijn als op LPG, enne scheelt ook behoorlijk in de mrb LPG doet bij mijn auto 64 euro in de maand tegen 101 voor een 1,5dci. Plus dat een diesel nieuw duurder is in aanschaf (hogere verzekeringspremie) , en de Renault motoren prima met LPG overweg kunnen. Heb nu 236K op de teller en blokje doet het nog steeds als nieuw. Diesel heeft in mijn ogen maar groot pluspunt: het koppel (dat is dan ook eigenlijk de belangrijkste reden waarom mijn Meg weg mag.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Exact, dat koppel is fijn, niet dat gejaag in toeren en terugschakelen om een beetje fatsoenlijk te versnellen.
En dat is wel wat waard als je veel km's maakt
En dat is wel wat waard als je veel km's maakt

tja van een 1.4 16V die eigenlijk voor de megane 2 te klein is, naar een turbo dieseltje is natuurlijk en super verschil.
ik heb een 2.0 16V en ik rijd steevast 550 km uit een volle tank lpg. bij mij in Groningen kost hier in de stad lpg nu nog 67 cent... Maar qua onderhoud is idd normaal gesproken voor een diesel goedkoper, en die 15k voor een dci is dat niet weinig? mijn Fiat doblo op diesel met ook commonrail, is een beurt 20K, maar voor de olie veel later. er zit een Olie controle systeem in die aangeeft wanneer je moet olie vervangen.. (ik doe altijd bij 20k gewoon) Peugeot partner was voor de hdi ook 30K
ik heb een 2.0 16V en ik rijd steevast 550 km uit een volle tank lpg. bij mij in Groningen kost hier in de stad lpg nu nog 67 cent... Maar qua onderhoud is idd normaal gesproken voor een diesel goedkoper, en die 15k voor een dci is dat niet weinig? mijn Fiat doblo op diesel met ook commonrail, is een beurt 20K, maar voor de olie veel later. er zit een Olie controle systeem in die aangeeft wanneer je moet olie vervangen.. (ik doe altijd bij 20k gewoon) Peugeot partner was voor de hdi ook 30K
Ik ga dus geen turbo diesel kopen he, ga juist veel minder kilometers rijdenAbel schreef:tja van een 1.4 16V die eigenlijk voor de megane 2 te klein is, naar een turbo dieseltje is natuurlijk en super verschil.
ik heb een 2.0 16V en ik rijd steevast 550 km uit een volle tank lpg. bij mij in Groningen kost hier in de stad lpg nu nog 67 cent... Maar qua onderhoud is idd normaal gesproken voor een diesel goedkoper, en die 15k voor een dci is dat niet weinig? mijn Fiat doblo op diesel met ook commonrail, is een beurt 20K, maar voor de olie veel later. er zit een Olie controle systeem in die aangeeft wanneer je moet olie vervangen.. (ik doe altijd bij 20k gewoon) Peugeot partner was voor de hdi ook 30K

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Abel, de huidige 1.5 dci's (vanaf 2009 oid) mogen/gaan ook om de 30k, dus hangt er een beetje vanaf 
