Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar je zegt afsteld. Ik bedoel dat je die sensor toch niet lukraak ergens anders kan neerhangen. Die locatie/temp is toch gekoppeld aan de ecu? Dus ga je verplaatsen moet je anders afstellen en kom je op het hetzelfde uit. Of denk ik verkeeerd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Imo zou je hem best ergens anders kunnen plaatsen, zolang het maar in het spruitstuk is. Dat is waar de lucht daadwerkelijk de kop in gaat en daar is die op af gesteld.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Zo even weer stof afblazen. Na het gedoe met het mappen van de nokkenassen maar gelijk besloten om voor een andere ecu te gaan (op aanraden van menno). Welke het is geworden kom ik nog even op terug.

Gister avond ook maar besloten de standaard vliegwiel sensor te vervangen. Net zoals tuur heb ik gelezen dat deze veel problemen veroorzaakt. Ik heb besloten om hier een vr sensor te gebruiken van ford. Deze zag ik ook terug in de trottlebodie set van k-tec.

[img]http://imageshack.us/a/img507/6845/imageuazn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/4007/imagebhtq.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

loopt ie nog niet?

duurt dat lang of niet ? ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Afgelopen weken lekker lopen spelen met de nieuwe ecu. Bekabeling was eerlijk gezegd makkelijker dan gedacht. Ik heb eerst de originele kabelboom ontdaan van alle ecu gerelateerde bedrading. Toen hield ik een dun boompje over voor de fan, dynamo, startmotor, bobine (voeding), achteruitrijschakelaar, koelwater temp voor dashboard en oliedruk schakelaar en meter. Ook heb ik alles verwijdert voor het nakoel waterpompje (2 relais en een timer!) Je houdt alleen een relais over voor contact en de benzinepomp.

De microsquirt (350 euro) werd geleverd met een 3 meter kabelboom en heb besloten om deze in het relais kastje te bouwen. Wat uiteindelijk ook is gelukt. Dit samen met een setje megane f7r injectoren en een spartan wideband lamda (100 euro) geeft een erg betaalbaar setje met ruim voldoende mogelijkheden voor een turboloze f7r.

[img]http://imageshack.us/a/img818/4939/ew3hires.gif[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/3825/img18461.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/4342/img18431e.jpg[/img]

Ook besloten de map sensor en luchtinlaat temperatuur sensor te verplaatsen. Wat er voor zorgt dat alles nu lekker bij elkaar zit.

[img]http://imageshack.us/a/img221/4677/img18451.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/4658/img18441e.jpg[/img]

Laatst Menno over de vloer gehad voor de eerte start en afstelling. Het duurde niet lang voordat we er achter kwamen dat het vliegwielsensor nog wat problemen gaf. Met als gevolg dat we niet verder konden komen dan 4000 toeren. Dit is inmiddels verholpen en donderdag hoop ik bij Menno de definitieve mapping te kunnen krijgen. De mapping verliep voor de rest erg makkelijk en de auto is nu ook al prima rijdbaar, ik kan dus alleen nog niet veilig boven in de toeren komen.

http://img856.imageshack.us/img856/5458 ... vztckw.mp4

Ik lees vaak veel sceptische reacties over alle ecu's behalve de standaard renix. Mijn mening is dat je met beide ecu's veel schade kan aanrichten als de mapping niet voor elkaar is. Daarom laat ik alle afstel werk over aan een kenner. In mijn opzicht is een aftermarket ecu dan net zo betrouwbaar als de standaard variant.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) (Y) (Y) (Y) respect geert ziet er super uit en menno kennende komt die afstelling wel goed.

wat voor vliegwielsensor gebruik je nu?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lees even drie posts terug ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik kan niet goed zien hoe die map sensor vast zit maar zou er wel een beugeltje voor maken. Die dingen moeten toch altijd keurig recht hangen?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Tom schreef:Ik kan niet goed zien hoe die map sensor vast zit maar zou er wel een beugeltje voor maken. Die dingen moeten toch altijd keurig recht hangen?!
Ik zou niet weten waarom hij recht zou moeten hangen. Maar hij zit nog gewoon in het originele beugeltje, alleen op een andere plek :beer:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik vind het wel een mooie oplissing de microsquirt 3.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat was de oplossing voor het vr-sensor probleem Geert? ik weet nog dat ik je een tip heb gegeven maar je bent er nooit op terug gekomen.

en waar heb je die vr-sensor gekocht? bij Ford zelf? kosten?
ik heb hem met een bestelling mee genomen maar eigenlijk geen id wat hij normaal kost :p

die ilt sensor ben ik niet zo'n fan van, als je een tijd stil staat oid kan het inlaat spruitstuk aardig opwarmen door de radiateur, aangezien je sensor nu voor het spruitstuk zit zal deze het nooit waarnemen.

en idd wat je zegt, dit systeem moet prima lopen. het gezeur dat alle aftermarket systemen slechter zijn dan dat oude mogelijkheidloze Renault systeem is echt de grootste onzin die er is! als het maar goed afgesteld word.

hoe dan ook goed om te lezen dat je het spul nu voor elkaar hebt. morgen mooi naar de meeting kachelen dus?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:wat was de oplossing voor het vr-sensor probleem Geert? ik weet nog dat ik je een tip heb gegeven maar je bent er nooit op terug gekomen.

en waar heb je die vr-sensor gekocht? bij Ford zelf? kosten?
ik heb hem met een bestelling mee genomen maar eigenlijk geen id wat hij normaal kost :p

die ilt sensor ben ik niet zo'n fan van, als je een tijd stil staat oid kan het inlaat spruitstuk aardig opwarmen door de radiateur, aangezien je sensor nu voor het spruitstuk zit zal deze het nooit waarnemen.

en idd wat je zegt, dit systeem moet prima lopen. het gezeur dat alle aftermarket systemen slechter zijn dan dat oude mogelijkheidloze Renault systeem is echt de grootste onzin die er is! als het maar goed afgesteld word.

hoe dan ook goed om te lezen dat je het spul nu voor elkaar hebt. morgen mooi naar de meeting kachelen dus?

Het is deze sensor

http://www.ebay.nl/itm/FORD-ESCORT-MK5- ... 602wt_1163

Probleem was opgelost nadat ik een 10k ohm weerstand er tussen heb gezet. Een megasquirt heeft hier een potmeter voor, ik moet het zo oplossen :p

iat sensor blijft lekker zo. Renault doet het zelf ook bij de megane f7r.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Geert schreef:
Tom schreef:Ik kan niet goed zien hoe die map sensor vast zit maar zou er wel een beugeltje voor maken. Die dingen moeten toch altijd keurig recht hangen?!
Ik zou niet weten waarom hij recht zou moeten hangen. Maar hij zit nog gewoon in het originele beugeltje, alleen op een andere plek :beer:
Kan me vergissen maar voor zover ik weet zit er een bolletje in dat uitzet naar gelang de druk veranderd. Op zijn kop monteren geeft volgens mij problemen (kleine hoek zal wel loslopen). Die dingen zitten volgens mij niet voor de sier altijd zo mooi recht op een beugeltje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kheb het even opgezocht en je hebt gelijk. Alleen moet hij zo hangen (slangetje naar beneden) zodat er geen vocht kan ophopen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

(Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Mooi filtertje Geert ! waar kan ik die vinden? : :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Leon Cozijn schreef:Mooi filtertje Geert ! waar kan ik die vinden? : :D
espace v6 filterhuis en filter met een scoop van mcracing.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Volgende project (reeds gekocht), itb spruitstuk en GSXR1000 itb's. Daar zal ik mij wel even mee vermaken want het is verre van plug & play.

[img]http://images.motorcycleparts2u.com/par ... body-2.jpg[/img]
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

:D
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Op volksforum staat daar heel veel informatie over.
En vele die dat op een VW hebben gemaakt.
Geen Renault maar het principe lijkt mij hetzelfde.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Vanavond de final mapping gedaan bij Menno. Loopt nu echt als een trein. De megane injectoren waren nog maar net groot genoeg, wat een erg goed teken is!

Nu alleen zelf de koud stationair beetje afstellen, daar kan ik toch niks aan slopen :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Op naar Goes!

Mega mooi dat je auto zo mooi loopt. Menno heeft er echt wel wat kaas van gegeten :p

Jammer dat hij zijn eigen projecten niet meer zo doet. Ik mis die goede oude r4 r5 r21 tijd van hem. Tjee wat had hij altijd leuke aparte dingen met een uitschieter naar Opel racing :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Projectje tussen door, microsquirt module in een renix5 behuizing voor een megane f7r

[img]http://imageshack.us/a/img818/2736/1366660998353.th.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

gisteravond de launchcontroll optie geprobeerd. Klinkt echt geniaal.

Knopje indrukken, vol gas geven en koppeling snel op laten komen. Ben nog een beetje aan het experimenteren wat het beste toerental is. Hij staat nu op 4000 rpm.

Werkt het zelfde als op "onze" de rally m3

http://www.youtube.com/watch?v=CZgekemc ... lA&index=4
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

"klinkt" geniaal? Het moet geniaal werken toch. Hoe het in de kroeg klinkt valt onder de noemer "kroeg pk's" :smoke: .
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jou williams had ook een lekker stille standaard uitlaat of niet ;-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die is door goed gebruik door de jaren heen wat luidruchtiger geworden :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

trompetjes zijn ook binnen. Past er precies in :smile:

[img]http://imageshack.us/a/img834/4200/1367414280381.th.jpg[/img]

Inlaat spruitstuk wordt custom made door Pepper performance in Engeland.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Wat een werk :worship:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Je blijft lekker bezig zo (Y)
In engeland krijg je ook itb's die direct op de kop passen, was dat geen optie geweest?
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Daan2D schreef:Je blijft lekker bezig zo (Y)
In engeland krijg je ook itb's die direct op de kop passen, was dat geen optie geweest?
Jazeker, ik ben bekend met de atpower setjes. helaas ook met de prijzen.

Mijn clio is er klaar voor. stationair mapping ziet er nu ook goed uit. netjes 1200rpm. lager is niet fijn met deze cams

Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wat knettert dat lekker zeg! :worship:

En voorin klinkt het mooi soepel!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt heel vet, van t weekend maar eens luisteren :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Die zal wel lekker van de plek gaan (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Plaats reactie