Geert - Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Maar je zegt afsteld. Ik bedoel dat je die sensor toch niet lukraak ergens anders kan neerhangen. Die locatie/temp is toch gekoppeld aan de ecu? Dus ga je verplaatsen moet je anders afstellen en kom je op het hetzelfde uit. Of denk ik verkeeerd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Imo zou je hem best ergens anders kunnen plaatsen, zolang het maar in het spruitstuk is. Dat is waar de lucht daadwerkelijk de kop in gaat en daar is die op af gesteld.
Zo even weer stof afblazen. Na het gedoe met het mappen van de nokkenassen maar gelijk besloten om voor een andere ecu te gaan (op aanraden van menno). Welke het is geworden kom ik nog even op terug.
Gister avond ook maar besloten de standaard vliegwiel sensor te vervangen. Net zoals tuur heb ik gelezen dat deze veel problemen veroorzaakt. Ik heb besloten om hier een vr sensor te gebruiken van ford. Deze zag ik ook terug in de trottlebodie set van k-tec.
[img]http://imageshack.us/a/img507/6845/imageuazn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/4007/imagebhtq.jpg[/img]
Gister avond ook maar besloten de standaard vliegwiel sensor te vervangen. Net zoals tuur heb ik gelezen dat deze veel problemen veroorzaakt. Ik heb besloten om hier een vr sensor te gebruiken van ford. Deze zag ik ook terug in de trottlebodie set van k-tec.
[img]http://imageshack.us/a/img507/6845/imageuazn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/4007/imagebhtq.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
loopt ie nog niet?
duurt dat lang of niet ? ;p
duurt dat lang of niet ? ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Afgelopen weken lekker lopen spelen met de nieuwe ecu. Bekabeling was eerlijk gezegd makkelijker dan gedacht. Ik heb eerst de originele kabelboom ontdaan van alle ecu gerelateerde bedrading. Toen hield ik een dun boompje over voor de fan, dynamo, startmotor, bobine (voeding), achteruitrijschakelaar, koelwater temp voor dashboard en oliedruk schakelaar en meter. Ook heb ik alles verwijdert voor het nakoel waterpompje (2 relais en een timer!) Je houdt alleen een relais over voor contact en de benzinepomp.
De microsquirt (350 euro) werd geleverd met een 3 meter kabelboom en heb besloten om deze in het relais kastje te bouwen. Wat uiteindelijk ook is gelukt. Dit samen met een setje megane f7r injectoren en een spartan wideband lamda (100 euro) geeft een erg betaalbaar setje met ruim voldoende mogelijkheden voor een turboloze f7r.
[img]http://imageshack.us/a/img818/4939/ew3hires.gif[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/3825/img18461.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img109/4342/img18431e.jpg[/img]
Ook besloten de map sensor en luchtinlaat temperatuur sensor te verplaatsen. Wat er voor zorgt dat alles nu lekker bij elkaar zit.
[img]http://imageshack.us/a/img221/4677/img18451.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/4658/img18441e.jpg[/img]
Laatst Menno over de vloer gehad voor de eerte start en afstelling. Het duurde niet lang voordat we er achter kwamen dat het vliegwielsensor nog wat problemen gaf. Met als gevolg dat we niet verder konden komen dan 4000 toeren. Dit is inmiddels verholpen en donderdag hoop ik bij Menno de definitieve mapping te kunnen krijgen. De mapping verliep voor de rest erg makkelijk en de auto is nu ook al prima rijdbaar, ik kan dus alleen nog niet veilig boven in de toeren komen.
http://img856.imageshack.us/img856/5458 ... vztckw.mp4
Ik lees vaak veel sceptische reacties over alle ecu's behalve de standaard renix. Mijn mening is dat je met beide ecu's veel schade kan aanrichten als de mapping niet voor elkaar is. Daarom laat ik alle afstel werk over aan een kenner. In mijn opzicht is een aftermarket ecu dan net zo betrouwbaar als de standaard variant.
De microsquirt (350 euro) werd geleverd met een 3 meter kabelboom en heb besloten om deze in het relais kastje te bouwen. Wat uiteindelijk ook is gelukt. Dit samen met een setje megane f7r injectoren en een spartan wideband lamda (100 euro) geeft een erg betaalbaar setje met ruim voldoende mogelijkheden voor een turboloze f7r.
[img]http://imageshack.us/a/img818/4939/ew3hires.gif[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/3825/img18461.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img109/4342/img18431e.jpg[/img]
Ook besloten de map sensor en luchtinlaat temperatuur sensor te verplaatsen. Wat er voor zorgt dat alles nu lekker bij elkaar zit.
[img]http://imageshack.us/a/img221/4677/img18451.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/4658/img18441e.jpg[/img]
Laatst Menno over de vloer gehad voor de eerte start en afstelling. Het duurde niet lang voordat we er achter kwamen dat het vliegwielsensor nog wat problemen gaf. Met als gevolg dat we niet verder konden komen dan 4000 toeren. Dit is inmiddels verholpen en donderdag hoop ik bij Menno de definitieve mapping te kunnen krijgen. De mapping verliep voor de rest erg makkelijk en de auto is nu ook al prima rijdbaar, ik kan dus alleen nog niet veilig boven in de toeren komen.
http://img856.imageshack.us/img856/5458 ... vztckw.mp4
Ik lees vaak veel sceptische reacties over alle ecu's behalve de standaard renix. Mijn mening is dat je met beide ecu's veel schade kan aanrichten als de mapping niet voor elkaar is. Daarom laat ik alle afstel werk over aan een kenner. In mijn opzicht is een aftermarket ecu dan net zo betrouwbaar als de standaard variant.




wat voor vliegwielsensor gebruik je nu?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
lees even drie posts terug 

Ik zou niet weten waarom hij recht zou moeten hangen. Maar hij zit nog gewoon in het originele beugeltje, alleen op een andere plekTom schreef:Ik kan niet goed zien hoe die map sensor vast zit maar zou er wel een beugeltje voor maken. Die dingen moeten toch altijd keurig recht hangen?!

wat was de oplossing voor het vr-sensor probleem Geert? ik weet nog dat ik je een tip heb gegeven maar je bent er nooit op terug gekomen.
en waar heb je die vr-sensor gekocht? bij Ford zelf? kosten?
ik heb hem met een bestelling mee genomen maar eigenlijk geen id wat hij normaal kost
die ilt sensor ben ik niet zo'n fan van, als je een tijd stil staat oid kan het inlaat spruitstuk aardig opwarmen door de radiateur, aangezien je sensor nu voor het spruitstuk zit zal deze het nooit waarnemen.
en idd wat je zegt, dit systeem moet prima lopen. het gezeur dat alle aftermarket systemen slechter zijn dan dat oude mogelijkheidloze Renault systeem is echt de grootste onzin die er is! als het maar goed afgesteld word.
hoe dan ook goed om te lezen dat je het spul nu voor elkaar hebt. morgen mooi naar de meeting kachelen dus?
en waar heb je die vr-sensor gekocht? bij Ford zelf? kosten?
ik heb hem met een bestelling mee genomen maar eigenlijk geen id wat hij normaal kost

die ilt sensor ben ik niet zo'n fan van, als je een tijd stil staat oid kan het inlaat spruitstuk aardig opwarmen door de radiateur, aangezien je sensor nu voor het spruitstuk zit zal deze het nooit waarnemen.
en idd wat je zegt, dit systeem moet prima lopen. het gezeur dat alle aftermarket systemen slechter zijn dan dat oude mogelijkheidloze Renault systeem is echt de grootste onzin die er is! als het maar goed afgesteld word.
hoe dan ook goed om te lezen dat je het spul nu voor elkaar hebt. morgen mooi naar de meeting kachelen dus?
tutuur schreef:wat was de oplossing voor het vr-sensor probleem Geert? ik weet nog dat ik je een tip heb gegeven maar je bent er nooit op terug gekomen.
en waar heb je die vr-sensor gekocht? bij Ford zelf? kosten?
ik heb hem met een bestelling mee genomen maar eigenlijk geen id wat hij normaal kost![]()
die ilt sensor ben ik niet zo'n fan van, als je een tijd stil staat oid kan het inlaat spruitstuk aardig opwarmen door de radiateur, aangezien je sensor nu voor het spruitstuk zit zal deze het nooit waarnemen.
en idd wat je zegt, dit systeem moet prima lopen. het gezeur dat alle aftermarket systemen slechter zijn dan dat oude mogelijkheidloze Renault systeem is echt de grootste onzin die er is! als het maar goed afgesteld word.
hoe dan ook goed om te lezen dat je het spul nu voor elkaar hebt. morgen mooi naar de meeting kachelen dus?
Het is deze sensor
http://www.ebay.nl/itm/FORD-ESCORT-MK5- ... 602wt_1163
Probleem was opgelost nadat ik een 10k ohm weerstand er tussen heb gezet. Een megasquirt heeft hier een potmeter voor, ik moet het zo oplossen

iat sensor blijft lekker zo. Renault doet het zelf ook bij de megane f7r.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kan me vergissen maar voor zover ik weet zit er een bolletje in dat uitzet naar gelang de druk veranderd. Op zijn kop monteren geeft volgens mij problemen (kleine hoek zal wel loslopen). Die dingen zitten volgens mij niet voor de sier altijd zo mooi recht op een beugeltje.Geert schreef:Ik zou niet weten waarom hij recht zou moeten hangen. Maar hij zit nog gewoon in het originele beugeltje, alleen op een andere plekTom schreef:Ik kan niet goed zien hoe die map sensor vast zit maar zou er wel een beugeltje voor maken. Die dingen moeten toch altijd keurig recht hangen?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kheb het even opgezocht en je hebt gelijk. Alleen moet hij zo hangen (slangetje naar beneden) zodat er geen vocht kan ophopen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Mooi filtertje Geert ! waar kan ik die vinden? : 

espace v6 filterhuis en filter met een scoop van mcracing.Leon Cozijn schreef:Mooi filtertje Geert ! waar kan ik die vinden? :
Volgende project (reeds gekocht), itb spruitstuk en GSXR1000 itb's. Daar zal ik mij wel even mee vermaken want het is verre van plug & play.
[img]http://images.motorcycleparts2u.com/par ... body-2.jpg[/img]
[img]http://images.motorcycleparts2u.com/par ... body-2.jpg[/img]
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Op volksforum staat daar heel veel informatie over.
En vele die dat op een VW hebben gemaakt.
Geen Renault maar het principe lijkt mij hetzelfde.
En vele die dat op een VW hebben gemaakt.
Geen Renault maar het principe lijkt mij hetzelfde.
Vanavond de final mapping gedaan bij Menno. Loopt nu echt als een trein. De megane injectoren waren nog maar net groot genoeg, wat een erg goed teken is!
Nu alleen zelf de koud stationair beetje afstellen, daar kan ik toch niks aan slopen
Nu alleen zelf de koud stationair beetje afstellen, daar kan ik toch niks aan slopen

Op naar Goes!
Mega mooi dat je auto zo mooi loopt. Menno heeft er echt wel wat kaas van gegeten
Jammer dat hij zijn eigen projecten niet meer zo doet. Ik mis die goede oude r4 r5 r21 tijd van hem. Tjee wat had hij altijd leuke aparte dingen met een uitschieter naar Opel racing
Mega mooi dat je auto zo mooi loopt. Menno heeft er echt wel wat kaas van gegeten

Jammer dat hij zijn eigen projecten niet meer zo doet. Ik mis die goede oude r4 r5 r21 tijd van hem. Tjee wat had hij altijd leuke aparte dingen met een uitschieter naar Opel racing

Projectje tussen door, microsquirt module in een renix5 behuizing voor een megane f7r
[img]http://imageshack.us/a/img818/2736/1366660998353.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/2736/1366660998353.th.jpg[/img]
gisteravond de launchcontroll optie geprobeerd. Klinkt echt geniaal.
Knopje indrukken, vol gas geven en koppeling snel op laten komen. Ben nog een beetje aan het experimenteren wat het beste toerental is. Hij staat nu op 4000 rpm.
Werkt het zelfde als op "onze" de rally m3
http://www.youtube.com/watch?v=CZgekemc ... lA&index=4
Knopje indrukken, vol gas geven en koppeling snel op laten komen. Ben nog een beetje aan het experimenteren wat het beste toerental is. Hij staat nu op 4000 rpm.
Werkt het zelfde als op "onze" de rally m3
http://www.youtube.com/watch?v=CZgekemc ... lA&index=4
Jou williams had ook een lekker stille standaard uitlaat of niet 

trompetjes zijn ook binnen. Past er precies in
[img]http://imageshack.us/a/img834/4200/1367414280381.th.jpg[/img]
Inlaat spruitstuk wordt custom made door Pepper performance in Engeland.

[img]http://imageshack.us/a/img834/4200/1367414280381.th.jpg[/img]
Inlaat spruitstuk wordt custom made door Pepper performance in Engeland.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Wat een werk 

Jazeker, ik ben bekend met de atpower setjes. helaas ook met de prijzen.Daan2D schreef:Je blijft lekker bezig zo![]()
In engeland krijg je ook itb's die direct op de kop passen, was dat geen optie geweest?
Mijn clio is er klaar voor. stationair mapping ziet er nu ook goed uit. netjes 1200rpm. lager is niet fijn met deze cams
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wat knettert dat lekker zeg!
En voorin klinkt het mooi soepel!

En voorin klinkt het mooi soepel!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"