twingo blok in een volvo 66?
Goedendag,
Om te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben Michiel kom uit den haag
en ben productontwikkelaar. Ik ben de trotse bezitter van een volvo 66.
Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een twingo blok in mijn auto of een andere daf-soortige?
Ik ben benieuwd!
Hartelijke groet.
Om te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben Michiel kom uit den haag
en ben productontwikkelaar. Ik ben de trotse bezitter van een volvo 66.
Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een twingo blok in mijn auto of een andere daf-soortige?
Ik ben benieuwd!
Hartelijke groet.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Welkom hier. Ik weet niet wat jij verstaat onder een "twingo blok" maar daar zijn meerdere mogelijkheden. Iets meer info zou dus handig zijn. Ook meteen de vraag wat de reden erachter is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dafje heeft een cblok, een twingo van de eerste generatie heeft een cblok en moet dus passen.
Volvo 3XX heeft ook wel een 1.4 van Renault en die zitten ook in veel oude Renaults he.
r5 en r16 die hebben bijna allemaal een cblok. de r19 zitten trouwens ook wel regelmatig fblokjes in die gaan niet passen denk ik.
clio 1 eerste serie zitten ook nog wel 1.4tjes in.
Volvo 3XX heeft ook wel een 1.4 van Renault en die zitten ook in veel oude Renaults he.
r5 en r16 die hebben bijna allemaal een cblok. de r19 zitten trouwens ook wel regelmatig fblokjes in die gaan niet passen denk ik.
clio 1 eerste serie zitten ook nog wel 1.4tjes in.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
mooi een R5 GT turbo blokje in lepelen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus op zoek naar een C-blokje voor in de DAF. Dan zou ik in plaats van de 1.2 uit de Twingo gewoon gaan voor een 1.4 uit een 5je. Die zijn misschien ook nog wel makkelijker te vinden en erg simpele techniek dus kan haast niet moeilijk zijn om dat erin te krijgen. In een 3XX gaat het in elk geval prima.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
voordeel van een twingo of clio (1) Cblok is dat er injectie op zit. dus geen geklooi meer met een carburateur.MartijnG schreef:Dus op zoek naar een C-blokje voor in de DAF. Dan zou ik in plaats van de 1.2 uit de Twingo gewoon gaan voor een 1.4 uit een 5je. Die zijn misschien ook nog wel makkelijker te vinden en erg simpele techniek dus kan haast niet moeilijk zijn om dat erin te krijgen. In een 3XX gaat het in elk geval prima.
maar het maakt de boel wel wat ingewikkelder dat klopt.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Renault 5 1.4 is toch ook injectie 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
die 1.4 in de 5 is lang niet altijd injectie. Ik had een 89 met carburateur en lambda sonde en een katalysator.
ik snapte er zelf ook niets van. zat wel een soort elektrische choke op.
nee het was geen mono point injectie want er zat alleen een ontsteking op en geen computer en ook geen water temp sensor.

ik snapte er zelf ook niets van. zat wel een soort elektrische choke op.
nee het was geen mono point injectie want er zat alleen een ontsteking op en geen computer en ook geen water temp sensor.
Bedankt voor alle reactie's, Ik begrijp dat er hier veel mensen zijn die er verstand van hebben!
Gerald ja klopt het is mij ook te doen om de injectie en e-ontsteking. Dit maakt het twingo-blok een stuk zuiniger als het daf blokje.
Aangezien het c-blokje door de jaren niet veel veranderd is wil ik de uitdaging wel aangaan.
Maar vooralsnog heeft dus niemand deze weg ingeslagen?
Gerald ja klopt het is mij ook te doen om de injectie en e-ontsteking. Dit maakt het twingo-blok een stuk zuiniger als het daf blokje.
Aangezien het c-blokje door de jaren niet veel veranderd is wil ik de uitdaging wel aangaan.
Maar vooralsnog heeft dus niemand deze weg ingeslagen?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Lees dit topic ook maar eens. Wat Antoine aangeeft over montagegaten lijkt te kloppen. Sven schrijft dat je het Volvo 1400 onderblok moet gebruiken i.v.m. die gaten.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... af&start=0
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... af&start=0
Het gietstuk en ook het onderblok van de eerste serie twingo's zijn het zelfde.
De steunen moeten dus passen.
De 2de set motorsteunen zitten bij een twingo op de bak maar deze ga ik uiteraard niet gebruiken. ik behoud mijn originele vario koppelingshuis
De steunen moeten dus passen.
De 2de set motorsteunen zitten bij een twingo op de bak maar deze ga ik uiteraard niet gebruiken. ik behoud mijn originele vario koppelingshuis
nee ik zeg het precies anders omantoine schreef:Waarschijnlijk lees je zijn reactie nu verkeerd? Abel zegt dat de montage plaatsen juist NIET aanwezig zijn.
Wanneer ga je beginnen te bouwen, ik ben erg benieuwd.
ik zeg dat ik het niet geloof dat die anders zijn....
ik heb al tig keer een r5 blok uit en in gebouwd, en ook heb ik een blok gewisseld van een twingo 1 van een 1.2 die stuk liep, en daar heb ik een 1.4 uit een 19 in gehangen en dat was ook geen enkel probleem zelfs!!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Alleen zit het verschil tussen een Daf/Volvo en een Renault blok. Renault blokken zijn onderling gelijk (dacht ik).
Mensen die mijn 5 Alpine blok gekocht hebben gaven aan zelf 1 of andere ophangingspunt te moeten maken. Ook hebben zij mij laten zien waar het ophangingspunt behoord te zitten.
Mensen die mijn 5 Alpine blok gekocht hebben gaven aan zelf 1 of andere ophangingspunt te moeten maken. Ook hebben zij mij laten zien waar het ophangingspunt behoord te zitten.
hier wordt ook het antwoord ook gegeven al he. Sven die heeft ook een dikkere motor in een dafje gebouwd, in combinatie met duwbanden van een Volvo 300 serieWillem-Jan schreef:Lees dit topic ook maar eens. Wat Antoine aangeeft over montagegaten lijkt te kloppen. Sven schrijft dat je het Volvo 1400 onderblok moet gebruiken i.v.m. die gaten.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... af&start=0
Klopt Abel, en bij mij gaat de voorkeur niet uit naar honderden pk's
Maar gewoon naar een modern blokje zonder handchoke en zonder loodvervanger... Die 12 pk extra zijn leuk meegenomen.
Wie zou er nou geen roze twingo willen? Die van mij stinkt naar goedkope parfum... Uit elkaar dat ding!
Maar gewoon naar een modern blokje zonder handchoke en zonder loodvervanger... Die 12 pk extra zijn leuk meegenomen.
Wie zou er nou geen roze twingo willen? Die van mij stinkt naar goedkope parfum... Uit elkaar dat ding!
ja goed zoveel werk ga ik niet maken van een simpel plaatje, als het werkt vind ik het leuk anders had ik de tijd ook in mijn voertuig kunnen investeren....
Laatst gewijzigd door dalvo66 op do 9 mei 2013 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
[img=800,600]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... okje.png=1
Even een spoedcursus programmeren gedaan...
Even een spoedcursus programmeren gedaan...
[img=800,600]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... %203.png=1
Zo nu heb ik beide blokjes naast elkaar liggen, zijn bijna het zelfde. Ik heb een goed gevoel bij dit projectje...
Zo nu heb ik beide blokjes naast elkaar liggen, zijn bijna het zelfde. Ik heb een goed gevoel bij dit projectje...
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Er moet wel iets gemaakt worden voor de bovenste dodepunt-sensor.
ha joe Leuk dat je dat zegt...
Gelukkig kan ik als productontwikkelaar een beetje solidworks tekenen.
Dit is het twingo vliegwiel in het klein, met andere woorden een triggerwheel voor op de pully aan de voorzijde.
Even laten lasersnijden binnen kort.
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... rwheel.jpg[/img]
Gelukkig kan ik als productontwikkelaar een beetje solidworks tekenen.
Dit is het twingo vliegwiel in het klein, met andere woorden een triggerwheel voor op de pully aan de voorzijde.
Even laten lasersnijden binnen kort.
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... rwheel.jpg[/img]
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... wheel1.jpg[/img]
Dus een miniatuur vliegwiel laten lasersnijden.
Men noemt 't triggerwiel
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... wheel4.jpg[/img]
Dus een miniatuur vliegwiel laten lasersnijden.
Men noemt 't triggerwiel
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... wheel4.jpg[/img]
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... ewerkt.png[/img]
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... 20hall.png[/img]
[/img]
[img]http://zwowbw.blu.livefilestore.com/y2p ... 20hall.png[/img]
[/img]
Laatst gewijzigd door dalvo66 op di 23 jul 2013 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een update m.b.t. dit project. Volvo loopt perfect me de aangebrachte modificaties. 12 pk extra is goed merkbaar. verbruikscijfers volgen...
Ben nog op zoek naar iets meer vacuüm om de vario sneller te bedienen.
Ben nog op zoek naar iets meer vacuüm om de vario sneller te bedienen.