gtt-16v Te koop
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooie Speedlines! Hebben die te koop gestaan? Ff gemist dan...
Staan inderdaad erg mooi onder een 5 GT.
Bij Rob Cornelis gehaald?
Staan inderdaad erg mooi onder een 5 GT.
Bij Rob Cornelis gehaald?
pvd das een bult koppel!!!
wat voor druklager ed ben je dan nodig Jo?
wat voor druklager ed ben je dan nodig Jo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Eentje van Tilton. Wij hebben een std druklager (megane 2.0-16v) uit elkaar gehaald, het lager verwijderd van het plastic deel en dat dan gebruikt om het tiltonlager dmv een pasbus op de meganehouder te plaatsen.
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0087-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0086-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0085-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0084-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... C00093.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0087-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0086-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0085-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0084-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... C00093.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Yes.Willeon de Zoete schreef:Mooie Speedlines! Hebben die te koop gestaan? Ff gemist dan...
Staan inderdaad erg mooi onder een 5 GT.
Bij Rob Cornelis gehaald?
Ze hebben bijna een week op MP gestaan en voor weinig(vond ik

En bij die enkelplaats hoef je waarschijnlijk ook niet de schakelvork aan te passen-jo- schreef:tis eigenlijk nog iets extremer, die van Pat houd 750 nm (dubbelplaats). Ik heb de enkele die 550 nm zou moeten kunnen hebben. Beiden zijn trouwens ceraceramisch.

Die heb ik, had er een op mijn gt.jacques schreef:Ik heb nog een lange koppelingshevel liggen als je er een zoekt.[/s]
Alleen werkt dan het zelfstellend mechanisme niet meer.
Zou dat mechanisme van een Megane passen op een gt zodat het weer werkt?
Geen idee. Ronald1916v heeft een meg. meganisme ooit pasgemaakt op een R19.
Persoonlijk zou ik eerder een handafstelbaar mechanisme ervan maken dan een zelfstellend. De hoeveelheid kracht die je moet gaan uitoefenen sloopt dan niet je stelmechanisme en je hebt zelf de afstelling in de hand.
Persoonlijk zou ik eerder een handafstelbaar mechanisme ervan maken dan een zelfstellend. De hoeveelheid kracht die je moet gaan uitoefenen sloopt dan niet je stelmechanisme en je hebt zelf de afstelling in de hand.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb wel een vaste koppelingskabel liggen incl pedaal, zoals gebruikt op cup clio's en cup meganes. het is alleen (nogal niet) niet plug en play op je huidige pedaal.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Toen ik die langere vork erop had ik op een gegeven het stelmechanisme geborgd. Naar later bleek had ik hem te strak gezet dus dat wil ik liever niet weer doen.
Een andere vraag, hoe zit de dynamo bij een 19 16v bevestigd?
Ik heb hier wat steunen liggen en daar zouden de goede bij moeten zitten.
Alleen zonder voorbeeld word dat een hele puzzel.
Deze heb ik:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /003-8.jpg[/img]
Een andere vraag, hoe zit de dynamo bij een 19 16v bevestigd?
Ik heb hier wat steunen liggen en daar zouden de goede bij moeten zitten.
Alleen zonder voorbeeld word dat een hele puzzel.
Deze heb ik:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /003-8.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
heb je enkel een dynamo?
is zoiets niet wat voor je?
[img]http://imageshack.us/scaled/thumb/28/cimg0382x.jpg[/img]
Ben je in 1x klaar
. PM maar bij interesse.
is zoiets niet wat voor je?
[img]http://imageshack.us/scaled/thumb/28/cimg0382x.jpg[/img]
Ben je in 1x klaar

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Blijft gewoon een mooie set voor onder een vijf ! 

oude GT van Maik (grijze gt twin) die heeft ook zo'n tilton gehad omdat de koppeling steeds sneuvelde. Die heeft volgens mij nooit met die koppeling kunnen rijden en dat is zo jammer dat jaaaaren later daar nog steeds geen goede druk lager voor is..
Wel tof van je dat je een workarround hebt gemaakt Jo, heb je daar nog foto's van als inspiratie?
Wel tof van je dat je een workarround hebt gemaakt Jo, heb je daar nog foto's van als inspiratie?
helaas niet, binnenkort mssn wel als de boel uit elkaar gaat om te spuiten trek ik de bak er wel even af.
Het is Pat die me heeft kunnen overtuigen om voor een dergelijke setup te gaan. Het is zeker geen rocketsience, een beetje gezond verstand en je krijgt het voor elkaar. Het is gewoon een kwestie van de juiste afstand te bepalen tussen drukgroep en slag van het hevel. Dat klinkt mssn raar maar je moet weten dat je axiale afmeting totaal anders is dan een std setup.
Ik heb een lager van een megane genomen, deze past 1 op 1 in een verlengd hevel vermits de megane 1 (2.0-16v) dit std gebruikt. Daar haal je het std lager af zodanig dat enkel de houder overblijft. Vervolgens neem je het tilton lager, dat wordt op een klepzetel van een F7P geperst. (ja, een klepzetel!) Vervolgens neem je de maat tussen drukgroep en de hevel in uiterste positie. Van die afstand haal je de diameter van het tilton lager en klepzetel af alsook de diameter van de houder (plastic deel std druklager). De maat die je bekomt is de maat om een bus te draaien waarop het tiltonlager/klepzetel en druklagerhouder wordt geplaatst dmv een klempassing (bevriezen dmv stikstof).
Het klinkt heel ingewikkeld maar dat is het zeker niet. Mijn koppeling doet het gewoon perfect. Op de dyno hebben we even last gehad van slip maar dit kwam door vettigheid van de montage. Na een run goed belasten geen last meer van gehad. Ze krijgt 368 Nm, op de rol gemeten, op haar donder tussen 4200 en 7600 tpm zonder in elkaar te pleuren. Dus jah, opzet geslaagd denk ik ? Enig nadeel, het rammelt als gek. Van zodra je de koppeling intrapt gaan de metal plates zweven en dat geeft een tamelijk irritant geluid.
Het is Pat die me heeft kunnen overtuigen om voor een dergelijke setup te gaan. Het is zeker geen rocketsience, een beetje gezond verstand en je krijgt het voor elkaar. Het is gewoon een kwestie van de juiste afstand te bepalen tussen drukgroep en slag van het hevel. Dat klinkt mssn raar maar je moet weten dat je axiale afmeting totaal anders is dan een std setup.
Ik heb een lager van een megane genomen, deze past 1 op 1 in een verlengd hevel vermits de megane 1 (2.0-16v) dit std gebruikt. Daar haal je het std lager af zodanig dat enkel de houder overblijft. Vervolgens neem je het tilton lager, dat wordt op een klepzetel van een F7P geperst. (ja, een klepzetel!) Vervolgens neem je de maat tussen drukgroep en de hevel in uiterste positie. Van die afstand haal je de diameter van het tilton lager en klepzetel af alsook de diameter van de houder (plastic deel std druklager). De maat die je bekomt is de maat om een bus te draaien waarop het tiltonlager/klepzetel en druklagerhouder wordt geplaatst dmv een klempassing (bevriezen dmv stikstof).
Het klinkt heel ingewikkeld maar dat is het zeker niet. Mijn koppeling doet het gewoon perfect. Op de dyno hebben we even last gehad van slip maar dit kwam door vettigheid van de montage. Na een run goed belasten geen last meer van gehad. Ze krijgt 368 Nm, op de rol gemeten, op haar donder tussen 4200 en 7600 tpm zonder in elkaar te pleuren. Dus jah, opzet geslaagd denk ik ? Enig nadeel, het rammelt als gek. Van zodra je de koppeling intrapt gaan de metal plates zweven en dat geeft een tamelijk irritant geluid.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Sprak hem laatst nog...auto rijd al ff niet meer en t zal nog wel ff duren voordat ie weer gaat rijden als ie ooit nog weer gaat rijden.Abel schreef:oude GT van Maik (grijze gt twin) die heeft ook zo'n tilton gehad omdat de koppeling steeds sneuvelde. Die heeft volgens mij nooit met die koppeling kunnen rijden en dat is zo jammer dat jaaaaren later daar nog steeds geen goede druk lager voor is..
Wel tof van je dat je een workarround hebt gemaakt Jo, heb je daar nog foto's van als inspiratie?
omdat het een dubbele plaat is? enkele zou dus niet zo'n lawaai maken-jo- schreef:Enig nadeel, het rammelt als gek. Van zodra je de koppeling intrapt gaan de metal plates zweven en dat geeft een tamelijk irritant geluid.
enkel betekent dat er 3 platen inzitten (2x metaal,1 frictieplaat), bij de dubbele zijn het er 5 (3xmetaal, 2 frictieplaten).
Ik heb een "enkele", Gerry heeft de dubbele.
http://www.tiltonracing.com/sites/defau ... 0Discs.pdf
Ik heb een "enkele", Gerry heeft de dubbele.
http://www.tiltonracing.com/sites/defau ... 0Discs.pdf
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
mooi dat het past



B18FT... what else ?
die langere hevel ben je in principe niet nodig en schijnt slecht te werken met een koppelingspedaal met automatische spaninrichting.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Perfectsieger everts schreef:mooi dat het past![]()

Misschien wel met de juiste koppelingskabel erbij.mark 5t schreef:die langere hevel ben je in principe niet nodig en schijnt slecht te werken met een koppelingspedaal met automatische spaninrichting
werkt bij mij en 10-tallen anderen toch perfect hoor 

ok heren dat wist ik niet dat er een andere koppelingskabel aan moest.
weer wat geleerd dus.
wat voor kabel knopen jullie er aan?
weer wat geleerd dus.
wat voor kabel knopen jullie er aan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zit al een tijdje te denken om een set nieuwe schokdempers aan te schaffen. Nu er een f7p blok inkomt zal ik zowiezo voor iets moeten gaan veranderen, denk ik.
Wat zijn de opties die ik heb?
Past een set van een clio of moeten er perse R5 dempers onder?
Was van plan een set Bilsteins eronder te leggen maar gaat dat nu nog?
Wat zijn de opties die ik heb?
Past een set van een clio of moeten er perse R5 dempers onder?
Was van plan een set Bilsteins eronder te leggen maar gaat dat nu nog?
clio dempers en vereb passen, alleen meen ik dat die te zwaar zijn voor een 5 omdat die en stuk lichter is.
Bilstein is leuk voor op circuit, niet voor op de weg.. veel-ste-stug.
waarom niet als zo veel een schroefset van kw? instelbaar en veel te regelen met veren
Bilstein is leuk voor op circuit, niet voor op de weg.. veel-ste-stug.
waarom niet als zo veel een schroefset van kw? instelbaar en veel te regelen met veren
met een 16v blok in het vooronder zal dat niet zo veel meer schelen...
Van kw kan ik niks vinden voor de gt, of ik moet die voor de clio gebruiken.Abel schreef:clio dempers en vereb passen, alleen meen ik dat die te zwaar zijn voor een 5 omdat die en stuk lichter is.
Bilstein is leuk voor op circuit, niet voor op de weg.. veel-ste-stug.
waarom niet als zo veel een schroefset van kw? instelbaar en veel te regelen met veren
Hoorde idd dat die bilsteins stug zijn, maarja, ik hoef er niet dagelijks mee te rijden.
Hehe die Abel, zeker met een 16v turbo mag er best wat extra stjfheid in die voorveren komen hoor.Abel schreef:clio dempers en vereb passen, alleen meen ik dat die te zwaar zijn voor een 5 omdat die en stuk lichter is.
Bilstein is leuk voor op circuit, niet voor op de weg.. veel-ste-stug.
waarom niet als zo veel een schroefset van kw? instelbaar en veel te regelen met veren
En Billsteins veels te stug? Jij praat zeker over de cupdempers van Marks cupclio waar je 1x tegenaan geleunt hebt?

Billstein heeft ook gewoon straatspul hoor, bovendie gaan die cupdempers nog prima met een set straatveren.
Zit wel een lengteverschil in de clio en 5 poten van 3cm oid, volgens mij waren de clio poten korter, maar weet ik niet zeker.