We zijn op de helft, zaagmans zal aanstaande donderdag het seizoen officieel in 2'en zagen, wat wil zeggen dat we er nog 4 te gaan hebben!
Ook tijdens de eerste en enige regenrace van het seizoen heeft onze Vlaamse vriend Droes Junior het voor elkaar gekregen om in het eindklassement nog verder uit te lopen op zijn achtervolgers, door netjes als 2e over de finish te komen, op dik een halve minuut van de snelste van de dag: Arco. Met Roderik op een respectabele 3e plek, Antonie op 4 en Roy op 5 blijft het ongekend spannend aan de kop van het veld. Door de winst van afgelopen donderdag maakt Arco een flinke sprong naar plaats 2 in het klassement.

[img]http://img703.imageshack.us/img703/3809 ... arace4.png[/img]
Zoals een echte regenrace hoort te zijn was hij onvoorspelbaar, van A tot Z. Het was al duidelijk dat we op een kurkdroge baan en met een waterig zonnetje zouden starten, maar vanaf de eerste minuut was het voor iedereen onbekend wat het weer zou gaan doen. Door de redelijk gematige instellingen kon het alle kanten op en juist dat was de bedoeling. Bij poging 1 was de kwalificatie eigenlijk voor 90% droog, tot het digitale noodlot toesloeg in De Kelder van De Selder. Als host van de race is een stabiele en snelle internetverbinding van essentieel belang, maar waar hij het al eerder had laten afweten, was het ook vandaag mis. Na een kwartiertje kwalificeren gaven de kroonsteentjes er de brui aan en werd iedereen onaangekondigd uit de Race Lobby gemikt.

De kwalificatie startte ook nu droog, maar in tegenstelling tot de eerste poging begon het al snel te druppelen. Na een minuut of 10 was de startopstelling wel bekend en wist Roderik dat hij van pole zou vertrekken, met Merijn rechts achter hem op plaats 2. Bijna iedereen had voor het eind van de kwalificatie even een bandenwissel gedaan, om de race te starten op intermediates, omdat het toch wel erg hard bleef regenen.
Terwijl het in de kwalificatie flink was gaan regenen, was het bij aanvang van de race ineens weer aardig zonnig! Behalve voor MartijnG, die tijdens de kwalificatie nog even in de lobby rondhing om een nieuwe auto uit te zoeken, terwijl de race startte. Hij was helaas niet in staat om op tijd op de grid te verschijnen, waarmee zijn race direct strandde.

Met 10 man op de grid en een kleine 20% surface water op het asfalt was het nog niet zo zeker dat intermediates de juiste keus waren, maar wat zou het weer verder doen? Zou het droger worden of ging het toch weer regenen?? Gezien de zon en het percentage oppervlaktewater wat langzaam terugliep, besloot het merendeel van de mensen de slicks uit de bandenwarmers te trekken en in ronde 2, 3 of 4 naar binnen te duiken, in de hoop op een drogere baan.
Bijna iedereen op zachte slicks en wat gebeurt er? Juist... Het begint weer te regenen!

En ineens... Arco op P1! En niet zo'n beetje ook... Hij is 1 van de weinigen die niet naar binnen was gegaan in de eerste fase van de race, toen het droger leek te worden en dat werpt zijn vruchten af! Met iedereen op een gedwongen 2-stops strategie, nam Arco de gok. En met succes! Met een grote voorsprong van meer dan 30 seconde op nummer 2 passeerde hij de finishlijn.

Achter hem was het glibberen, glijden, spinnen en schelden! Jochem die tijdens zijn pitstop per ongeluk 2 verschillende typen banden op zijn voor- en achteras gooit, Merijn die meer achterstevoren staat dan met de neus in de juiste richting, Roderik die gekatapulteerd wordt door Lex... Bijna iedereen heeft een 'bewogen' race achter de rug. Maar daarom niet minder leuk!

De uitslag van race 4:
[img]http://img600.imageshack.us/img600/2204 ... grace4.png[/img]
Na 3 races met extra restricties staat er donderdag 7 maart een redelijk standaard race op de kalender. Met enkel 500 PP's als restrictie is de keuze gemakkelijker als het gaat om de auto en strategie. Voordat afreizen naar het snelle en 'bumpy' La Sarthe van 2005 staat de Deep Forest Raceway op het programma.
[img]http://img689.imageshack.us/img689/6684 ... eway6b.jpg[/img]
Race details:
Datum: 07 maart 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Deep Forest
Weather: Dry, daylight
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 30
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Layout van het circuit
[img]http://img703.imageshack.us/img703/6497/deepforest.png[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 7 maart zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 5. Om deze race te vinden filter je op 'Deep Forest' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.

Wildcards
Op dit moment zijn er 12 mensen die zich officieel hebben aangemeld.
01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. peternofx (RockingPete)
05. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
06. Allepinie (AvM79)
07. Jochem de Haas (gtt16vpower)
08. GeniuztheGza (Gerarh)
09. Arco (peije)
10. Lex (Lex5GTT)
11. Roderik (Aggie_R6)
12. Twan (De_Bastaard)
Wildcard:
01. edjeRS-2001 (opposit89)
02. Jeff rsi (Dieeeselll)
03.
04.
In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic.

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
