GJ's Megane R26
Ik zit nu nog net onder de 70.000 km
Megane R26 -> Megane 4 RS
Dat is wel erg snel dan, hoewel ik ook genoeg mensen ken die onder de 30.000 km al een koppeling gladversleten krijgen
Is je auto gemapped? Dat zit je natuurlijk al wel richting de grens wat de koppeling aankan...

Jup, een custom chip van Henk.
Megane R26 -> Megane 4 RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
76k hier en nog geen last. Hoop dat het na de distri wissel binnenkort ook niet gaat optreden haha.
Ik vind het snel zat, 70k.
Ik vind het snel zat, 70k.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 29 mei 2012 19:22
koelvloeistof op de koppeling kan wel,ontluchten van je kvs op de thermostaat,zit recht boven je bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Juist. Daar doelde ik ook op met 'is de waterpomp en koelvloeistof vervangen'. Het ontluchten daarvan kan wat lekkage richting koppeling hebben gehad. Althans, als het daar ergens naar binnen kan lopen. Tis toch een beetje vettig...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
mijn koppeling is ook aan het vergaan iets meer dan 35000 km
Rij je met de chef werkplaats een rondje slipt de koppeling natuurlijk niet.
Rij je naar huis slipt ie naar een paar keer 110-160 weer wel.
We hebben hem wel op de brug gehad en hij zag er schoon uit.
Dus ze houden het op stom toeval en ik mag er dus een nieuwe koppeling in gooien.
Volgende week maar eens vragen wat een standaard kost en wat een verzwaarde kost.
Als het verschil niet te groot is gaat er een verzwaarde in anders gewoon standaard.
Is er toevallig iemand die dit zelf al vaker heeft gedaan en misschien zin heeft om wat bij te verdienen?
Rij je naar huis slipt ie naar een paar keer 110-160 weer wel.
We hebben hem wel op de brug gehad en hij zag er schoon uit.
Dus ze houden het op stom toeval en ik mag er dus een nieuwe koppeling in gooien.
Volgende week maar eens vragen wat een standaard kost en wat een verzwaarde kost.
Als het verschil niet te groot is gaat er een verzwaarde in anders gewoon standaard.
Is er toevallig iemand die dit zelf al vaker heeft gedaan en misschien zin heeft om wat bij te verdienen?
Megane R26 -> Megane 4 RS
Zuur man
Als de boel toch los moet zou ik er gelijk een zwaardere in zetten, ben je tenminste zeker dat het goed zit en al helemaal als je van de toekomst nog een stap verder wil gaan qua vermogen. Ik heb geen idee hoeveel werk het is, moet het subframe ervoor los?

Als de boel toch los moet zou ik er gelijk een zwaardere in zetten, ben je tenminste zeker dat het goed zit en al helemaal als je van de toekomst nog een stap verder wil gaan qua vermogen. Ik heb geen idee hoeveel werk het is, moet het subframe ervoor los?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Na het vervangen van een waterpomp zal de motor toch even warm moeten worden en weer af moeten koelen om de waterstand netjes te zetten. Doen ze dit niet dan krijgen ze de volgende dag een belletje waarom de KVS stand te laag is en is het ook een kut garage. Nooit goed
Maar ik geef toe dat 70 wel erg snel is. Vooral bij wegrijden of bij lomp schakel werk vernaggel je een koppeling het snelst. Rollend op het gas gaan scheelt al heel veel.

Maar ik geef toe dat 70 wel erg snel is. Vooral bij wegrijden of bij lomp schakel werk vernaggel je een koppeling het snelst. Rollend op het gas gaan scheelt al heel veel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
zuur GJ, wordt duur geintje nog! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik was van plan hem te vervangen. Voor ik de afspraak maakte nog maar eens getest en nu slipt ie niet meer
Toch vreemd aangezien ie het eerst steeds deed als ik gas gaf. Toen dus ook maar even een tijdje rustig aan gedaan om te kijken waar ik hem ging laten vervangen.
Ik hou het nu dus maar in de gaten en hoop dat ie voorlopig niet meer slipt. Ik wou het verhaal hier al eerder posten maar dit was allemaal 2 weken geleden en de afgelopen weken erg druk gehad dus geen tijd. Moet de winterbanden er ook nog onderuit halen

Toch vreemd aangezien ie het eerst steeds deed als ik gas gaf. Toen dus ook maar even een tijdje rustig aan gedaan om te kijken waar ik hem ging laten vervangen.
Ik hou het nu dus maar in de gaten en hoop dat ie voorlopig niet meer slipt. Ik wou het verhaal hier al eerder posten maar dit was allemaal 2 weken geleden en de afgelopen weken erg druk gehad dus geen tijd. Moet de winterbanden er ook nog onderuit halen

Megane R26 -> Megane 4 RS
Hoe staat het hiermee eigenlijk?
Nou ongeveer 1,5 jaar en 30k later doet ie het nog perfect. Geen last van slippen meer gehad.
Dus geen idee wat het nou was maar ben blij dat ik niks heb hoeven vervangen.
@ackten: Als ie nu binnen een maand gaat slippen is de rekening voor jou he
heb namelijk geen onbewerkt hout hier in de buurt.
Dus geen idee wat het nou was maar ben blij dat ik niks heb hoeven vervangen.
@ackten: Als ie nu binnen een maand gaat slippen is de rekening voor jou he

Megane R26 -> Megane 4 RS
Haha gelukkig maar en houden zo. Toch idd een raar fenomeen geweest.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat was toch na het vervangen van de distributieriem?
Dat had ik met mijn R26 destijds ook. Enige tijd na het vervangen van de hele handel slipte de koppeling wel eens door. Dat werd langzaam aan minder en tegen de tijd dat ik de auto verkocht deed hij dat niet of nauwelijks meer.
Dat had ik met mijn R26 destijds ook. Enige tijd na het vervangen van de hele handel slipte de koppeling wel eens door. Dat werd langzaam aan minder en tegen de tijd dat ik de auto verkocht deed hij dat niet of nauwelijks meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Was inderdaad na het vervangen van de distributieriem. Had je dat niet eerder kunnen zeggen 

Megane R26 -> Megane 4 RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb ik volgens mij, want er is nog iemand hier op het forum geweest met iets dergelijks toch?
Eens kijken of ik dat terug kan vinden
Eens kijken of ik dat terug kan vinden

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De teller op de 100.000 kilometer gezet.
[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... 100000.jpg[/img]
Tevens ging de auto heel af en toe met starten in noodloop met de melding Injectie controleren. Dit zou moeten komen door een overlijdende turbodruksensor. Die is vandaag vervangen dus hopelijk heb ik dat ook nooit meer.
[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... 100000.jpg[/img]
Tevens ging de auto heel af en toe met starten in noodloop met de melding Injectie controleren. Dit zou moeten komen door een overlijdende turbodruksensor. Die is vandaag vervangen dus hopelijk heb ik dat ook nooit meer.
Megane R26 -> Megane 4 RS