Renault 5 GT Turbo --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

actuator binnen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoe ver sta je ermee Tom ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Inderdaad actuator binnen. Super bedankt. Alleen nog een keer monteren met Joost.

Jo alles ligt op schema. Momenteel een beetje te koud om te sleutelen, dat komt straks als het weer wat aangenamer is. Zou je nog willen reageren op mijn PM van hele tijd terug.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

te koud om te sleutelen ... :lol:
gasbrandertje plaatsen en gaan :p


Goed dat de plannen wat vorderen Ackten ... Ziet er goed uit
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ackten schreef:Jo alles ligt op schema. Momenteel een beetje te koud om te sleutelen, dat komt straks als het weer wat aangenamer is. Zou je nog willen reageren op mijn PM van hele tijd terug.
ik ga even delven, kheb blijkbaar wel meerdere pm's gemist.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:
ackten schreef:Jo alles ligt op schema. Momenteel een beetje te koud om te sleutelen, dat komt straks als het weer wat aangenamer is. Zou je nog willen reageren op mijn PM van hele tijd terug.
ik ga even delven, kheb blijkbaar wel meerdere pm's gemist.
Idd (U)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wel apart dat je phase 1 topschotels hebt onder een phase 2 GT.
Kan natuurlijk best door de vorige eigenaar gedaan zijn, maar aangezien de auto vrij onverprutst was/is, vind ik het wel opvallend.
Ik zou of een phase 1 schroefset eronder zetten. I.c.m. de phase 1 topschotels kun je dan echt heel laag.

Of phase 2 topschotels zien te regelen (worden zeldzaam) en een phase 2 schroefset monteren.

'Rommelen' met fusees zou ik niet doen. Deze auto is puur en moet je puur houden.

Ik zou ook niet nastreven om heel laag te gaan. Gewoon net ff lager dan de huidige stand.

Je hele auto, maar vooral je carrosserie krijgt er flink van te verduren. 't zijn maar rijdende koekblikken hè.
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Thanks voor je bericht. Ik heb een oorspronkelijke phase I, ook omdat hij van 1986 is en dus belastingvrij is.

Is het dan zo dat je met een phase I combi lager kan dan met een phase 2 combi. Maar Willeon jij zegt dat ik nog wel ruim lager kan dan huidige stand. Heb jij een voorbeeldfoto met phase I combi.

Wie weet hoe laag koni geel veren + dempers eigenlijk verlagen bij GTT. Dat is namelijk wat ik nu heb.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

-35 zijn die volgens mij. Je kan evt. ook nog voor een Apex -60 setje gaan, maar dat zijn dus ook veerpoten, veren en dempers achter. Maar als je toch wil investeren neem dan gewoon een schroefset, dan kan je alles instellen zoals je het wilt hebben.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Er word nu een setje apex aangeboden op de rtcmarkt...
Voor niet te veel.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

ackten schreef:Thanks voor je bericht. Ik heb een oorspronkelijke phase I, ook omdat hij van 1986 is en dus belastingvrij is.

Is het dan zo dat je met een phase I combi lager kan dan met een phase 2 combi. Maar Willeon jij zegt dat ik nog wel ruim lager kan dan huidige stand. Heb jij een voorbeeldfoto met phase I combi.

Wie weet hoe laag koni geel veren + dempers eigenlijk verlagen bij GTT. Dat is namelijk wat ik nu heb.

Ah, ik had geen kentekencheck gedaan! Dacht aan de ombouw gewoon te zien dat het phase 2 was.
Met phase 1 combi kun je lager omdat de topschotels hoger zijn.
Ik heb (nog) geen voorbeeld van een phase 1 combi. Over een tijdje hoop ik de phase 1 GAZ schroefset onder mijn EBS GTT te kunnen monteren.
Ben nu nog te druk met het verschonen van luiers van onze dochter! :)
Dat is nu ff mijn hobby. De autohobby staat even op een laag pitje.


Maarrrr... als ik jou was, zou ik gewoon een phase 1 GAZ schroefset zien te bemachtigen. Ben je gewoon gelijk goed klaaar en kun je alle kanten op.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh phase 2 gaz set en dan phase 1 schotels .....dan kan je het laagste.
Phase 2 poot is iets korter.
Phase 1 schotel is +/- 3 cm vlakker dan phase 2 schotel.

Maar goed het blijft gewoon ......
Hoe laag wil je ?
Wil je dat je rij gedrag beter word ?
( te laag en je draagarmen gaan verkeerd staan met als gevolg dat je gt minder goed de bocht in stuurt, je niet meer normaal over de snelweg kan als ie wat hobbelig is)

Persoonlijk zou ik voor phase 2 poten gaan en die monteren met phase 2 schotels
Wil je nog lager dan monteer je phase 1 schotels
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jochem de Haas schreef:Euh phase 2 gaz set en dan phase 1 schotels .....dan kan je het laagste.
Phase 2 poot is iets korter.
Phase 1 schotel is +/- 3 cm vlakker dan phase 2 schotel.

Maar goed het blijft gewoon ......
Hoe laag wil je ?
Wil je dat je rij gedrag beter word ?
( te laag en je draagarmen gaan verkeerd staan met als gevolg dat je gt minder goed de bocht in stuurt, je niet meer normaal over de snelweg kan als ie wat hobbelig is)

Persoonlijk zou ik voor phase 2 poten gaan en die monteren met phase 2 schotels
Wil je nog lager dan monteer je phase 1 schotels
Klopt ten alletijde! fase 2 veerpoten zijn aanzienlijk korter! Als je dan fase 1 topschotels monteerd heb je echt een flinke verlaging, wel een veel te grote camber, dus dan moet je de gaten uitveilen waar de bouten inzitten aan het fusee. Nadeel is dat de veerpoot een flink stuk schuiner staat. Of dit een negative invloed heeft op de vering is mij niet duidelijk maar dat vermoed ik wel. Maar ja als je je auto zo veel gaat verlagen dan maakt het toch niet meer uit aangezien de draagarmen dan al omhoog staan en je dus een erge slechte veerweg hebt, kun je toch al niet gaan crossen met je auto :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zo wil je je draagarmen niet hebben staan....
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:grin:
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Laatst gewijzigd door ackten op zo 3 feb 2013 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

(Y) (Y) het zijn soms de kleine dingen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

H7 ????? H3 zal je bedoelen ... ;-) :p

Lekker bezig geweest dus ? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Wat een nette dikke GT is dit toch :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Arco schreef:H7 ????? H3 zal je bedoelen ... ;-) :p

Lekker bezig geweest dus ? (Y)
Ik meen toch echt H4 :p

lol @ arco
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mistlampen zijn H3 toch?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jajoh laat abel maar zwetsen.. :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daarom... ;-)

Mist = H3
Dim/groot = H4

Osram levert mooie hiervoor in 't geel
http://www.autolampen.nl/particulier/bo ... 0_238.html
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:( Ik ging van die koplampen uit. Waarom zou je anders gele lampen in een gele mist lamp doen??

(lol @ Abel (U) )
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik twijfel nu zelf ook ff...

* ff terugzoeken*

Hij had al gele mistlampglazen, dus moeten er wel gele H4's zijn gemonteerd in de koplampen voor dim/grootlicht... |: :smile:


kanonne, wat een gezever om een paar lampjes trouwens ... lol
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Haha idd typefoutje. Op de foto is het ook niet te zien. Het zijn idd die lampjes van de link, H4. Heb ze alleen hier besteld. http://www.2cv-shop.nl/index.php/2cv-on ... -geel.html
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand waar je gele H3 lampen kan krijgen? Ik heb witte glaasjes maar wil wel geel licht hebben eigenlijk :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Tussendoor even het dakrekje van Martijn opgeknapt. Een originele klem ontbreekt. Iemand toevallig 1 op reserve liggen of weet hoe ik eraan kan komen. Zoeken op Dremefa Doesburg of dakrekje/imperial heeft nog geen hits opgeleverd.

[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... image.jpeg[/img]
[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... age-1.jpeg[/img]

Excuus voor de slechte foto's
Laatst gewijzigd door ackten op wo 6 mar 2013 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

dubbele post
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Dakrekjes zijn toch zooooo 2010?? :p ;-)

Lekker doen wat je zelf wilt hoor! (Y)

Ik heb eenzelfde rekje, maar helaas geen klem over.
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Gelukkig kan hij er makkelijk af, het is ook gewoon voor de heb. Trouwens heb jij hem zonder rubbers gemonteerd? Ik heb er nu nog stukjes krant tussen, bang dat het ijzer van de imperial de lak raakt.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

een "droge" R5 precies :)

dan roest'ie allesinds niet :smile:
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Snap hem ff niet
Plaats reactie