Niels Clio III RS Luxe --Verkocht--
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heej Niels volgensmij heeft je collega gelijk ik kom nieht uit oss ;
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
FF wat stof afblazen hier! Dat is weer een hele poos geleden.. Laatste tijd erg druk gehad met vanalles, waaronder een nieuw project
Ben van plan toch weer meer online te komen
De 5 staat inmiddels te koop en in RTC markt, wil nu serieus gaan sparen voor een vervanger van de Clio. En we hebben er sinds een paar maanden een mooi projectje erbij. Een Renault 4cv uit 1953
Dus ff ruimte maken!
Zo gingen we hem ophalen in Berkel in Roderijs:
[img]http://img850.imageshack.us/img850/6607/img5788k.jpg[/img]
[img]http://img202.imageshack.us/img202/3504/20120620180745.jpg[/img]
De oude eigenaar had een Renault Alpine A310, nog een nieuwstaat 4CV en een dauphine. Een echte liefhebber dus
Ondertussen na 7 maandjes flink zweten en veel hulp zijn we flink opgeschoten! Ik heb bijna alle onderdelen nieuw gekocht verder, en mijn geluk was dat ik er heel veel nieuw/gereviseerd spul bij kreeg. Carrosserie was al helemaal aangepakt op enkele delen na, die heb ik strak laten maken en nu is dit het resultaat:
[img]http://img339.imageshack.us/img339/2215/15067058797421788572971.jpg[/img]
[img]http://img819.imageshack.us/img819/2861/57628457622552906059816.jpg[/img]
[img]http://img15.imageshack.us/img15/1364/58203587958627887288169.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/4711/55310858795874788727611.jpg[/img]


De 5 staat inmiddels te koop en in RTC markt, wil nu serieus gaan sparen voor een vervanger van de Clio. En we hebben er sinds een paar maanden een mooi projectje erbij. Een Renault 4cv uit 1953

Zo gingen we hem ophalen in Berkel in Roderijs:
[img]http://img850.imageshack.us/img850/6607/img5788k.jpg[/img]
[img]http://img202.imageshack.us/img202/3504/20120620180745.jpg[/img]
De oude eigenaar had een Renault Alpine A310, nog een nieuwstaat 4CV en een dauphine. Een echte liefhebber dus

Ondertussen na 7 maandjes flink zweten en veel hulp zijn we flink opgeschoten! Ik heb bijna alle onderdelen nieuw gekocht verder, en mijn geluk was dat ik er heel veel nieuw/gereviseerd spul bij kreeg. Carrosserie was al helemaal aangepakt op enkele delen na, die heb ik strak laten maken en nu is dit het resultaat:
[img]http://img339.imageshack.us/img339/2215/15067058797421788572971.jpg[/img]
[img]http://img819.imageshack.us/img819/2861/57628457622552906059816.jpg[/img]
[img]http://img15.imageshack.us/img15/1364/58203587958627887288169.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/4711/55310858795874788727611.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Niels V Dijk op ma 14 jan 2013 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Komt idd niet echt over op de foto, maar is donker oranje/rood mat 

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tnx Merijn!
Ja we komen nog een keer jou kant op! Weer ff een keer bij buurten.. Is lang geleden! Ik denk dat met de 4cv die kant oprijden een dagtaak is... Maar binnenkort komt er misschien verandering in. We houden contact! Dit jaar rijden we weer een paar keer richting de Duitsers als het aan mij ligt
Ja we komen nog een keer jou kant op! Weer ff een keer bij buurten.. Is lang geleden! Ik denk dat met de 4cv die kant oprijden een dagtaak is... Maar binnenkort komt er misschien verandering in. We houden contact! Dit jaar rijden we weer een paar keer richting de Duitsers als het aan mij ligt

Dat zeker! Zodra de temperatuur en de nattigheid (of beter gezegd droogte) het toe laat knallen we weer een keer naar de oosterburen!
Ik ben regelmatig in Oss, dus als ik in de buurt ben, kom ik wel een keer aan.
Enneh, nee, voor mij hoef je niet langs de KFC te rijden.
Ik ben regelmatig in Oss, dus als ik in de buurt ben, kom ik wel een keer aan.

Enneh, nee, voor mij hoef je niet langs de KFC te rijden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Origineel blok is idd een 0.8 of 0.9 blok met net geen vermogen... dan is 80 zo ongeveer de max. Enne voo een ieder die zo'n ding gaaf vind ik heb er nog een te koopAbel schreef:wat zijn de specs? hoe hot is deze rod?
Iedergeval is het uiterlijk echt wel vet! standaard iets van 0.8blok?


Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
De deur staat voor je open!
Kom maar een keer langs dan maken we een rondje als het weer het toelaat. Hahaha mooi verhaal hé van Roderik... Helemaal wild werd ie
@Abel,
Er ligt een 750cc 4cilinder in.. Nog helemaal origineel met 3 versnellingen.
Snel is ie niet maar dat wil je ook niet... Heb al wel Dauphine Gordini spruitstukken en een nieuwe 32mm Solex carb. Deze komt er in het voorjaar een keer op. Vooral onderin kom ik tekort en hoop dat dat hiermee verholpen wordt.. Eerst mezelf ff irriteren


@Abel,
Er ligt een 750cc 4cilinder in.. Nog helemaal origineel met 3 versnellingen.
Snel is ie niet maar dat wil je ook niet... Heb al wel Dauphine Gordini spruitstukken en een nieuwe 32mm Solex carb. Deze komt er in het voorjaar een keer op. Vooral onderin kom ik tekort en hoop dat dat hiermee verholpen wordt.. Eerst mezelf ff irriteren

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Een 4CV hot rod maken en geen projecttopic o.i.d. bijhouden ...




5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
hangt ook al +- 22 jaar in de R8 van me pa.Abel schreef:turbo project in de toekomst?
[img]http://img221.imageshack.us/img221/2557/20130105180411.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heej niels leuke 4cv
heb zelf ook nog een renault4cv project staan en mn vader heeft er ook 2 echt leuke wagentjes.
die spuitstukken heb je weinig aan als je verder niks aan het blok doet. de inlaatpoorten en de kleppen worden dan een probleem. de cilinderkop van een gordini is namelijk anders.
Heb net samen met mn vader een compleet nieuw gordini blok opgebouwd. met gordini versnellingsbak.
Verder nog tip als je hem sneller gaat maken,
zou ik als ie echt van 1953 is het draagarmen stelsel van voor vervangen door exemplaren van 1953 dan heb je een veel betere wegligging en weg gedrag.
Een voordeel is dat ie van 1953 is dan staat de accu voorin en heb je al wat gewicht op de voorwielen.
Verder michelin banden eronder dat is echt een must voor goede wegligging bij wat meer vermogen.
heb zelf ook nog een renault4cv project staan en mn vader heeft er ook 2 echt leuke wagentjes.
die spuitstukken heb je weinig aan als je verder niks aan het blok doet. de inlaatpoorten en de kleppen worden dan een probleem. de cilinderkop van een gordini is namelijk anders.
Heb net samen met mn vader een compleet nieuw gordini blok opgebouwd. met gordini versnellingsbak.
Verder nog tip als je hem sneller gaat maken,
zou ik als ie echt van 1953 is het draagarmen stelsel van voor vervangen door exemplaren van 1953 dan heb je een veel betere wegligging en weg gedrag.
Een voordeel is dat ie van 1953 is dan staat de accu voorin en heb je al wat gewicht op de voorwielen.
Verder michelin banden eronder dat is echt een must voor goede wegligging bij wat meer vermogen.
Niels V Dijk schreef:De deur staat voor je open!Kom maar een keer langs dan maken we een rondje als het weer het toelaat. Hahaha mooi verhaal hé van Roderik... Helemaal wild werd ie
![]()
@Abel,
Er ligt een 750cc 4cilinder in.. Nog helemaal origineel met 3 versnellingen.
Snel is ie niet maar dat wil je ook niet... Heb al wel Dauphine Gordini spruitstukken en een nieuwe 32mm Solex carb. Deze komt er in het voorjaar een keer op. Vooral onderin kom ik tekort en hoop dat dat hiermee verholpen wordt.. Eerst mezelf ff irriteren
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
gek jonguh!!!! hahaha wist het allang natuurlijk maar het blijft een superstoer wagentje !!!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Wat een gaaf ding zeg!!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad ja 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
geweldige auto! 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Geweldig! Wat een apparaat zeg!
Gewoon niks zeggen, geen projecttopic met gestage vorderingen maar BAM! Klaar!
Gewoon niks zeggen, geen projecttopic met gestage vorderingen maar BAM! Klaar!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
je zit idd met de richting van het blok. een 4cv heeft een langsblok en gtt een dwarsblok. daarbij denk ik dat je met de ruimte uberhaupt niet weg komt. zo heel veel ruimte is er niet in een 4cv motorruimte. Laat staan dat een standaard bak hier achter kan.DennisT schreef:Wat een gaaf ding zeg!!Kan je er geen gtt blok in krijgen, of wordt dat heel erg lastig gezien de aandrijving?
als het lukt zal ik van de week voor de gein eens kijken of een GTT blok uberhaupt in een 4cv past. heb ze bij mij thuis toch naast elkaar liggen.

Project: GTT Blue Sport
Wat een vette wagen zeg. Geniet ervan. 

Blok van gtt past maar je bak kan het niet aan
Het mooiste is een 1300 12 ts motor met een bak van een r8
Dan gaat het best van zijn plek
12 ts motor heb ik nog liggen
Het mooiste is een 1300 12 ts motor met een bak van een r8
Dan gaat het best van zijn plek
12 ts motor heb ik nog liggen
Blok van gtt past maar je bak kan het niet aan
Het mooiste is een 1300 12 ts motor met een bak van een r8
Dan gaat het best van zijn plek
12 ts motor heb ik nog liggen
Het mooiste is een 1300 12 ts motor met een bak van een r8
Dan gaat het best van zijn plek
12 ts motor heb ik nog liggen
Homo....Merijn schreef:Dat zeker! Zodra de temperatuur en de nattigheid (of beter gezegd droogte) het toe laat knallen we weer een keer naar de oosterburen!
Ik ben regelmatig in Oss, dus als ik in de buurt ben, kom ik wel een keer aan.
Enneh, nee, voor mij hoef je niet langs de KFC te rijden.
Voor mij wel Niels. Korting kan flink oplopen bij de hacos

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja lekker dan zit je te gamen GT5 ....roept er steeds iemand : Niels komt zo neemt ie ff een bucket met kippies mee van de kfc...


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja in een r8, maar een 4vc? die alpine bak past toch nooit, nou ja nooit, plug and play lijkt het zo iedergeval niet. Een custom motor bevestiging in de carroserie en stabilisator stang lijkt me dan ook wel wenselijk. verlaging heb je perfect voorelkaar iedergeval.derbimarcel schreef:hangt ook al +- 22 jaar in de R8 van me pa.Abel schreef:turbo project in de toekomst?
[img]http://img221.imageshack.us/img221/2557/20130105180411.jpg[/img]

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
AT blokje nemen, AT kop (hemisferisch, crossflow) is vele malen beter dan een GTT kop. Je zit alleen met de bak inderdaad.
wat een vet ding inderdaad! ik dacht dat ik apart was met m'n 9 maar dit steekt er toch echt wel met kop en schouders bovenuit 
