ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Is gewoon olie wat te warm wordt, de dop is geen expansiedop dus vervangen heeft geen zin, koeler plaatsen voor de stuurbekrachting is de enige oplossing :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Correct, dat probeerde ik ook al duidelijk te maken.

De Clio's hebben die koelspiraal niet en die heb je wel degelijk nodig en met name op het circuit. Dat is gewoon een serieuze misser van Reno.
Bijna elke stuurbekrachtiging heeft zo'n spiraal en bij de 19-16v is dat ook een enorm dikke lus voor de radiateur.

Overdrukdoppen werken niet, want het is namelijk geen compleet druksysteem. Helaas Merijn, leuk bedacht maar nee :p
En die olie klots je er ook niet uit door de wilde stuurbewegingen, je moet voor de gein na een serieus rondje eens die dop opendraaien, dan staat vaak het schuim in dat potje.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat schuim had ik al eens eerder gezien, ja. En dat was niet eens op het circuit! |:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb er al een tijdje een nippel aan zitten met een slangetje. Deze loos ik in mijn catchtank. Voorheen loozde ik het in een dorpel maar dat werd toch wel een smeerboel :p

Als het reservoir half leeg is blijft het overigens wel stabiel, dus gewoon kwestie van niet vullen tot de rand.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Goed, ff een koeler van een 19 scoren op de sloop dus en die ertussen ...

Geert, bij ons zeker niet, het blijft eruit komen, maar dat is alleen tijdens circuitgebruik. Kan me niet voorstellen dat er verder in het systeem iets niet klopt, het spul wordt gewoon te warm. Je wil die leidingen ook echt niet vastpakken als je het circuit af komt....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:Goed, ff een koeler van een 19 scoren op de sloop dus en die ertussen ...

Geert, bij ons zeker niet, het blijft eruit komen, maar dat is alleen tijdens circuitgebruik. Kan me niet voorstellen dat er verder in het systeem iets niet klopt, het spul wordt gewoon te warm. Je wil die leidingen ook echt niet vastpakken als je het circuit af komt....
Klopt helemaal, maar echte kerels rijden zonder stuurbekrachtiging :grin: :D

Je kan trouwens ook gewoon een klein standaard oliekoelertje scoren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat luco zegt :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:Klopt helemaal, maar echte kerels rijden.
Juist... :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Luco/Alpine-racer schreef:..... maar echte kerels rijden zonder stuurbekrachtiging :grin: :D
Wat een onzin..... :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Klopt helemaal, maar echte kerels rijden.
Juist... :P
En hoeveel had die GT ook alweer gereje afgelopen jaar? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ga uitgerekend jij me hier afvallen, Steef? :-(

700 km

Clio: ca. 4500 km
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Cool! Zijn dat (onder andere) brake ducts? Interesting!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Yep, mocht je opzoek zijn naar iets, QSP levert er die met een kleine aanpassing past.

http://www.autosportcompany.nl/lucht-ka ... nlaat.html
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

voor luchtinlaten op de plek van de mistlampen kan je ook die van een suzuki swift 1999 nemen deze passen er precies in en kosten weinig...

http://www.google.nl/imgres?q=suzuki+sw ... s:20,i:139
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Top! Bedankt voor de tips. (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bmw e30 gaat ook goed passen. ;-)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Vandaag op Autoweek:

http://www.autoweek.nl/video/3192/klokj ... t-clio-16v

10 januari 2013

Een Clio is niks bijzonders, 360.00 kilometer is een hoop, maar dit samen in een 16 klepper maar het een van de begeerlijkste hatchbacks ooit gebouwd. Wij zetten deze Renault op de brug en zijn heel benieuwd.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@rik kijk eens in het ACT ;-)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

(Y)

Hier hoort ie ook thuis....... ;-)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik heb nog een foto van de clio zat het tankje te vol en toen de ring overgestuurd, Heel de zeikant van de clio onder de olie en aan de spoiler en zijspiegel hingen druppels. Stressi vond het kein Probleem!.

Nu rij ik gewoon met een tankje waar net vloeistof in zit en als het warm is loopt het er net niet uit (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heeft er iemand een samco setje gemonteerd in zijn clio? Wat hebben jullie allemaal aangepast om het setje te (laten) passen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik had samco in de clio. Maar dat is toch pasklaar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

antoine schreef:Leuke spullen voor de clio 16v: http://www.nsrcomposites.com/nsrcomposi ... lio_i.html
Lijken die van de super 5 niet hetzelfde. Die heb ik namelijk nog in zeer goede staat.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De set die ik heb heeft een extra verbinding rechtstreeks naar de electrische waterpomp en richting oliefilter. We hebben gekeken op dialogys en die geeft aan dat de set gebruikt wordt bij auto's met een handmatige airco. :(

[img]http://www.qspraceware.nl/media/catalog ... reds03.jpg[/img]

De dunne lange slang bedoel ik.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmmz, weet alleen dat mijn set toen 100% passend was voor een willi ph1 (zonder airco uiteraard). Er was 1 slangetje dat niet te koop was en dat was het kleine stukje van 10cm bij het oliefilter (die heb ik toen nieuw bij reno gehaald).

Maar die foto is van QSP. Levert Samco het nog wel?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

samco levert dezelfde evenals ax en qsp. Had jij dezelfde slangen Tom? Misschien zit er toch een verschil tussen de diverse motoren die in de clio 16v / williams zijn gebruikt?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die set krijg je altijd. Als je geen warmtewisselaar hebt moet je 1 aansluiting afdoppen. Kheb gisteren een identieke set gemonteerd op de clio van Koen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... neclio.jpg[/img]

1: radiator
2: aftercoolantpump
3:thermostaathuis
4: kvs vaatje
5: metalen leiding onder het spruitstuk
6: warmtewisselaar, indien niet aanwezig of gebruik makend van een oliekoeler (sandwichplate), afdoppen/afblinden
7: aansluiting blok waterpompkant
8: radiator

Vanaf de aftercoolantpump gaat er ook nog een slang naar de metalen leiding onder het inlaatspruitstuk, dit is een aansluiting die 90° op de metalen leiding zit net voor de bocht naar de verdeler toe. Deze moet je hergebruiken want zit niet bij een siliconen set bij.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bedankt Jo voor de info. Wij gaan 4 en 6 afdoppen.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

4 komt ook op de aftercooland pump
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

2 en 4 idd pompje
6 warmte wisselaar achter olie filter

dus beste dop je 2 en 4 af. de lange slang met nummer 4 kan je dan ook flink inkorten.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nr 2 kan je gewoon blijven gebruiken aangezien die goed zit. Aan de andere kant van het pompje gebruik maken van de originele slang. Wat zit er voor ijzer ding in de originele slang op ongeveer 10 cm van het pompje? Is dat een klep ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nr2 zit op het pompje. als je die niet afdopt loopt het water aan de andere kant van het pompje er uit....

Ik neem aan dat je het hele pompje kwijt wil?
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Plaats reactie