
ACT: Clio16V
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Is gewoon olie wat te warm wordt, de dop is geen expansiedop dus vervangen heeft geen zin, koeler plaatsen voor de stuurbekrachting is de enige oplossing 

Correct, dat probeerde ik ook al duidelijk te maken.
De Clio's hebben die koelspiraal niet en die heb je wel degelijk nodig en met name op het circuit. Dat is gewoon een serieuze misser van Reno.
Bijna elke stuurbekrachtiging heeft zo'n spiraal en bij de 19-16v is dat ook een enorm dikke lus voor de radiateur.
Overdrukdoppen werken niet, want het is namelijk geen compleet druksysteem. Helaas Merijn, leuk bedacht maar nee
En die olie klots je er ook niet uit door de wilde stuurbewegingen, je moet voor de gein na een serieus rondje eens die dop opendraaien, dan staat vaak het schuim in dat potje.
De Clio's hebben die koelspiraal niet en die heb je wel degelijk nodig en met name op het circuit. Dat is gewoon een serieuze misser van Reno.
Bijna elke stuurbekrachtiging heeft zo'n spiraal en bij de 19-16v is dat ook een enorm dikke lus voor de radiateur.
Overdrukdoppen werken niet, want het is namelijk geen compleet druksysteem. Helaas Merijn, leuk bedacht maar nee

En die olie klots je er ook niet uit door de wilde stuurbewegingen, je moet voor de gein na een serieus rondje eens die dop opendraaien, dan staat vaak het schuim in dat potje.
ik heb er al een tijdje een nippel aan zitten met een slangetje. Deze loos ik in mijn catchtank. Voorheen loozde ik het in een dorpel maar dat werd toch wel een smeerboel 
Als het reservoir half leeg is blijft het overigens wel stabiel, dus gewoon kwestie van niet vullen tot de rand.

Als het reservoir half leeg is blijft het overigens wel stabiel, dus gewoon kwestie van niet vullen tot de rand.
Goed, ff een koeler van een 19 scoren op de sloop dus en die ertussen ...
Geert, bij ons zeker niet, het blijft eruit komen, maar dat is alleen tijdens circuitgebruik. Kan me niet voorstellen dat er verder in het systeem iets niet klopt, het spul wordt gewoon te warm. Je wil die leidingen ook echt niet vastpakken als je het circuit af komt....
Geert, bij ons zeker niet, het blijft eruit komen, maar dat is alleen tijdens circuitgebruik. Kan me niet voorstellen dat er verder in het systeem iets niet klopt, het spul wordt gewoon te warm. Je wil die leidingen ook echt niet vastpakken als je het circuit af komt....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Klopt helemaal, maar echte kerels rijden zonder stuurbekrachtigingHaas schreef:Goed, ff een koeler van een 19 scoren op de sloop dus en die ertussen ...
Geert, bij ons zeker niet, het blijft eruit komen, maar dat is alleen tijdens circuitgebruik. Kan me niet voorstellen dat er verder in het systeem iets niet klopt, het spul wordt gewoon te warm. Je wil die leidingen ook echt niet vastpakken als je het circuit af komt....


Je kan trouwens ook gewoon een klein standaard oliekoelertje scoren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat luco zegt 

Wat een onzin.....Luco/Alpine-racer schreef:..... maar echte kerels rijden zonder stuurbekrachtiging![]()
![]()

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Leuke spullen voor de clio 16v: http://www.nsrcomposites.com/nsrcomposi ... lio_i.html
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Yep, mocht je opzoek zijn naar iets, QSP levert er die met een kleine aanpassing past.
http://www.autosportcompany.nl/lucht-ka ... nlaat.html
http://www.autosportcompany.nl/lucht-ka ... nlaat.html
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
voor luchtinlaten op de plek van de mistlampen kan je ook die van een suzuki swift 1999 nemen deze passen er precies in en kosten weinig...
http://www.google.nl/imgres?q=suzuki+sw ... s:20,i:139
http://www.google.nl/imgres?q=suzuki+sw ... s:20,i:139
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bmw e30 gaat ook goed passen. 

Project: GTT Blue Sport
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Vandaag op Autoweek:
http://www.autoweek.nl/video/3192/klokj ... t-clio-16v
10 januari 2013
Een Clio is niks bijzonders, 360.00 kilometer is een hoop, maar dit samen in een 16 klepper maar het een van de begeerlijkste hatchbacks ooit gebouwd. Wij zetten deze Renault op de brug en zijn heel benieuwd.
http://www.autoweek.nl/video/3192/klokj ... t-clio-16v
10 januari 2013
Een Clio is niks bijzonders, 360.00 kilometer is een hoop, maar dit samen in een 16 klepper maar het een van de begeerlijkste hatchbacks ooit gebouwd. Wij zetten deze Renault op de brug en zijn heel benieuwd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@rik kijk eens in het ACT 

Project: GTT Blue Sport
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Hier hoort ie ook thuis.......

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik heb nog een foto van de clio zat het tankje te vol en toen de ring overgestuurd, Heel de zeikant van de clio onder de olie en aan de spoiler en zijspiegel hingen druppels. Stressi vond het kein Probleem!.
Nu rij ik gewoon met een tankje waar net vloeistof in zit en als het warm is loopt het er net niet uit
Nu rij ik gewoon met een tankje waar net vloeistof in zit en als het warm is loopt het er net niet uit

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Lijken die van de super 5 niet hetzelfde. Die heb ik namelijk nog in zeer goede staat.antoine schreef:Leuke spullen voor de clio 16v: http://www.nsrcomposites.com/nsrcomposi ... lio_i.html
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De set die ik heb heeft een extra verbinding rechtstreeks naar de electrische waterpomp en richting oliefilter. We hebben gekeken op dialogys en die geeft aan dat de set gebruikt wordt bij auto's met een handmatige airco.
[img]http://www.qspraceware.nl/media/catalog ... reds03.jpg[/img]
De dunne lange slang bedoel ik.

[img]http://www.qspraceware.nl/media/catalog ... reds03.jpg[/img]
De dunne lange slang bedoel ik.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hmmmz, weet alleen dat mijn set toen 100% passend was voor een willi ph1 (zonder airco uiteraard). Er was 1 slangetje dat niet te koop was en dat was het kleine stukje van 10cm bij het oliefilter (die heb ik toen nieuw bij reno gehaald).
Maar die foto is van QSP. Levert Samco het nog wel?
Maar die foto is van QSP. Levert Samco het nog wel?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... neclio.jpg[/img]
1: radiator
2: aftercoolantpump
3:thermostaathuis
4: kvs vaatje
5: metalen leiding onder het spruitstuk
6: warmtewisselaar, indien niet aanwezig of gebruik makend van een oliekoeler (sandwichplate), afdoppen/afblinden
7: aansluiting blok waterpompkant
8: radiator
Vanaf de aftercoolantpump gaat er ook nog een slang naar de metalen leiding onder het inlaatspruitstuk, dit is een aansluiting die 90° op de metalen leiding zit net voor de bocht naar de verdeler toe. Deze moet je hergebruiken want zit niet bij een siliconen set bij.
1: radiator
2: aftercoolantpump
3:thermostaathuis
4: kvs vaatje
5: metalen leiding onder het spruitstuk
6: warmtewisselaar, indien niet aanwezig of gebruik makend van een oliekoeler (sandwichplate), afdoppen/afblinden
7: aansluiting blok waterpompkant
8: radiator
Vanaf de aftercoolantpump gaat er ook nog een slang naar de metalen leiding onder het inlaatspruitstuk, dit is een aansluiting die 90° op de metalen leiding zit net voor de bocht naar de verdeler toe. Deze moet je hergebruiken want zit niet bij een siliconen set bij.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
4 komt ook op de aftercooland pump
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
2 en 4 idd pompje
6 warmte wisselaar achter olie filter
dus beste dop je 2 en 4 af. de lange slang met nummer 4 kan je dan ook flink inkorten.
6 warmte wisselaar achter olie filter
dus beste dop je 2 en 4 af. de lange slang met nummer 4 kan je dan ook flink inkorten.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nr 2 kan je gewoon blijven gebruiken aangezien die goed zit. Aan de andere kant van het pompje gebruik maken van de originele slang. Wat zit er voor ijzer ding in de originele slang op ongeveer 10 cm van het pompje? Is dat een klep ?
nr2 zit op het pompje. als je die niet afdopt loopt het water aan de andere kant van het pompje er uit....
Ik neem aan dat je het hele pompje kwijt wil?
Ik neem aan dat je het hele pompje kwijt wil?