Nee idd, beetje vochtig wegdek geeft gelijk wielspin. Bij droog weer houdt ie het ook maar net vol Kan me wel voorstellen dat een sper wel zeer wenselijk is, helaas heb ik dat niet
Motorsteunen bevallen goed!
Had ze met een beetje ongeloof besteld omdat KTR zei dat er nagenoeg geen vibraties/trillingen bijkomen.
Eenmaal gemonteerd merk je dat de motor steviger zit en er totaal geen trillingen zijn... top product dus!
Monteren was ook te doen, bovenste baksteun is wel beetje werk.
Onderste dog-bone moet je wel opletten... maak het liefst niet de dwarsbalk los die van draagarm naar draagarm gaat. Kan je boutjes kwijtraken en dan is vastmaken niet meer te doen zonder je draagarm weer los te maken.
Ondersteun je blok natuurlijk wel als je er ook maar 1 los haalt.
@ArjanRS: natuurlijk is meer koppel lekker en 370 nm gaat gewoon goed. Maar voor de echte high-end power zijn paardekrachtjes ook wel lekker (acceleratie, topsnelheid). Ik zou met 1 pk winst eerlijk gezegd toch niet tevreden zijn. Om het in perspectief te zetten, met mijn huidige Golf GTI heb ik 97 pk/147 nm erbij na tuning. Ik geniet persoonlijk meer van die extra paardjes als van het extra koppel.
Dan zou ik me afvragen hoe lang dat blokje het nog houd.
Bij KTR in engeland hebben ze veel te maken met motor revisies door slechte mappings.
Ik heb liever wat minder vermogen en me blokje lang heel blijft dan een berg pk's om mee uit te sloven en me blok over een jaar in de soep loopt of wat anders kapot gaat.
Maargoed, die discussie ga ik nu hier niet voeren
sitechris schreef:@ArjanRS: natuurlijk is meer koppel lekker en 370 nm gaat gewoon goed. Maar voor de echte high-end power zijn paardekrachtjes ook wel lekker (acceleratie, topsnelheid). Ik zou met 1 pk winst eerlijk gezegd toch niet tevreden zijn. Om het in perspectief te zetten, met mijn huidige Golf GTI heb ik 97 pk/147 nm erbij na tuning. Ik geniet persoonlijk meer van die extra paardjes als van het extra koppel.
Haha, weer eentje die ze ziet vliegen
Ff serieus: Dit is absoluut onmogenlijk na alleen een mapping op een Golf GTI zonder zéér extreme aanpassingen aan het blok.
Mooie upgrades Arjan! Achterbank eruit is ook wel cool. Rij nu een weekje rond met de bank plat ivm verhuizing maar het geluid is zo echter super
Resultaat na mapping is netjes en in lijn met de meeste RSjes volgens mij. 1pk winst op top is idd niet heel veel maar neem aan dat je vooral in het middengebied toch wel wat pktjes gewonnen hebt. Hier won ik wel een pktje of 30 aan de wielen gemiddeld. Terwijl de winst op top dan "maar" 13pk was. Ben benieuwd of mijn ITG kit hier nog iets aan toegevoegd heeft
Achterbank plat gooien komt het geluid ten goede inderdaad
Wat ik van Henk begreep is dat na een mapping de ristrictie zit in de inlaat (intercooler, ik heb nog geen uitdraai gezien van een ITG kit oid) en in de uitlaat (katalysator). Deze 2 zaken zorgen ervoor dat het koppel begint te dalen door de hogere inlaatlucht en de grotere weerstand in de uitlaat. Haal je deze 2 weg schijnt het koppel niet enorm vooruit te gaan, maar het aantal pk's wel (koppel is hoger bij hogere toeren, dus meer pk's). Alleen dan moet je eigenlijk weer aan een stage 2 mapping, en dan trekt je koppeling het niet meer
Ja dat zou het idd wel kunnen zijn!
Zag al bij het topic van de dynodag van een stage 2 mapping dat de koppeling vervangen was door een steverige.
En dat het boven de 400Nm wel nodig is!
Zelfs de sterkste koppeling van K-tec had er bij Boy al moeite mee, die piekte (stond slecht afgesteld toen) rond de 500 Nm geloof ik (kan de uitdraai ff niet vinden).
Laatst gewijzigd door DennisT op wo 9 jan 2013 7:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2x 1300km met de achterbank naar beneden gereden. Ok, wel inclusief wat bagage voor de vakantie, maar het is wel genieten.
Nog beter, een paar lange latten halen die er net niet in passen. Klep op een kier en gaan. Heerlijk
Je bent lekker bezig met je R26 Arjan. Ik ga steeds maar naar origineel (binnenkort zilveren badges bestellen voor zijstrips) jij richting R26.R
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
De auto van Boy piekte toen op 470 of 490 iirc. Dat vond de koppeling niet zo leuk nee. Ik heb dan wel een Ktec IC en dat is wel echt een aanrader. Mooi vermogensverloop en 230 pk aan de wielen. Alleen het koppel is met 355nm iets lager dan sommige.
Ik zou ook wel een downpipe met sportcat willen en nieuwe mapping. Maar dan komen er ook weer veel kosten bij. Koppeling, mapping en het is dan maar de vraag of de motor heel blijft... En wat heb ik dan? Nog 20 pk erbij?
Arjanrs schreef:Kan aan de 'oude' intercooler van Tiemen komen voor een mooi prijsje.
Denk dat ik het maar laat gaan, wil de motor niet nog verder belasten
Wil hem graag heel houden voor een tijdje!
Ik had 'm ook bijna gekocht, maar toen kreeg ik groen licht van de makelaar
Haha dat is veel belangrijker ja!
En dan nog iets, kan hem als 't erop zit gelijk weer laten mappen..
Zonde van me geld dan voor de remap die ik nu heb
Remap is idd niet nodig wanneer je de IC vervangt.
Wat zijn de limieten van het moterblok eigenlijk qua koppel en pk? Meen dat die gasten in de UK het altijd over zo'n 500Nm hebben alvorens het stuk gaat.
sitechris schreef:@ArjanRS: natuurlijk is meer koppel lekker en 370 nm gaat gewoon goed. Maar voor de echte high-end power zijn paardekrachtjes ook wel lekker (acceleratie, topsnelheid). Ik zou met 1 pk winst eerlijk gezegd toch niet tevreden zijn. Om het in perspectief te zetten, met mijn huidige Golf GTI heb ik 97 pk/147 nm erbij na tuning. Ik geniet persoonlijk meer van die extra paardjes als van het extra koppel.
Haha, weer eentje die ze ziet vliegen
Ff serieus: Dit is absoluut onmogenlijk na alleen een mapping op een Golf GTI zonder zéér extreme aanpassingen aan het blok.
Ik wacht op een reactie van Jo...
@Dennis: nee hoor, de GTI blokken zijn zeer goed chipbaar. Dit is gewoon de standaard turbo, dit is resultaat van chiptuning op maat van JD Engineering, de VAG specialist in NL. Voorste kat en Carbonio air intake leverden overigens 15 pk/10 nm winst op. De chip zelf doet dus de rest. Zie de rollerbankuitdraai. Ik heb al wel een keer de koppeling eruit gejast, dat is wel minder.
Tja, ik dacht dat dit ook onmogelijk was bij de GTi en andere VAG spul, maar ik zie steeds vaker deze enorme vermogensstijgingen bij deze 2 liter turbo van de laatste generatie (dus niet die van de Seat en Skoda) VAG motoren. Is heel knap van JD Engineering en levert veel op, zoals Chris zegt.
Dit heb ik nog niet bij andere merken gezien, alhoewel men bij Subaru het ook steeds meer voor elkaar krijgt met op maat tunen (enkele 2.0 wrx'en al met standaard td04 op 300 pk gezien, maar dat is ook nog 'maar' 75 pk! winst). Over de kwaliteit van de motoren van VAG hoor ik een hoop andere dingen, vooral onder zwaardere belasting.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
P Zero Nero is te vergelijken met de Michelin Pilot Sport.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb Pirelli p zero's in 235. Fijne bandjes redelijk wat grip in droog en nat. Komen goed uit tests, zijn net iets goedkoper dan Michelin of Bridestone en worden ook onder menig supercar gebruikt Met andere van de banden geen ervaring maar in deze prijsklasse zijn de meeste banden gewoon goed volgens mij.
sitechris schreef:@ArjanRS: natuurlijk is meer koppel lekker en 370 nm gaat gewoon goed. Maar voor de echte high-end power zijn paardekrachtjes ook wel lekker (acceleratie, topsnelheid). Ik zou met 1 pk winst eerlijk gezegd toch niet tevreden zijn. Om het in perspectief te zetten, met mijn huidige Golf GTI heb ik 97 pk/147 nm erbij na tuning. Ik geniet persoonlijk meer van die extra paardjes als van het extra koppel.
Haha, weer eentje die ze ziet vliegen
Ff serieus: Dit is absoluut onmogenlijk na alleen een mapping op een Golf GTI zonder zéér extreme aanpassingen aan het blok.
Ik wacht op een reactie van Jo...
@Dennis: nee hoor, de GTI blokken zijn zeer goed chipbaar. Dit is gewoon de standaard turbo, dit is resultaat van chiptuning op maat van JD Engineering, de VAG specialist in NL. Voorste kat en Carbonio air intake leverden overigens 15 pk/10 nm winst op. De chip zelf doet dus de rest. Zie de rollerbankuitdraai. Ik heb al wel een keer de koppeling eruit gejast, dat is wel minder.
''Bij JD dat zijn die lui die er voor de mapping eerst een halve tank e85 ingooien om een mooi vermogen te halen''
Dit is een verhaal wat ik al meerdere keren gehoort heb.
GEEN idee of het zo is of dat het wat uithaald.
E85 haalt ietsjes uit, maar niet heel veel. Dat is meer voor de puristen die iedere pk eruit willen persen bij een rollerbankmeeting. Mijn auto is gewoon op RON 98 gerold. Ga je overigens op Aral Ultimate 102 octaan rollen, haal je wrsnl ook iets hogere waardes.
@Arjan: Mbt Pirelli banden. Die heb ik onder mijn GTI. Ze hebben een wat zachtere compound, maar geven een erg fijn stuurgevoel en kleven aan de weg. Fijne rijdersband. Wel slijten ze ietwat sneller.