de race vijf van Heine (F4R cup)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Kijk je uit het met het koppel, die megane sadev is zwakker dan die van een cupclio he (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

megane was ook 2L dus dat zal ook wel meevallen lijkt mij.

gewoon doen!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

De cupmeganes waren inderdaad 2.0, maar wel veel minder pks dan een cupclio, cupcliomotor kan deze bak echt niet hebben.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

op tijd je olie vervangen een gaan!

kom op luco Heine rijdt geen wedstrijden heeft geen sper en is puur een fun auto.

zal echt wel loslopen hoor.

175NM voor een F7P met heine zijn setup vast nog wel iets meer.
185 Nm voor een F7R tegen 200 Nm voor een F4 blok
zon cup spec blok heeft misschien nog een paar Nm meer maar dat zal ook nog wel gaan.
lijkt me niet echt een mega probleem om een dikke 200Nm te verwerken.

je zal het zeker met de beste bedoelingen bekritiseren echter,
laten we dit initiatief nu gewoon aanmoedigen en Heine helpen is toch gaaf dat er nog mensen zijn die verder willen gaan?

en we kunnen allemaal weer iets leren paar mooie fotos er bij en we hebben weer een leuk project topic om te volgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Luco/Alpine-racer schreef:De cupmeganes waren inderdaad 2.0, maar wel veel minder pks dan een cupclio, cupcliomotor kan deze bak echt niet hebben.
onzin luco, de eerste 100 cupclio's hadden stdsa, heel engeland en spanje reed met stdsa bakken (wel met sper maar verder gelijk aan megane)

dat is echt geen reden om het niet te doen.

ik zou het doen heine, als luco dan weer over 3-15 jaar gaat rijden kun je hem in elk geval voorblijven :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:op tijd je olie vervangen een gaan!

kom op luco Heine rijdt geen wedstrijden heeft geen sper en is puur een fun auto.

zal echt wel loslopen hoor.

175NM voor een F7P met heine zijn setup vast nog wel iets meer.
185 Nm voor een F7R tegen 200 Nm voor een F4 blok
zon cup spec blok heeft misschien nog een paar Nm meer maar dat zal ook nog wel gaan.
lijkt me niet echt een mega probleem om een dikke 200Nm te verwerken.

je zal het zeker met de beste bedoelingen bekritiseren echter,
laten we dit initiatief nu gewoon aanmoedigen en Heine helpen is toch gaaf dat er nog mensen zijn die verder willen gaan?

en we kunnen allemaal weer iets leren paar mooie fotos er bij en we hebben weer een leuk project topic om te volgen.
Absoluut, 200 nm is een beetje de max, dat draait mijn blok ook, ik ga af op de ervaring en kennis van Andre vd Burg, dus 200 nm kan net.
Het is ook niet bedoeld als kritiek hoor.
Mijn ervaring is alleen dat 20pk meer echt geen grote verbeteringen qua rondetijden gaat geven zolang je niet het uiterste uit de auto haalt.

@Martijn, die opmerkingen beginnen een beetje kinderachtig te worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

och gut, vinden we het kinderachtig? (S)

maar goed, het kan dus wel, het zat zelfs in de cupclio's. stdsa kan 230nm volgens mij en st75 250nm.

geen enkel probleem dus. lees je mijn reactie verder wel of lees je alleen het volwassen gedeelte?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja bij elke post over of mijn racevijf of in een ander racetopic kom je bij bijna elke post met deze opmerking, je weet donders goed waarom ik nu niet rijdt en niet verder kan met de 5, en ondanks een smiley wordt het echt vervelend.

De rest van je post lees ik ook en volgens de kenners is 200nm zon beetje de max voor de megane sadev.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en daarom reed de hele UK en spaanse clio cup met stdsa.

het gaat dus.

welke kenners?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zie boven, doet honderden revisies per jaar.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als de hele engelse clio cup er op rijd is het voor mij duidelijk genoeg dat het wel gaat. zoveel meer nm dan 200 zullen die blokken niet draaien, als ze het al halen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Klopt, het kan, maar net aan, vergeet ook niet dat de megane sadevs natuurlijk ook niet meer de jongste bakken zijn en als je ze dan op de grens gaat belasten is de kans dat het elke keer kapot gaat wat groter dan dat je met moderner/nieuwer spul rijdt, en ik kan je vertellen als de assen scheuren of breken het een dure hobby is.

Maar Heine, wat voor blok wordt het?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mja wellicht heb je gelijk luco. ik denk dat heine zelf moet beslissen wat hij doet, ik denk in elk geval dat het verschil tussen f4r en f7r klein is, kleiner dan op papier in elk geval.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Verschil tussen de eerste megane bakken en de clio II stdsa bakken is grotendeels differentieel. De Clio's hadden std een 4 sat dif, terwijl de 1e meganes 2 sat differentielen hadden. Later was de megane bak verkrijgbaar met sper en 4 sat dif.

Op dat punt is een ge-upgrade stdsa bak sterker dan een std megane stdsa.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jean-Paul-S schreef:Verschil tussen de eerste megane bakken en de clio II stdsa bakken is grotendeels differentieel. De Clio's hadden std een 4 sat dif, terwijl de 1e meganes 2 sat differentielen hadden. Later was de megane bak verkrijgbaar met sper en 4 sat dif.

Op dat punt is een ge-upgrade stdsa bak sterker dan een std megane stdsa.
bijna goed jp :P:P

megane 4 sat dif (of toch 2?)
clio 2 was met platensper
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

2 jonge :p zonder sper.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Pas als je het probeerd weet je het. Een jb3 zou ook geheid stuk lopen met mijn vermogen maar ondertussen heb ik het ding als een idioot lopen behandelen en hij is nogsteeds heel....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Pas als je het probeerd weet je het. Een jb3 zou ook geheid stuk lopen met mijn vermogen maar ondertussen heb ik het ding als een idioot lopen behandelen en hij is nogsteeds heel....
Circuitgebruik is heel anders dan straatgebruik.
Zeker als er dan ook nog een sper onder zit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

300+ nm is ook heel wat anders, zolang die 200nm het ding niet aan stukken trekt zullen de lagers en tandwielen hooguit harder slijten.

Overigens levert een beetje gezonde f7r ook gewoon 200nm, alleen op papier niet...
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Het blok wordt een F4R cup evo???
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Denk dat het wel een goede keuze is als je wilt upgrade!
Ze lopen van onderin tot de begrenzen lekker door zonder dip :)
Phase 1 rs spruitstukken heb ik nog liggen, als je er een nodig hebt pm je maar.
Racing is the best way to convert money into noise
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) (Y) ik help je wel als er iets aangepast moet worden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Netjes Heine (Y)

Hoeveel levert je blok nu qua koppel en vermogen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

mark 5t schreef:(Y) (Y) ik help je wel als er iets aangepast moet worden.
Dat zal wel moeten met het uitlaatspruitstuk.
:smile:
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Netjes Heine (Y)

Hoeveel levert je blok nu qua koppel en vermogen?
Weet ik zo niet Luco wat het koppel is.
Dat zie ik wel op de testbank als de ecu wordt afgesteld.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heine hut schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Netjes Heine (Y)

Hoeveel levert je blok nu qua koppel en vermogen?
Weet ik zo niet Luco wat het koppel is.
Dat zie ik wel op de testbank als de ecu wordt afgesteld.
Je reed toch met carbs?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
heine hut schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Netjes Heine (Y)

Hoeveel levert je blok nu qua koppel en vermogen?
Weet ik zo niet Luco wat het koppel is.
Dat zie ik wel op de testbank als de ecu wordt afgesteld.
Je reed toch met carbs?
Ja dat is zo.
maar ga nu met een ecu rijden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Met dat andere blok, of al met dit blok?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

op de f7p zit nu car's op de f4r ga ik een ecu rijden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heine hut schreef:op de f7p zit nu car's op de f4r ga ik een ecu rijden.
Je weet niet wat je huidige blok doet?
Ben wel benieuwd naar het verschil.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Martijn Kool schreef:hoezo niet? op een clio 16v past een ph1 spruitstuk ook icm met de stabistang van een clio rs..
een vriend van me rijd al ff rond met rs motor in zn 5je.
en dat spruitstuk heeft hij wel degelijk moeten verlassen.

@heine met wat voor motorsteunen rijd jij?
want die motor gaat als als een gek lopen beuken op je steunen.
die vriend van me heeft er een steun bijgemaakt a la clio
maar zelfs dan gaat het nog flink te keer.
vooral voorste motorsteun bijrijderskant..
mischien een vibratechnics??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Als die motor als een gek beukt, lijkt het me dat er iets niet goed zit.
En de uitlaat moet inderdaad aangepast worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

vandaar de vraag welke steunen..
hij rijd met cupsteunen maar die zijn er dus niet goed tegen bestand.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

motor ligt er bij heine vast in

die vriend van jou heeft een defcte steun gewoon vibratechnics laten monteren en klaar.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

ik geen rubber steunen meer. :grin:
rubbers zijn voor mietjes 8)
uitlaat is geen probleem even lassen bij barmar techniek (Y)

Zoals dit (N)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OHCY36U-D.jpg[/img]
Plaats reactie