Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee eerst 25 jaar de mrb betalen....zoals boven genoemd.
Denk ik...
Denk ik...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat moet nogal een bak zijn 1740 mrb per jaarFlorus schreef:Precies......25 jaar x €1740,-.....![]()
Dus die kan dan ook wel naar 't schroot![]()
Tom kan zo in Den Haag plaats nemen,die past er prima tussen..![]()
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Das ook wel zuur dan, op grijs kenteken zetten?
Ja wij moeten in 2014 ook gaan betalen voor de gtt, motorfiets en twee alpines.
een alpine blijft eeuwig geschorst , maar toch.
Ja wij moeten in 2014 ook gaan betalen voor de gtt, motorfiets en twee alpines.
een alpine blijft eeuwig geschorst , maar toch.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Florus schreef:Precies......25 jaar x €1740,-.....![]()
Dus die kan dan ook wel naar 't schroot![]()
Tom kan zo in Den Haag plaats nemen,die past er prima tussen..![]()
Ik ben voor eerlijker. Een eerlijk kan ik het nu niet noemen. Wat dat betreft ben ik ook een voorstander van een goede manier van rekening rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Eerlijk is 't niet, rij zelf ook een belastingvrije R5 diesel voor woon werk,dat ik daar weer wegenbelasting voor zou gaan moeten betalen vind totaal geen probleem, maar om dan ook maar 't volle pond te gaan betalen voor al m'n hobby auto's terwijl ik met 't merendeel maar een paar keer per jaar rijdt, vind ik belachelijk!
Zogenaamde Co2 zuinige auto's hoeven geen cent te betalen,en kunnen onbeperkt duizenden km'ers rijden....ook oneerlijk in mijn ogen, hoe graag ze 't misschien willen,de meeste mensen hebben gewoonweg 't geld niet om zo'n auto te kunnen betalen.
Misschien was een vorm van rekening rijden idd uiteindelijk nog 't beste geweest.
Zogenaamde Co2 zuinige auto's hoeven geen cent te betalen,en kunnen onbeperkt duizenden km'ers rijden....ook oneerlijk in mijn ogen, hoe graag ze 't misschien willen,de meeste mensen hebben gewoonweg 't geld niet om zo'n auto te kunnen betalen.
Misschien was een vorm van rekening rijden idd uiteindelijk nog 't beste geweest.
En dan?! Eigen bedrijfje oprichten?!Florus schreef:Dan zal ie idd waarschijnlijk op grijs gaan.
Als particulier betaal je gewoon vol tarief! Ook als die op grijs staat. Dit is in 2002 allemaal omgegooid.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Florus lasservice
Voor al uw lasklussen aan huis
Kan je elke km verantwoorden, anders lekker bijtelling betalen over 300 euro dagwaarde

Voor al uw lasklussen aan huis

Kan je elke km verantwoorden, anders lekker bijtelling betalen over 300 euro dagwaarde


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bijtelling gaat op nieuwwaarde toch 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Begrijp me overigens niet verkeerd. Die belastingvrije nieuwe shit is volgens mij de slechtste regel ooit bedacht! Eigenlijk net als die bijtellingsklasses. Daar zou niet zo'n rigoureuze grens in moeten zitten. En zeker niet omdat die fabrieks verbruikscijfers zo naast Holle bolle Gijs in de Efteling kunnen staan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee hoor als je door de belasting als ondernemer wordt gezien kan die op grijs en auto's ouder dan 15 jaar is de bijtelling 35% van de dagwaarde, nou das lachen bij een bus van zoveel jaar oud, dagwaarde 300 voor de belastingdienst.Chris schreef:Zo eenvoudig is dat niet Luco, alles is vrij strak dicht getimmerd.
Zodra de patrol 15 jaar is gaat die weer op bijtelleng, dagwaarde geen drol, dus de bijtelling ook geen drol

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 4 nov 2012 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee, gewoon op naam van m'n vader zettenChris schreef:En dan?! Eigen bedrijfje oprichten?!Florus schreef:Dan zal ie idd waarschijnlijk op grijs gaan.
Als particulier betaal je gewoon vol tarief! Ook als die op grijs staat. Dit is in 2002 allemaal omgegooid.

of iets op zzp basis gaan rommelen,maargoed daar zitten ook weer genoeg kosten aan vast......verdiep me er wel in tegen de tijd dat 't zover is

en als 't allemaal te gek wordt gaat ie gewoon weg,simpel!
Ja! Misschien gewoon 59% van de literprijs aan de pomp afdragen aan de overheid....Tom schreef: Ik ben voor eerlijker. Een eerlijk kan ik het nu niet noemen. Wat dat betreft ben ik ook een voorstander van een goede manier van rekening rijden.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik zeg niet dat belastingvrij rijden "niet eerlijk" is. Het huidige systeem is niet eerlijk. Belasting betalen is dus net zo "niet eerlijk".
Ik snap je post wel, maar snap alleen niet wat jij als oplossing zou zien. Zomaar alle belasting in de accijns op brandstof stoppen gaat iig niet goed komen.
Ik snap je post wel, maar snap alleen niet wat jij als oplossing zou zien. Zomaar alle belasting in de accijns op brandstof stoppen gaat iig niet goed komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Wegenbelasting had ook gewoon geheven moeten worden bij de nieuwe auto's. Je maakt tenslotte gebruik van de weg. Gelukkig is vanaf 1 januari 2014 deze regeling voorbij, dat scheelt ook al een flink bedrag.
Ik denk dat we voor de afschaffing van de wegenbelasting vrije auto's ouder dan 25 jaar gewoon moeten afwachten hoe het precies gaat worden.
Ik denk dat we voor de afschaffing van de wegenbelasting vrije auto's ouder dan 25 jaar gewoon moeten afwachten hoe het precies gaat worden.
Daarom heet het ook al jaren geen wegenbelasting meer maar motorrijtuigen belasting. Een klein verschilletje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat lijkt me duidelijk toch.AnthonyR schreef:
Ik denk dat we voor de afschaffing van de wegenbelasting vrije auto's ouder dan 25 jaar gewoon moeten afwachten hoe het precies gaat worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ja valt me wel op dat dit topic iedereen graag even z'n zegje wil doen en er weinig naar elkaar wordt geluisterd.
Allemaal boe roepen is makkelijk, maar met een logisch voorstel komen lijkt toch een stuk moeilijker.
Daarom vind ik al die petitie-websites een beetje flauw, want daar ga je weinig mee bereiken. Sterker nog je laat eigenlijk alleen maar zien hoe groot de groep oldtimerrijders is, wat je indirect eigenlijk alleen maar negatieve publiciteit oplevert, want in deze groep kan je niet onderscheiden wie nu de liefhebber is en wie nu de voordeeltrekker is van het gat in de wet.
En als we even uit het oogpunt van de regering gaat kijken, die kan die hele petitielijst ook interpreteren als een grote voordeeltrekkerslijst en vervolgens juist voet bij stuk houden.
Vind het apart dat ook instanties als de FEHAC etc. hier niet even wat beter over hebben nagedacht?
Allemaal boe roepen is makkelijk, maar met een logisch voorstel komen lijkt toch een stuk moeilijker.
Daarom vind ik al die petitie-websites een beetje flauw, want daar ga je weinig mee bereiken. Sterker nog je laat eigenlijk alleen maar zien hoe groot de groep oldtimerrijders is, wat je indirect eigenlijk alleen maar negatieve publiciteit oplevert, want in deze groep kan je niet onderscheiden wie nu de liefhebber is en wie nu de voordeeltrekker is van het gat in de wet.
En als we even uit het oogpunt van de regering gaat kijken, die kan die hele petitielijst ook interpreteren als een grote voordeeltrekkerslijst en vervolgens juist voet bij stuk houden.
Vind het apart dat ook instanties als de FEHAC etc. hier niet even wat beter over hebben nagedacht?
Ik dacht er ook al even over, maar nu had ik even een iets helderder momentje 
Misschien dat ik er eens een mail over waag richting de FEHAC, welke organisaties proberen er nu nog meer petities op te maken?
Het is ook gewoon duidelijk dat de overheid meer geld uit de autorijder wil gaan trekken, daar ontkomen we niet aan, nu moeten we gewoon zorgen dat we met water bij de wijn tot een logische oplossing komen, puur Nee zeggen lukt je toch niet.

Misschien dat ik er eens een mail over waag richting de FEHAC, welke organisaties proberen er nu nog meer petities op te maken?
Het is ook gewoon duidelijk dat de overheid meer geld uit de autorijder wil gaan trekken, daar ontkomen we niet aan, nu moeten we gewoon zorgen dat we met water bij de wijn tot een logische oplossing komen, puur Nee zeggen lukt je toch niet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Volgens mij heeft de fehac nog geen actie ondernomen, die hebben pas eind november ergens een bijeenkomst hierover.Steven schreef:Ja valt me wel op dat dit topic iedereen graag even z'n zegje wil doen en er weinig naar elkaar wordt geluisterd.
Allemaal boe roepen is makkelijk, maar met een logisch voorstel komen lijkt toch een stuk moeilijker.
Daarom vind ik al die petitie-websites een beetje flauw, want daar ga je weinig mee bereiken. Sterker nog je laat eigenlijk alleen maar zien hoe groot de groep oldtimerrijders is, wat je indirect eigenlijk alleen maar negatieve publiciteit oplevert, want in deze groep kan je niet onderscheiden wie nu de liefhebber is en wie nu de voordeeltrekker is van het gat in de wet.
En als we even uit het oogpunt van de regering gaat kijken, die kan die hele petitielijst ook interpreteren als een grote voordeeltrekkerslijst en vervolgens juist voet bij stuk houden.
Vind het apart dat ook instanties als de FEHAC etc. hier niet even wat beter over hebben nagedacht?
Het duurt toch nog even dus er is tijd zat voor een goed tegenvoorstel of goed georganiseerde proteststem.
Verder weten ze al donders goed wie de liefhebbers en wie de profiteurs zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Goed nieuws voor Ronald (en anderen
)
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.


Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
5 GT Turbo '88 GT5
Beter dan een complete afschaffing natuurlijk maar vind het nogsteeds klote!
Gewoon alle lpg en diesel oldtimers verwerpen.
Ik zie niet veel voordelen in een oldtimer op benzine rijden, daar die toch duurder rijden dan een moderne auto.
Gewoon alle lpg en diesel oldtimers verwerpen.
Ik zie niet veel voordelen in een oldtimer op benzine rijden, daar die toch duurder rijden dan een moderne auto.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik vind het ook een goeie. Enig nadeel is dat ik benieuwd ben naar de manier waarop ze zoiets zouden willen invoeren en de kosten die daarbij horen. Dat kan wel eens een probleempje worden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Die kunnen toch ook op benzine rijden?Merijn schreef:En dus zouden alle liefhebbers van enorme Amerikaanse sleeën maar moeten bloeden?
Jij was toch ook voor de vervuiler betaald? Ideale oplossing. Geen wegenbelasting maar nog wel betalen ivm uitstoot.
Het gelul is gewoon dat voor elke ditje/datje je meteen een dag kwijt bent. Als je veel sleuteld, 1 testrondje rijd: hoppa, weer een dag minder.Tom schreef:Ik vind het ook een goeie. Enig nadeel is dat ik benieuwd ben naar de manier waarop ze zoiets zouden willen invoeren en de kosten die daarbij horen. Dat kan wel eens een probleempje worden.
Zo kom je er snel van af.
Niks ideale oplossing. Als je een oude klassieke amerikaan rijdt waar een gastank in zit, moet je ineens wel MBR gaan betalen, terwijl je er misschien 3 keer per jaar mee gaat toeren? Of je wordt gedwongen je gastank eruit te laten halen en de auto om te laten keuren. Dat slaat natuurlijk nergens op.tutuur schreef:Die kunnen toch ook op benzine rijden?Merijn schreef:En dus zouden alle liefhebbers van enorme Amerikaanse sleeën maar moeten bloeden?
Jij was toch ook voor de vervuiler betaald? Ideale oplossing. Geen wegenbelasting maar nog wel betalen ivm uitstoot.

Het probleem wat er speelt, is dat steeds meer mensen hun oldtimer gebruiken voor dagelijks vervoer, om zo onder de MRB uit te komen en dát dient aangepakt te worden. Dat kun je met een 60-dagen kaart prima opvangen.

Dat het jou niet goed uitkomt met je 86'er, dat is een ander verhaal, Tuur.

Daar heb ik niet eens over na gedacht, alhoewel ik denk dat er net als de 25>30 wel een overgangsregeling zal zijn.
Ik zie het probleem niet van de gastank uitbouwen. Ja het kost hun meer idd, ik kies er toch ook voor om 1:8 te rijden ipv 1:15.
Die gastank is immers het begin geworden van het profiteren. Anders zouden ze die er nooit in hebben gezet omdat het niet uit kan...
Ik zie het probleem niet van de gastank uitbouwen. Ja het kost hun meer idd, ik kies er toch ook voor om 1:8 te rijden ipv 1:15.
Die gastank is immers het begin geworden van het profiteren. Anders zouden ze die er nooit in hebben gezet omdat het niet uit kan...