Klopt.. 110 euro.. nog een vracht geld voor iets waar je bijna niet mee rijd..Luco/Alpine-racer schreef:Nee ronald op benzine kost het een stuk minderRonald1916V schreef:Niet als mij en vele anderen met een amerikaanse auto, als ik wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn "hobby" kost mij dat 180 euro per maand.. 18 tientjes bedoel je ?Roy schreef:+1 Die MRB is tientjes werk voor de meesten. Voor de rest is het hobby.Luco/Alpine-racer schreef:Die mrb is niet het grootste probleem, ik zou eens kijken wat de zorgpremie gaat worden.
ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nogmaals, ik zou eerst even naar je zorgpremie kijken, ik denk dat je dan harder schrikt.
En dat is geen hobby maar een verplichting.
En dat is geen hobby maar een verplichting.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Probleem is alleen wie gaat bepalen wat ongezond is, er is al bewezen dat bv rokers minder kosten omdat ze korter leven dus in dat geval gaat jouw verhaal al niet op, voor de rest wel mee eens, bijna het hele middenkader kan je zo wegtrappen, zowel bij zorg, overheid als sommige bedrijven, voegen namelijk niks toe.Xabre schreef:Probleem volgens mij is dat dat hele zorggebeuren hier totaal uit de klauwen is gelopen. Peperdure operaties voor mensen met een nog maar kort te verwachten levensduur. Wachtkamers van huisartsenposten die 's avonds of in het weekend voor 90% gevuld zit met mensen die er totaal niks te zoeken (consult 3 tot 10x zo duur) hebben of iets wat prima tot de volgende werkdag kan wachten, allerlei mislukte ict projecten, specialisten en managers met idiote salarissen, steeds meer mensen met een ongezonde levensstijl, reclame voor ongezond voer, etc etc. Ik durf te wedden dat de zorg gigantisch goedkoper kan en net zo goed als we eens kappen met deze bullshit.Roy schreef:Dat is weer het andere uiterste. Op zich hebben we hier in NL best een goed systeem.
Maar dat willen ze nu veranderen. Als je een laag inkomen hebt of steuntrekker bent wordt je premie €20,- Terwijl juist die bevolkingsgroepen het meest gebruik maken van de zorg. Omgekeerde wereld...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zou MB ook een potje verf bij renault gehaald hebben?
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21125 ... eer-350-pk
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1ny2klbabxw.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21125 ... eer-350-pk
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1ny2klbabxw.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wel een heel lekkere auto, die nieuwe A-klasse.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
goed bezig met de restitutie, ik vond de caravans al zo duur geworden
ook erg netjes om het resterende bedrag uit de clubkas te betalen, dit soort evenementen zijn zeker een meerwaarde van/voor de club

ook erg netjes om het resterende bedrag uit de clubkas te betalen, dit soort evenementen zijn zeker een meerwaarde van/voor de club

Die achterkant hadden ze ook wel op de Clio kunnen plakken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zeker vet om te lezen, Renault was met de RS-tak alweer aardig op stoom, nu gaan ze weer een stap verder, kan ik alleen maar toejuichen 
Al kan ik het de komende 10 jaar toch niet betalen, maar dat is wat anders

Al kan ik het de komende 10 jaar toch niet betalen, maar dat is wat anders

Ik heb gisteren de nieuwe vrijlooppoelie binnen gekregen voor de dynamo aangezien de originele dempingspoelie langzaam begint aan te lopen tegen de dynamo. Nu wil ik deze het liefste zelf vervangen maar ik vind nergens echt een handleiding van hoe het moet en wat ik er precies voor nodig heb.
Kan iemand die dit al eens eerder gedaan heeft me misschien hiermee helpen ?
Ik kan niets posten in motorisch dus een nieuw topic openen word moeilijk
Kan iemand die dit al eens eerder gedaan heeft me misschien hiermee helpen ?
Ik kan niets posten in motorisch dus een nieuw topic openen word moeilijk

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
om de pouly los te halen is normaal gesproken speciaal gereedschap nodig. 1 deel valt in de tandjes van de pouly waar je een ring/steelsleutel op kunt zetten en deel 2 valt daar doorheen en zet je op de as (meestal torx of veeltand).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ff langs de dynamoboer gaan moet dynamo, pulley en een doos worstenbrood 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als de dynamo op een goed bereikbare plek zit kan het gewoon prima op de auto. Let wel op welke van de twee je gaat draaien (de as of de poule). Zodat je hem dus wel LOS draait 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
In de nieuwe Autoweek van vandaag neemt de Mégane RS265 het op tegen de M135i (320pk) voor een 'Wie is koning Hothatch' test.
Ik ben benieuwd want m'n collega was enorm enthousiast over de M135i op de introductie.
Vind AW de fun van de M135i het extra geld meer waard?
Ik ben benieuwd want m'n collega was enorm enthousiast over de M135i op de introductie.
Vind AW de fun van de M135i het extra geld meer waard?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
BMW is veel te duur en heeft geen sper dus ik vraag me af of deze de sprint van 0-100 in 4,9 seconden kan waarmaken.Adinsx schreef:In de nieuwe Autoweek van vandaag neemt de Mégane RS265 het op tegen de M135i (320pk) voor een 'Wie is koning Hothatch' test.
Ik ben benieuwd want m'n collega was enorm enthousiast over de M135i op de introductie.
Vind AW de fun van de M135i het extra geld meer waard?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
rwd heCliogek1970 schreef:BMW is veel te duur en heeft geen sper dus ik vraag me af of deze de sprint van 0-100 in 4,9 seconden kan waarmaken.Adinsx schreef:In de nieuwe Autoweek van vandaag neemt de Mégane RS265 het op tegen de M135i (320pk) voor een 'Wie is koning Hothatch' test.
Ik ben benieuwd want m'n collega was enorm enthousiast over de M135i op de introductie.
Vind AW de fun van de M135i het extra geld meer waard?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Als het goed is komt hier de AW zo met de post binnen, dus ik ben benieuwd. 
Hij heeft wel een 8traps automaat (of handbak), dus qua sprint gaat dat veel helpen. Ik denk dat de conclusie zal zijn dat de Mégane héél veel waar biedt voor het geldt en dat de BMW wordt neergezet als sportieveling met goede afwerking maar te prijzig.
Filmpje van ABHD: http://www.abhd.nl/video/bmw-m135i/

Hij heeft wel een 8traps automaat (of handbak), dus qua sprint gaat dat veel helpen. Ik denk dat de conclusie zal zijn dat de Mégane héél veel waar biedt voor het geldt en dat de BMW wordt neergezet als sportieveling met goede afwerking maar te prijzig.
Filmpje van ABHD: http://www.abhd.nl/video/bmw-m135i/
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 7 nov 2012 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een automaat en sportief 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij Mercedes in ieder geval niet (vervloekt de 'dsg' in de SL nog eens), maar in een BMW met wat leuk vermogen ging dat prima samen hoor.
Wen er maar aan. Steeds meer toekomstige auto's met leuk vermogen gaan aan de dubbele koppelingsautomaat.
Wen er maar aan. Steeds meer toekomstige auto's met leuk vermogen gaan aan de dubbele koppelingsautomaat.
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 7 nov 2012 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Klinkt nu al als subjectiefAdinsx schreef:In de nieuwe Autoweek van vandaag neemt de Mégane RS265 het op tegen de M135i (320pk) voor een 'Wie is koning Hothatch' test. Ik ben benieuwd want m'n collega was enorm enthousiast over de M135i op de introductie.
Vind AW de fun van de M135i het extra geld meer waard?


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat zie ik niet als automaat, een automaat doet alles zelf, edc, dsg kan je zelf schakelen, heel groot verschilMerijn schreef:Luco/Alpine-racer schreef:een automaat en sportief
Dat zie ik niet als automaat
Zat er ook niet een DSG-bak in jouw Seat Copa?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Eh... uiteraard heeft BMW ook nog haast uitsluitend DCT bakken. (zie video'tje) Normale automaat heeft vrijwel niemand meer.
Overigens, de M135i is er ook als handbak, speciaal voor luco
Overigens, de M135i is er ook als handbak, speciaal voor luco

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Tsjah, de 1M is al 7 seconden langzamer op de ring als een 3RS 265 / Trophy, dus dat maakt een M135i in mijn ogen al kansloos.
Klopt inderdaad maar ergens op het net heb ik gelezen dat de BMW het vermogen niet altijd goed op de weg kan zetten door het ontbreken van een sper die je voor een halve ton toch wel mag verwachten.Luco/Alpine-racer schreef:Cliogek1970 schreef: rwd he
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat zal meer in het bochtenwerk zijn ivm lastwissels, maar een sprintje heb je met rwd niet echt een sper nodig.
Ja jij verwacht een sper voor 50k, een ander verwacht weer wat anders.
Ja jij verwacht een sper voor 50k, een ander verwacht weer wat anders.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Klopt, maar ik denk dat het hetzelfde is als bij andere merken, het topmodel krijgt een sper mee en de rest niet, want dan koopt niemand het topmodel meer.Cliogek1970 schreef:Laat ik het zo zeggen. De BMW van een halve ton zal van een sper niet slechter worden.
Renault heeft toch ook alleen een sper in het topmodel megane en niet het model daaronder, en die wordt ook niet slechter van een sper.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het model daaronder is de megane GT en die kost 30.000 euro, geen halve ton. Ik ben het wel met Cliogek eens, als je een auto met 320 pk op de achterwielen levert voor iets meer dan 50.000 euro dan hoort daar gewoon een sper in te zitten, al helemaal als je de M vermeld in de naam. Als het nou een - niet bestaande - "gewone" 135i zou zijn dan kan ik me voorstellen dat het sper niet aanwezig is.
Dat het ding dan wellicht te dicht in de buurt zou komen bij de 1M zou je kunnen beargumenteren, echter is de 1M wel weer een hele andere carresorievorm en daarnaast ook nog een stuk puurder als een M135i.
En net zo zeer een imago maker als bijv. een clio V6, dus ze gaan er echt niet vanuit dat een 1M een verkoop topper zal worden. En dat is nog even buitenom de prijs
Dat het ding dan wellicht te dicht in de buurt zou komen bij de 1M zou je kunnen beargumenteren, echter is de 1M wel weer een hele andere carresorievorm en daarnaast ook nog een stuk puurder als een M135i.
En net zo zeer een imago maker als bijv. een clio V6, dus ze gaan er echt niet vanuit dat een 1M een verkoop topper zal worden. En dat is nog even buitenom de prijs

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het is natuurlijk onzin om een Beamer te vergelijken met een renault qua prijs.
Elke auto wordt beter van een sper, dus dat is geen argument, ze zullen er bij bmw echt wel over nagedacht hebben wat met krijgt voor de prijs, 95% van de mensen zal het sper nooit nodig hebben.
Wat ik al eerder zei, de ene verwacht voor 50k een sper en een ander weer wat anders.
Ik krijg bij renault ook niet altijd wat ik verwacht
De 1m zal geen verkooptopper zijn nee, maar als ze de m135i er te dicht op zetten qua uitrusting zijn er misschien meer mensen die wel de overstap maken wat bmw misschien juist niet wil zoals jij al aangaf.
Of dat juist de mensen er helemaal niet meer voor kiezen wat ze ook weer niet willen.
Elke auto wordt beter van een sper, dus dat is geen argument, ze zullen er bij bmw echt wel over nagedacht hebben wat met krijgt voor de prijs, 95% van de mensen zal het sper nooit nodig hebben.
Wat ik al eerder zei, de ene verwacht voor 50k een sper en een ander weer wat anders.
Ik krijg bij renault ook niet altijd wat ik verwacht

De 1m zal geen verkooptopper zijn nee, maar als ze de m135i er te dicht op zetten qua uitrusting zijn er misschien meer mensen die wel de overstap maken wat bmw misschien juist niet wil zoals jij al aangaf.
Of dat juist de mensen er helemaal niet meer voor kiezen wat ze ook weer niet willen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Juist pure marketinguitmelkerij, dat snappen ze bij bmw wel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.