Arthur's R9-R > Jan's R9-R
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heeft ook lekker veel invloed op de topsnelheidroadkill schreef:RS4 is natuurlijk wel bijna 2 keer zo zwaar he....

*hooguit wat extra rolweerstand, en de tijd die je er over doet is wat langer*
@DennisT
Ja, na navraag bleek ie begrenst op 280.
Wie heeft zijn HTS-A kennis nog een beetje op peil om even een rekenslag te maken welk vermogen nodig is voor 290 topsnelheid?
Dat soort info heb ik verdrongen nadat ik de technisch-commerciële kant koos

Edit:
Als Tuur 290 wil halen, dan moet het blokje een 390pk gaan leveren op het toerental behorend bij die 290 km/u. Lijkt me een prima uitdaging


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
2600 toeren bij 120 als het een laguna I JC5 1.9 dci istutuur schreef:zoals ik al zeg is 220 al eng in de 9, daarbij komt dat die nankang banden al niet over de 240 mogen, laat staan dat ik dat zou willen![]()
zo heb ik een mooie overdrive dus ergens rond 3000tpm 1230 rij


@Adinsx, dat hangt dus af van het frontale oppervlak i.c.m. de aerodynamische eigenschappen. Je kan dus niet zeggen x vermogen is nodig voor snelheid y. Je kan wel zeggen x vermogen is nodig voor snelheid y voor aerodynamische eigenschappen Z.
Zoals Luco al zegt, een Alpine loopt rustig 260 met maar 200 pk dankzij de goede aerodynamische eigenschappen. Een RS4 daaréén tegen is weer een heel ander verhaal

Luchtweerstand neemt kwadratisch toe, de hoeveelheid benodigd vermogen zal dat dus ook doen + de andere dingen die vertragen. Gewicht is alleen van invloed hoe lang je erover doet om de top te bereiken, vrijwel niet hoe hoog die top is.
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... rstand.PNG[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat zeg ik, en weet ik.
Mijn edit is gebasseerd op een berekening die ik online vondt voor een 8-serie.
Die heeft waarschijnlijk wel een lagere cW en frontaal oppervlak als een R9, maargoed. Het is een indicatie.
De formule is wel na te lopen met actuele waarden, maar daar heb ikg een trek in
Interessante site is deze trouwens:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... 49402&l=nl
Niet alleen vrijwel juiste specificaties, maar ook aerodynamica gegevens van de modernere modellen.
Mijn edit is gebasseerd op een berekening die ik online vondt voor een 8-serie.
Die heeft waarschijnlijk wel een lagere cW en frontaal oppervlak als een R9, maargoed. Het is een indicatie.
De formule is wel na te lopen met actuele waarden, maar daar heb ikg een trek in

Interessante site is deze trouwens:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... 49402&l=nl
Niet alleen vrijwel juiste specificaties, maar ook aerodynamica gegevens van de modernere modellen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Oke dan heb ik niks gezegd
Vette site inderdaad

Vette site inderdaad

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mooi man met 290km/h een klapband, wel filmen hetutuur schreef:zoals ik al zeg is 220 al eng in de 9, daarbij komt dat die nankang banden al niet over de 240 mogen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lekkah toeren ... en goed voor de oortjes. Cruisen is het helemaal. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Foto's van de Afsluitmeeting ff bij elkaar:
[img]http://img821.imageshack.us/img821/562/p1050756e.jpg[/img]
[img]http://i884.photobucket.com/albums/ac47 ... G_2261.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... Z_1809.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/362/imageich.jpg[/img]
[img]http://img821.imageshack.us/img821/562/p1050756e.jpg[/img]
[img]http://i884.photobucket.com/albums/ac47 ... G_2261.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... Z_1809.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/362/imageich.jpg[/img]
ik heb ook een Clio 

lol! die foto is van ons fotogenie 

Dankje Boaz!
Eerlijk gezegd valt het me nog mee! Alhoewel het toch een goede 5cm hoger is dan die was
Belachelijk he!DennisT schreef:Hij staat wel weer erg hoog Atrhur

Eerlijk gezegd valt het me nog mee! Alhoewel het toch een goede 5cm hoger is dan die was

Ik heb al eens gedacht om willie stoelen te laten bekleden in dezelfde stijl maar zo'n stofje vind je nooit weer.
Dat zou 'm zeker wel af maken 
De 21t stoelen waren volgens mij heel makkelijk pas te maken, zitten ook heerlijk en kunnen net zo geniaal achterover als die originele stoelen.
Ik zeg doen! Net wat Tom zegt, zoiets moet nog wel te vinden zijn.

De 21t stoelen waren volgens mij heel makkelijk pas te maken, zitten ook heerlijk en kunnen net zo geniaal achterover als die originele stoelen.
Ik zeg doen! Net wat Tom zegt, zoiets moet nog wel te vinden zijn.
Heb er veel over na gedacht maar dat interieur hou ik lekker zo.
Nee, daarvoor moet je hard de bocht door 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
21 t stoelen passen er zo in geen aanpassing nodig....
En t zit zoveel beter...
Jammer dat de monaco van adingens geen originele beige leer stoelen meer heeft...
En t zit zoveel beter...
Jammer dat de monaco van adingens geen originele beige leer stoelen meer heeft...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 000200.jpg[/img]Jochem de Haas schreef: Jammer dat de monaco van adingens geen originele beige leer stoelen meer heeft...
Dat interieur was nog smetteloos inderdaad, maar is bijna meteen verkocht destijds.
Overigens, R17 stoelen niet wat?
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C00054.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Die zitten volgens mij ook in een alpine A310
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zien er wel zo uit.idd
Het vermogen lag ergens tussen de 200-250pk denk ik.
Momenteel moet hij weer opnieuw gemapt worden.
Momenteel moet hij weer opnieuw gemapt worden.
wat heb je pcies allemaal aangepast met je laatste motorwissel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zuigers flat top afgedraaid ipv met dish, huidige cr ongeveer 9:1
Williams nokkenassen in de 16v kop gestoken en gt2860rs ipv t28 turbo
Williams nokkenassen in de 16v kop gestoken en gt2860rs ipv t28 turbo
morgen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hij stond op de lijst....maar nu afgemeld.
Nu alweer kapot ?
Nu alweer kapot ?
