Interessante meuk op marktplaats

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Chris schreef:
tutuur schreef:de 5 niet, het blok wel :beer:
Waarom vermeld je zo'n "krent uit de pap" niet ff in dit mooie topic?! :nee:

Waar is dat ding heen gegaan?!
+1

Altijd eerst aan mij denken Arthur! :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Omdat ie al ovb verkocht was voor ik uberhaupt wist dat ie weg ging.

Een bekende van mijn maat is een gtt aan het opknappen en wilde deze om alvast ff in rond te crossen
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Willeon de Zoete schreef:
Chris schreef:
tutuur schreef:de 5 niet, het blok wel :beer:
Waarom vermeld je zo'n "krent uit de pap" niet ff in dit mooie topic?! :nee:

Waar is dat ding heen gegaan?!
+1

Altijd eerst aan mij denken Arthur! :grin:
+ nog 1 ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Allemaal mensen die al teveel troep hebben en dát al niet eens op de weg krijgen/houden. ;)
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 5 nov 2012 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hebben jullie opeens allemaal een motorblok nodig dan? :D
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:ja:

Arco al bijna 4 jaar, dus die is het eerst aan de beurt... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:

p.s.

Maar er maar ruim 4 jaar van ;-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waarom ga je er niet mee aan de slag? :) Mooi projectje voor de winter en waarschijnlijk goedkoper dan een 2e (of 3e?) erbij kopen. :P Effe doorzetten!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

http://link.marktplaats.nl/613385258
En je krijgt er voor dat geld een revisieset bij. Vooruitziende blik? (0)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

GerryTT schreef:http://link.marktplaats.nl/613385258
En je krijgt er voor dat geld een revisieset bij. Vooruitziende blik? (0)
En dit alles voor maar 850 euro.....pffff betaal liever de inkoops prijs.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heren.

ik zie het probleem echt niet hoor om een revisie blok te krijgen voor een gtt.

setje nieuwe bussen en zuigers / oliepomp / distributie en alle lagers en pakkingen en klaar ben je.

is denk ik een van de meest makkelijke blokken om te bouwen en de onderdelen zijn ook nog eens niet duur.

met een beetje goeie wil ben je voor €1000,- klaar en heb je gewoon weer een nieuw blok.

tuurlijk het is serieus geld maar dan weet je ook wat je hebt een 0km blok.

lijkt me altijd beter als een oud blok waarvan je de complete historie toch niet kent.
dus effe doorsparen en zelf bouwen of evt samen met een welwillende rtcer (zijn hier echt wel te vinden)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb er nog 1 liggen die ik als reserve op wil bouwen, maar durf er nog steeds niet aan te beginnen (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

angsthaas! :p
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:angsthaas! :p
yep
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

mark 5t schreef:heren.

ik zie het probleem echt niet hoor om een revisie blok te krijgen voor een gtt.

setje nieuwe bussen en zuigers / oliepomp / distributie en alle lagers en pakkingen en klaar ben je.

is denk ik een van de meest makkelijke blokken om te bouwen en de onderdelen zijn ook nog eens niet duur.

met een beetje goeie wil ben je voor €1000,- klaar en heb je gewoon weer een nieuw blok.

tuurlijk het is serieus geld maar dan weet je ook wat je hebt een 0km blok.

lijkt me altijd beter als een oud blok waarvan je de complete historie toch niet kent.
dus effe doorsparen en zelf bouwen of evt samen met een welwillende rtcer (zijn hier echt wel te vinden)
Wat Mark zegt, simpeler kan niet en het is maar net hoe je het bekijkt. 1000 euro is geen geld als daarmee alles weer als nieuw is :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan is de kop nogsteeds on aangeroerd...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik denk dat veel mensen het gewoon makkelijker vinden om een (draaiend) blokje te kopen dan iets "helemaal" te moeten laten reviseren.

@ Arthur, welke GT heeft die maat van je?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb nooit gezegd dat het een GT was :p

Mijn oude TR'tje alleen dan met een vers GTT blok er in.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je een goeie kop hebt kan je die zelf opnieuw inslijpen kost enkel tijd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:als je een goeie kop hebt kan je die zelf opnieuw inslijpen kost enkel tijd.
Kansloze missie Mark.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

tutuur schreef:ik heb nooit gezegd dat het een GT was :p
En wat is dit dan?!
tutuur schreef:Een bekende van mijn maat is een gtt aan het opknappen en wilde deze om alvast ff in rond te crossen
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De bekende van mijn maat bedoel je dus ;-)
Ik zal aan m'n maat vragen of ie nog contact met die gast heeft.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maarten-Jan schreef:
mark 5t schreef:heren.

ik zie het probleem echt niet hoor om een revisie blok te krijgen voor een gtt.

setje nieuwe bussen en zuigers / oliepomp / distributie en alle lagers en pakkingen en klaar ben je.

is denk ik een van de meest makkelijke blokken om te bouwen en de onderdelen zijn ook nog eens niet duur.

met een beetje goeie wil ben je voor €1000,- klaar en heb je gewoon weer een nieuw blok.

tuurlijk het is serieus geld maar dan weet je ook wat je hebt een 0km blok.

lijkt me altijd beter als een oud blok waarvan je de complete historie toch niet kent.
dus effe doorsparen en zelf bouwen of evt samen met een welwillende rtcer (zijn hier echt wel te vinden)
Wat Mark zegt, simpeler kan niet en het is maar net hoe je het bekijkt. 1000 euro is geen geld als daarmee alles weer als nieuw is :)
Jullie vergeten alleen dat een goede, nieuwe fohn al zo'n 850 euro kost ... Tel die er dan ook ff bij op ;-) En dan vergeet ik nog die nieuwe olie-aanvoer & afvoerleidingen, koelwaterslangen, turboslangen, carb-revisie, double core intercooler, betere koppeling, aanpassing oliekoeler, grotere elbow & downpipe en wellicht nog ander uitlaatsysteem ... (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die zul je ook allemaal niet vinden in een donorauto van 1000 euro.. :P

Ik noem het smoesjes. ;) :P
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ook. :D

Maar het is meer : wat is wijsheid ?

Lekker standaard een donorblok van 2 knaken en een pakje stroopwafels erin frotten en wachten tot ie weer kapot gaat dankzij een gare turbo of wat meer geld investeren in iets goeds & degelijks.

Ik ga voor de 2de optie. En nee, het hoeft niet allemaal in 1x. Blok & fohn zijn prio 1, de rest kan in stapjes.

Ik heb gewoon de afgelopen 4 jaar geen mogelijkheid gehad kwa plek & financien om het wel te realiseren.

Ik hoop dat ik het eerste z.s.m. kan realiseren, dan volgt de rest vanzelf ... (F)

(En nee, compleet uitbesteden doe ik niet, dan is a) de lol er vanaf & b) die appelboom in de tuin is nog steeds geen geldboom :smile: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet hoeveel geld het kan kosten, maar je moet ergens de lijn trekken. Een turbo hoeft echt geen 850 te kosten, een goede 2e handse hoeft helemaal zo'n slecht idee niet te zijn. Standaard IC doet zijn werk voorlopig ook goed, carb-revisie kost een paar tientjes, een complete set Samco's is ook niet direct nodig.

Weet je, ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Alles maar in 1 keer goed willen doen. Maar eerlijk gezegd vind ik daar niks meer aan. De charme van een 2e auto is juist dat je er nog hier en daar wat aan kunt verbeteren.

Als ie eenmaal helemaal af is, dan is de lol er vanaf... Dat is mijn ervaring althans. Al valt er natuurlijk ook aan mijn auto best nog wat te doen. Maar maak 'm niet te kostbaar, want je durft er nooit meer echt mee te gaan jakkeren, terwijl ie daar nou precies zo goed voor is. :P
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zeg ik toch ook :p ;-)
En nee, het hoeft niet allemaal in 1x. Blok & fohn zijn prio 1, de rest kan in stapjes.
Een KTR 180 met een paar olieleidingen bij elkaar opgeteld zit je richting die 850. Doe ik nog niet eens zo gek. Maar ja, vind maar een goede & leuke fohn voor normaal geld ... als echte Hollander wil ik ook voor een duppie op de eerste rij zitten :lol: Ik ga i.i.g. geen 250 neertellen voor een standaard T2 die al tig km achter z'n kiezen heeft zitten ... (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik doel ook niet op allemaal upgrades.
ik doelde meer op willeon die is volgens mij best tevreden met een goed standaard gtt blokkie.

tuurlijk kan het erg duur worden als je echt alles gaat aanpakken
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco schreef: Ik ga i.i.g. geen 250 neertellen voor een standaard T2 die al tig km achter z'n kiezen heeft zitten ... (F)
310 pond voor een nieuwe. ;-)
http://www.cgbmotorsport.net/turbo-tech ... -995-p.asp
ex verzendkosten natuurlijk.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Koop mijn gele...
Dan ben je al een heel eind... :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik zit niet echt te wachten op een turbo Technics rebuild. Ooit eentje laten doen voor een 21, pfft, drama.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Merijn schreef:.. De charme van een 2e auto is juist dat je er nog hier en daar wat aan kunt laten verbeteren.
...
:p (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je zaterdag tijd? :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee :beer:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jochem de Haas schreef:Koop mijn gele...
Dan ben je al een heel eind... :p
En die heeft zelfs nog een kooi erbij ... :p ;-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie