ACT: Mégane II RS
foto van internet geplukt niet mijn autoPatrickG schreef:Vergeet je het dopje niet van je stuurbekrachtiging of remvloeistof

jaDennisT schreef:Is die van jou kapot dan? Komt wel vaker voor hoorde ik van de ex-eigenaar?
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kon 'm ook niet vinden op Dialogys ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Enorm irritatie-factortje, het stangetje van het koppelingspedaal gaat door een rubber door het schutbord. Maar het ding piept, wat al best irritant is, en gaat stroef met soms wat lastig doseren bij wegrijden tot gevolg. WD40 en siliconenspray hebben nog niet geholpen.
Iemand andere tips om erop te smeren?
Iemand andere tips om erop te smeren?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer
Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort de garage bij pa even plunderen.

Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort de garage bij pa even plunderen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Adinsx schreef:Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer![]()
Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort het nachtkastje bij pa even plunderen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb je dat ook voor je rug gebruikt?....Jochem de Haas schreef:Adinsx schreef:Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer![]()
Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort het nachtkastje bij pa even plunderen.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inmiddels fixed met de eerder besproken paarse pasta, nee niet uit het nachtkastje
Andere vraag, iemand de kentekenlampjes al eens voorzien van een ledlampje?
Zag gister dat 1 van de twee het heeft opgegeven en als we dan toch bezig zijn kan er net zo goed een frisser ledje in dan het saaie gele halogeen.

Andere vraag, iemand de kentekenlampjes al eens voorzien van een ledlampje?
Zag gister dat 1 van de twee het heeft opgegeven en als we dan toch bezig zijn kan er net zo goed een frisser ledje in dan het saaie gele halogeen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tot hoever houdt een standaard koppeling het ongeveer? Afgelopen zaterdag een beetje aan het babbelen geweest over het vermogen van de RS omdat de intercooler en de katalysator de beperkende factor vormen op dit moment. Als ik een grotere IC monteer samen met een sportkat en dan natuurlijk een Fastchip stage 2 pakketje, gaat dat dan goed?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Iets over de 400Nm meen ik?
Mijn koppeling heeft soms kuren. Een 'iepje' als ik hem langzaam laat op komen. Tesamen met een versnellingsbak die s morgens nogal krakerig van 1 naar twee gaat binnenkort eens even verder kijken of het hoort of niet.
Mijn koppeling heeft soms kuren. Een 'iepje' als ik hem langzaam laat op komen. Tesamen met een versnellingsbak die s morgens nogal krakerig van 1 naar twee gaat binnenkort eens even verder kijken of het hoort of niet.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Voor dat "iepje" moet je wat van dat roze vet gebruiken, dat je bak als hij koud is wat gammel van 1 naar 2 schakelt is normaal, heeft mijne ook. Als de olie een beetje warm is, is het over. Olie verversen en wat Forté erbij maakt het wel een stuk minderAdinsx schreef:Iets over de 400Nm meen ik?
Mijn koppeling heeft soms kuren. Een 'iepje' als ik hem langzaam laat op komen. Tesamen met een versnellingsbak die s morgens nogal krakerig van 1 naar twee gaat binnenkort eens even verder kijken of het hoort of niet.

Maar 400 Nm is de max voor een originele koppeling? Daar zit ik al wel aardig op als je de waardes omrekent naar krukas koppel...

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee dit is een ander 'iepje'. Beetje zingend "ehmmm" achtig
Zeg maar net als de auto begint te rollen.
Roze vet piepje is al opgelost
En klopt, met Forté spoelen voor de bak. Die tip had ik je destijds gegeven denk ik? Zal er eens naar kijken binnenkort, maar aangezien de versnellingsbakken nog wel eens sneuvelen van een RS...
Oh, en mbt die 400Nm weet ik niet of dat nu krukas of wielen is (en dan terugrekenen). Maar Jo moet dat vast weten.

Roze vet piepje is al opgelost

En klopt, met Forté spoelen voor de bak. Die tip had ik je destijds gegeven denk ik? Zal er eens naar kijken binnenkort, maar aangezien de versnellingsbakken nog wel eens sneuvelen van een RS...
Oh, en mbt die 400Nm weet ik niet of dat nu krukas of wielen is (en dan terugrekenen). Maar Jo moet dat vast weten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Grappig... Ik kreeg ooit van Patrick eens deze vermogens uitdraai van mijn auto nadat ik hem had gekocht. De eerste eigenaar had hem na een mapping in de UK bij Moritz racing op de bank gehad.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... r80717.jpg[/img]
Vandaag even een mailtje gestuurd naar ze om te vragen hoe dat zit met de gemeten waarden. Antwoord:

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... r80717.jpg[/img]
Vandaag even een mailtje gestuurd naar ze om te vragen hoe dat zit met de gemeten waarden. Antwoord:
Ja, rond de 260-265 ligt de max dat weet ik. En ja, ik kom nog een keer rollen en als Goes niet zo'n f*cking eind weg was, was ik al een keer langs gegaan.Beste Tom,
Deze waarden zijn aan de wielen gemeten en zijn dus niet gecorrigeerd.
om een indicatie te geven wat het motor vermogen zou kunnen zijn hanteren wij een verlies van 15 % bij voorwiel aangedreven auto’s
dat betekent in dit geval 234PK/85% = 2,75 * 100% is 275PK in de motor en koppel 333NM/85% = 3,91 *100% = 391NM
ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.
Met vriendelijke groet,

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Dat lijkt me wel handig want dit lijkt een beetje op de ZIP mapping, veel pk's en relatief weinig koppel (zo zag de uitdraai van die R26.R er ook uit). Mijne draaide origineel al 318 Nm aan de wielen, als jij dan een "stage 2" pakket hebt met 333 Nm gaat er iets serieus niet goed bij jouw auto...
Bij een RS kan je trouwens uit gaan van 10% verlies, maar dat is alleen maar goed voor de kroeg peekaas
Bij een RS kan je trouwens uit gaan van 10% verlies, maar dat is alleen maar goed voor de kroeg peekaas

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
@Tom,
Zo groot is Nederland toch niet, tevens kan je dan een keer de andere kant van Nederland zien, ( Zeeland is best mooi ) je auto eens echt warm rijden en gelijk je motor de juiste mapping geven.
Nog meer voordeel is dat je eindelijk weet wat hij er uitperst.
Ik zie dus alleen maar voordelen aan je trip naar Goes.
Over je grafiekje...is die koppelkromme niet een beetje snel en ver ingezakt tov de Fastchip mappings?
Zo groot is Nederland toch niet, tevens kan je dan een keer de andere kant van Nederland zien, ( Zeeland is best mooi ) je auto eens echt warm rijden en gelijk je motor de juiste mapping geven.
Nog meer voordeel is dat je eindelijk weet wat hij er uitperst.
Ik zie dus alleen maar voordelen aan je trip naar Goes.
Over je grafiekje...is die koppelkromme niet een beetje snel en ver ingezakt tov de Fastchip mappings?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb het bij de eerste eigenaar ook nagevraagd waarom hij naar de UK ging met de auto voor de mapping. Hij gaf ook toe dat hij had getwijfeld tussen Henk en *** (zal de naam even opzoeken). Die laatste gaf net wat meer pk's, dus hij koos daarvoor. Daarnaast kreeg de auto zijn zwarte details in de UK.
@Arno
Nee valt mee en ik moet het gewoon inplannen. Wellicht eerst een rol. Ik heb namelijk een tijd terug m'n pa gevraagd een uitdraai van de ECU te maken. Henk gaf daarop aan dat de mapping zeker niet van hem was, maar het is eigenlijk ook niet helemaal duidelijk of er nog wel een slot vrij is voor nieuwe mapping, of dat de huidige mapping geblocked is?
Zou jammer zijn als het niet mogelijk is en ik voor *** in Goes sta
.
@Arno
Nee valt mee en ik moet het gewoon inplannen. Wellicht eerst een rol. Ik heb namelijk een tijd terug m'n pa gevraagd een uitdraai van de ECU te maken. Henk gaf daarop aan dat de mapping zeker niet van hem was, maar het is eigenlijk ook niet helemaal duidelijk of er nog wel een slot vrij is voor nieuwe mapping, of dat de huidige mapping geblocked is?
Zou jammer zijn als het niet mogelijk is en ik voor *** in Goes sta

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik geloof dat Fastchip een blocking wel weet te openen, maar daarover als een contact gehad met Henk?
En ruimte op de ECU ernaast.....werkt het zo?
Je Eeprom wordt dan toch overschreven met de nieuwe mapping, zoiets als met het flashen van je BIOS van je moederbord?
Of zit ik nu helemaal abuis!
En ruimte op de ECU ernaast.....werkt het zo?
Je Eeprom wordt dan toch overschreven met de nieuwe mapping, zoiets als met het flashen van je BIOS van je moederbord?
Of zit ik nu helemaal abuis!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43
[quote="Adinsx]
Ja, rond de 260-265 ligt de max dat weet ik. En ja, ik kom nog een keer rollen en als Goes niet zo'n f*cking eind weg was, was ik al een keer langs gegaan.
[/quote]
Het is voor mij ook bijna 250km totaal, maar ik heb het er dankzij de vele positieve verhalen wel voor over.
Ja, rond de 260-265 ligt de max dat weet ik. En ja, ik kom nog een keer rollen en als Goes niet zo'n f*cking eind weg was, was ik al een keer langs gegaan.

Het is voor mij ook bijna 250km totaal, maar ik heb het er dankzij de vele positieve verhalen wel voor over.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Eens 345km vanaf hier naar Goes gereden in een Clio 16V straight pipe.
Niet zeiken, gewoon eens inplannen Tom
Niet zeiken, gewoon eens inplannen Tom

Laatst gewijzigd door Arco op do 1 nov 2012 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En ik heb dat maar 15 minuten moeten aanhoren, kan je nagaan 345 km.Arco schreef:345km vanaf hier in een Clio 16V straight pipe.
Niet zeiken, gewoon eens inplannen Tom
En Tom, je komt daar never nooit voor jan doedel....genoeg te zien en te horen....koffie is oke en maccie om de hoek.
Ik zeg: Gewoon doen!!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Haha, ja er zit al wat stof op mijn topic.... Ik ben aan het verbouwen thuis dus er is niets nieuws te melden over mijn voiture; kwestie van prioriteiten stellen, hè..TsaArno schreef:@BOY80
Welke koppeling heb jij momenteel in je Megane?
Ennuh update je topics eens!!
Ik rij met de zwaarste koppelingset van Helix. http://www.k-tecracing.com/show_product ... 7&appid=12