ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

wie kan voor mij het artikelnummer vinden van dit hitteschild? ik kan het zelf niet vinden in dialogys

[img]http://farm9.staticflickr.com/8034/8062 ... c1bc_b.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zal van de week eens kijken als ik in de schuur ben, heb nog een nieuwe liggen, misschien staat er een onderdeelnummer op.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Als je zou willen heel graag, ik was al bij de dealer geweest maar die kom 'm zo snel ook niet vinden. :)
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is die van jou kapot dan? Komt wel vaker voor hoorde ik van de ex-eigenaar?
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Vergeet je het dopje niet van je stuurbekrachtiging of remvloeistof ;)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

PatrickG schreef:Vergeet je het dopje niet van je stuurbekrachtiging of remvloeistof ;)
foto van internet geplukt niet mijn auto :P
DennisT schreef:Is die van jou kapot dan? Komt wel vaker voor hoorde ik van de ex-eigenaar?
ja
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kon 'm ook niet vinden op Dialogys ... :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

8200451396
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Enorm irritatie-factortje, het stangetje van het koppelingspedaal gaat door een rubber door het schutbord. Maar het ding piept, wat al best irritant is, en gaat stroef met soms wat lastig doseren bij wegrijden tot gevolg. WD40 en siliconenspray hebben nog niet geholpen.

Iemand andere tips om erop te smeren? (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Heb ik ook last van, alleen met het rempedaal.. tot nu toe draai ik in negeermodus. :p
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer :lol:

Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort de garage bij pa even plunderen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Adinsx schreef:Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer :lol:

Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort het nachtkastje bij pa even plunderen.
:smile:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

:lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:klop:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:
Adinsx schreef:Hou die negeermodus al een paar maanden vol, maar trek het niet meer :lol:

Herinner me dat er ook van dat soort paars/roze 'vet' in een tube is om kunststoffen etc te smeren. Binnenkort het nachtkastje bij pa even plunderen.
:smile:
Heb je dat ook voor je rug gebruikt?.... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Heerlijke zondagshumor weer hier (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Haas.. :lol:

Valt dat gepiep niet onder de garantie? (0)
5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hahaha :lol:

Ik heb daar ook last van gehad, vooral bij wat warmer weer. Een busje siliconenspray heeft het bij mij gewoon opgelost (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Inmiddels fixed met de eerder besproken paarse pasta, nee niet uit het nachtkastje :lol:


Andere vraag, iemand de kentekenlampjes al eens voorzien van een ledlampje?
Zag gister dat 1 van de twee het heeft opgegeven en als we dan toch bezig zijn kan er net zo goed een frisser ledje in dan het saaie gele halogeen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wat een verschil zo'n mapping zeg! :worship: In z'n 2e versnellng verliezen de bandjes het keer op keer van het koppel :D

Resultaat 216,3 pk en 363,1 Nm (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Tot hoever houdt een standaard koppeling het ongeveer? Afgelopen zaterdag een beetje aan het babbelen geweest over het vermogen van de RS omdat de intercooler en de katalysator de beperkende factor vormen op dit moment. Als ik een grotere IC monteer samen met een sportkat en dan natuurlijk een Fastchip stage 2 pakketje, gaat dat dan goed?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iets over de 400Nm meen ik?

Mijn koppeling heeft soms kuren. Een 'iepje' als ik hem langzaam laat op komen. Tesamen met een versnellingsbak die s morgens nogal krakerig van 1 naar twee gaat binnenkort eens even verder kijken of het hoort of niet. :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Een stage 2 op een originele koppeling gaat niet lukken.
Zelfs een R26R koppeling (+20% klemkracht) wordt afgeraden door Henk.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

@BOY80
Welke koppeling heb jij momenteel in je Megane?
Ennuh update je topics eens!! :gun:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Adinsx schreef:Iets over de 400Nm meen ik?

Mijn koppeling heeft soms kuren. Een 'iepje' als ik hem langzaam laat op komen. Tesamen met een versnellingsbak die s morgens nogal krakerig van 1 naar twee gaat binnenkort eens even verder kijken of het hoort of niet. :p
Voor dat "iepje" moet je wat van dat roze vet gebruiken, dat je bak als hij koud is wat gammel van 1 naar 2 schakelt is normaal, heeft mijne ook. Als de olie een beetje warm is, is het over. Olie verversen en wat Forté erbij maakt het wel een stuk minder (Y)

Maar 400 Nm is de max voor een originele koppeling? Daar zit ik al wel aardig op als je de waardes omrekent naar krukas koppel... :@
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nee dit is een ander 'iepje'. Beetje zingend "ehmmm" achtig :p Zeg maar net als de auto begint te rollen.
Roze vet piepje is al opgelost ;)

En klopt, met Forté spoelen voor de bak. Die tip had ik je destijds gegeven denk ik? Zal er eens naar kijken binnenkort, maar aangezien de versnellingsbakken nog wel eens sneuvelen van een RS...

Oh, en mbt die 400Nm weet ik niet of dat nu krukas of wielen is (en dan terugrekenen). Maar Jo moet dat vast weten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Grappig... Ik kreeg ooit van Patrick eens deze vermogens uitdraai van mijn auto nadat ik hem had gekocht. De eerste eigenaar had hem na een mapping in de UK bij Moritz racing op de bank gehad.

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... r80717.jpg[/img]

Vandaag even een mailtje gestuurd naar ze om te vragen hoe dat zit met de gemeten waarden. Antwoord:
Beste Tom,

Deze waarden zijn aan de wielen gemeten en zijn dus niet gecorrigeerd.
om een indicatie te geven wat het motor vermogen zou kunnen zijn hanteren wij een verlies van 15 % bij voorwiel aangedreven auto’s
dat betekent in dit geval 234PK/85% = 2,75 * 100% is 275PK in de motor en koppel 333NM/85% = 3,91 *100% = 391NM
ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.

Met vriendelijke groet,
Ja, rond de 260-265 ligt de max dat weet ik. En ja, ik kom nog een keer rollen en als Goes niet zo'n f*cking eind weg was, was ik al een keer langs gegaan. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat lijkt me wel handig want dit lijkt een beetje op de ZIP mapping, veel pk's en relatief weinig koppel (zo zag de uitdraai van die R26.R er ook uit). Mijne draaide origineel al 318 Nm aan de wielen, als jij dan een "stage 2" pakket hebt met 333 Nm gaat er iets serieus niet goed bij jouw auto...

Bij een RS kan je trouwens uit gaan van 10% verlies, maar dat is alleen maar goed voor de kroeg peekaas :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

@Tom,

Zo groot is Nederland toch niet, tevens kan je dan een keer de andere kant van Nederland zien, ( Zeeland is best mooi ) je auto eens echt warm rijden en gelijk je motor de juiste mapping geven.
Nog meer voordeel is dat je eindelijk weet wat hij er uitperst.


Ik zie dus alleen maar voordelen aan je trip naar Goes.

Over je grafiekje...is die koppelkromme niet een beetje snel en ver ingezakt tov de Fastchip mappings?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb het bij de eerste eigenaar ook nagevraagd waarom hij naar de UK ging met de auto voor de mapping. Hij gaf ook toe dat hij had getwijfeld tussen Henk en *** (zal de naam even opzoeken). Die laatste gaf net wat meer pk's, dus hij koos daarvoor. Daarnaast kreeg de auto zijn zwarte details in de UK.

@Arno
Nee valt mee en ik moet het gewoon inplannen. Wellicht eerst een rol. Ik heb namelijk een tijd terug m'n pa gevraagd een uitdraai van de ECU te maken. Henk gaf daarop aan dat de mapping zeker niet van hem was, maar het is eigenlijk ook niet helemaal duidelijk of er nog wel een slot vrij is voor nieuwe mapping, of dat de huidige mapping geblocked is?

Zou jammer zijn als het niet mogelijk is en ik voor *** in Goes sta (0) .
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ik geloof dat Fastchip een blocking wel weet te openen, maar daarover als een contact gehad met Henk?

En ruimte op de ECU ernaast.....werkt het zo?
Je Eeprom wordt dan toch overschreven met de nieuwe mapping, zoiets als met het flashen van je BIOS van je moederbord?

Of zit ik nu helemaal abuis!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Megane Estate III GT
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43

[quote="Adinsx]
Ja, rond de 260-265 ligt de max dat weet ik. En ja, ik kom nog een keer rollen en als Goes niet zo'n f*cking eind weg was, was ik al een keer langs gegaan. ;)[/quote]

Het is voor mij ook bijna 250km totaal, maar ik heb het er dankzij de vele positieve verhalen wel voor over.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Eens 345km vanaf hier naar Goes gereden in een Clio 16V straight pipe.

Niet zeiken, gewoon eens inplannen Tom :p
Laatst gewijzigd door Arco op do 1 nov 2012 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:345km vanaf hier in een Clio 16V straight pipe.

Niet zeiken, gewoon eens inplannen Tom :p
En ik heb dat maar 15 minuten moeten aanhoren, kan je nagaan 345 km.
En Tom, je komt daar never nooit voor jan doedel....genoeg te zien en te horen....koffie is oke en maccie om de hoek.

Ik zeg: Gewoon doen!! :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

TsaArno schreef:@BOY80
Welke koppeling heb jij momenteel in je Megane?
Ennuh update je topics eens!! :gun:
Haha, ja er zit al wat stof op mijn topic.... Ik ben aan het verbouwen thuis dus er is niets nieuws te melden over mijn voiture; kwestie van prioriteiten stellen, hè..

Ik rij met de zwaarste koppelingset van Helix. http://www.k-tecracing.com/show_product ... 7&appid=12
Plaats reactie