[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ok, thanks voor de tips! (Y)

Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat die Federals even goed presteren als de R888's. Ze zien eruit als sportieve straatbanden, maar presteren ze beter dan dat?
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Vind ze niet echt op sportieve straatbandjes lijken ;-)
Anyway ik heb ook de federals gepakt, prijsverschil met de triple8 gaf de doorslag, ze zullen wellicht iets beter zijn maar rijden wij dat eraf als zondagsrijders :p
Racing is the best way to convert money into noise
Merijn
Über-Spammer

Jij niet, nee... :P

Hoe was het op de Ring??
Banjo RS

http://link.marktplaats.nl/570733615

Dit is een hele scherpe prijs incl. post.
Ik kan daar nog paar eurotjes onder gaan,maar ik doe NIET aan verzenden.
Tevens wil ik niet overkomen als handelaar en dus geen winst maken!
Kumho V70 zit daar weer iets boven qua prijs.

Feit blijft dat RS-R veel band is voor een nette prijs.
Maar krijgen bij langere sessies op circuit toch wel gripverlies.
De R888 zijn gewoon veel constanter en beter,maar wel zachter qua compound en dus weer sneller slijtend.
Ik ben zeer te spreken over de A048 medium maar die zijn wel gelijk veel duurder.

Voor ieder budget is er wel een band te koop,maar ik persoonlijk bezuinig NOOIT op mijn contact met de weg :p
Merijn
Über-Spammer

We hebben de R888's ook bekeken, toen we op zoek waren naar nieuwe banden, maar het verschil met de R1-R's was te groot om het niet te proberen.

En soms moet je iets proberen, om ervaring op te doen... :)

We zullen eens kijken wat de volgende set gaat worden!
Haas
Car: Megane RS

ik ben nog niet eens bekomen van de financiele aderlating van deze set of meneer praat alweer over de volgende ;)

Deze gaan eraf als de draden erdoor komen, geen meter eerder :P

Ik rijd een stuk netter dan Merijn en ik heb eigenlijk weinig problemen gehad. Kan natuurlijk ook teken zijn dat ik niet hard genoeg ga ;)
Het viel me wel op dat ik de complete terugweg nog stukken rubber heb horen flapperen aan de achterbanden.
jankees

shit hey ik moet ook weer eens gaan oefenen :smile:
Merijn
Über-Spammer

Wij willen dit jaar nog een keertje naar Zolder. Misschien een idee om mee te gaan? :D Is een leuk circuit om je met een auto met iets te weinig vermogen erg goed te vermaken! :D

Gezien jouw plannen met de Twingo, zul je misschien wel voldoende vermogen hebben, maar toch. Zolder blijft leuk! :)
jankees

Merijn schreef:Wij willen dit jaar nog een keertje naar Zolder. Misschien een idee om mee te gaan? :D Is een leuk circuit om je met een auto met iets te weinig vermogen erg goed te vermaken! :D

Gezien jouw plannen met de Twingo, zul je misschien wel voldoende vermogen hebben, maar toch. Zolder blijft leuk! :)
Daar heb ik met de motor al eens een circuitdag gehad, is echt een leuke baan

op dit moment heb ik wat storingen in mn Twingo waar ik mee aan het stoeien ben maar dit komt vast goed :smile:
Haas

weekje of 2 a 3 nog op de Ring geweest voor wat rondjes, dat was erg cool. Helaas begon op de heenweg het dashboard te roken uit de stuurkolom..... na wat voel en prutswerk onder het dash (natuurlijk geen gereedschap bij :gun: ) had ik het idee dat de draden van verlichtingsschakelaar nogal heet waren. Lampen uitgezet en toen was het probleem meteen weg (Y)

Verder de dag gewoon gereden en bijtijds terug gegaan naar huis. Helaas nog wat file gehad onderweg, dus het laatste halfuur was het eigenlijk te donker om zonder lampen te rijden, maar wilde het niet riskeren de boel af te laten fikken. Gelukkig ging rijden op stadslicht goed, dus beter iets dan niets...

Vanavond een andere verlichtingsschakelaar erin gezet, ervan uitgaande dat de oude aan het hemelen was (was er ook 1 van een Twingo, geen idee of die intern anders zijn?). Na het wisselen was het probleem nog exact hetzelfde en ik had het idee da de motor ook slechter stationair liep.
Accuspanning nagemeten : 18V :(

Morgen even een andere spanningsregelaar fixen en die erin rommelen, hopen dat de dynamo het nog een dagje uithoud, dan kunnen we zondag weer (Y)

Al even contact gehad met Steven, er moet even een standaard mod opgezet worden met een grotere pulley en langere riem, zodat die dynamo's eens heel gaan blijven. Wordt vervolgd (Y)
Geert
Contacteer:

heb ook wel oren naar zo'n grotere poulie. Kan je er ook een voor mij regelen dan? Misschien meer mensen interesse?
Haas

die interesse zal er zeker zijn, aangezien er al verschillenden zijn die met circuitgebruik de dynamo slopen. Steven rijdt al met een dergelijke setup en dat lijkt zijn vruchten af te werken (dynamo draait dus minder toeren en dus minder warmte), echter heeft hij over de duim wat bepaald en samengesteld met de lokale dynamoboer.

Kortom, we gaan wat onderdeelnummers achterhalen enz (Y)
Haas

Geirritteerd tot op het bot dat 25 min niet genoeg was om de dynamo eruit te halen...
Is dit de juiste nieuwe regelaar? Ik kan die blauwe draad ff niet thuis brengen maar heb het ook nog nooit gedaan moet ik eerlijk zijn en er dus nooit naar gekeken.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... AG0815.jpg[/img]

:gun:
Steven
Car: M536

Geert schreef:heb ook wel oren naar zo'n grotere poulie. Kan je er ook een voor mij regelen dan? Misschien meer mensen interesse?
Correct, ooit in een egoistische bui nooit genoteerd wat de mod precies ook alweer was, nu weet ik het zelf ook niet meer :~

Ik zal morgen wel even langskarren bij de dynamoboer, uit m'n hoofd was de riem iig 3cm langer.
Haas

Die dynamo boer had het er vanmorgen over dat je er ook n schakelaar tussen kon zetten om de dynamo uit te zetten op t circuit zeg maar....
Iemand daar ideeën over?
Steven
Car: M536

Nee, want hij draait nog steeds ziek veel toeren.

Bij mij lag de lagering ook alweer zowat uit...
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Wel appart van die dynamo's, ik heb gelukkig na 300 rondes ring nergens last
van maar probeer ook graag de grotere pulley uit.
Ik hoor het wel.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dat blauwe stekkertje zit achter het kunstofkapje aangesloten :)

Uitschakelen is wel een optie inderdaad, verotte lagers heb ik nog nooit gehad, de riem niet te strak zetten spaar je de lagers ook behoorlijk mee. Meestal is het of de regelaar of het diodenveld die stuk gaat, niet zozeer door het toerental maar meer door een te hoge temperatuur, heb bij de 19 een koelbuis er heen gelegd. Dat leek wel behoorlijk wat temperatuur te schelen.

Maargoed, je weet het toch niet.. Soms bleef hij 2 seizoenen heel en soms 2 per seizoen.. (zoals op de ring bijvoorbeeld... :gun: )
Haas

Zojuist de spanningsregelaar gewisseld voor een nieuwe en de boel weer dichtgebouwd.... en... tadaa.... nog steeds 18V! Bovendien brandt nu het acculampje ook, dat was eerst niet zo.

:( :gun:

Wat kan het nu dan zijn?

De dag voor we 3 weken terug naar de Ring gingen, heb ik de dynamospanning nog gemeten op de accu, keurig 14.5V op de accupolen. Op weg naar de ring begon de verlichtingsschakelaar dus te roken, lampen uit gehouden en verder heb ik er weinig aan gemerkt die dag. Wel flink lopen jagen overigens..
Eergisteren dus gemerkt dat de laadstroom 18V was, regelaar vervangen en nu dus nog steeds 18V

:H:
jacques

Het is jammer dat je zover weg woont. Hier in het dorp woont een dynamowikkelaar en daar kun je een losse dynamo zo testen.
(http://www.sevior.nl)
Ik zou zeggen ga even naar een dynamo en startmotoren revisiebedrijf. Daar zetten ze de dynamo op een proefstand en sluiten hem aan en kijken hoeveel Ampere hij levert en bij welke spanning.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Car: MB

Volgens mij heeft een beetje garage vaak ook wel apparatuur om de dynamo (gemonteerd) te meten. Of gewoon dat ding eraf halen en een andere monteren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

ja, nouja.... das dus het andere probleem. Ik denk dat we bij het opbouwen van het blok de onderste (lange) bout er verkeerd om ingezet hebben. Die bout moet dus nu richting de chassisbalk eruit.... en daar is geen ruimte voor. Kortom, die dynamo kan er niet uit zonder die bout op een of andere manier door te zagen of het blok te lichten.... (U)

Maar wat kan het probleem nu zijn? Zou de regelaar verkeerd zijn? Hij zit exact zo aangesloten als de oude, maar vind het zo gek dat dat lampje nu ineens wel brand en hiervoor niet...
Tom
Moderator

Als je er met een slijptol bij kunt is die bout er zo uit. Stukje eruit > slijpen > stukje verder eruit > slijpen > ...> ....Klaar :smile:
Haas

dat klopt Tom, maar daar kun je niet/nauwelijks bij, het koplampframe zit nogal in de weg....
Tom
Moderator

hmmz, dat is minder. Als je met de hand moet gaan zagen dan is het een hoerenklus denk ik :D
Haas

Zou me ook niks verbazen als het een 10.9 is..... (U)
Tom
Moderator

:sh:
Haas

Deze regelaar is erin gegaan:
http://www.mobiletron.com.tw/images/Pro ... f_1112.pdf
Het zegt mij eigenlijk allemaal geen hol... dus... wat zit er nu verkeerd dan?
Haas

:up:

Wie weet de fout te zitten?
MaLa

Vermoedelijk is er een slechte verbinding tussen dynamo en accu.

Even met multimeter op volt stand van plus dynamo naar pluspool accu meten

En vervolgens massa dynamo naar minpool accu

Beide zouden 0 volt moeten geven.

(EDIT) bij draaiende motor !

Even over de grotere dynamopoulie, er zit op mijn 16v een kleinere krukaspoulie dan op de niet-16v motoren (creeert hetzelfde effect). Ik weet niet of dat op elke 16v zo is???
Haas

MaLa schreef:Vermoedelijk is er een slechte verbinding tussen dynamo en accu.

Even met multimeter op volt stand van plus dynamo naar pluspool accu meten

En vervolgens massa dynamo naar minpool accu

Beide zouden 0 volt moeten geven.

(EDIT) bij draaiende motor !
Tnx! Ik kreeg gister van Jo ook nog diezelfde tip (Y)
Ga het vanavond even proberen.
Ik ben absoluut geen elektroheld, dus voor de zekerheid:
= de Plus is de draad van de laadkabel
= de Min is gewoon de behuizing toch?

Onze accu staat achterin, dus de bekabeling is best lang. De kabels zijn 25mm2 en voor in de motorruimte aan elkaar gemaakt.
De kabels van mijn multimeter zijn niet zo lang, maar een startkabel als verlenging ertussen is geen probleem toch?
Merijn
Über-Spammer

Heeft Rob iets te doen vanavond? :)
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Als een clio dynamo te vergelijken is met eentje van een GTT, dan i het M6 tapeindje de + en het M5 tapeindje de -
MaLa

Haas schreef:Tnx! Ik kreeg gister van Jo ook nog diezelfde tip (Y)
Ga het vanavond even proberen.

Onze accu staat achterin, dus de bekabeling is best lang. De kabels zijn 25mm2 en voor in de motorruimte aan elkaar gemaakt.
De kabels van mijn multimeter zijn niet zo lang, maar een startkabel als verlenging ertussen is geen probleem toch?
Aahhh kijk nou dan ligt vrijwel zeker daar je probleem :) (Y)

Plus en min inderdaad zoals je omschrijft. Startkabel zou kunnen , echt eenbetrouwbare meting krijg je niet natuurlijk

Gr Mark
Haas

MaLa schreef:
Haas schreef:Onze accu staat achterin, dus de bekabeling is best lang. De kabels zijn 25mm2 en voor in de motorruimte aan elkaar gemaakt.
Aahhh kijk nou dan ligt vrijwel zeker daar je probleem :) (Y)

Gr Mark
En wat zou daar anders aan moeten/kunnen?
Alle bekabeling IN de motorruimte is nog origine(e)l(e) dikte...
Plaats reactie