ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik zou het niet aanraden als je het nog nooit eerder gedaan hebt.Gaatze schreef:Nou, vooralsnog niet. Het zou moeten kunnen met het blok in de auto volgens mij?
dan is het blok er uit halen even wat werk maar wel een stuk makkelijker.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Geloof mij ...haal t blok er maar uit, het is echt makkelijker.Gerald schreef:Ik zou het niet aanraden als je het nog nooit eerder gedaan hebt.Gaatze schreef:Nou, vooralsnog niet. Het zou moeten kunnen met het blok in de auto volgens mij?
dan is het blok er uit halen even wat werk maar wel een stuk makkelijker.
Enkel als je ABS hebt dan is het iets lastiger met het blok verwijderen.
Je kan meteen kijken als het blok eruit is hoe de carros daar is.
-
- Bestuurslid
- Car: 5AT,12TS
Ik heb wel ABS, en mijn werkplaatschef thuis heeft het in het verleden eerder gedaan. Maar goed, als het echt niet goed dan kunnen we het blok inderdaad beter laten zakken. Dankjewel voor de reacties in ieder geval. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het kan wel....maar hoop gerommel.
Als je stuur bekrachtiging hebt is het helemaal klootviolen met blok erin...
Als je stuur bekrachtiging hebt is het helemaal klootviolen met blok erin...
korte vraag: f7 motor heeft 3 temperatuur sensoren in het thermostaathuis, De bovenste is voor je dash, de middelste voor de ecu. Maar de laagste, is dit thermocontact voor het waterpompje ofzo?
ff opgezocht en onder/achterste stekker is inderdaad voor het pompje. Ik heb het pompje al een tijdje niet meer en ben nu me kabelboom aan het opruimen. Met het pompje weg kan je 2 relays en een timer verwijderen uit je relay kastje. Ruimt mooi op zo.
Weet ik dat ook weer
Vraag me sowieso af in hoeverre dat pompje nut heeft....

deze werkt alleen als het water warmer is dan 108 graden en je de motor af zet. Dan schakelt hij het pompje en fan in voor 8min.
Dan loopt de temperatuur wss op na het uitschakelen want bedrijfs is nooit hoger dan 100 graden...
Het is meer voor als je je blok na een paar rondjes circuit (olie 140/150 graden) direct af zet. Dan kan de water temp aardig oplopen. Maar mensen met een beetje verstand laten hun auto een afkoelen.
Wie weet er waar het schakelrelais zit van de dimlichten?
Ik heb het idee dat de verlichtingsschakelaar de geest aan het geven is, aangezien er rook uit het dash komt
Andere schakelaar heb ik al, nu wil ik alleen de rest nog even kort checken. Dus, wie weet waar ik e.e.a. moet zoeken?
Ik heb het idee dat de verlichtingsschakelaar de geest aan het geven is, aangezien er rook uit het dash komt

Andere schakelaar heb ik al, nu wil ik alleen de rest nog even kort checken. Dus, wie weet waar ik e.e.a. moet zoeken?
het was ook meer een gok 

Haas schreef:SPOEDJE:
Wie kan er voor me opzoeken/nameten hoe lang de bout moet zijn die onderin de dynamo zit van een Clio16V?
(Het is dus die lange bout met aan het eind een vierkante kop met zelfzoekend/borgend gezet hoekje)
Als beloning : eeuwige dank en hulde!
Is een clio ooit geleverd met een koelspiraal voor de stuurbekrachtiging?
Ik weet dat mijn 1916v er een had, maar een clio komt me niet bekend voor....
Ik weet dat mijn 1916v er een had, maar een clio komt me niet bekend voor....
Nee die heeft dat niet, daarom beginnen bij de clio's ook altijd die stuurhuizen zo te sissen/slissen.
Mooiste is gewoon een klein koelertje ertussen wurmen, zo'n formaatje Astra GSi oliekoeler, die kun je voor het snellere circuitwerk ook prima gebruiken.
Mooiste is gewoon een klein koelertje ertussen wurmen, zo'n formaatje Astra GSi oliekoeler, die kun je voor het snellere circuitwerk ook prima gebruiken.
das precies de gedachte, vloeistof wordt warm, stroomt uit het potje, niveau daalt... ellende bij sturen.
Ik dacht, ik flans er ff een koelert tussen in de winter.
GSi koeler zeg je, heb je die toevallig nog ergens liggen die niet gebruikt wordt?

Ik dacht, ik flans er ff een koelert tussen in de winter.
GSi koeler zeg je, heb je die toevallig nog ergens liggen die niet gebruikt wordt?

Uit het potje stromen is op te lossen met een knappe dop...
De megane F7R heeft een koelspiraal aan de rechterkant onder de krukaspoelie zitten. Misschien een idee [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
Het lijkt net of de poelie de koelspiraal raakt, maar dat komt omdat er geen motorsteunen om de motor zaten ten tijde van de foto. Ik rij met deze set up rond.
Het lijkt net of de poelie de koelspiraal raakt, maar dat komt omdat er geen motorsteunen om de motor zaten ten tijde van de foto. Ik rij met deze set up rond.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Kookpunt gaat toch ook omhoog onder druk, ik zou eerst zorgen dat alles in originele opstelling in goede staat is alvorens mods uit te voeren.
De koeler zit in de retourleiding, dus geen dure hoge drukleiding, maar gewoon rubberslang en slangenklemmen. Ik heb wel een adres voor rubberslang dat tegen ATF kan. Deze koeler kun je gewoon namaken uit een stuk 12mm koperen waterleidingpijp.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Daar zeg je wat.tutuur schreef:Kookpunt gaat toch ook omhoog onder druk, ik zou eerst zorgen dat alles in originele opstelling in goede staat is alvorens mods uit te voeren.

-
- Moderator
- Car: MB
Ik heb nooit problemen gehad. Die dop heeft wel een klein gaatje voor overdruk maar in principe blijft het gewoon in het systeem als die dop zijn werk doet. Op het circuit zal het wel wat warmer worden, maar zo warm dat alles eruit klotst? 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dat lijkt mij de eerste oplossing.
-
- Moderator
- Car: MB
precies. Je ziet wel eens dat er een nippel in gezet wordt met een slangetje naar beneden maar dat is naar mijn mening een beun oplossing. Zo van "we lozen het maar op de straat en dan is het probleem weg".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: R19.R
Jup, al een keer gehad op het circuit, meer dan de helft v/d olie wegTom schreef:Ik heb nooit problemen gehad. Die dop heeft wel een klein gaatje voor overdruk maar in principe blijft het gewoon in het systeem als die dop zijn werk doet. Op het circuit zal het wel wat warmer worden, maar zo warm dat alles eruit klotst?

Mijn oplossing was overigens het verwijderen van de stuurbekrachtiging, gebruik het ding toch voornamelijk op het circuit. Motor reageert nu ook veel directer wat wel fijn is en het stuurt veel beter.