ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
RoyDH
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 19:10
Locatie: Den Haag

Adinsx schreef:Iets dergelijks heb ik ook gehad. Gaat bij jou dan bij stationair draaien ook het luchtverontreinigingslampje branden? Of is dat niet het geval?
Nee er gaat niks branden.

Maar hoe zijn ze achter het probleem gekomen? Uitlezen of door iets vervangen..
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nou ik had dus sowieso al storing met gestotter en gemiste verbranding. Wellicht heeft de ecu nog iets opgeslagen? Maar ik weet het dus aan de slechte injector.

Misschien herkent iemand anders het nog?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

De laatste paar dagen staat mijn airco op maximale stand mij te beschermen tegen de hitte, echter merkte ik gister dat de bijrijderskant (zowel voor- als achterin) een zwembad is, zo 123 kan ik niet herleiden waar al dat water vandaan zou moeten komen. Iemand tips over een afvoer kanaaltje oid dat ik kan nakijken?
Ik neem aan dat de beruchte paraaf hier niet debet aan is?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Verstopte paravan lijkt me niet aangezien het al even niet meer geregend heeft.

Meest logisch is dus de afvoer van de airco die terugloopt in de luchtkanalen. Komt ook wel vaak voor volgens mij, maar heb even geen idee waar dat slangetje zit verstopt...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Via google is een en ander nog wel te vinden.

http://www.amtgarageforum.nl/renault/me ... 21156.html

Overigens meen ik dat op het megane forum ook een handleiding staat hoe dit te controleren is

Of op ons eigen forum hier:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=22004

Wordt dus even met de handen klem zitten om dat slangetje te vinden (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ja klopt, die laatste is de oplossing. Hitteschild eraf, meestal zit die terugslagklep dicht.
Trust me. I know what I'm doing.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Top, ik ga er vanavond eens uitgebreid naar kijken!
RoyDH
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 19:10
Locatie: Den Haag

RoyDH schreef:Ik heb met de RS dat als ik hem in de ochtend start, als hij echt een koude motor heeft een probleem(pje)

Als ik hem start en ik rij weg geeft hij een hard aanzuig geluid en harde brom uit de uitlaat, ook sputtert hij even.
Dit is na een 200 meter alweer over maar toch wel vervelend, het is ook echt alleen als hij echt koud is want als ik hem pak naar een paar uur niet gereden te hebben dan heb ik daar geen last van.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Niemand van de handige/technische mannen enig idee wat het kan zijn?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

BDP sensor al vervangen? Ik weet niet of deze bij een Mégane van jouw bouwjaar ook slecht zijn, maar bij veel types van daarvoor iig wel. De stekker althans is slecht :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

RoyDH schreef:
RoyDH schreef:Ik heb met de RS dat als ik hem in de ochtend start, als hij echt een koude motor heeft een probleem(pje)

Als ik hem start en ik rij weg geeft hij een hard aanzuig geluid en harde brom uit de uitlaat, ook sputtert hij even.
Dit is na een 200 meter alweer over maar toch wel vervelend, het is ook echt alleen als hij echt koud is want als ik hem pak naar een paar uur niet gereden te hebben dan heb ik daar geen last van.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Niemand van de handige/technische mannen enig idee wat het kan zijn?
Dat zit in de koudstartprocedure en is gekend bij de rs-types.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Is dat niet net als bij de Clio IIRS om de kat snel op te warmen?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Milieu crap |:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Klinkt logisch, maar waarom heeft niet elke RS dat dan? Ik merk ook wel aan mijne dat na een koude start de eerste paar 100 meter wat onrustiger loopt, maar dat heeft elke auto in principe (opwarmfase dus om de kat warm te krijgen).
RoyDH
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 19:10
Locatie: Den Haag

Oké dus bekend hier, maar wat moet/kan ik hier aan doen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Eigenlijk niets...RS kwaal...horten en stoten de eerste kiliometer
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

naar het schijnt wil een mapping wel eens helpen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hahahaha en daar doe jij zeker wat mee.........? :p :smile: ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb het zo voorzichtig mogelijk gebracht. ;-)

Maar alle gekkigheid op een stokje, het schijnt wel te helpen. Mssn kan iemand dat bevestigen ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
RoyDH
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 19:10
Locatie: Den Haag

Tja maar heeft al eens een nieuwe mapping gehad!
En hij heeft het nooit gedaan tot 2 maanden geleden..

Wat kost een mapping voor de RS trouwens in Goes tijdens zo een dag?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tis bij die van mij wel zo idd! Na Mapping van Fastchip zijn deze "problemen" bij m'n rs verleden tijd!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

voila, bevestiging. thx Arno.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

-jo- schreef:voila, bevestiging. thx Arno.
(Y) Is goed Jo, ik heb het destijds nooit als een echt probleem ervaren, de echte grote verandering (bij een Megane RS) is toch echt het vermogens toename (in koppel-> trekkracht)
Je herkent de auto niet weer! Een enorme verbetering! :p :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Probleempje met dimlicht (xenon) aan de bijrijderkant, als ik de lampen aan doe gaan ze aan beide kanten aan. Echter de bijrijderkant gaat vrij vlot weer uit. Doe ik ze weer uit met de schakelaar en dan weer aan dan branden ze beide weer... en vrij snel gaat de bijrijderskant weer uit.

Wat kan dit zijn? xenon pit kapot?, ik lees ook dat het weleens de ballast of starter kan zijn? iemand ervaring?
Trust me. I know what I'm doing.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Even snel een controle.
Wat gebeurd er als je het dimlicht omwisseld met de andere kant? Gaat ie dan weer uit is het de lamp anders de ballast.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Dat zal ik komend weekend dan even testen. Die ballast waar bevind die zich? (in de koplamp zelf?)
Trust me. I know what I'm doing.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Xabre schreef:Dat zal ik komend weekend dan even testen. Die ballast waar bevind die zich? (in de koplamp zelf?)
Ik verwacht onder de behuizing van de lamp, maar ja ik heb geen megane dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
megane rs 250
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Ik heb er ook altijd last van klopt bij mijn megane rs 250..
Ik heb hiervoor een twingo rs gehad en daar had ik dat ook altijd.
rs kwaaltje ;).
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

maar heb je 't ook opgelost? :p
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

megane rs 250 schreef:Ik heb er ook altijd last van klopt bij mijn megane rs 250..
Ik heb hiervoor een twingo rs gehad en daar had ik dat ook altijd.
rs kwaaltje ;).
Das toch garantie lijkt me? :p
RemkoRS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 13:54
Contacteer:

Goedemiddag,

Ik ben Remko en ben van plan een RS aan te schaffen.
Na Subaru's, V70 R, 850T5R heb ik mijn oog laten vallen op de RS.

Ik zag op een autosite een oranje te koop staan 41-SH-NG weet iemand iets van deze auto?
Ik zag in het register dat Koert er mee op de foto stond.

Hoor graag van jullie

Greetz Remko
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gaat dan om een oranje phase1 RS225 toch?

Patrick.B hier op het forum beheert het register, hij heeft vast meer info over de auto.

Hij is inderdaad van die Koert geweest. Eerste eigenaar was hij denk ik.
Maar meer weet ik er helaas niet van. :)

Edit: deze dus, bij Tonny Keijzer?
http://youtu.be/p08LWYKNTWg

Niets ten nadele van, maar bij de naam Tonny Keijzer en Apeldoorn krijg ik altijd kriebels...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
RemkoRS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 13:54
Contacteer:

Adinsx schreef:Gaat dan om een oranje phase1 RS225 toch?

Patrick.B hier op het forum beheert het register, hij heeft vast meer info over de auto.

Hij is inderdaad van die Koert geweest. Eerste eigenaar was hij denk ik.
Maar meer weet ik er helaas niet van. :)

Edit: deze dus, bij Tonny Keijzer?
http://youtu.be/p08LWYKNTWg

Niets ten nadele van, maar bij de naam Tonny Keijzer en Apeldoorn krijg ik altijd kriebels...
Ja klopt die is het.....
Ja ik ook vandaar mijn vraag, maar als hij compleet onderhoud er bij heeft durf ik het wel aan.
Ik wil hem toch zo meenemen......
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dan kun je het beste Patrick even een berichtje sturen of hij nog wat meer informatie heeft. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Tonny staat wel bekend om de schadehokken die even opgelapt worden voor verkoop of waar het een en ander half aan onderhoud werd gedaan, tellerstanden terugdraaien etc.
Ken iemand die er heeft gewerkt als monteur en hij wist mij heel wat leuke verhaaltjes te vertellen.

Tegenwoordig hoor je er niet zo heel veel meer van, maar Google eens naar het bedrijf en trek je eigen conclusie. Er zijn veel goede ervaringen met het bedrijf te vinden, maar ook zeer slechte.

Tip:
- Schades controleren
- Onderhoud controleren
- Auto even laten keuren ergens
RemkoRS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 13:54
Contacteer:

Pittig stukkie :gun:
Plaats reactie