Adinsx schreef:Iets dergelijks heb ik ook gehad. Gaat bij jou dan bij stationair draaien ook het luchtverontreinigingslampje branden? Of is dat niet het geval?
Nee er gaat niks branden.
Maar hoe zijn ze achter het probleem gekomen? Uitlezen of door iets vervangen..
Nou ik had dus sowieso al storing met gestotter en gemiste verbranding. Wellicht heeft de ecu nog iets opgeslagen? Maar ik weet het dus aan de slechte injector.
Misschien herkent iemand anders het nog?
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
De laatste paar dagen staat mijn airco op maximale stand mij te beschermen tegen de hitte, echter merkte ik gister dat de bijrijderskant (zowel voor- als achterin) een zwembad is, zo 123 kan ik niet herleiden waar al dat water vandaan zou moeten komen. Iemand tips over een afvoer kanaaltje oid dat ik kan nakijken?
Ik neem aan dat de beruchte paraaf hier niet debet aan is?
Verstopte paravan lijkt me niet aangezien het al even niet meer geregend heeft.
Meest logisch is dus de afvoer van de airco die terugloopt in de luchtkanalen. Komt ook wel vaak voor volgens mij, maar heb even geen idee waar dat slangetje zit verstopt...
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
RoyDH schreef:Ik heb met de RS dat als ik hem in de ochtend start, als hij echt een koude motor heeft een probleem(pje)
Als ik hem start en ik rij weg geeft hij een hard aanzuig geluid en harde brom uit de uitlaat, ook sputtert hij even.
Dit is na een 200 meter alweer over maar toch wel vervelend, het is ook echt alleen als hij echt koud is want als ik hem pak naar een paar uur niet gereden te hebben dan heb ik daar geen last van.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Niemand van de handige/technische mannen enig idee wat het kan zijn?
BDP sensor al vervangen? Ik weet niet of deze bij een Mégane van jouw bouwjaar ook slecht zijn, maar bij veel types van daarvoor iig wel. De stekker althans is slecht
RoyDH schreef:Ik heb met de RS dat als ik hem in de ochtend start, als hij echt een koude motor heeft een probleem(pje)
Als ik hem start en ik rij weg geeft hij een hard aanzuig geluid en harde brom uit de uitlaat, ook sputtert hij even.
Dit is na een 200 meter alweer over maar toch wel vervelend, het is ook echt alleen als hij echt koud is want als ik hem pak naar een paar uur niet gereden te hebben dan heb ik daar geen last van.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Niemand van de handige/technische mannen enig idee wat het kan zijn?
Dat zit in de koudstartprocedure en is gekend bij de rs-types.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Klinkt logisch, maar waarom heeft niet elke RS dat dan? Ik merk ook wel aan mijne dat na een koude start de eerste paar 100 meter wat onrustiger loopt, maar dat heeft elke auto in principe (opwarmfase dus om de kat warm te krijgen).
Is goed Jo, ik heb het destijds nooit als een echt probleem ervaren, de echte grote verandering (bij een Megane RS) is toch echt het vermogens toename (in koppel-> trekkracht)
Je herkent de auto niet weer! Een enorme verbetering!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Probleempje met dimlicht (xenon) aan de bijrijderkant, als ik de lampen aan doe gaan ze aan beide kanten aan. Echter de bijrijderkant gaat vrij vlot weer uit. Doe ik ze weer uit met de schakelaar en dan weer aan dan branden ze beide weer... en vrij snel gaat de bijrijderskant weer uit.
Wat kan dit zijn? xenon pit kapot?, ik lees ook dat het weleens de ballast of starter kan zijn? iemand ervaring?
megane rs 250 schreef:Ik heb er ook altijd last van klopt bij mijn megane rs 250..
Ik heb hiervoor een twingo rs gehad en daar had ik dat ook altijd.
rs kwaaltje .
Niets ten nadele van, maar bij de naam Tonny Keijzer en Apeldoorn krijg ik altijd kriebels...
Ja klopt die is het.....
Ja ik ook vandaar mijn vraag, maar als hij compleet onderhoud er bij heeft durf ik het wel aan.
Ik wil hem toch zo meenemen......
Tonny staat wel bekend om de schadehokken die even opgelapt worden voor verkoop of waar het een en ander half aan onderhoud werd gedaan, tellerstanden terugdraaien etc.
Ken iemand die er heeft gewerkt als monteur en hij wist mij heel wat leuke verhaaltjes te vertellen.
Tegenwoordig hoor je er niet zo heel veel meer van, maar Google eens naar het bedrijf en trek je eigen conclusie. Er zijn veel goede ervaringen met het bedrijf te vinden, maar ook zeer slechte.
Tip:
- Schades controleren
- Onderhoud controleren
- Auto even laten keuren ergens