Chris's Clio16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Das nog steeds me rouw om de 21 T....

T was ook wel ff snel kijken he.....ik heb verder heel niet gekeken hoe de auto er uit zag :-(
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

GerryTT schreef:
Heeel druk. Hij heb zelfs geen tijd om zich te scheren :p
Na ja ik heb gehoord dat de snor weer in is [img]http://www.emofaces.nl/nl/emoticons/s/snor-emoticon.gif[/img] :p
GerryTT

Jochem de Haas schreef:Das nog steeds me rouw om de 21 T....

T was ook wel ff snel kijken he.....ik heb verder heel niet gekeken hoe de auto er uit zag :-(
Qua lengte kan dat we kloppen ja :smile:

Ik was het in de startmotor aan het zoeken dus ben blij dat je ff snel gekeken hebt :beer:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

(Y) (Y) (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Door een aantal RTCers werd regelmatig gezegd; "Chris, je moet je licentie halen, leuk man..."
Ik had altijd redenen genoeg om er niet aan te beginnen.. Maar het begon meer en meer te kriebelen... En toen ik thuis het laatste zetje kreeg, heb ik me toch maar ingeschreven... :D

Dillon Koster ken ik al een tijdje via een vriend van me, dus als ik het dan toch doe, dan bij hem.
Tevens sprak het 24 uurs pakket wat ze aanbieden sprak mij erg aan: http://www.dutchracedriver.nl/

Ik schreef me in voor deelname met eigen vervoer, dit leek me leerzamer. Op de valreep schreef een vriend van me zich ook in, en gistermiddag was het zover!!! Rond: 14:30 vertrokken we richting Zandvoort.

15:30: verhaal over CPZ etc etc
16:00: in groepen van 3 a 4 auto's de baan op, waarbij er 1 instructeur constant wisselt. De ideale lijn staat aangegeven dmv pionnen.

Van de 30 deelnemers waren er slechts drie met een eigen auto!
- Clio16V
- Porsche 911
- Toyota MR2

vreemde eend in de bijt...maar toch veel leuke reacties gehad
[img]http://4.media.hyves-static.net/1517990 ... 90579.jpeg[/img]

19:30: Slipcursus bij Slotemakers
21:00 : Theorie les (vlaggen etc etc etc)

Vandaag gingen we verder...
09:00: Baan op; 1 instructeur op 2 auto's

De Clio reed als een speer, SUPER! Ze kreeg het er warm van!
Uiteindelijk kwam ik (Jochem was er niet bij,..)erachter dat de koelvin niet aansloeg... :@
De heren van MATCH-Racing waren de beroeste niet, en ontdekten dat het probleem in de thermostaat zat en zette de vin op constant stroom.

[img]http://6.media.hyves-static.net/1517991 ... 91205.jpeg[/img]

Helemaal prima! Ik kon weer aan mijn "lijnen" gaan werken!

Er werd verteld dat er gemiddeld 1 auto plat gaat per curus... Ik heb er vandaag sowieso 3 gezien en nog eens twee "gehoord"; dit was de eerste...

[img]http://2.media.hyves-static.net/1517991 ... 91225.jpeg[/img]

Ik kreeg zelf les van Danielle Kleyheeg. Superuitleg, en enorm genieten toen ze wat rondjes reed in mijn Clio! Wat kan die meid sturen! :worship:

Wat wissels later kreeg ik het idee dat de Clio soms op drie pitjes liep bij laag stationair. En weer aan de kook! :@
Wanneer Jochem er bij is, dan zou dit waarschijnlijk het moment zijn geweest waarop hij zou zeggen: " Stoppen HK, het is goed zo...!"
Maarja, Jochem was er niet.
Dan maar weer af laten koelen en bijvullen met kvs...

12:30: Lunch
13:00: rijden zonder pionnen op de baan, maar eerst weer even KVS bijvullen... :@
Vaag zeg, KVS bij mijn pedalen... Kachelradiateur?! En weer op drie pitten... Bij hoge toeren weer goed... We gaan het weer proberen. Kan vast nog wel even...
5 ronden gereden, pit in voor wisel, rook, veel witte rook.... :@ Waar is die Jochem toch als je hem nodig hebt!!! (U) ;-)

Uiteindelijk een Ibiza gehuurd. De eerste ronde vond ik die trekker helemaal RUK! Maar naarmate ik meer rondes reed, werd mijn smile steeds groter, wat een supergave auto om mee te scheuren!

[img]http://8.media.hyves-static.net/1517991 ... 91287.jpeg[/img]

Uiteindelijk reed mijn maatje ook met een Ibiza... Hij hield zijn 911 in de Gerlach niet op de baan, met rijdbare schade als gevolg.

14:30: sprintjes & starten oefenen
15:30: medische keuring
16:00: praktijk examen
17:00: theorie (dit viel me zwaar tegen, en was er van overtuigd dat ik hierop zou zakken)

Omstreeks 18:30 reden we in de Porsche naar huis. Nagenieten van 2 mooie dagen en beide met een licentie op zak... :smile: :smile:

Uiteindelijk zijn er drie mensen gezakt; 1 op theorie en 2 op praktijk.

Ben net zelf weer naar Zandvoort gereden om de Clio op te halen.

[img]http://1.media.hyves-static.net/1517991 ... 91384.jpeg[/img]

Ik kijk op terug op een enorm gave, leerzame dag! Voor de mensen die het overwegen, huur gewoon lekker een auto! Kost wat, maar scheelt ook een hoop gedoe!

Ga ik er verder nog wat mee doen?! Waarschijnlijk niet, maar ik kan weer een streepje zetten... :beer:

Ik wil nogmaals even Danny van Dongen & Dillon Koster bedanken voor deze schitterende, tot in de puntjes perfect georganiseerd dag. :worship: En uiteraard nogmaals Danielle Kleyheeg; HELD!!! (L)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Tjonge nog ff en ik moet me schuldig voelen dat ik er niet was..... |: |: |: :p
Dit blokkie is dus wel overleden.....jammer joh.
Project nr 44....opzoek naar een RS motor.
Willeon de Zoete

Gaaf zeg! Erg leuk verslag Chris!

Wat kost het behalen van je licentie in totaal ongeveer? Met auto huren?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Zie de site http://www.dutchracedriver.nl/

De kosten van bovenstaand programma beginners zal zijn € 999,- excl. BTW

Geen race auto, Geen probleem!
Indien u zelf niet in het bezit bent van een auto waarmee u de cursus af kunt leggen, dan kunt u via ons een auto huren (SEAT of BMW). Prijs voor de Seat bedraagt € 550,- excl. BTW en voor de BMW € 650,- excl. BTW.
Tom
Moderator
Car: MB

Leuk Chris (Y) . Lijkt me ook wel mooi om te doen.

En dan nog eigen risico per schade volgens de site. hoeveel is dat Chris?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Zie de site http://www.dutchracedriver.nl/

De kosten van bovenstaand programma beginners zal zijn € 999,- excl. BTW

Geen race auto, Geen probleem!
Indien u zelf niet in het bezit bent van een auto waarmee u de cursus af kunt leggen, dan kunt u via ons een auto huren (SEAT of BMW). Prijs voor de Seat bedraagt € 550,- excl. BTW en voor de BMW € 650,- excl. BTW.
Ja en even de schade aftikken als je hem plat rijdt :D

Maar gefeliciteerd Chris
De grootste dwaas van de rtc heeft een licentie, gelukkig ga je er niks mee doen :smile: :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Allepinie
Car: Clio III RS

Ik neem aan dat je je kunt verzekeren, toch?

@Chris, gefeliciteerd! Erg leuk, lijkt me ook wel wat om eens te doen!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef: Maar gefeliciteerd Chris
De grootste dwaas van de rtc had een licentie, gelukkig ga ik er ook niks mee doen :smile: :smile:
:p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En nu de vraag: Wat heb je er van opgestoken? :P
Haas
Car: Megane RS

Supervet Chris!
Als ik eens wat win met mijn Lotto-praktijken, dan ga ik me meteen inschrijven...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:En nu de vraag: Wat heb je er van opgestoken? :P
Dat lijkt me duidelijk...: gewoon luisteren naar Jochem
Tom
Moderator

Moraal van het verhaal. Ouwe renault meuk thuis laten. Daar win je de oorlog niet (meer) mee (0)
Haas

Die E30'ers zijn ongeveer uit dezelfde tijd toch ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

e36
Haas

dat zeg ik ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ook troep :smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jochem de Haas schreef: Dit blokkie is dus wel overleden.....jammer joh.
Zou de eerste zijn! Misschien valt het mee?! :p
Tom schreef:En dan nog eigen risico per schade volgens de site. hoeveel is dat Chris?
Wanneer je zo'n BMW opvouwt dan ben je € 1500,- kwijt. Plus de meeste mensen hadden een extra verzekering afgesloten voor vangrails etc. Ik meen dat dat € 400,- extra was.

Wanneer ik de Seat plat zou rijden moest ik hem direct overkopen voor € 5.750,- Ik heb geen idee wat vangrail vandaag de dag kost.
Luco/Alpine-racer schreef:De grootste dwaas van de rtc heeft een licentie, gelukkig ga je er niks mee doen :smile: :smile:
:lol:
Die ouwe wordt gewoon bang! >)
Allepinie schreef:Ik neem aan dat je je kunt verzekeren, toch?
Zie boven. (Y)

Merijn schreef:En nu de vraag: Wat heb je er van opgestoken? :P
Ik heb geleerd hoe ik mijn banden kan sparen... ;-)
Tom schreef:Moraal van het verhaal. Ouwe renault meuk thuis laten. Daar win je de oorlog niet (meer) mee (0)
Toch vergis je je daar in... Jochem had gewoon ff tijd voor me vrij moeten maken... (0) (0) (0)

Overigens stonden er ook aardig wat BMW's stil met vreemde klachten...

En de mensen die twijfelen, kan het, doe het! :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:
Wanneer ik de Seat plat zou rijden moest ik hem direct overkopen voor € 5.750,- Ik heb geen idee wat vangrail vandaag de dag kost.
Wat een geld voor zo'n oud lel...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
Chris schreef:
Wat een geld voor zo'n oud lel...
Dat bedoel ik, vangrail is 150 euro per strekkende meter per deel, dus vangrail van drie hoog is 450 euro per meter.
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

als ik al deze prijzen hier lees kan je beter een eigen kart kopen a la Rotax Max of Biland, net zoveel fun believe me :D
5 Alpine Turbo
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Droes Junior schreef:als ik al deze prijzen hier lees kan je beter een eigen kart kopen a la Rotax Max of Biland, net zoveel fun believe me :D
Echt niet, karten is wel leuk, maar een rotax max.
Een tweetakt is gaaf, maar een seizoen in een 125 cc schakelklasse is duurder dan een seizoen dnrt.
Robert-Jan

Gaaf Chris, mr Koster is een top gozer werkte ook bij de firma van Marwijk!
VLK Groep
Merijn
Über-Spammer

Het lijkt me ook hartstikke leuk, maar moet ook zeggen dat ik de prijzen echt te hoog vindt. Zeker omdat ik (en Chris dus ook) niets met die licentie zullen doen. Leuk om te hebben, maar als je geen competitie gaat rijden, is het wel compleet overbodig. Dan kun je beter gewoon de hoge rijvaardigheidstraining volgen, voor een stukkie minder.

Maar dat is natuurlijk mijn mening... :) Desalniettemin lijkt het me echt leuk om te doen. (Y)
Banjo RS

Leuk verhaal en gefeliciteerd met jouw behaalde licentie.
Zou ik zelf ook nog wel keer willen doen,anderzijds steek ik die centen op dit moment liever in mijn laatste gewenste upgrades.
Nou heb je van de winter lekker de tijd om op zoek te gaan naar een ander torretje voor de Clio en dan op je gemak klaar te maken voor 2013.
En dan volgend jaar lekker paar trackdaytjes pakken via bijv. DF !
Dan kan je mij als prive-instructeur wat geleerde dingen van de cursus bijbrengen ;-)
Tom
Moderator

Ben het wel een beetje met Merijn eens. Kost toch snel 2k en dat is toch een beste som geld om in een gare BMW te rijden :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Ben het wel een beetje met Merijn eens. Kost toch snel 2k en dat is toch een beste som geld om in een gare BMW te rijden :smile:
Je hoeft niet in een bmw te rijden :smile:
Hardste waar ik van baalde is dat ik de foto's van de licentiedagen niet meer heb, vooral die van de vijf versus bmw waren erg mooi :D (0)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Merijn schreef:Het lijkt me ook hartstikke leuk, maar moet ook zeggen dat ik de prijzen echt te hoog vindt. Zeker omdat ik (en Chris dus ook) niets met die licentie zullen doen. Leuk om te hebben, maar als je geen competitie gaat rijden, is het wel compleet overbodig. Dan kun je beter gewoon de hoge rijvaardigheidstraining volgen, voor een stukkie minder.

Maar dat is natuurlijk mijn mening... :) Desalniettemin lijkt het me echt leuk om te doen. (Y)

De prijs en de gedachte dat ik er geen serieuze plannen mee had, heeft mij in eerste instantie altijd tegen gehouden.

Maar wat ik in mijn eerste post al zei; het ging steeds vaker door mijn gedachten...

En als ik dan de verslagen van Martijn Kool/Mark & Luco dan weer las... :D Het kan zomaar zijn dat ik ineens weer een "bevlieging" heb... ;-)

Ik ben het vaak met je eens Merijn; maar je opmerking "compleet overbodig" vind ik niet helemaal terecht.
Kijk eens wat voor idioten je tegen komt op de ring/vrijrijden/driving-fun dagen... Ze zouden in mijn optiek een begin cursus voor iedereen die de baan op gaat verplicht moeten stellen!
En of je nou echt wat leert van een hoge rijvaardigheidstraining...

Maar dat is natuurlijk mijn mening... ;-)

Banjo RS schreef:Nou heb je van de winter lekker de tijd om op zoek te gaan naar een ander torretje voor de Clio en dan op je gemak klaar te maken voor 2013.
En dan volgend jaar lekker paar trackdaytjes pakken via bijv. DF !
Dan kan je mij als prive-instructeur wat geleerde dingen van de cursus bijbrengen ;-)
Misschien is dit torretje nog wel te redden... :p
Ik heb al een paar mooie dagen gehad met DF, dus dat gaat vast wel goed komen. (Y)
Leuk, gaan we samen eens "lijnen" rijden...
Merijn
Über-Spammer

Ik heb geen idee wat er precies wordt gedaan bij die hogere rijvaardigheidstrainingen, maar ik heb gemakshalve aangenomen dat je daar toch wel wat leert.

Ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen, including myself, wel een trainingkje kan gebruiken. Dat zal het er vast een stuk veiliger en leuker op maken. :smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Echt Merijn, het is gewoon heel bijzonder als een échte coureur je tips 'n tricks geeft. :worship:
Tuurlijk, we hebben aardig wat RTCers die een potje kunnen sturen, maar echt les krijgen is nét ff anders. :)

Er zijn nog steeds mensen zonder Facebook, dus hier nog even mijn instructrice... :worship:

[img]http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0593_n.jpg[/img]
Willeon de Zoete

:fdfd

Niks mis mee, met die lijnen van haar... :grin: ..
Haas

Merijn schreef: Ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen, including myself, wel een trainingkje kan gebruiken. Dat zal het er vast een stuk veiliger en leuker op maken. :smile:
Ik was het al bijna aan het typen, tot ik zag dat je het zelf al meldde... :lol:
Plaats reactie