Twingo JK
Megane injectoren zijn 390cc, bestelnummer: 8200511099
Formule voor turbo motoren:
(cc/min)*(%dutycycle/100)/5.6 is vermogen per cilinder
300cc injectoren op max 80% dutycycle
(300*0.8 )/5.6=42 krukas pk en dan maal 4 geeft 168 krukas-pk
Dan is 300cc wel een mooie maat. Best kans dat de motor meer brandstof wil hebben tgv. de grotere downpipe. Ik neem aan dat je wilt eindigen met 150 wielpeekaa's
(cc/min)*(%dutycycle/100)/5.6 is vermogen per cilinder
300cc injectoren op max 80% dutycycle
(300*0.8 )/5.6=42 krukas pk en dan maal 4 geeft 168 krukas-pk
Dan is 300cc wel een mooie maat. Best kans dat de motor meer brandstof wil hebben tgv. de grotere downpipe. Ik neem aan dat je wilt eindigen met 150 wielpeekaa's
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Netjes hoor !!
Haha, sleeper ? Denk dat die felrode rolkooi wel e.e.a. weggeeft

Haha, sleeper ? Denk dat die felrode rolkooi wel e.e.a. weggeeft


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat te denken van die BBQ-grill vooraan ?Jacob Priem schreef:Netjes hoor !!
Haha, sleeper ? Denk dat die felrode rolkooi wel e.e.a. weggeeft![]()


Ziet er gelikt uit !

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik ben echt benieuwd wat hij eruit gooit op de bank. Erg gaaf 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En in jip en janneke taal, is dat dan uit te leggen aan een "leek"-jo- schreef:Jacques,
theoretisch is dat best mogelijk, praktisch klopt die stelling voor geen meter.
Ik doel dan op beide postings?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ik vond de twingo zoiezo al een erg nette twingo maar met dit blok erin? wauw !!!! 

Niks jip en janneke...de theorie die Jacques neerzet is een regel die op papier toegepast zal worden, echter blijkt in de praktijk dat die regel helemaal niet van toepassing is.Arno17 schreef: En in jip en janneke taal, is dat dan uit te leggen aan een "leek"
Ik doel dan op beide postings?
Bijvoorbeeld: met een injector die 300cc levert haal je 200 a 220 wpk dutycycle van 85 a 90 % bij 3 bar. (0 280 150 357, low impedance 2.5 tot 4.5 ohm)
Een 382cc, de welbekende bosch green's die zowel in degelijke cosworth's als in Porsche 944 turbo als in de 21 europacup te vinden zijn leveren gemiddeld 340 tot 360 krukaspk's. (0 280 150 803).
Als er dan verteld wordt dat je 390 cc's nodig hebt om 150 pk aan de wielen te produceren, wel jah, dan kijk ik raar...
Das net zoals Tuur die "greys" in een F7R conversie plaatst, beetje overdone en vragen naar een constante borewash. Gelukkig heeft hij ondertussen ook het licht gezien en een maatje kleiner aangeschaft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Wat hij zegt, alleen wil ik 1 ding wel zeggen:
Borewash slaat nergens op, als het gewoon goed gemapt word is er niks aan de hand!
Ook met 1000's word wereldwijd gereden en die draaien zelfs nog stabiel stationair en zonder borewash...
Borewash slaat nergens op, als het gewoon goed gemapt word is er niks aan de hand!
Ook met 1000's word wereldwijd gereden en die draaien zelfs nog stabiel stationair en zonder borewash...
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Twingo ziet er dik uit! ben benieuwd naar de resultaten



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
druk.....jankees schreef:Vrijdag zijn we nog van 12 tot 19 bezig geweest dus het valt wel meeJoost van der Hammen schreef:leuk dat het allemaal werkt nog lang bezig geweest???
nog wattjes hoe het er nu allemaal inzit.....
eigenlijk, ik had je nog wel verwacht met de 5
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wat is nou weer borewash....
??

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
google:Willeon de Zoete schreef:Wat is nou weer borewash....??
Bore wash usually means a condition where your fuel injection is so far out of whack that there is way too much fuel going in relative to the amount of intake air.
What happens is that naturally when the piston goes up and down, it drags some oil with it and that lubricates the bore against the piston.
Bore wash is when you have to much excess fuel that it "washes" the oil off the bore walls and so you get somewhat increased wear.
Fixing it will depend on what's wrong. Could be as simple as an air leak in the intake piping, could be as complicated as a dead ecu.
Any place with a dyno is your best bet. Running your car on a dyno will allow them to analyse the exhaust gasses to confirm if you have excess fuelling or not....then again your case may be so bad that they can just tell from looking at the colour of the spark plugs, without needing a dyno.
But if you have an issue, you usually know about it...the car will drive like a dog and there'll be black smoke everywhere
Doet me denken aan de brommertijd dat je de motor verzoop, te grote sproeier bijvoorbeeld of te grote carburateur.....zoiets

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Thanx Arno!
Ik had geen zin om ff te googelen..

Ik had geen zin om ff te googelen..
Tom schreef:niet gewoon brandstof dat langs de cilinderwanden naar beneden loopt? Olieverdunning door brandstof.
Dat stond er reeds TomArno17 schreef: Bore wash is when you have to much excess fuel that it "washes" the oil off the bore walls and so you get somewhat increased wear.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
er zit een heel verhaal achter. Voor 2007 werden ze geleverd met bruine top en werden ze verkocht als zijnde pico's. Na 2007 werden ze geleverd met blauwe top en zouden het siemens injectoren zijn.
Over de opbrengst is ook heel wat te doen. 380 cc op normaal benzinetraject en 430cc met enkele slang aansluiting, beiden bij 3 bar. De weerstand is 14.3 ohm.
Als je ze gaat googelen kom je wel wat verhalen tegen over deze injectoren.
Over de opbrengst is ook heel wat te doen. 380 cc op normaal benzinetraject en 430cc met enkele slang aansluiting, beiden bij 3 bar. De weerstand is 14.3 ohm.
Als je ze gaat googelen kom je wel wat verhalen tegen over deze injectoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Echt gaaf dit! Wil deze zeker doen bij de meet 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Toyo's zo te zien... die zijn ook waardeloos in de regen! 
