Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Megane injectoren zijn 390cc, bestelnummer: 8200511099
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Formule voor turbo motoren:

(cc/min)*(%dutycycle/100)/5.6 is vermogen per cilinder

300cc injectoren op max 80% dutycycle

(300*0.8 )/5.6=42 krukas pk en dan maal 4 geeft 168 krukas-pk

Dan is 300cc wel een mooie maat. Best kans dat de motor meer brandstof wil hebben tgv. de grotere downpipe. Ik neem aan dat je wilt eindigen met 150 wielpeekaa's
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jacques,

theoretisch is dat best mogelijk, praktisch klopt die stelling voor geen meter.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Netjes hoor !!

Haha, sleeper ? Denk dat die felrode rolkooi wel e.e.a. weggeeft ;-) :smile:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Super project dit :worship: :worship: :worship:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jacob Priem schreef:Netjes hoor !!

Haha, sleeper ? Denk dat die felrode rolkooi wel e.e.a. weggeeft ;-) :smile:
Wat te denken van die BBQ-grill vooraan ? :smile: :p

Ziet er gelikt uit ! :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik ben echt benieuwd wat hij eruit gooit op de bank. Erg gaaf (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Jacques,

theoretisch is dat best mogelijk, praktisch klopt die stelling voor geen meter.
En in jip en janneke taal, is dat dan uit te leggen aan een "leek"
Ik doel dan op beide postings?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik vond de twingo zoiezo al een erg nette twingo maar met dit blok erin? wauw !!!! (Y)
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Erg mooi weer!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arno17 schreef: En in jip en janneke taal, is dat dan uit te leggen aan een "leek"
Ik doel dan op beide postings?
Niks jip en janneke...de theorie die Jacques neerzet is een regel die op papier toegepast zal worden, echter blijkt in de praktijk dat die regel helemaal niet van toepassing is.

Bijvoorbeeld: met een injector die 300cc levert haal je 200 a 220 wpk dutycycle van 85 a 90 % bij 3 bar. (0 280 150 357, low impedance 2.5 tot 4.5 ohm)

Een 382cc, de welbekende bosch green's die zowel in degelijke cosworth's als in Porsche 944 turbo als in de 21 europacup te vinden zijn leveren gemiddeld 340 tot 360 krukaspk's. (0 280 150 803).

Als er dan verteld wordt dat je 390 cc's nodig hebt om 150 pk aan de wielen te produceren, wel jah, dan kijk ik raar...

Das net zoals Tuur die "greys" in een F7R conversie plaatst, beetje overdone en vragen naar een constante borewash. Gelukkig heeft hij ondertussen ook het licht gezien en een maatje kleiner aangeschaft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat hij zegt, alleen wil ik 1 ding wel zeggen:
Borewash slaat nergens op, als het gewoon goed gemapt word is er niks aan de hand!

Ook met 1000's word wereldwijd gereden en die draaien zelfs nog stabiel stationair en zonder borewash...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik ga hier niet verder over discussieren. Het kan niet de bedoeling zijn om mega injectoren te plaatsen die dan op 50 % cycle moeten draaien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Twingo ziet er dik uit! ben benieuwd naar de resultaten :worship: (Y)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

echt vet joh kom je ook op de afsluitings meeting dan kunnen we hem van dichtbij bewonderen :foto:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

jankees schreef:
Joost van der Hammen schreef:leuk dat het allemaal werkt nog lang bezig geweest???

nog wat :foto: tjes hoe het er nu allemaal inzit.....
Vrijdag zijn we nog van 12 tot 19 bezig geweest dus het valt wel mee
eigenlijk, ik had je nog wel verwacht met de 5
druk.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wat is nou weer borewash.... :( ??
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Willeon de Zoete schreef:Wat is nou weer borewash.... :( ??
google:

Bore wash usually means a condition where your fuel injection is so far out of whack that there is way too much fuel going in relative to the amount of intake air.

What happens is that naturally when the piston goes up and down, it drags some oil with it and that lubricates the bore against the piston.

Bore wash is when you have to much excess fuel that it "washes" the oil off the bore walls and so you get somewhat increased wear.

Fixing it will depend on what's wrong. Could be as simple as an air leak in the intake piping, could be as complicated as a dead ecu.

Any place with a dyno is your best bet. Running your car on a dyno will allow them to analyse the exhaust gasses to confirm if you have excess fuelling or not....then again your case may be so bad that they can just tell from looking at the colour of the spark plugs, without needing a dyno.

But if you have an issue, you usually know about it...the car will drive like a dog and there'll be black smoke everywhere


Doet me denken aan de brommertijd dat je de motor verzoop, te grote sproeier bijvoorbeeld of te grote carburateur.....zoiets
:p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet gewoon brandstof dat langs de cilinderwanden naar beneden loopt? Olieverdunning door brandstof.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Thanx Arno! (Y)
Ik had geen zin om ff te googelen..
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:niet gewoon brandstof dat langs de cilinderwanden naar beneden loopt? Olieverdunning door brandstof.
Arno17 schreef: Bore wash is when you have to much excess fuel that it "washes" the oil off the bore walls and so you get somewhat increased wear.
Dat stond er reeds Tom ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet toen ik op "post reply" drukte :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

jankees schreef:
LuukRS schreef:echt vet joh kom je ook op de afsluitings meeting dan kunnen we hem van dichtbij bewonderen :foto:
dat ben ik zeker van plan
Beter (Y)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heb je ook nog gegevens over deze injectoren? cc/min bij 3(?) bar, impedantie
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

er zit een heel verhaal achter. Voor 2007 werden ze geleverd met bruine top en werden ze verkocht als zijnde pico's. Na 2007 werden ze geleverd met blauwe top en zouden het siemens injectoren zijn.

Over de opbrengst is ook heel wat te doen. 380 cc op normaal benzinetraject en 430cc met enkele slang aansluiting, beiden bij 3 bar. De weerstand is 14.3 ohm.

Als je ze gaat googelen kom je wel wat verhalen tegen over deze injectoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Echt gaaf dit! Wil deze zeker doen bij de meet >)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Goeie banden monteren
:beer:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Toyo's zo te zien... die zijn ook waardeloos in de regen! :lol:
Gesloten