Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)
-
Die van mijn neef Arno blaast ook niet heel hard af op zijn Megane RS.
Subtiel, maar wel hoorbaar.
De boel is natuurlijk wel ff stukken beter geïsoleerd dan een 5 GTT.
Subtiel, maar wel hoorbaar.
De boel is natuurlijk wel ff stukken beter geïsoleerd dan een 5 GTT.
-
Hoor je hem ook niet goed van buitenaf? Als ik harder dan 80 rij met de ramen dicht en de radio zacht aan hoor ik mijn Forge ook amper. Harder dan 120 hoor ik hem sowieso niet meer. En toch blaast hij best hard af. Van buiten of met het raam open goed hoorbaar.
Wellicht komt een Tial past goed tot zijn recht bij echt hoge druk? Een Tial heeft een grote zuiger natuurlijk. Veel groter dan bijvoorbeeld Forge. Lijkt mij als je 0.7 bar laat ontsnappen door een kleine opening, zoals de Forge, dit beter hoorbaar is. Met een Tial is daarentegen de druk sneller van het systeem als het goed is.
Wellicht komt een Tial past goed tot zijn recht bij echt hoge druk? Een Tial heeft een grote zuiger natuurlijk. Veel groter dan bijvoorbeeld Forge. Lijkt mij als je 0.7 bar laat ontsnappen door een kleine opening, zoals de Forge, dit beter hoorbaar is. Met een Tial is daarentegen de druk sneller van het systeem als het goed is.
Met het raam open moet ik ook nog goed luisteren wil ik het horen. Ik ga nog even proberen een directe vacuum vanaf het inlaatspruitsruk te pakken met een de juiste diameter, anders weet ik het ook niet meer. Misschien nog even wisselen met de BOV van de gtt van het weekend, eens kijken wat voor geluiden we dan kunnen produceren.
Vanmiddag even de BOV gewisselt met die van de 5. De Tial geeft echt een gaaf geluid op de gtt! De BOV van de 5 op de RS werkt ook prima, maar echt lang niet zo hard als hij het deed op de 5. Hoeveel draait een RS, 0,7 bar geloof ik? Met de 5 rij ik op 1,1 onder de gasklep, maakt dat echt zo veel verschil in de geluidsproductie? Wat me wel opvalt is dat bij de RS je dat ding al hoort afblazen terwijl je rustig rijdt, is vrij weinig voor nodig
Ik zit er over te denken om de Tial op de 5 te houden gezien hij hier beter tot zijn recht komt. Maar volgens mij werkt het spul nog steeds niet helemaal zoals het hoort op de RS...

Ik zit er over te denken om de Tial op de 5 te houden gezien hij hier beter tot zijn recht komt. Maar volgens mij werkt het spul nog steeds niet helemaal zoals het hoort op de RS...
Welke onderdruk heeft de 5?
0,7bar of 1,1bar zou voor de werking van de klep niets moeten uitmaken, de onderdruk maakt echter wel het verschil. Deze lift uiteraard de klep door de weerstand van de veer.
De diameter van de aansluitnippel op de onderdruk zijde is uiteraard wel groot genoeg? Intern ook minimaal 6mm?
( de 5 t.o.v. de RS ? )
0,7bar of 1,1bar zou voor de werking van de klep niets moeten uitmaken, de onderdruk maakt echter wel het verschil. Deze lift uiteraard de klep door de weerstand van de veer.
De diameter van de aansluitnippel op de onderdruk zijde is uiteraard wel groot genoeg? Intern ook minimaal 6mm?
( de 5 t.o.v. de RS ? )
Onderdruk bij de 5 is ook -0,7 uit mijn hoofd, ik heb 'm direct op de wastegate aangesloten omdat de aansluitingen op het inlaatspruitstuk een stuk kleiner zijn, nu kan ik wel de 6mm inwendig aanhouden.
Bij de RS had ik deze aangesloten op de vacuumleiding van de rembekrachtiger (via een anders T-stuk, de orginele is te klein voor 6mm). Daarbij deed hij vrijwel niks, maar wanneer ik 'm aansloot op de wastegate maakt hij wel het juiste geluid (dat typische Tial geluid). Bij de 5 doet hij dat ook maar dan veel harder onder deelbelasting, op volle druk klinkt ie echt gaaf
Bij de RS had ik deze aangesloten op de vacuumleiding van de rembekrachtiger (via een anders T-stuk, de orginele is te klein voor 6mm). Daarbij deed hij vrijwel niks, maar wanneer ik 'm aansloot op de wastegate maakt hij wel het juiste geluid (dat typische Tial geluid). Bij de 5 doet hij dat ook maar dan veel harder onder deelbelasting, op volle druk klinkt ie echt gaaf

-
Ik heb hem bij Biesheuvel besteld destijd.
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... te_renault
Misschien dat je er wat aan hebt?
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... te_renault
Misschien dat je er wat aan hebt?
Mijne komt ook bij Biesheuvel vandaan.
Ik rijd trouwens nu een tijdje met de BOV van de 5 en dat bevalt opzich prima, eerst maar eens kijken hoe het klinkt na het mappen. Ik heb wat nieuwe slangen besteld zodat de Tial op de 5 kan blijven voorlopig.
Vorige week nog even olie ververst bij de RS, de achterremmetjes gangbaar gemaakt, nieuwe ruitenwissers gemonteerd en al het leer opnieuw ingevet. Van de week nog even een nieuw interrieurfilter erin en een rammeltje verhelpen, dan is ie klaar voor Frankrijk
Ik rijd trouwens nu een tijdje met de BOV van de 5 en dat bevalt opzich prima, eerst maar eens kijken hoe het klinkt na het mappen. Ik heb wat nieuwe slangen besteld zodat de Tial op de 5 kan blijven voorlopig.
Vorige week nog even olie ververst bij de RS, de achterremmetjes gangbaar gemaakt, nieuwe ruitenwissers gemonteerd en al het leer opnieuw ingevet. Van de week nog even een nieuw interrieurfilter erin en een rammeltje verhelpen, dan is ie klaar voor Frankrijk

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
O okee das makkelijk.....jij hebt ipv een waterhoofd een oliehoofd.
Elf, shel of eigen merk...
Elf, shel of eigen merk...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Echt lekker, zo uit t blote hoofd.
Vanochtend wilde de RS nog maar nét aanslaan na een weekend stil te hebben gestaan
Gaf natuurlijk gelijk een aantal foutmeldingen aan in het display. Dus gelijk maar een nieuwe accu erin gezet, beter dat het nu gebeurt ipv volgende week in Frankrijk 

Nou, hij is helemaal klaar voor vakantie
Vanavond gaan we voor 3 weken met de RS naar Frankrijk toe. Gisteren nog in de zenuwen gezeten omdat mijn stuurhuis knakte bij volledig insturen, gelukkig bleek het ding gewoon onder spanning te staan. Bouten even lossen en weer vastzetten was genoeg om dit op lossen (ik kreeg al kramp in mijn portomonnee
) Ook nog het nieuwe T-stuk gemonteerd voor de BOV omdat de Tial dus niet lekker werkt op de RS. Wat wel gek is dat het geluid ook anders is per T-stuk terwijl de diameter niet verschilt, hij fluit nu wat meer dan eerst.
Nog even foto's hiervan:
[img]http://img593.imageshack.us/img593/2324 ... 200016.jpg[/img]
[img]http://img600.imageshack.us/img600/6193 ... 200027.jpg[/img]

Nog even foto's hiervan:
[img]http://img593.imageshack.us/img593/2324 ... 200016.jpg[/img]
[img]http://img600.imageshack.us/img600/6193 ... 200027.jpg[/img]
-
Fijne vakantie Dennis 

veel plezier Dennis, doe de stokbroodvreters de groeten 

Zo, weer terug van vakantie
Allemaal goed gegaan, 3800 km gereden ofzo, moet de foto's nog even van de camera af halen en dat zet ik er wel een paar hier neer. Via Frankrijk naar Italië gegaan, toen naar Oostenrijk en via Duitsland weer naar huis. Nog een spiegel van een Scenic aangetikt op een smalle weg met 80 km/h, moet nog de poets erbij pakken, maar zo te zien zit alleen zijn verf op mijn spiegel
In Duitsland nog ff aan het knallen geweest natuurlijk, wat loopt een RS dan lekker zeg!
Topsnelheid: 248 km/h op de teller van het heuveltje af
Niet op de Tomtom gekeken helaas, maar in vermoed dat die iets van 240 km/h aan heeft gegeven. (200 km/h op de teller was 194 km/h op de Tomtom)
Ben benieuwd of het na het mappen in oktober nog verschil gaat opleveren

Allemaal goed gegaan, 3800 km gereden ofzo, moet de foto's nog even van de camera af halen en dat zet ik er wel een paar hier neer. Via Frankrijk naar Italië gegaan, toen naar Oostenrijk en via Duitsland weer naar huis. Nog een spiegel van een Scenic aangetikt op een smalle weg met 80 km/h, moet nog de poets erbij pakken, maar zo te zien zit alleen zijn verf op mijn spiegel

In Duitsland nog ff aan het knallen geweest natuurlijk, wat loopt een RS dan lekker zeg!

Ben benieuwd of het na het mappen in oktober nog verschil gaat opleveren

Ik ben benieuwd naar de foto's! Weer een mooie trip geweest zo te lezen 

-
Omdat je liever een beetje onderstuurde auto wilt dan een auto die onverwachts achterstevoren staat