ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Christiaan

PS 3 is het doorontwikkelde model, maar of je dit gaat merken weet ik niet. Ik lees altijd flink wat bandentesten voordat ik iets bestel.

Het prijsverschil tussen 225 en 235 is idd aanzienlijk. Toch heb ik ook gekozen om de originele 235 aan te houden. Welliswaar geen Michelins maar goedkopere Pirelli P zero's. Bevallen tot nu toe prima (Y) en kwamen ook goed uit verschillende test waar de PS 2 of 3 vaak als benchmark beschouwd wordt.
DennisT
Moderator

Die Pirelli's zitten niet heel erg veel onder de prijs van de Michelins volgens mij hoor, althans via Autobandenmarkt :)
Christiaan

Ik heb ze via topbanden.com voor rond de 165 ps. Daar liggen de prijzen over het algemeen nog wat lager. Michelin kost al snel 200 euro volgens mij?
DennisT
Moderator

In die richting moet je wel denken ja. Via Topbanden is Michelin zelfs 235...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

T word pas echt duur als je de grip verliest....
Maar vergelijken kan zeker geen kwaad, t is allemaal duur zat.
DennisT
Moderator

Helemaal mee eens, daarom worden het ook Michelins :)
AB RS
Contacteer:

DennisT schreef:Ik ben even aan het vergelijken geweest voor nieuwe banden. Het worden in ieder geval Michelins, maar wat zijn de verschillen tussen de Pilot Sport 2 en 3? Het valt me ook op dat het ruim € 50,- per band scheelt of ze 225 of 235 breed zijn (dus € 150,- of € 200,- per stuk), dus € 200,- op een setje banden. Ik wil 't liefst de originele maat aanhouden, maar voor dit prijsverschil twijfel ik er wel over :)
Bel ff met de sponsor van de RTC, Steverink. Zij kunnen je precies het verschil uitleggen.

Kort samengevat; de PS2 was een perfecte band, uiteraard met een prijskaartje. De PS3 zijn ze veel minder tevreden over, meer slijtage, minder grip etc. Bovendien wordt de PS2 niet meer gefabriceerd, dus is alleen nog leverbaar uit oude voorraad.

Sowieso zou ik geen banden kopen bij autobandenmarkt.nl ofzo, dat zijn vaak b-grades van bepaalde series. Dus dan denk je met Michelin goed te zitten, maar had je beter een Nokian kunnen kopen (bij wijze van).

Ik heb overigens gewoon weer gekozen voor Conti's, die zaten er af-fabriek ook onder, althans bij de Phase 1.
tutuur
Clubsponsor

AB RS schreef: Sowieso zou ik geen banden kopen bij autobandenmarkt.nl ofzo, dat zijn vaak b-grades van bepaalde series. Dus dan denk je met Michelin goed te zitten, maar had je beter een Nokian kunnen kopen (bij wijze van).
ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt!
Xabre
Car: 19 16V

raar hoor, bestel weleens wat op autobandenmarkt.nl, laatst vorig jaar 4 stuks Continental winterbanden, niks mis mee
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Heb ook weleens wat via autobandenmarkt.nl besteld, altijd goed ook kwa productiedatum/jaar. dus ben ook wel benieuwd of je die uitspraak daadwerkelijk kan onderbouwen met feiten.
DennisT
Moderator

tutuur schreef:
AB RS schreef: Sowieso zou ik geen banden kopen bij autobandenmarkt.nl ofzo, dat zijn vaak b-grades van bepaalde series. Dus dan denk je met Michelin goed te zitten, maar had je beter een Nokian kunnen kopen (bij wijze van).
Dit is een broodje-aap verhaal, ze kunnen gewoon heel scherp inkopen en moeten het van de grote massa hebben. Ik heb er ook al veel vaker besteld, prima banden (Y)
DennisT
Moderator

Ik heb sinds 2 dagen een harde tik vanuit de stuurinrichting wanneer ik van volledig links naar rechts stuur, andersom ook. Net even contact met de dealer omdat ik bang ben dat het uit het stuurhuis komt. Zij geven mij aan dat het stuurhuis van een Mégane II bijna nooit kapot gaat, maar de bouten van het subframe en stuurhuis kunnen wel eens wat los gaan zitten.

Zometeen ff de brug op om dit na te lopen, iemand ervaring met deze klacht?
Christiaan

Heeft hier iemand zijn Megane verlaagd dmv veren, eibach of H&R? Zou graag mijn RS een paar cm dichter bij de grond zien en wellicht voor en achter 5mm spacers monteren.

Volgens sommige wordt het rijgedrag minder bij het verlagen met veren. Maar niet iedereen denkt er zo over. Het laatste wat ik wil is dat de wegligging minder wordt natuurlijk.

Voor dat iemand er over begint... een schroefset vind ik te duur ;-)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik niet maar ik heb mij laten vertellen dat als je echt lager wilt dat je beter H&R kan nemen. En dat eibach wel iets lager gaat maar dat hierbij wel meer rekening gehouden word met de rijeigenschappen.

Suc6 (Y)
the reaper

@ dennis ,. bij een megane komt het idd erg vaak voor dat hij knakt/tikt bij uiterste stuurstand en terug , dan moet je het boutje van de kruiskoppeling binnen in je auto bij je pedalen zeg maar aandraaien dan is het weg.. echt een felle tik zeker?
DennisT
Moderator

the reaper schreef:@ dennis ,. bij een megane komt het idd erg vaak voor dat hij knakt/tikt bij uiterste stuurstand en terug , dan moet je het boutje van de kruiskoppeling binnen in je auto bij je pedalen zeg maar aandraaien dan is het weg.. echt een felle tik zeker?
Ja echt een harde "knak". Ik heb vanmiddag even de bouten van het subframe los gehaald en weer goed vast gezet, deze mochten ook wel een tandje strakker dan ze zaten. Toen de 2 bouten van het stuurhuis los gedraaid, maar bij de eerste bout hoorde ik alweer die knak voordat ie goed los was. Ik denk dat het stuurhuis op de een of andere manier onder spanning stond, want heb het nadien gelukkig niet meer gehoord! (~)

Ik was al bang dat ik een nieuw stuurhuis mocht gaan bestellen (N) Lekker op het laatste moment voor de vakantie toch nog goed gekomen :)
DennisT
Moderator

Christiaan schreef:Heeft hier iemand zijn Megane verlaagd dmv veren, eibach of H&R? Zou graag mijn RS een paar cm dichter bij de grond zien en wellicht voor en achter 5mm spacers monteren.

Volgens sommige wordt het rijgedrag minder bij het verlagen met veren. Maar niet iedereen denkt er zo over. Het laatste wat ik wil is dat de wegligging minder wordt natuurlijk.

Voor dat iemand er over begint... een schroefset vind ik te duur ;-)
Ben hier ook benieuwd naar, ik zou dat ook wel willen doen. Ik denk alleen dat wij (omdat we de Eibach veren van het cupchassis hebben) niet heel veel lager komen met enkel veren. Ik vind een schroefset voorlopig ook nog veel te duur, maar ik denk dat het wel de enige (en beste) optie is.
pascalrstrophy
Contacteer:

Met veren gaat goed heb de mijne ook verlaagd met veren 40\40mm.
Comfort is iets minder maar daar ontkom je niet aan, wegligging is verder perfect. smijt hem geregeld door de bochten!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

T nadeel blijft....de ene vind dit smijten en de ander dat...
De ene vind dit nog comfi de andere dat...enz
Christiaan

R26 met Eibach verlagingsveren. Verlagen zo'n 2 cm bij een cup onderstel.
De wielkasten worden zo net wat mooier gevuld.

[img]http://img207.imageshack.us/img207/8762/r26o.jpg[/img]
DennisT
Moderator

Een R25 heeft toch ook het cupchassis standaard?
Christiaan

Trophy, R25, R26 hebben het standaard idd. Bij een 225 ph2 was het een optie volgens mij.
AB RS
Contacteer:

tutuur schreef:
Van de genoemde sponsor, Steverink dus. Misschien een beetje gekleurd, maar ze hebben daar wel erg veel ervaring.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De prijzen die ik betaal bij de normale bandenhandel liggen gelijk of zijn net iets lager dan die van ABM.nl. Dat zijn gewoon prijzen die alle garages betalen.

Ik zeg niet dat het verhaal niet waar kan zijn, maar de prijzen zijn gewoon netjes en conform de markt. Het enige verschil is dat autobedrijven de bruto prijs gewoon doorberekenen aan hun klant en daar vooral hun winst pakken. Op elke band zit tussen de 30 en 60% marge, als je uitgaat van de advies verkoopprijs. Snel verdiend... :) ABM pakt dus al voldoende marge op hun banden en hoeft het niet te hebben van B-kwaliteit. Maar het zou kunnen.

Wat wel waar is, is dat er veel verschil in banden zit! Ook bij hetzelfde type van hetzelfde merk. Schandalig eigenlijk, maar het is zo.
Xabre

AB RS schreef:
tutuur schreef:
Van de genoemde sponsor, Steverink dus. Misschien een beetje gekleurd, maar ze hebben daar wel erg veel ervaring.
bestellen zij hun banden bij autobandenmarkt.nl dan? ik vind het meer typisch gehuil van fysieke winkels over het grote boze internet (S)
Tom
Moderator
Car: MB

tja, ik vind het ook maar grote klets. Ik heb verschillende banden van online winkels voorbij zien komen en zie ook heel wat banden voorbij komen die niet van via het net besteld zijn en ik zie nooit verschil. Ook bij de meesten online verkopers heb je gewoon recente dot-codes en prima banden die uitermate makkelijk te balanceren zijn. Als de gemiddelde bandenboer je 4 banden aansmeert inclusief monteren dan wordt daar rijkelijk aan verdient. Ik snap dat ze dat liever hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

AB RS schreef:
tutuur schreef:
logisch dat ze dat zeggen, zou ik ook doen als ik hun was.
je gaat als bedrijf natuurlijk niet zeggen: koop je banden maar bij ABM en dan leg ik ze er wel om :p
Xabre

Vraagje; ik heb zo'n simpele Tunerlist radio in m'n ph1, nu vroeg ik me af of ik hier ook een andere in kan zetten? Ik heb gelezen dat radio's uit een ph2 niet passen vanwege de canbus aansluiting. Kun je wel een Cabasse uit een ph1 erin zetten bijvoorbeeld?
Maarten-Jan

Lijkt mij wel, in laguna II's is dat ook geen probleem dus zou bij een megane II ook moeten werken. Voordeel van een Cabasse is uiteraard dat die MP3 doet.
Arno S.

Mbt remblokken, ik vind de remmen op mijn Megane een beetje tegen vallen. Wil zodoende eerdaags andere remblokken monteren, ik wilde iei Yellow Stuff monteren, maar nu zie ik keer op keer Ferodo DS2500 voorbij komen.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Maarten-Jan

Vooropgesteld dat dit mijn mening is (gebaseerd op ervaring), green shit laten liggen en lekker voor DS2500 gaan :)
Arno S.

Green en Red stuff laat ik inderdaad lings liggen, maar vraag me af wat de ervaringen zijn met Yellow stuff
Maarten-Jan

bedoelde eigenlijk ook yellow shit :p
RoyDH

Ik heb met de RS dat als ik hem in de ochtend start, als hij echt een koude motor heeft een probleem(pje)

Als ik hem start en ik rij weg geeft hij een hard aanzuig geluid en harde brom uit de uitlaat, ook sputtert hij even.
Dit is na een 200 meter alweer over maar toch wel vervelend, het is ook echt alleen als hij echt koud is want als ik hem pak naar een paar uur niet gereden te hebben dan heb ik daar geen last van.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Iets dergelijks heb ik ook gehad. Gaat bij jou dan bij stationair draaien ook het luchtverontreinigingslampje branden? Of is dat niet het geval?

Inderdaad even kort een hard aanzuiggeluid, en wat gerommel in de uitlaat. Ik verweet het later aan een gemiste verbranding, doordat bij mij 1 verstuiver niet lekker was. Inmiddels geen problemen meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie