ACT: Mégane II RS
What they said, die vloeistof spoel je ook gewoon door...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ben ik alleen langer bezig... en je moet dan toch optijd de zooi erbij in gooien?
Nja, het ging prima zo, alleen dat leegzuigen was niet handig en had inderdaad beter gekund
Nja, het ging prima zo, alleen dat leegzuigen was niet handig en had inderdaad beter gekund

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ik heb echt nog noooooit een reservoir leeggezogen. De tijd en de knoeizooi die je daarmee hebt, wegen echt niet op tegen ff 1 nippel wat langer aan laten trekken. (Tot minum, verse vloeistof erin, en dat herhaal je 3 keer. Leiding doortrekken tot verse vloeistof, de overige 3 doortrekken, klaar)
Dat kan echt ruim binnen een uur hoor
Dat kan echt ruim binnen een uur hoor

hier bij de Auto Hobby Club(werk) hebben ze een vaatje die zelf het systeem op druk brengt en ook gelijk vloeistof bijvult. dat bedoelde ik met goede apparatuur
is overigens nog een oud lijk ook maar werkt perfect!

is overigens nog een oud lijk ook maar werkt perfect!
Dat hebben wij ook, 15 min ben je klaar.tutuur schreef:hier bij de Auto Hobby Club(werk) hebben ze een vaatje die zelf het systeem op druk brengt en ook gelijk vloeistof bijvult. dat bedoelde ik met goede apparatuur![]()
is overigens nog een oud lijk ook maar werkt perfect!
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
Ik ben gewoon met zo'n setje aan de gang gegaan werkt prima.
[img]http://www.cheapbikeparts360.com/images/b/6693.jpg[/img]
[img]http://www.cheapbikeparts360.com/images/b/6693.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Exact, die heb ik ook haha
en werkt echt perfect 


Met dank aan Jeroen Wigger die zo behulpzaam was om het e.e.a uit te zoeken en te bestellen in België, Jeroen nogmaals bedankt!
Nieuwe mattenset met oranje sticksels, klittenband bevestiging en uitsparing voor de vakjes voor mijn Mégane RS ph1 (2004).
Links op de foto's de oude matten (model 2004) en rechts op de foto's de nieuwe matten (model 2005). Verschil tussen model 2004 en 2005 zit hem in die flapjes, die vallen onder de stoel. De matten achterin zijn identiek.
Bestuurderskant
[img]http://i48.tinypic.com/2qcjc0j.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i45.tinypic.com/16lbwvd.jpg[/img]
Close-up oranje sticksels
[img]http://i49.tinypic.com/fk1rbn.jpg[/img]
Nieuwe mattenset met oranje sticksels, klittenband bevestiging en uitsparing voor de vakjes voor mijn Mégane RS ph1 (2004).
Links op de foto's de oude matten (model 2004) en rechts op de foto's de nieuwe matten (model 2005). Verschil tussen model 2004 en 2005 zit hem in die flapjes, die vallen onder de stoel. De matten achterin zijn identiek.
Bestuurderskant
[img]http://i48.tinypic.com/2qcjc0j.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i45.tinypic.com/16lbwvd.jpg[/img]
Close-up oranje sticksels
[img]http://i49.tinypic.com/fk1rbn.jpg[/img]
AB RS schreef:Met dank aan Jeroen Wigger die zo behulpzaam was om het e.e.a uit te zoeken en te bestellen in België, Jeroen nogmaals bedankt!
Nieuwe mattenset met oranje sticksels, klittenband bevestiging en uitsparing voor de vakjes voor mijn Mégane RS ph1 (2004).
Links op de foto's de oude matten (model 2004) en rechts op de foto's de nieuwe matten (model 2005). Verschil tussen model 2004 en 2005 zit hem in die flapjes, die vallen onder de stoel. De matten achterin zijn identiek.
Bestuurderskant
[img]http://i48.tinypic.com/2qcjc0j.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i45.tinypic.com/16lbwvd.jpg[/img]
Close-up oranje sticksels
[img]http://i49.tinypic.com/fk1rbn.jpg[/img]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de set heeft gekost? En of je ook de matten achter erbij zitten.
En jammer dat er geen Renautl Sport op staat...
Dat mag... 72 euro nog wat incl. BTW. Dat is dus de complete set, incl. matten achter.RoyDH schreef:AB RS schreef:...
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de set heeft gekost? En of je ook de matten achter erbij zitten.
En jammer dat er geen Renautl Sport op staat...
De mattenset waar het Renault Sport logo op staat betreft model 2006/2007 en hebben dus het vernieuwde logo en niet het RS ph1 logo (zoals op de kont, stoelen en dashboard). Dus dat hoort niet bij elkaar, ik heb nog nooit een mattenset gezien met het oude RS logo.
Voor zover ik weet niet, althans niet zoals ik bij mijn 19 16V in de tijd na het stoppen van de motor nog een elektrisch motortje voor de olie hoorde.DennisT schreef:Zit er op een RS nog een elektrische nakoeling voor de turbo?
Ik laat de motor altijd even stationair draaien, vooral na een rit waar de turbo heeft moeten werken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Detail.....dat pompje wat je hoorde bij je 19 16V is/was voor je koelvloeistof...zodat de cilinderkop nog wat nakoeling kreeg...en dus niet voor je olie 

Haha, ok weer wat geleerd. Heb ook twee linker handen wat dat betreftJochem de Haas schreef:Detail.....dat pompje wat je hoorde bij je 19 16V is/was voor je koelvloeistof...zodat de cilinderkop nog wat nakoeling kreeg...en dus niet voor je olie

Mijn neefje had eerder op z'n Impreza GT Turbo een systeem dat de motor (en dus de olie door de turbo) nog een minuut bleef draaien nadat je het contact uitzette.DennisT schreef:Ik laat 'm ook altijd even nadraaien als de turbo wat werk verzet heeft, vroeg me alleen af af dat niet overbodig is als er een aparte pomp voor zit
Oke top nou als dit de originele is dan moeten deze er bij mij ook maar komen..AB RS schreef:Dat mag... 72 euro nog wat incl. BTW. Dat is dus de complete set, incl. matten achter.RoyDH schreef:AB RS schreef:...
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de set heeft gekost? En of je ook de matten achter erbij zitten.
En jammer dat er geen Renautl Sport op staat...
De mattenset waar het Renault Sport logo op staat betreft model 2006/2007 en hebben dus het vernieuwde logo en niet het RS ph1 logo (zoals op de kont, stoelen en dashboard). Dus dat hoort niet bij elkaar, ik heb nog nooit een mattenset gezien met het oude RS logo.
Heb jij een Renault onderdelen nummer?
82 00 317 970RoyDH schreef:Oke top nou als dit de originele is dan moeten deze er bij mij ook maar komen..AB RS schreef:Dat mag... 72 euro nog wat incl. BTW. Dat is dus de complete set, incl. matten achter.RoyDH schreef:AB RS schreef:...
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de set heeft gekost? En of je ook de matten achter erbij zitten.
En jammer dat er geen Renautl Sport op staat...
De mattenset waar het Renault Sport logo op staat betreft model 2006/2007 en hebben dus het vernieuwde logo en niet het RS ph1 logo (zoals op de kont, stoelen en dashboard). Dus dat hoort niet bij elkaar, ik heb nog nooit een mattenset gezien met het oude RS logo.
Heb jij een Renault onderdelen nummer?
En anders even een PM naar Jeroen Wigger, hij heeft het voor mij uitgezocht en besteld.
Die turbo timers zijn mooie dingen inderdaad.AB RS schreef:Ik laat hem ook altijd even na draaien. Ik hoor na het uitschakelen van de motor altijd wel een 'druk verplaatsend' geluidje.DennisT schreef:Ik laat 'm ook altijd even nadraaien als de turbo wat werk verzet heeft, vroeg me alleen af af dat niet overbodig is als er een aparte pomp voor zit
AB RS schreef:Mijn neefje had eerder op z'n Impreza GT Turbo een systeem dat de motor (en dus de olie door de turbo) nog een minuut bleef draaien nadat je het contact uitzette.
Meteen maar even met de stofzuiger, rubber stick, cockpit spray, leer cleaner etc. aan de slag geweest en toen de nieuwe matten erin, zie hier het resultaat;
[img]http://i47.tinypic.com/343oif6.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/343oif6.jpg[/img]
Zeg het maar, misschien de mat dan iets steviger ligt ofzo?TsaArno schreef:Wat is het nut van die extra 'flapjes' bij het orginele matten set?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Mooi !!!AB RS schreef:Meteen maar even met de stofzuiger, rubber stick, cockpit spray, leer cleaner etc. aan de slag geweest en toen de nieuwe matten erin, zie hier het resultaat;
[img]http://i47.tinypic.com/343oif6.jpg[/img]

Erg netjes!!!! JaloersJeroen Wigger schreef:Mooi !!!AB RS schreef:Meteen maar even met de stofzuiger, rubber stick, cockpit spray, leer cleaner etc. aan de slag geweest en toen de nieuwe matten erin, zie hier het resultaat;
[img]http://i47.tinypic.com/343oif6.jpg[/img]

Heb net al op internet gezocht met nummer maar kom nergens uit ;-(
Jeroen waar in België zijn ze besteld?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Renault Magazijn Boom (België)RoyDH schreef:Heb net al op internet gezocht met nummer maar kom nergens uit ;-(
Jeroen waar in België zijn ze besteld?

Volgensmij hebben die flapjes iets te maken met de denk ik "optionele" opberg vakjes onderin, die heb ik tenminste wel bij m'n rs...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
De standaard banden maat voor een Megane II RS is toch altijd 235/40/18??
Bij mij zit er 225/40/18 onder namelijk.
Wat een band waar jullie goede ervaringen mee hebben? Ik rijd nu op BF Goodrich g-FORCE PROFILER.
Goede wegligging over het algemeen, ook met nat weer. Achter cuppen ze een beetje, maar goed. Dat doet elke band bij een Megane wel
Bij mij zit er 225/40/18 onder namelijk.
Wat een band waar jullie goede ervaringen mee hebben? Ik rijd nu op BF Goodrich g-FORCE PROFILER.
Goede wegligging over het algemeen, ook met nat weer. Achter cuppen ze een beetje, maar goed. Dat doet elke band bij een Megane wel

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Standaard maat is 225 40 en bij het cup onderstel wat jij dus hebt is het 235 40
Als mijn banden op zijn ga weer over op michelin.
Als mijn banden op zijn ga weer over op michelin.
Ik ben rond aan het kijken voor een shortshifter en nu meen ik gelezen te hebben dat een R25 Trophy een andere linkage heeft dan een de initiele uitvoering; dat de linkage van de Trophy identiek is aan die van de R26.
Normaliter zou ik zelf even kijken, maar heb m'n auto momenteel niet voor de deur staan, weet iemand hoe dit zit
?
PH1 linkage:
[img]http://i132.photobucket.com/albums/q4/a ... 9Large.jpg[/img]
PH2 linkage:
[img]http://i132.photobucket.com/albums/q4/a ... 000710.jpg[/img]
edit:
Het was even graven, maar in mijn Trophy zit inderdaad een PH2 linkage.
[img]http://img201.imageshack.us/img201/2076/linkage.jpg[/img]
Normaliter zou ik zelf even kijken, maar heb m'n auto momenteel niet voor de deur staan, weet iemand hoe dit zit

PH1 linkage:
[img]http://i132.photobucket.com/albums/q4/a ... 9Large.jpg[/img]
PH2 linkage:
[img]http://i132.photobucket.com/albums/q4/a ... 000710.jpg[/img]
edit:
Het was even graven, maar in mijn Trophy zit inderdaad een PH2 linkage.
[img]http://img201.imageshack.us/img201/2076/linkage.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arno S. op di 7 aug 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben even aan het vergelijken geweest voor nieuwe banden. Het worden in ieder geval Michelins, maar wat zijn de verschillen tussen de Pilot Sport 2 en 3? Het valt me ook op dat het ruim € 50,- per band scheelt of ze 225 of 235 breed zijn (dus € 150,- of € 200,- per stuk), dus € 200,- op een setje banden. Ik wil 't liefst de originele maat aanhouden, maar voor dit prijsverschil twijfel ik er wel over 
