Voorstelling: De Lorre - renault wind gordini

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
De Lorre
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 18:00
Locatie: Hasselt, België
Contacteer:

Hallo iedereen!

Ik ben De Lorre.

Ik ben 25 jaar oud en woon in Hasselt (België).

Tot nu toe rijdt mijn vriendin nog met een Renault Clio 3 (1.2 16V) maar we hebben zopas een Renault Wind gordini gekocht met de TCE 100 motor erin.

Aangezien ik wel een aantal vraagjes i.v.m. deze wagen (en motor) heb, heb ik me hier geregistreerd.

Ikzelf rijd met een Ford Fiesta ST.

Groetjes
Laatst gewijzigd door De Lorre op di 31 jul 2012 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welkom hier. Een Wind heb ik hier nog niet voorbij zien komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De Lorre
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 18:00
Locatie: Hasselt, België
Contacteer:

Bedankt voor de verwelkoming.

Ik post zeker foto's van zodra we hem hebben. Het betreft een zwarte met de witte gordini striping en gordini interieur (blauw-zwart leder). Hij heeft ongeveer alle opties:

- windscherm
- 17 inch wielen
- parkeersensoren
- cruise control
- automatische airco
- zetelverwarming
- ...

Ik heb alleen getwijfeld (en vandaag eigenlijk nog steeds) over de motorvariant in deze wagens. Ik had de keuze tussen:

- TCE 100, de 1.2 turbo versie dus;
- of de 1.6 133 pk, gebaseerd op de twingo RS motor;

Ik heb de 1.6 getest maar vond hem niet helemaal naar mijn zin omdat hij op hoge toeren wel goed ging maar onderin (en toch wel tot 4000 toeren) vond ik hem nogal zwak. Ik heb dit probleem ook met mijn ford fiesta 2.0l (atmosferisch). Die gaat beestig maar ook die moet je vooral in hogere toeren jagen.

Van de TCE zie ik een groter toerenbereik en vooral het koppel zit na een custom map al snel op 200 Nm. Dat spreekt me erg aan. Zijn er mensen met ervaringen met die motor en met aanpassingen eraan?

Ik vroeg me ook af of er nog meer uit te halen valt met andere injectoren, intercooler, k&n kit, eventuele uitlaataanpassing (indien niet te opvallend)? Ik vind erg weinig onderdelen voor deze motor maar ben ook niet helemaal thuis in het renault aftermarket-wereldje.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes
Boondock
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
Car: Laguna II Ph 2 GT
Locatie: Bracht DE

Er zijn al tce100 motoren met rond de 130pk gespot, 140pk zelfs maar dat is dan wel iets moeilijker :evil:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

(1.4) tce 130 pk standaard ..
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

the reaper schreef:(1.4) tce 130 pk standaard ..
Ze hebben het over de 1.2 TCE
;-)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ja kweet het , vandaar ook mijn 1.4 tussen haakjes want er zijn de tce's met standaard al 130 pk..

maakt ook verder niks uit want een wind vind ik zoiezo een erg vette ride!!!
De Lorre
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 18:00
Locatie: Hasselt, België
Contacteer:

Boondock schreef:Er zijn al tce100 motoren met rond de 130pk gespot, 140pk zelfs maar dat is dan wel iets moeilijker :evil:
En weet je toevallig welke modificaties aan die motoren werden uitgevoerd? Wat zijn de ervaringen met de aandrijving? Kan die een kleine vitaminekuur verdragen of moet er meteen versterkt worden?

Ik zag bijv. op de website van tuner Br-performance de volgende richtwaarden na mapping:

origineel na tuning verschil
vermogen 100 pk 125 pk + 25 pk
koppel 152 Nm 200 Nm + 48 Nm

In combinatie met grotere injectoren en k&n inductiekit zou die 130 dan ongeveer wel behaald worden neem ik aan?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je gaat mappen ga dan naar Henk/Fastchip.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie