
Gerry's clio 1.8 16v turbo Het rijdt!!
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
rijd tie al 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Blok ligt er in, wat een k@t werkAndrews (supercinq) schreef:rijd tie al

Morgen aansluiten wat origineel is en dan nog wat aanpassingen doen die wat meer tijd gaan kosten.
Laatst gewijzigd door GerryTT op zo 22 jul 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil morgen de koelslangen aansluiten maar ik heb er een kop van een 19 16v opzitten. Nu mis ik een koelaansluiting op de kop. Hoe kan ik dit oplossen?
En ik heb nu maar 2 sensoren op de kop tegen 3 op de clio. Welke mag ik loslaten?
Ook wil ik de carter ventilatie aanpassen zodat ik geen oliedampen aan het verbranden ben. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Kan dat damp-absorptie vat ook de kliko in?
En ik heb nu maar 2 sensoren op de kop tegen 3 op de clio. Welke mag ik loslaten?
Ook wil ik de carter ventilatie aanpassen zodat ik geen oliedampen aan het verbranden ben. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Kan dat damp-absorptie vat ook de kliko in?
De clio heeft 3 sensoren in het thermostathuis te weten 1. watertemp naar de ECU, 2. Watertemp naar dashbord+lampje, 3. thermoschakelaar voor de koelfan. Nummer 1 is belangrijk voor je injectie. Nummer 3 kan ook via aan thermoschakelaar in je radiator. Bij de 19 zit nummer 3 in je radiator (schroefdraad M22)GerryTT schreef:Ik wil morgen de koelslangen aansluiten maar ik heb er een kop van een 19 16v opzitten. Nu mis ik een koelaansluiting op de kop. Hoe kan ik dit oplossen?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Aha, dan moet ik dat thermocontact ergens anders zien te plaatsen. Dat moet wel lukkenjacques schreef:De clio heeft 3 sensoren in het thermostathuis te weten 1. watertemp naar de ECU, 2. Watertemp naar dashbord+lampje, 3. thermoschakelaar voor de koelfan. Nummer 1 is belangrijk voor je injectie. Nummer 3 kan ook via aan thermoschakelaar in je radiator. Bij de 19 zit nummer 3 in je radiator (schroefdraad M22)GerryTT schreef:Ik wil morgen de koelslangen aansluiten maar ik heb er een kop van een 19 16v opzitten. Nu mis ik een koelaansluiting op de kop. Hoe kan ik dit oplossen?

Thermocontact zit bij een Clio ook gewoon in de radiateur.
Weet niet waar die 3de sensor voor dient.
Dat vat kan sowieso in de Cliko, samen met dat klepje. Bij mij hangt de stekker ook gewoon los.
Die kleine aansluiting carterventilatie kan je volgens mij gewoon afdoppen.... Alhoewel ik em wel gewoon aangesloten icm een terugslagklep ivm positieve druk in het spruitstuk.
Weet niet waar die 3de sensor voor dient.
Dat vat kan sowieso in de Cliko, samen met dat klepje. Bij mij hangt de stekker ook gewoon los.
Die kleine aansluiting carterventilatie kan je volgens mij gewoon afdoppen.... Alhoewel ik em wel gewoon aangesloten icm een terugslagklep ivm positieve druk in het spruitstuk.
Vandaag met het koelsysteem bezig geweest.
De extra kvs aansluiting bij de is gewoon een t-stuk op het thermostaathuis. Ik heb dat nu bij de 19 kop ook gedaan.
De elektrische waterpomp heb ik eruit gehaald.
De turbo krijgt koeling via een t-stuk tussen de slang van thermostaat huis naar kvs reservoir.
Ik denk en hoop dat het zo gaat werken.
Foto:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /004-6.jpg[/img]
En wat gaan we doen met de intercooler?
Zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-6.jpg[/img]
of zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-5.jpg[/img]
En da stationair gasklepding moet blijven zitten zeker?
De extra kvs aansluiting bij de is gewoon een t-stuk op het thermostaathuis. Ik heb dat nu bij de 19 kop ook gedaan.
De elektrische waterpomp heb ik eruit gehaald.
De turbo krijgt koeling via een t-stuk tussen de slang van thermostaat huis naar kvs reservoir.
Ik denk en hoop dat het zo gaat werken.
Foto:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /004-6.jpg[/img]
En wat gaan we doen met de intercooler?
Zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-6.jpg[/img]
of zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-5.jpg[/img]
En da stationair gasklepding moet blijven zitten zeker?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
jep zonder die klep gaat het niet lekker werken..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Zo je schiet al lekker op zeg 

vind je? toen ik nog in Woensdrecht zat was ie al bezig, +- 2 jaar geleden 

ik snap het ook wel, ik heb ook nog een half gedemonteerde/gerestaureerde 5 staan
rijd die 5 nog wel dan? ik mis wat resultaten, dyno printje oid

rijd die 5 nog wel dan? ik mis wat resultaten, dyno printje oid

sterker?
sper?
flowen?
sper?
flowen?
Nou, alles zit er in op de uitlaat, wat intercooler slangen en een chip na.
Morgen nog wat spullen halen en dan hopelijk volgende week afmaken.
Ik heb nu wel dat mijn benzinepomp continu blijft draaien als het contact aanstaat. Bij de Willie slaat de pomp af na een paar seconden.
Er hangt een externe benzinepomp van een R21 turbo onder met de tankvlotter van een gt in de tank.
De originele pomp hangt nog gewoon in de tank maar is niet meer aangesloten.
Wat zorgt er voor dat de pomp afslaat?
Morgen nog wat spullen halen en dan hopelijk volgende week afmaken.
Ik heb nu wel dat mijn benzinepomp continu blijft draaien als het contact aanstaat. Bij de Willie slaat de pomp af na een paar seconden.
Er hangt een externe benzinepomp van een R21 turbo onder met de tankvlotter van een gt in de tank.
De originele pomp hangt nog gewoon in de tank maar is niet meer aangesloten.
Wat zorgt er voor dat de pomp afslaat?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Accu los gooien 

Normaal gesproken stuurt je ECU het brandstofpomp relais aan, zodra je m op contact zet doet ie dat inderdaad een paar seconde en stopt dan weer.
Als je de pomp via een geschakelde plus heb lopen zal ie niet uitgaan. Tot je contact afzet uiteraard
Als je de pomp via een geschakelde plus heb lopen zal ie niet uitgaan. Tot je contact afzet uiteraard

Oke.
Ik heb de externe pomp aangesloten op de bedrading van de originele pomp die nu dus niet meer aangesloten is en niets meer doet.
Zou het kunnen dat, doordat mijn koudstart injector open blijft staan, de pomp blijft draaien?
Er komt namelijk benzine langs de gasklep gelopen als ik het contact aan laat staan zonder hem te starten
Ik heb de externe pomp aangesloten op de bedrading van de originele pomp die nu dus niet meer aangesloten is en niets meer doet.
Zou het kunnen dat, doordat mijn koudstart injector open blijft staan, de pomp blijft draaien?
Er komt namelijk benzine langs de gasklep gelopen als ik het contact aan laat staan zonder hem te starten

Laatst gewijzigd door GerryTT op ma 30 jul 2012 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
En nog wat
De Saab intercooler:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /010-4.jpg[/img]
Voor mijn doen netjes:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /011-2.jpg[/img]
En mooi origineel zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /012-2.jpg[/img]
Morgen wat uitlaat delen ophalen.
Arthur stuurt het voetje voor de chip, wat ik schijnbaar nodig heb, op.
En ik heb nog wat slangen nodig, zie rtc markt

De Saab intercooler:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /010-4.jpg[/img]
Voor mijn doen netjes:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /011-2.jpg[/img]
En mooi origineel zo:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /012-2.jpg[/img]
Morgen wat uitlaat delen ophalen.
Arthur stuurt het voetje voor de chip, wat ik schijnbaar nodig heb, op.
En ik heb nog wat slangen nodig, zie rtc markt

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Is dat die intercooler met 2 aansluitingen aan dezelfde zijde? Kan je misschien de lxbxh opmeten? Deze wil ik graag gebruiken voor m'n GTT.
Aansluitingen zitten idd aan dezelfde zijde alleen de bovenste aansluiting loopt gewoon bovenlangs naar de andere kant.Willem-Jan schreef:Is dat die intercooler met 2 aansluitingen aan dezelfde zijde? Kan je misschien de lxbxh opmeten? Deze wil ik graag gebruiken voor m'n GTT.
Als ik het voor mijn gt moest doen dan zou ik een universele laten aanpassen.
Zal hem straks even opmeten

Je kunt de koude start injector ook verwijderen. Plaatje erop. De aansluiting op de brandstofrails is M8x1.0 Dit is geen gangbare draad, maar het is dezelfde draad waarmee je de crank van je fiets op het vierkant van je krankstel zit. Daar heb je dus een fietsenmaker voor.
Ik heb er ook nog wel een liggen, maar die zou ik ook eerst moeten testen.
Ik heb er ook nog wel een liggen, maar die zou ik ook eerst moeten testen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
De pomp schakeld niet uit als de druk is bereikt ofzo, dus een openstaande injector is niet de oorzaak dat de pomp blijft draaien.GerryTT schreef:Oke.
Zou het kunnen dat, doordat mijn koudstart injector open blijft staan, de pomp blijft draaien?
Ik ben bang dat de koelvloeistof aansluiting op je turbo zo geen functie heeft, omdat deze toch de weg van de minste weerstand kiest en dat is via de retour het resevoir in
EDIT misschien ook wel als dit de retour van de turbo is natuurlijk

Phuh, ik ben echt blij dat je dit vermeld...ik durfde het niet te zeggen/vragen.MaLa schreef:
Ik ben bang dat de koelvloeistof aansluiting op je turbo zo geen functie heeft, omdat deze toch de weg van de minste weerstand kiest en dat is via de retour het resevoir in
Van de retour (water turbo) rechtstreeks naar het kvs-vat, zo heb ik het zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik krijg altijd van die rare opmerkingen als ik iets zeg, vandaar ik gewoon beter men bakkes kan houden.
2 zaken waarom ik absoluut een rechtstreekse retour wou:
1: hitte (hetgeen van die turbo afkomt is snotheet)
2: zo weinig mogelijk druk/flow verlies
2 zaken waarom ik absoluut een rechtstreekse retour wou:
1: hitte (hetgeen van die turbo afkomt is snotheet)
2: zo weinig mogelijk druk/flow verlies
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Niemand maakt bij mij rare opmerkingen en toch zeker jij niet Jo
Heb ook zitten twijfelen of dit werkt maar denk het wel.
Standaard zit er een restrictor van 8mm in de slang van cilinderkop naar kvs reservoir. Deze heb ik nu net voor kvs reservoir zitten zodat de weg van de minste weerstand door de turbo is.
En ik heb wel eens gehoord dat waterkoeling niet echt hoeft op de turbo?

Heb ook zitten twijfelen of dit werkt maar denk het wel.
Standaard zit er een restrictor van 8mm in de slang van cilinderkop naar kvs reservoir. Deze heb ik nu net voor kvs reservoir zitten zodat de weg van de minste weerstand door de turbo is.
En ik heb wel eens gehoord dat waterkoeling niet echt hoeft op de turbo?
Vooral bij een kogelgelagerde turbo is het belangrijk.
Ik wilde hem ook op deze manier (Jo) aansluiten maar de flow die door dat retour slangetje gaat stelt ook geen ruk voor...
Ik heb er aan zitten denk om hem tussen het 'U'tje te maken.
Vraag me alleen af wat dit met de olietemperatuur gaat doen aangezien de warmtewisselaar hier ook op zit. Moet nog ff uitvinden hoe de flow door dat gedeelte loopt...
Ik wilde hem ook op deze manier (Jo) aansluiten maar de flow die door dat retour slangetje gaat stelt ook geen ruk voor...
Ik heb er aan zitten denk om hem tussen het 'U'tje te maken.
Vraag me alleen af wat dit met de olietemperatuur gaat doen aangezien de warmtewisselaar hier ook op zit. Moet nog ff uitvinden hoe de flow door dat gedeelte loopt...
warmtewisselaar heb ik niet meer, sandwichplate met oliekoelert. Aftercoolantje heb ik ook niet meer. Al mijn waterslangen zijn recht-toe-recht-aan. Geen aftakkingen of iets wat de flow manipuleert.
Oude T-series hebben idd geen waterkoeling nodig. GT-series moeten water hebben.
Oude T-series hebben idd geen waterkoeling nodig. GT-series moeten water hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dankjewel voor het metenGerryTT schreef:De intercooler is 70cm breed, 17cm hoog en 8cm dik.Willem-Jan schreef: Kan je misschien de lxbxh opmeten?
