Ik heb laatst een weekje een 320d gehad, toch ff in een week tijd ff 1900km (niet alles zakelijk, toch ook wat km-ers prive

zal aan mij liggen, maar als de auto op een bank staat en henk doe de mapping of het nu hier is of op afstand dan is het toch al goed. Denk dat de rollenbankdag daar geen toegevoegde waarde in heeft behalve dat henk er in person bij is.Adinsx schreef: Collega vraagt mij nu of hij dat moet laten doen, of wachten op een RTC rollenbankdag na de zomer
Vaag verhaal hoor. Ik moet dringend de prijzen gaan aanpassen, lol.Adinsx schreef:Technisch zou er verder weinig mis mee zijn, mapping is de beste optie aldus VkV alleen vragen ze er 850 euries voor.
Collega gaat dus voor een bankdag in Goes t.z.t.en wellicht kom ik dan ook meteen maar
precies, zoals ik al zei...vaag verhaal.Gerald schreef:weinig mee mis, of niets mee mis. Zit nog een verschil tussen. Daarnaast kan vkv geen standaard map over de huidige heen zetten, mocht de auto dan alsnog stotteren dan zit het iig ook niet in de mapping. Of is dat weer een vreemde gedachte van mij?
Vandaar er steeds in de omzendbrief staat dat alle wagens in technisch goede staat moeten verkeren alvorens er maar 1 minuut gemapped wordt. Is dit niet het geval dan is het naderhand weer de schuld van de tuner weet je wel. Rotte bougies, bobines en die grapjes...Henk ziet direct wat er loos is wanneer zijn apparatuur eraan hangt (live alsook via log) en geloof me vrij, je kan vertrekken zonder mapping.tutuur schreef:Als de auto het hiervoor goed gedaan heeft kan ik me slecht voorstellen dat het aan de mapping ligt![]()
Komt er nog een Dynodag dit jaar dan?
Dit lijstje van Meganesport:Adinsx schreef: het zijn meen ik NGK PFR 7 Z-TG bougies.
Stimpy001 schreef:En hier is de collega van Adinsx
Verhaal van Adinsx klopt wel. Het gaat erom dat soms de motor stationair niet helemaal soepel loopt. Het gevoel dat het op 3 cilinders is of bokt.
Ik vind het nog steeds vaag...Stimpy001 schreef:De computer heeft er aan gehangen en daar is niets uit af te lezen en ook technisch zou er geen probleem zijn. Bougies/injectoren en bobines zijn goed.
Beter afgesteld op jouw motor ? Moet ik ervan uitgaan dat je motor niet meer std is ?Stimpy001 schreef:VKV (geen Bjorn want die was op vakantie) gaf mij als idee/advies/tip om eventueel een custom mapping er op te plaatsen, welke wat beter afgesteld is op mijn motor. Dit advies kreeg ik ook omdat ik altijd V-Power tank (geen discussie hierover starten...)
Je hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat indien er toch daadwerkelijk een probleem is terwijl je op de bank staat, deze onherroepelijk afgebroken wordt. Zowel Henk als ik nemen geen risico om ergens schade op te lopen door een technisch defect. Een goeie reputatie werk je jaren aan, een slechte heb je op 1 zin op een forum.Stimpy001 schreef:Het was maar een kleine vraag (zowel richting VKV als Adinsx) waarover nu een aardige discussie gaande is.... Het is gewoon een legale reden om nu een custom mapping te doen(Hoewel ik aan niemand verantwoording af hoef te leggen). Dus wanneer kunnen we?
Zonder hier een discussie over te starten, maar mijn RS225 lijkt ook wat onrustiger stationair te lopen op V-Power. Op BP Ultimate loopt ie veel rustiger.Stimpy001 schreef: ...
Dit advies kreeg ik ook omdat ik altijd V-Power tank (geen discussie hierover starten...)
...
Inmiddels een stapje verder, de originele sticker zat nog onder mijn mattensetAB RS schreef:Kan iemand mij helpen met mijn zoektocht naar een nieuwe originele mattenset voor de Megane II RS phase 1?
De mattenset die ik er nu in heb liggen hebben een grijze rand met oranje stiksels en hebben een uitsparing voor het openen van de opbergvakjes in de vloer. Er staat overigens geen Renault Sport logo ofzo op. Zijn dit de originele?
De dealer komt met een mattenset op de proppen zonder oranje stiksels en zonder uitsparing voor de opbergvakjes. Dit lijkt mij niet origineel.
Wie-o-wie heeft voor mij een bestelnummer van Renault of een shop waar ik een originele mattenset kan bestellen?