ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik rijd zakelijk echt vanalles, BMW 320d, BMW 525d, Peugeot 508, Seat Alhambra, Lexus IS200.

Ik heb laatst een weekje een 320d gehad, toch ff in een week tijd ff 1900km (niet alles zakelijk, toch ook wat km-ers prive :P) gereden. Dat had ik echt niet gedaan in mn eigen auto
Laatst gewijzigd door Wouter op vr 13 jul 2012 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Ik zet m'n auto hier neer en neem dan in de loop van de dag zo'n stilstaand hok mee. In het geval van de Golf Variant van een ex-collega Sales die geen verlenging kreeg. Auto wordt dan binnen 10 dagen opgehaald door Leaseplan, maar kon hem nu mooi nog even meenemen. Rij er dan weinig prive mee, volgende dag gaat ie weer terug.

2200km in 4 dagen staat nu op de lijst als meeste kilometers erbij gereden. Maar dat was in de zeer prettige SL500 testauto (0) En helaas, niet elke tankbon declarabel ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adinsx

Iemand die het volgende kan bevestigen?

Collega heeft een phase1 RS225 en die stottert wat of loopt half op 3 cilinders. Bougies en injectoren zijn al vervangen en afgelopen vrijdag was de auto bij Vkv voor een beurt. Daar werd geopperd om de mapping aan te laten passen. Zou gaan (natuurlijk) i.s.m. Fastchip, maar het kon alleen 's morgens want het gebeurde vanuit Maleisië.
Auto zou dan hier in NL op de bank worden gezet en vervolgens vanuit Maleisië op afstand worden aangepast en teruggestuurd. Iemand enig idee?

Collega weet niet zeker of het klopt, of dat hij niet beter naar de RTC-rollenbankdag kan gaan eind van het jaar.
-jo-

Als het probleem een technische oorzaak heeft gaat Henk er geen mapping inzetten (volgens mij).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adinsx

Nja, VkV zegt dus als advies: injectoren en bougies zijn al vervangen, bobine is het ook niet.
We adviseren er een aangepast programma in te zetten, dat helpt wel eens. Dus bieden ze een mapping aan via Henk vanuit Maleisië o.i.d. want het kon alleen 's morgens ivm het tijdsverschil.

Collega vraagt mij nu of hij dat moet laten doen, of wachten op een RTC rollenbankdag na de zomer :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Adinsx schreef: Collega vraagt mij nu of hij dat moet laten doen, of wachten op een RTC rollenbankdag na de zomer :)
zal aan mij liggen, maar als de auto op een bank staat en henk doe de mapping of het nu hier is of op afstand dan is het toch al goed. Denk dat de rollenbankdag daar geen toegevoegde waarde in heeft behalve dat henk er in person bij is.
Adinsx

Lijkt me ook inderdaad, maar m'n collega vroeg dus of ik dit kende. Wist verder niet zeker of de auto inderdaad op een bank gaat, maar lijkt mij wel. En of Henk dat inderdaad in Maleisië zit (over-herfstzomeren? (0)
Arno S.

Ik ga aankomende vrijdag naar Neumünster in Duitsland en wil eens kijken wat mijn Megane nu echt kan. Ik kan in de onderhouds historie zo 123 niet vinden wanneer de bougies voor het laatst vervangen zijn, en wil zekerheids halve de bougies vervangen met nieuwe. Wie weet welke bougies het beste zijn voor de Megane?

Wellicht ook een idee om een sticky te maken met alle 'opties' voor een Megane, bougies/ lampen/ etc?
Adinsx

gewoon de standaard bougies gebruiken die voorgeschreven zijn. Staat in je boekje. Hier zijn ze onder garantie vervangen tijdje terug, en het zijn meen ik NGK PFR 7 Z-TG bougies.

Horen elke 60.000km vervangen te worden.
-jo-

mappen op afstand is geen probleem, en het zijn de Fillipijnen, maar daarmee is de vraag niet beantwoord of het technisch of electronisch probleem is. Er is "een" probleem en dat is er niet zomaar gekomen.
Adinsx

Nee lijkt me ook dat dat uitgezocht moet worden. Maargoed, zal even een en ander doorgeven.
Adinsx

Technisch zou er verder weinig mis mee zijn, mapping is de beste optie aldus VkV alleen vragen ze er 850 euries voor.
Collega gaat dus voor een bankdag in Goes t.z.t. ;) en wellicht kom ik dan ook meteen maar ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

weinig mee mis, of niets mee mis. Zit nog een verschil tussen. Daarnaast kan vkv geen standaard map over de huidige heen zetten, mocht de auto dan alsnog stotteren dan zit het iig ook niet in de mapping. Of is dat weer een vreemde gedachte van mij?
tutuur
Clubsponsor

Als de auto het hiervoor goed gedaan heeft kan ik me slecht voorstellen dat het aan de mapping ligt :~

Komt er nog een Dynodag dit jaar dan?
-jo-

Adinsx schreef:Technisch zou er verder weinig mis mee zijn, mapping is de beste optie aldus VkV alleen vragen ze er 850 euries voor.
Collega gaat dus voor een bankdag in Goes t.z.t. ;) en wellicht kom ik dan ook meteen maar ;)
Vaag verhaal hoor. Ik moet dringend de prijzen gaan aanpassen, lol.
Gerald schreef:weinig mee mis, of niets mee mis. Zit nog een verschil tussen. Daarnaast kan vkv geen standaard map over de huidige heen zetten, mocht de auto dan alsnog stotteren dan zit het iig ook niet in de mapping. Of is dat weer een vreemde gedachte van mij?
precies, zoals ik al zei...vaag verhaal.
tutuur schreef:Als de auto het hiervoor goed gedaan heeft kan ik me slecht voorstellen dat het aan de mapping ligt :~

Komt er nog een Dynodag dit jaar dan?
Vandaar er steeds in de omzendbrief staat dat alle wagens in technisch goede staat moeten verkeren alvorens er maar 1 minuut gemapped wordt. Is dit niet het geval dan is het naderhand weer de schuld van de tuner weet je wel. Rotte bougies, bobines en die grapjes...Henk ziet direct wat er loos is wanneer zijn apparatuur eraan hangt (live alsook via log) en geloof me vrij, je kan vertrekken zonder mapping.

Dynodag, ja, mssn zelfs 2. Data, nog niet gekend. Van zodra er meer geweten is lees je dat vanzelf.
tutuur
Clubsponsor

Zelfde bij mij, tijdens het mappen kwamen we er achter dat de lambda-sonde niet braaf was. Toen heeft Menno de sonde uitgeschakeld en alles open-loop afgesteld...
Arno S.

Adinsx schreef: het zijn meen ik NGK PFR 7 Z-TG bougies.
Dit lijstje van Meganesport:
PFR7G-9s for the 225
PFR7Z-TG for the R26

Typisch dat er verschillende types voorgeschreven worden, meende dat het vrijwel het zelfde model motor was.
Ik heb nog een setje PFR8 liggen. Aangezien ik voornamelijk aan het spelen ben op polderweggetjes, danwel op de snelweg aan het toeren ben denk ik dat dit geen kwaad kan.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Arno S.

@patrick.b
Niet duur, maar het blijft veel geld voor een vermogens toename van max 10-15pk
Stimpy001
Car: Nr. 645

En hier is de collega van Adinsx :smile:

Verhaal van Adinsx klopt wel. Het gaat erom dat soms de motor stationair niet helemaal soepel loopt. Het gevoel dat het op 3 cilinders is of bokt.

De computer heeft er aan gehangen en daar is niets uit af te lezen en ook technisch zou er geen probleem zijn. Bougies/injectoren en bobines zijn goed.
VKV (geen Bjorn want die was op vakantie) gaf mij als idee/advies/tip om eventueel een custom mapping er op te plaatsen, welke wat beter afgesteld is op mijn motor. Dit advies kreeg ik ook omdat ik altijd V-Power tank (geen discussie hierover starten...)

Het was maar een kleine vraag (zowel richting VKV als Adinsx) waarover nu een aardige discussie gaande is.... Het is gewoon een legale reden om nu een custom mapping te doen :D (Hoewel ik aan niemand verantwoording af hoef te leggen). Dus wanneer kunnen we?

Oh ja, de prijs van VKV was een indicatie maar de persoon wist het ook niet zeker ..
-jo-

Stimpy001 schreef:En hier is de collega van Adinsx :smile:

Verhaal van Adinsx klopt wel. Het gaat erom dat soms de motor stationair niet helemaal soepel loopt. Het gevoel dat het op 3 cilinders is of bokt.

dus ergens zit er iets niet goed, daar zijn we het over eens ?
Stimpy001 schreef:De computer heeft er aan gehangen en daar is niets uit af te lezen en ook technisch zou er geen probleem zijn. Bougies/injectoren en bobines zijn goed.
Ik vind het nog steeds vaag...
Stimpy001 schreef:VKV (geen Bjorn want die was op vakantie) gaf mij als idee/advies/tip om eventueel een custom mapping er op te plaatsen, welke wat beter afgesteld is op mijn motor. Dit advies kreeg ik ook omdat ik altijd V-Power tank (geen discussie hierover starten...)
Beter afgesteld op jouw motor ? Moet ik ervan uitgaan dat je motor niet meer std is ?
Stimpy001 schreef:Het was maar een kleine vraag (zowel richting VKV als Adinsx) waarover nu een aardige discussie gaande is.... Het is gewoon een legale reden om nu een custom mapping te doen :D (Hoewel ik aan niemand verantwoording af hoef te leggen). Dus wanneer kunnen we?
Je hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat indien er toch daadwerkelijk een probleem is terwijl je op de bank staat, deze onherroepelijk afgebroken wordt. Zowel Henk als ik nemen geen risico om ergens schade op te lopen door een technisch defect. Een goeie reputatie werk je jaren aan, een slechte heb je op 1 zin op een forum.

Data volgt nog, september of oktober.
Stimpy001
Car: Nr. 645

Sommige mensen moeten 'thuis' verantwoording afleggen om dit soort dingen te doen 8)

Mijn auto is nog geheel standaard en ik ga tegen die tijd wel een custom mapping laten doen. Mocht het op die dag duidelijk worden dat er toch echt iets aan de hand is dan is dat voor mij pech hebben en geheel duidelijk dat jullie hier dan geen risico mee willen lopen.
AB RS
Contacteer:

Stimpy001 schreef: ...
Dit advies kreeg ik ook omdat ik altijd V-Power tank (geen discussie hierover starten...)
...
Zonder hier een discussie over te starten, maar mijn RS225 lijkt ook wat onrustiger stationair te lopen op V-Power. Op BP Ultimate loopt ie veel rustiger.
Adinsx

Vpower is RON97, Ultimate RON98. Wellicht lust hij de 97 niet zo graag ;)

Sowieso lastig verkrijgbaar echte RON98.
AB RS
Contacteer:

AB RS schreef:Kan iemand mij helpen met mijn zoektocht naar een nieuwe originele mattenset voor de Megane II RS phase 1?

De mattenset die ik er nu in heb liggen hebben een grijze rand met oranje stiksels en hebben een uitsparing voor het openen van de opbergvakjes in de vloer. Er staat overigens geen Renault Sport logo ofzo op. Zijn dit de originele?

De dealer komt met een mattenset op de proppen zonder oranje stiksels en zonder uitsparing voor de opbergvakjes. Dit lijkt mij niet origineel.

Wie-o-wie heeft voor mij een bestelnummer van Renault of een shop waar ik een originele mattenset kan bestellen?
Inmiddels een stapje verder, de originele sticker zat nog onder mijn mattenset :grin:. Maar mijn Renault-dealer zegt dat ze het betreffende nummer niet in het systeem hebben staan.

Wie-o-wie kan mij vertellen waar ik de originele mattenset met bestelnr. 8200309425 kan bestellen?
Arno S.

Geen idee :(
Kan je een fotootje schieten, ben erg benieuwd of ik wel een orginele mattenset voor de RS heb
AB RS
Contacteer:

Niet al te schoon, haha. Maar goed. Deze set heb ik erin liggen en gezien de fabricagedatum op de sticker is dit de originele set nog. Er zit een klitterband rand aan de onderkant, waarmee de mattenset netjes vast ligt. En je ziet de uitsparing voor het opbergvakje in de vloer.

[img]http://i49.tinypic.com/2mm7ate.jpg[/img]
Adinsx

Apart die lange sleuf. Hier zit een kleine ronde insparing om bij het hendeltje van het klepje te komen:

Bestuurderskant:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 143230.jpg[/img] [img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 143132.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 144600.jpg[/img]

Passagierskant:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 143008.jpg[/img]
Arno S.

hm ik heb zowel voor als achter totaal andere matten, typisch want ze passen we perfect.
Jacob Priem

Ik denk dat jij de matten hebt van een Tech Line uitvoering, heb ik zelf ook gehad en die matten hadden ook de uitsparing voor het bakje zo zitten (en zilveren rand)
DennisT
Moderator

Ik heb ook de bovenste met klittenband en uitsparing, werkt super (Y)
Arno S.

[img]http://img849.imageshack.us/img849/2495/20120717173914.jpg[/img]

Bij mij staat er " AVG DAG BC84 GT/EXCEPTION 8200400011 Ind. K" op.
AB RS
Contacteer:

Volgens mij zijn de matten met de grijze rand en het Renault Sport logo (zoals Adinsx) van de phase II RS'en. Het Renault Sport logo is immers bij de phase I nog anders! Deze mattenset is ook bij de dealer nog te bestellen.

Maar ik wil (uiteraard) originele matten en niet die met het voor de phase I verkeerde Renault Sport logo of die van een "normale" Mégane...
Adinsx

Daar zal het op vast zitten inderdaad. Maar dan is de vraag of de ph1 matten nog wel verkrijgbaar zijn.

Denk dat je even moet laten uitzoeken op chassisnummer wat het bestelnr is. Als die hetzelfde is als die op mijn foto ga je een probleem hebben ;)
Zo niet dan maar bestellen?
RoyDH

Als ik zo kijk dan zien die van Adinsx er het beste uit, laatst opgevraagd bij AHZ wat zo een set kost en kreeg volgende tekst via sms nadat ze het hebben uitgezocht "MATTENSET VOOR DE MEGANE RS €92.14 EX.BTW NAALDWIJK Autohaag Zeeuw"

Vind dat toch aardig aan de prijs... Via internet waarschijnlijk wel ergens goedkoper te vinden.
Plaats reactie