
ACT: Renault 1916V.
dit is idd wel partijtje jammer 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zat even te snuffelen in de kenteken register.
zie dat het al weer heel lang geleden is dat er iets aan gedaan is.
Mijn oude 19 16v
13-FZ-VH
Nu gesloopt na ongeluk
https://www.dropbox.com/s/2prwbi5yz18tw24/pl%20010.jpg
https://www.dropbox.com/s/thofc6w1bk250 ... %20037.jpg
21-FH-SN
Bezit ik nu.
https://www.dropbox.com/s/ywvb8i3dapqmv ... 180811.jpg
Kreeg de foto's er niet op
zie dat het al weer heel lang geleden is dat er iets aan gedaan is.
Mijn oude 19 16v
13-FZ-VH
Nu gesloopt na ongeluk
https://www.dropbox.com/s/2prwbi5yz18tw24/pl%20010.jpg
https://www.dropbox.com/s/thofc6w1bk250 ... %20037.jpg
21-FH-SN
Bezit ik nu.
https://www.dropbox.com/s/ywvb8i3dapqmv ... 180811.jpg
Kreeg de foto's er niet op
nee die oude had de volgende eigenaar kapot gereden...niet zijn fout overigens...
heb het wel gehad met die zwarte....90+ op een rotonde afkomen en geen remmen door haperende ABS sensor...
met de rode/oranje nog geen problemen gehad... pompt ook veel minder dan de zwarte... al een paar x flink geremt om de schijven wat op te frissen
heb het wel gehad met die zwarte....90+ op een rotonde afkomen en geen remmen door haperende ABS sensor...
met de rode/oranje nog geen problemen gehad... pompt ook veel minder dan de zwarte... al een paar x flink geremt om de schijven wat op te frissen

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bendix ABS... levensgevaarlijk
Als ik me goed herinner hebben alle phase 1 19 16v's Bendix ABS, op de phase 2 Bosch ABS systeem.
Blij dat ik geen ABS heb, ook geen gezeur ermee

Als ik me goed herinner hebben alle phase 1 19 16v's Bendix ABS, op de phase 2 Bosch ABS systeem.
Blij dat ik geen ABS heb, ook geen gezeur ermee

Anything worth doing is worth doing right!.
Zoals je het verteld, klinkt het of je ABS pomp nog goed is. Bij mij sloeg die bij iedere keer remmen aan en dan is die versleten. (Uitleg staat ook bij de aankoopadviezen van de R19 16V. http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21097pvtoorn schreef: heb het wel gehad met die zwarte....90+ op een rotonde afkomen en geen remmen door haperende ABS sensor...
met de rode/oranje nog geen problemen gehad... pompt ook veel minder dan de zwarte... al een paar x flink geremt om de schijven wat op te frissen
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ja ik blijf er huiverig voor hoor...
Maar idd had er eigenlijk niet veel op gelet maar na intrappen rem dan bromt hij niet altijd...heel soms maar...
Ben ook niet zo aant racen met dat ding... en ik zorg wel dat ik niet boven op me rem moet.
Edit: Ik heb in me kofferbak een hele set leren stoelhoezen liggen origineel van de 19.Dit kreeg ik erbij
Heeft iemand hier ervaring mee om het eroverheen te trekken ?
Maar idd had er eigenlijk niet veel op gelet maar na intrappen rem dan bromt hij niet altijd...heel soms maar...
Ben ook niet zo aant racen met dat ding... en ik zorg wel dat ik niet boven op me rem moet.
Edit: Ik heb in me kofferbak een hele set leren stoelhoezen liggen origineel van de 19.Dit kreeg ik erbij
Heeft iemand hier ervaring mee om het eroverheen te trekken ?
Ja, Ik heb de voorstoelen overnieuw bekleed. Gewoon die metalen krammetjes waarmee de stof vastzit aan de balijnen doorgeknipt en de boel met tye-wraps weer vastgezet. Dat laatste was een idee van Xabre.
Voorstoelen kun je loshalen 4 boutjes M8 onder de auto.
Ombouwen ABS naar conventioneel: Mocht je het ooit willen http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
Voorstoelen kun je loshalen 4 boutjes M8 onder de auto.
Ombouwen ABS naar conventioneel: Mocht je het ooit willen http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Hier vind je info over de ombouw naar conventioneel http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Haha True!pvtoorn schreef:Die heb ik idd al goed doorgelezen... heb niet echt veel haast want hij doet het "nog" ..
Eigenlijk zou je gewoon Renault moeten aanklagen hiervoor
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Jahoor, past.. houd wel rekening met de extra onderdelen die je nodig hebt om de boordcomputer werkend te krijgen en de voorbereiding moet wel achter je dashboard liggen. anders moet je nog draden gaan trekken. 

Hallo,
Kan iemand mij zo vertellen welke lengte handremkabels ik moet hebben voor een Chamade 16v Ph1? Zie verschillende maten staan.
1564/1261
1564/1300
Alvast bedankt.
Kan iemand mij zo vertellen welke lengte handremkabels ik moet hebben voor een Chamade 16v Ph1? Zie verschillende maten staan.
1564/1261
1564/1300
Alvast bedankt.
ik heb geen flauw idee, sorry.
Ben je er aan begonnen?
Ben je er aan begonnen?


Zeker. Dorpels gelast, koppaking/klepseals en alles daarom heen en alles weer origineel maken..
Nog even de handremkabels en kan die voor de TUV.. En daarna nog de achterschermen.
Heeft iemand een idee waar ik het elektrisch schema van de 19 16V (ph 2 1994) kan vinden?
Bij mijn project werkt er een heleboel niet:
Elektrische spiegels
Kachelaanjager
Fan vd achterruit (cabrio)
Centrale portiervergrendeling
Daarnaast is gaat de richtingaanwijzer links erg traag, de lampjes gloeien langzaam aan, terwijl rechts normaal werkt.
Iemand een idee?
Bij mijn project werkt er een heleboel niet:
Elektrische spiegels
Kachelaanjager
Fan vd achterruit (cabrio)
Centrale portiervergrendeling
Daarnaast is gaat de richtingaanwijzer links erg traag, de lampjes gloeien langzaam aan, terwijl rechts normaal werkt.
Iemand een idee?
ik heb geen schema's maar ik kan je het volgende vertellen:
*spiegels: meestal gaat dat knopje om ze te verstellen kapot, dus gewoon vervangen en klaar (soms ook de spiegels zelf) bedrading lijkt me zeer zelden
*fan achterruit cabrio is iemand ook ooit al eens komen kopen bij me, dus die gaan ook wel kapot denk ik
*kachelaanjager weet ik niet direct maar is kleine moeite om eens te testen met een andere aanjager aan de stekker te hangen denk ik (die heb ik trouwens nog wel :-p)
*centrale vergrendeling, kan vanalles zijn, werkt er helemaal niets meer? ook niet met de knop in het dashbord? motortjes in de deuren graken nogal eens vast te zitten, anders ontvanger en zender vervangen, ténzij het 1 vd laatste cabrio's is, dan is de sleutel ws uit sync met de ontvanger
*richtingaanwijzer: relais eens vervangen
*spiegels: meestal gaat dat knopje om ze te verstellen kapot, dus gewoon vervangen en klaar (soms ook de spiegels zelf) bedrading lijkt me zeer zelden
*fan achterruit cabrio is iemand ook ooit al eens komen kopen bij me, dus die gaan ook wel kapot denk ik
*kachelaanjager weet ik niet direct maar is kleine moeite om eens te testen met een andere aanjager aan de stekker te hangen denk ik (die heb ik trouwens nog wel :-p)
*centrale vergrendeling, kan vanalles zijn, werkt er helemaal niets meer? ook niet met de knop in het dashbord? motortjes in de deuren graken nogal eens vast te zitten, anders ontvanger en zender vervangen, ténzij het 1 vd laatste cabrio's is, dan is de sleutel ws uit sync met de ontvanger
*richtingaanwijzer: relais eens vervangen
Voor 10 euro heb je op MP een vraagbaak of een Haynes manual.
ISBN nummer van de vraagbaak 1992-1995 (incl 16v model): 90-201-2967-8
ISBN nummer van het Haynes manual (Engels talig) 1 85010 958 3
Doet de portiervergrendeling het wel via de knoppen op het dashbord?
De schakelaar van de spiegels is hetzelfde als van de megane. Je kunt hem uitelkaar halen en het prinje schoonmaken. Was bij mij geoxideerd. Na schoonmaken weer 100%
Ventilator. Doet die het helemaal niet of alleen voluit. In het laatste geval is dan de weerstand stuk.
ISBN nummer van de vraagbaak 1992-1995 (incl 16v model): 90-201-2967-8
ISBN nummer van het Haynes manual (Engels talig) 1 85010 958 3
Doet de portiervergrendeling het wel via de knoppen op het dashbord?
De schakelaar van de spiegels is hetzelfde als van de megane. Je kunt hem uitelkaar halen en het prinje schoonmaken. Was bij mij geoxideerd. Na schoonmaken weer 100%
Ventilator. Doet die het helemaal niet of alleen voluit. In het laatste geval is dan de weerstand stuk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
* Spiegels, ga ik proberen
* Fan achter, Zal ik gaan testen
* Kachel, ga ik ook testen
* CV, werkt helemaal niet. Alsof er geen stroom op staat
* Dat relais, is dat een erg duur ding of een standaard dat ook in andere merken autos gebruikt wordt?
Het meest vreemde vind ik eigenlijk dat buiten de electrische ramen, helemaal niets werkt.
* Fan achter, Zal ik gaan testen
* Kachel, ga ik ook testen
* CV, werkt helemaal niet. Alsof er geen stroom op staat
* Dat relais, is dat een erg duur ding of een standaard dat ook in andere merken autos gebruikt wordt?
Het meest vreemde vind ik eigenlijk dat buiten de electrische ramen, helemaal niets werkt.
@Jacques, beide boeken inmiddels besteld.
Kachel doet helemaal niets.
Spiegel schakelaar sloop ik er zo wel uit.
Kachel doet helemaal niets.
Spiegel schakelaar sloop ik er zo wel uit.
Over de fan voor de achterruit zou ik me geen zorgen maken. Ik heb hem in de afgelopen 8 jaar nooit gebruikt. De hele achterruit ontwaseming is een aanfluiting.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Achterruit fan werkt ineens weer (doet ie het alleen met gesloten kap wellicht?).
Radio werkt.
Kachelaanjager is defect (vorige eigenaar gesproken). Die fix ik later wel.
Ik dacht 1 zekering kwijt te zijn, van het linkerachterraam. Blijkt dat ie veel verder links zit dan Haynes aangeeft. Bijna achter het dashboard.
Spiegels; FIK IN DE TENT! Ik schrok me de t...ng! De linker spiegel werkte, toen ik naar de rechter schakelde gebeurde er eerst niets. Ik wilde dus eigenlijk de bedrading van de spiegel gaan controleren. Toen ik wat vreemds rook dacht ik dat dat bij de zekeringen kast vandaan kwam. Pas een seconde of 10 later keek ik naar de linker deur. Heel veel rook en vlammetjes van een cm of 5. GVD!!! De spiegel joystick stond in de fik. Ik heb de schakelaar er meteen met een schroevendraaier uitgestoken en de garage uit gegooid. pff.. en wat een stank. Mijn kleren ruiken er nog naar... bah.
Kan dit de schakelaar geweest zijn of moet ik het verder zoeken?
De CV werkt ook nog niet, volgens de vorige eigenaar was dit wel het geval. Volgens Haynes zit er een relais in dit systeem maar bij mij mist hij. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, heeft iemand die liggen toevallig?
Oh ja, het dashboardkastje gaat niet open. Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder al te veel schade aan het dashboard te veroorzaken?
Radio werkt.
Kachelaanjager is defect (vorige eigenaar gesproken). Die fix ik later wel.
Ik dacht 1 zekering kwijt te zijn, van het linkerachterraam. Blijkt dat ie veel verder links zit dan Haynes aangeeft. Bijna achter het dashboard.
Spiegels; FIK IN DE TENT! Ik schrok me de t...ng! De linker spiegel werkte, toen ik naar de rechter schakelde gebeurde er eerst niets. Ik wilde dus eigenlijk de bedrading van de spiegel gaan controleren. Toen ik wat vreemds rook dacht ik dat dat bij de zekeringen kast vandaan kwam. Pas een seconde of 10 later keek ik naar de linker deur. Heel veel rook en vlammetjes van een cm of 5. GVD!!! De spiegel joystick stond in de fik. Ik heb de schakelaar er meteen met een schroevendraaier uitgestoken en de garage uit gegooid. pff.. en wat een stank. Mijn kleren ruiken er nog naar... bah.
Kan dit de schakelaar geweest zijn of moet ik het verder zoeken?
De CV werkt ook nog niet, volgens de vorige eigenaar was dit wel het geval. Volgens Haynes zit er een relais in dit systeem maar bij mij mist hij. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, heeft iemand die liggen toevallig?
Oh ja, het dashboardkastje gaat niet open. Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder al te veel schade aan het dashboard te veroorzaken?
CV portierbediening:
Het is hetzelfde schema als de raambediening. 2 stuks wisselrelais per deur. Door ompolen gaat de slotspoel de andere kant op. Je afstandbediening kun je laten ingrijpen op de schakelaar.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Het is hetzelfde schema als de raambediening. 2 stuks wisselrelais per deur. Door ompolen gaat de slotspoel de andere kant op. Je afstandbediening kun je laten ingrijpen op de schakelaar.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
1 van de 2 relais heb ik gevonden (linksboven de zekeringen), en die mist. Waar zit de 2e?
Enig idee hoe ik het dashkastje open kan krijgen?
Enig idee hoe ik het dashkastje open kan krijgen?
heb het er al eens eerder over gehad maar het is mij nog steeds een raadsel..
bougies in de F7p
op alle merken loopt het blok lekker
stationair alles goed
reactie op pedaal alles goed..
Alleen bij volgas doortrekken voel ik bij bijna alle merken dat het blokje toch niet alles eruit haalt.
Rij nu met Bosch 4 plus hier voel ik hem echt minder trekken vanaf 3000
hiervoor simpele NGK ...hier ook niet alles..
daarvoor renault OEM bougies ookal niet alles
iridium loopt heel soepel maar weer inhouden.
De enigste die dat wel doet zijn Champion copper bougies
trekt hard door je voelt het in je rug
Dus alles wel gehad nog een paar niet genoemd maar vond wel leuk om een beetje te experimenteren.
waar rijden jullie mee?
bougies in de F7p
op alle merken loopt het blok lekker
stationair alles goed
reactie op pedaal alles goed..
Alleen bij volgas doortrekken voel ik bij bijna alle merken dat het blokje toch niet alles eruit haalt.
Rij nu met Bosch 4 plus hier voel ik hem echt minder trekken vanaf 3000
hiervoor simpele NGK ...hier ook niet alles..
daarvoor renault OEM bougies ookal niet alles
iridium loopt heel soepel maar weer inhouden.
De enigste die dat wel doet zijn Champion copper bougies
trekt hard door je voelt het in je rug
Dus alles wel gehad nog een paar niet genoemd maar vond wel leuk om een beetje te experimenteren.
waar rijden jullie mee?
Laatst gewijzigd door pvtoorn op do 11 jul 2013 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Toch terug naar de champions?
Heb je de elektrode afstand gechecked?
Heb je de elektrode afstand gechecked?
Dat is de fabrieksbougie?
Dat onthouden we 
