MatthijsKH stelt zich voor!

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Matthijskh
Contacteer:

Goedenavond!!

Ook ik heb me maar aangemeld bij het forum! Zou me allereerst even voorstellen; ik ben Matthijs Klein Haneveld, komt uit vierakker (dichtbij Zutphen!) Woon op een boerderij en we hebben thuis en werkplaats met brug!
Heb autotechniek gestudeerd en ben nu werkzaam bij Autobedrijf Groot Jebbink als monteur/receptionist!

Ik heb me zo'n half jaar geleden een Renault Clio RS aangeschaft van 2002.
Erg mooi ding, de vorige eigenaar heeft er een RVS uitlaatsysteem onder geplaatst met alleen maar een achterdemper, verder niks! Dus het geluid vanaf 5000 toeren is om netjes te zeggen; 'fijn'!!

[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7694_n.jpg[/img]

Dat is hem, 1 fototje nog maar, komen er nog meer! Maar moet eerst andere koplampen hebben aangezien deze erg dof zijn geworden.

De auto is in superconditie vind ik, behalve het stuur dan... Die is zoals bij elke RS nogal versleten.. Komt nog een andere voor. Als iemand een goedkoop adresje weet om hem op te laten knappen hoor ik het graag!

Verder is de clio helemaal origineel, op het dakspoilertje en uitlaat na.

Heb er vandaag nieuwe banden omgelegd, de Dunlop SP Sport Fastresponse.. Goede verhalen over gehoord dus ik dacht laat maar eens proberen dan!! Tot nu bevalt het goed (paar km's mee gereden).

Zijn nog een paar dingen die eraan moeten gebeuren;

- Nieuwe koplampen
- Voorbumper netjes bevestigen
- Velgen laten coaten
- Stuur vervangen/op laten knappen
- Nieuwe voorruit
- achterste motorsteun vervangen voor powerflex, deze heeft zijn beste tijd gehad dus doe maar gelijk powerflex (indien mogelijk.. Anders origineel!)

Groet'n uut de achterhoek!

Ps. 1e weekend van mij ben ik camperen bij de Nurburgring!! Daar is ff kijken wat de Clio kan ;) Zijn er nog meer Clio's te vinden tegen die tijd?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom Mathijs, leuke Clio RS (Y)

Als je naar de Ring gaat en je wilt Clio's spotten kan je beter een week eerder gaan. Het laatste weekend van april gaat er een behoorlijke club van hier naar de Nurburgring :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Blijf een zwak hebben voor deze RS'jes! knap! 8)
origineel laten! :beer:
5 Alpine Turbo
Modus
Contacteer:

Van 2002 dus het moet een ph2 zijn, maar wel met ph1 velgen?
Leon Cozijn
Contacteer:

Welkom hier ! ook aanwezig bij onze openingsmeeting 15 april?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Matthijs

welkom, enne PM :D
CoSo

Mooi zo'n Clio RS (Y)

Die zou ik er ook nog wel naast willen hebben.
SmokeyTheBandit
Car: SLK55 AMG + Berlingo

Modus schreef:Van 2002 dus het moet een ph2 zijn, maar wel met ph1 velgen?
Dit is een phase 1, check antenne en achterlichten maar ;-)
Mooie pocketrocket (Y)

Voor het opknappen van het stuur moet je even kijken op cliosport, daar zit iemand die ze opknapt en opnieuw bekleed :)
Modus
Contacteer:

SmokeyTheBandit schreef:
Modus schreef:Van 2002 dus het moet een ph2 zijn, maar wel met ph1 velgen?
Dit is een phase 1, check antenne en achterlichten maar ;-)
Dat dacht ik al maar dan kan het geen bj 2002 zijn? Volgens Autoweek is de ph1 maar tot mei 2001 te koop geweest. Mijn ph2 is van sept. 2001.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Welkom hier !
Matthijskh
Contacteer:

Kan ook maarzo van 2001 zijn dan hoor ;) haha!

Mischien dat ik hem wel ga verkopen.. Mits iemand meer dan 3000 word mag die opgehaald worden, ik wil graag m'n motorrijbewijs+motor kopen namelijk!

Prioriteiten stellen...

Iemand interesse?
Matthijskh
Contacteer:

Goed, van 't weekend naar de nurburgring geweest.

Besluit was duidelijk; die clio gaat NIET weg!! Wat een fantastisch snel ding!!

Bewijs:

[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_2835.JPG[/img]

[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_2836.JPG[/img]

Jammer dat het kloteweer was zoals je ziet.. De baan was goed nat en pfoe wat is het daar dan glad zeg!! Maargoed, ik was er en MOEST de baan op.. Was wel lekker rustig op de baan door de natheid! Ook best fijn soms ;)

Besteld:

QSP deep dish stuur

Vraag me nu alleen af wat ik echt nodig heb wil ik een fatsoenlijke en nette circuit auto ervan maken.. Weet het nog niet zo goed! Hij is vies snel en kwa sturen en remmen is het ook allemaal goed!

Heeft iemand tips om het ietwat zoekerige weggedrag te verminderen? Powerflex? Iemand tips/ervaring?

Groet!
Haas
Car: Megane RS

kijk eens wat rond hier op het forum en zoek eens wat, inmiddels zijn er een heeeel aantal circuitrijders hier met hier en daar zeer serieuze autoaanpassingen (Y)

Kan je naam me bekend voorkomen van de HTS-A in Arnhem?
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Super dat je toch een rondje gedaan hebt ondanks het weer (Y)

Upgrades te over wat je kan kiezen ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Matthijskh
Contacteer:

Nee heb geen HTS gedaan.. Heb as vrijdag wel een meeloopdag.. Maar denk niet dat ik nog naar school ga aangezien ik nu een topbaan heb ;)

Tsja, idd.. Aanpassing te over.. Lastig kiezen dus wat dus echt een must is? allereerst dat stuur.. Oke die komt eraan als 't goed is! Maar verder? Geen idee!

De ring is trouwens echt geniaal. Wil snel weer terug.. Denk dat ik maar ga emigreren naar Adenau.. Elke ochtend wakker worden van een driftende m3 is een prima wekker!!
Haas

als je vaker op het circuit gaat rijden zou ik zeker een rolkooi niet vergeten :)
Matthijskh
Contacteer:

En de mensen die ik evt een keer achterin meeneem ergens heen gelijk een hernia oid bezorgen??

Slecht plan.. Moet nog wel een beetje normale auto blijven ;)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je serieus wil gaan Ringen of andere circuits wil gaan bezoeken, dan vind ik persoonlijk een kooi echt een must! Snelheden liggen hoger, kans op fouten wordt groter, kans op ongelukken ook. Een kooi kan echt een life-saver zijn!

Daarnaast bevordert het de stijfheid van de auto enorm, wat weer ten goed komt van de wegligging/handling.

Misschien is het op den duur dan beter om gewoon een circuit-autootje te bouwen en een andere auto voor dagelijks vervoer te gaan rijden. :)
Haas

dagelijkse auto en serieus circuitkm's maken gaan niet samen in mijn ogen..
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Daar ben ik het geheel mee eens... :)
Matthijskh
Contacteer:

Het is niet de bedoeling serieus op 't circuit te gaan rijden.. Het is een hobby en dat blijft het ook.

Af en toe een keer de ring op is de bedoeling, ik weet inderdaad wel dat een kooi een must is als je serieus wil worden.. Maar dat is niet mijn bedoeling!

Mischien later met een 106 rallye ofzoiets. Dat lijkt me nog wel leuk project!
Banjo RS

Matthijskh
Contacteer:

Heb net gisteren nieuwe koplampen gemonteerd. Gewoon origineel uiteraard!!

Poetsen werkte niet meer.. Heb het geprobeerd maar nog steeds niet veel licht, vandaar!
Matthijskh
Contacteer:

Heeft iemand toevallig een foto hoe die rolkooi in een clio gemonteerd zit??

Hoor het wel!

[img]http://desmond.imageshack.us/Himg801/sc ... es=landing[/img]
martll

http://link.marktplaats.nl/566632520

Clio gaat toch wel weg?
Matthijskh
Contacteer:

Nope,

Krijg er niet het bedrag voor wat ik wel zou willen, begrijpelijk aangezien het een hoge KM-stand is.

Dus hou em gewoon lekker want technisch is deze clio gewoon 100% en het enige waar je aan kan zien dat deze veel km's heeft gemaakt is aan de bestuurdersmat, deze is namelijk gaar..!

(Als iemand nog een mat heeft liggen, graag.. Nieuw mattensetje voor de sport kost me 170 bruto ex... Iets te gek nie?)

Verder heb ik nog veelste weinig aan de clio gedaan eigenlijk, dit weekend krijgt hij een grote beurt en over 10 000 km moet ik de riem van vernieuwen, waarbij ik gelijk een setje scherpere nokkenassen gaan monteren..

Ook heb ik geen origineel luchtfilter.. Heb hem gekocht met een powerfilter (beetje jammer!) Maar heb al zitten zoeken en zoeken naar een originele, maar helaas is deze nergens te vinden. Nu komt er dus waarschijnlijk een Viper cold air intake op. Lijkt me dan het beste om te doen!

Afgezien van dat, SUPER auto. Nooit problemen mee gaat als een raketje :)

Owja, trouwens, ik zoek ook nog een binnenscherm/spatbord (hoe je het ook wil noemen) voor m'n auto. Rechts voor gaat het om!

Hoop dat iemand nog een stapel clio rs onderdelen heeft liggen haha ;)
Plaats reactie