Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

(Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

(Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dan kan je ook wel komen met die turbo frikandel naar de meeting.... ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zonder computer die snapt wat de opbouwende druk in het inlaatspruitstuk doet lijkt me dat niet echt handig :D

overigens gaat het ook niet echt lukken, het lachen is me namelijk snel vergaan.......

momenteel staat hij er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3250.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3249.jpg[/img]

er is ergens iets mis gegaan met de krukas keering :~ mja, ik ben alsnog niet erg teleurgesteld! ben allang blij dat het blok gewoon netjes liep.

wel een beetje onregelmatig stationair, toen ik de tps nakeek stond deze op 0,30v, deze hierna dus precies op 0,16v gezet bij stationair alleen toen zat starten er niet meer in aangezien alle olie op de grond lag |:

die motorsteunen van JP zijn trouwens wel ziek, de hele cass. trilt :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het kan ook zijn dat je niet genoeg vloeibare pakking aan de hoofdlagerkap hebt.

ik heb het nu namelijk ook iets echter is het niet erg want blok moet toch nog overgebouwd worden dus doe ik het dan wel effe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja leuk is dat, die jongens die de seat gekocht hebben, hadden hem ook vervangen, keurig de instructies van VAG gevolgd, maar daar staat dus niet bij dat je inderdaad vloeibare pakking op de voet moet doen (tussen pakkingvoet en carterpan)
Lekken als een zeef, dus vorig weekend hebben we dat hier opnieuw gedaan, wat een k.u.t. werk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zie wel wat ik aantref als ik het vliegwiel er af heb, zal wel over 2 weken worden ofzo. Bmw E30 vaatje past wel aardig in de parafan :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Toch vaatje in de parafaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die motorsteunen moet je ook ff inrijden, dat ik de eerste keer startte dacht ik ook dat het gewoon staal op staal was, maar ff paar x op het gas en het wordt een stuk aangenamer.

Uiteraard vibreerd 'r nog vanalles mee, maar dat is te verwachten :p


Chapeau weer (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vaatje idd in de parafan, vaatje van de E30 heeft een beetje een hotdog vorm en kan dus mooi langs de luchtfilter buis.

Motorsteunen voelde ik vooral tijdens het starten en als hij wat rauw liep (ivm tps) maar tijdens mooi lopen valt het wel mee, uiteindelijk gaan ze toch op de 5 maar wilde ze nu ook niet laten liggen.
Blok ligt overigens wel muurvast!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Kom je wel achter als je ermee gaat rijden :grin: :grin: :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de 9 heeft weer gelopen, wat het probleem was werd me al meteen duidelijk toen de plas olie er onder lag.
ik ben de krukas keerring vergeten |: lach maar! ik geef jullie geen ongelijk, ik hoor Gerry nog lachen toen ik het hem vertelde maar zelf was ie em ook bijna vergeten :p

however, hij loopt weer en ik heb er een paar filmpjes van gemaakt:





het klinkt wel leuk zo alleen ik moet vanzelfsprekend nog even uitzoeken waarom die zo stationair loopt. iemand al een vermoeden?
ook word de inlaatkant van de turbo een beetje nat van olie. twas ook een gok natuurlijk voor €100 :D

morgen ga ik weer verder met de boel afbouwen en atmosferisch even een rondje rijden. zodra ik een leencomputer van Jo binnen heb ga ik de afr aansluiten en kijken wat ie doet op druk (Y)
Laatst gewijzigd door tutuur op vr 27 apr 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dat vind ik dan weer jammer, he ;-)

Mooi man, dat tie het doet. Snel druk erop en gaan :D
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Supergaaf :bang:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dikke wielen sjaak! :D

Klinkt wel een beetje als wildere nokkenassen, mijn willy liep ook een beetje te hokken stationair.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dik he :p denk dat het iets te maken heeft de stappenmotor en/of omdat ie te rijk loopt ivm de 803's
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je hebt je antwoord zelf al gegeven...steek er 802's in en het zal wat smoother lopen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

iedereen maakt wel eens een foutje. Welke kant was je vergeten? Wel mooi dat hij iig weer loopt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

btw, die ecu is dinsdag verstuurd samen met het fastchip identification carrier. DeNL post is ook om moedeloos van te worden. :discrunt:

Bij mij komt morgen de start-button in actie, ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door -jo- op vr 27 apr 2012 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De vliegwiel kant, daarom moest de bak er ook af. Probleem was dat ik hem er in de bok niet in kon zetten, dan denk je er 20x aan en op het moment dat het moet niet :~

Volgende keer hang ik zoiets er met een ty-wrap aan.

@Jo
Met deze computer spuit ie natuurlijk sowieso veel te veel in omdat deze berekent is op std injectoren.

Computer al opgestuurd? :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vandaag de boel even verder afgemaakt, ik moet nu alleen de schakelstang nog afstellen. dat wilde niet helemaal lekker.....

motorruimte ziet er nu zo uit:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor002.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor001.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo goed als alles heeft netjes een plekje gekregen. Mooi. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

So, dat ziet er picobello uit. Goed bezig.

Arthur, welke bougies gebruik jij? Ik neem aan niet de originele meer?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb de bougies uit m'n andere turbo blok gehaald. eigenlijk niet gekeken welke het precies zijn!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Oke, das wel makkelijk, zo'n donor blok.

Dan Jo meer eens vragen. Misschien dat 21T bougies wel passen?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ben jaloers Arthur :D Het ziet er echt mooi uit zo, alles past netjes (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

GerryTT schreef:Oke, das wel makkelijk, zo'n donor blok.

Dan Jo meer eens vragen. Misschien dat 21T bougies wel passen?
qua maat wel, allebij dop 16
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ngk-r bcr8es
deze zitten in mijn motor en zijn dus geschikt voor hoge druk.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

(kuch, Jo's voorkeur bij 21

Champion OE082 / S6YCC: Bougies


std: NGK BP7EFVX )
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

NGK ...7...

deze zaten er bij mijn turbo blok in... is een stapje 'kouder' dan de originele in de 16v.
Laatst gewijzigd door Glekke op vr 4 mei 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

de keuze is reuze zie ik al.. :smoke:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bougies van een 21 Turbo passen er niet in. Het is wel aan te raden er wat kouder dan standaard in te zetten.
rev it like a rental
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben vandaag weer lekker bezig geweest, de RS wielen er maar weer onder gezet en de achterkant een stukje verlaagd:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d13474.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d35c14.jpg[/img]
(zodra die helemaal goed rijd etc. Gaat ie nog 4cm omlaag :D)

Tevens de schakelstang afgesteld, chargecoolerpomp geplaatst en het systeem gevuld, hitteschildje aangepast en geplaatst:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... fdf922.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7c8c2d.jpg[/img]

To do:

Afr en turbodrukmeter aansluiten, porsche brandstofpomp monteren.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

SU PER DIK!!! Je zult heel wat scheve gezichten zien! :worship:
als ie straks goed loopt/rijd wil ik filmpjes zien!!! :D
Succes nog met de rest. Maar dat zal wel goed komen (Y)
Plaats reactie