
Arthur's R9-R > Jan's R9-R
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte

zonder computer die snapt wat de opbouwende druk in het inlaatspruitstuk doet lijkt me dat niet echt handig
overigens gaat het ook niet echt lukken, het lachen is me namelijk snel vergaan.......
momenteel staat hij er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3250.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3249.jpg[/img]
er is ergens iets mis gegaan met de krukas keering
mja, ik ben alsnog niet erg teleurgesteld! ben allang blij dat het blok gewoon netjes liep.
wel een beetje onregelmatig stationair, toen ik de tps nakeek stond deze op 0,30v, deze hierna dus precies op 0,16v gezet bij stationair alleen toen zat starten er niet meer in aangezien alle olie op de grond lag
die motorsteunen van JP zijn trouwens wel ziek, de hele cass. trilt

overigens gaat het ook niet echt lukken, het lachen is me namelijk snel vergaan.......
momenteel staat hij er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3250.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3249.jpg[/img]
er is ergens iets mis gegaan met de krukas keering

wel een beetje onregelmatig stationair, toen ik de tps nakeek stond deze op 0,30v, deze hierna dus precies op 0,16v gezet bij stationair alleen toen zat starten er niet meer in aangezien alle olie op de grond lag

die motorsteunen van JP zijn trouwens wel ziek, de hele cass. trilt

het kan ook zijn dat je niet genoeg vloeibare pakking aan de hoofdlagerkap hebt.
ik heb het nu namelijk ook iets echter is het niet erg want blok moet toch nog overgebouwd worden dus doe ik het dan wel effe.
ik heb het nu namelijk ook iets echter is het niet erg want blok moet toch nog overgebouwd worden dus doe ik het dan wel effe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja leuk is dat, die jongens die de seat gekocht hebben, hadden hem ook vervangen, keurig de instructies van VAG gevolgd, maar daar staat dus niet bij dat je inderdaad vloeibare pakking op de voet moet doen (tussen pakkingvoet en carterpan)
Lekken als een zeef, dus vorig weekend hebben we dat hier opnieuw gedaan, wat een k.u.t. werk.
Lekken als een zeef, dus vorig weekend hebben we dat hier opnieuw gedaan, wat een k.u.t. werk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik zie wel wat ik aantref als ik het vliegwiel er af heb, zal wel over 2 weken worden ofzo. Bmw E30 vaatje past wel aardig in de parafan 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Toch vaatje in de parafaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Die motorsteunen moet je ook ff inrijden, dat ik de eerste keer startte dacht ik ook dat het gewoon staal op staal was, maar ff paar x op het gas en het wordt een stuk aangenamer.
Uiteraard vibreerd 'r nog vanalles mee, maar dat is te verwachten
Chapeau weer
Uiteraard vibreerd 'r nog vanalles mee, maar dat is te verwachten

Chapeau weer

Vaatje idd in de parafan, vaatje van de E30 heeft een beetje een hotdog vorm en kan dus mooi langs de luchtfilter buis.
Motorsteunen voelde ik vooral tijdens het starten en als hij wat rauw liep (ivm tps) maar tijdens mooi lopen valt het wel mee, uiteindelijk gaan ze toch op de 5 maar wilde ze nu ook niet laten liggen.
Blok ligt overigens wel muurvast!
Motorsteunen voelde ik vooral tijdens het starten en als hij wat rauw liep (ivm tps) maar tijdens mooi lopen valt het wel mee, uiteindelijk gaan ze toch op de 5 maar wilde ze nu ook niet laten liggen.
Blok ligt overigens wel muurvast!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kom je wel achter als je ermee gaat rijden




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de 9 heeft weer gelopen, wat het probleem was werd me al meteen duidelijk toen de plas olie er onder lag.
ik ben de krukas keerring vergeten
lach maar! ik geef jullie geen ongelijk, ik hoor Gerry nog lachen toen ik het hem vertelde maar zelf was ie em ook bijna vergeten
however, hij loopt weer en ik heb er een paar filmpjes van gemaakt:
het klinkt wel leuk zo alleen ik moet vanzelfsprekend nog even uitzoeken waarom die zo stationair loopt. iemand al een vermoeden?
ook word de inlaatkant van de turbo een beetje nat van olie. twas ook een gok natuurlijk voor €100
morgen ga ik weer verder met de boel afbouwen en atmosferisch even een rondje rijden. zodra ik een leencomputer van Jo binnen heb ga ik de afr aansluiten en kijken wat ie doet op druk
ik ben de krukas keerring vergeten


however, hij loopt weer en ik heb er een paar filmpjes van gemaakt:
het klinkt wel leuk zo alleen ik moet vanzelfsprekend nog even uitzoeken waarom die zo stationair loopt. iemand al een vermoeden?
ook word de inlaatkant van de turbo een beetje nat van olie. twas ook een gok natuurlijk voor €100

morgen ga ik weer verder met de boel afbouwen en atmosferisch even een rondje rijden. zodra ik een leencomputer van Jo binnen heb ga ik de afr aansluiten en kijken wat ie doet op druk

Laatst gewijzigd door tutuur op vr 27 apr 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Supergaaf 

dik he
denk dat het iets te maken heeft de stappenmotor en/of omdat ie te rijk loopt ivm de 803's

btw, die ecu is dinsdag verstuurd samen met het fastchip identification carrier. DeNL post is ook om moedeloos van te worden.
Bij mij komt morgen de start-button in actie, ben benieuwd.

Bij mij komt morgen de start-button in actie, ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door -jo- op vr 27 apr 2012 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
De vliegwiel kant, daarom moest de bak er ook af. Probleem was dat ik hem er in de bok niet in kon zetten, dan denk je er 20x aan en op het moment dat het moet niet
Volgende keer hang ik zoiets er met een ty-wrap aan.
@Jo
Met deze computer spuit ie natuurlijk sowieso veel te veel in omdat deze berekent is op std injectoren.
Computer al opgestuurd?

Volgende keer hang ik zoiets er met een ty-wrap aan.
@Jo
Met deze computer spuit ie natuurlijk sowieso veel te veel in omdat deze berekent is op std injectoren.
Computer al opgestuurd?

vandaag de boel even verder afgemaakt, ik moet nu alleen de schakelstang nog afstellen. dat wilde niet helemaal lekker.....
motorruimte ziet er nu zo uit:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor002.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor001.jpg[/img]
motorruimte ziet er nu zo uit:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor002.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... tor001.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zo goed als alles heeft netjes een plekje gekregen. Mooi. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik heb de bougies uit m'n andere turbo blok gehaald. eigenlijk niet gekeken welke het precies zijn!
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ngk-r bcr8es
deze zitten in mijn motor en zijn dus geschikt voor hoge druk.
deze zitten in mijn motor en zijn dus geschikt voor hoge druk.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
NGK ...7...
deze zaten er bij mijn turbo blok in... is een stapje 'kouder' dan de originele in de 16v.
deze zaten er bij mijn turbo blok in... is een stapje 'kouder' dan de originele in de 16v.
Laatst gewijzigd door Glekke op vr 4 mei 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
de keuze is reuze zie ik al.. 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ben vandaag weer lekker bezig geweest, de RS wielen er maar weer onder gezet en de achterkant een stukje verlaagd:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d13474.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d35c14.jpg[/img]
(zodra die helemaal goed rijd etc. Gaat ie nog 4cm omlaag
)
Tevens de schakelstang afgesteld, chargecoolerpomp geplaatst en het systeem gevuld, hitteschildje aangepast en geplaatst:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... fdf922.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7c8c2d.jpg[/img]
To do:
Afr en turbodrukmeter aansluiten, porsche brandstofpomp monteren.
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d13474.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d35c14.jpg[/img]
(zodra die helemaal goed rijd etc. Gaat ie nog 4cm omlaag

Tevens de schakelstang afgesteld, chargecoolerpomp geplaatst en het systeem gevuld, hitteschildje aangepast en geplaatst:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... fdf922.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7c8c2d.jpg[/img]
To do:
Afr en turbodrukmeter aansluiten, porsche brandstofpomp monteren.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
SU PER DIK!!! Je zult heel wat scheve gezichten zien!
als ie straks goed loopt/rijd wil ik filmpjes zien!!!
Succes nog met de rest. Maar dat zal wel goed komen

als ie straks goed loopt/rijd wil ik filmpjes zien!!!

Succes nog met de rest. Maar dat zal wel goed komen
