Gerry's clio 1.8 16v turbo Het rijdt!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat is het ook ;-)

maareuh, Gerry...je hebt toch een goeie bak ???
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

En die werkt prima (0)

Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Voor het turboblok wil ik een andere versnellingsbak gebruiken met idd zo'n schroef ring.

Maar weet er iemand de renault nr's van die originele ringen? En toevallig ook het nr van het rubber wat tussen de parafan en voorruit zit?

Moet toch eens zelf dialogys hebben :~
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon bellen en zeggen wat je moet hebben. Dan zoeken ze het daar wel uit denk ik altijd. Is er ook geen gezeik als het niet het juiste is :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:
maareuh, Gerry...je hebt toch een goeie bak ???
Die is voor de 5, die blijft voor mezelf.
Mocht dit blok het doen, en het een paar weken volhouden, dan word het verkocht. Dan heeft het de duurtest doorstaan (0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:En die werkt prima (0)

Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
vanwege boren en tappen is het wel aan te raden de bak los te leveren. Bij Gerry moet toch alles eruit dus ...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:
Tom schreef:En die werkt prima (0)

Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
vanwege boren en tappen is het wel aan te raden de bak los te leveren. Bij Gerry moet toch alles eruit dus ...
Heb een geborgde in mijn huidige jc5 bak die onder de gt ligt, door Reinier gedaan. Wil die omwisselen met die op de rs bak die ik van Jo overgenomen heb en klaar ligt om gemonteerd te worden. Das ook een jc5 dus zou omwisselbaar moeten zijn.

Bij de f7p-t komt gewoon een jb3 onder. Met geschroefde ringen. Maar dat kan ik hier ook wel laten doen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bestelnummer clip van Renault voor JC5 053 bak: 8200295074
Dit is de clio voor een JC5 053 bak van een megane 1 F7R
kosten 4 euro
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan m ook borgen met een paar puntlassen, als je deze lassen zo legt dat je ze naderhand nog netjes kan wegslijpen is het nog niet eens zo heel beun ;)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

-jo- schreef:
Tom schreef:En die werkt prima (0)

Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
vanwege boren en tappen is het wel aan te raden de bak los te leveren. Bij Gerry moet toch alles eruit dus ...
Eerder vanwege dat de borgplaat niet door het gat past en de bak dus gesplit zal moeten worden. :)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb de 2 ringen erin gezet maar dit ging zo makkelijk dat ik toch maar even wil checken of ik het goed gedaan heb.

Ik heb het planeetwiel geplaatst en daarna de dichte ring erin gedaan. Vervolgens de verende ring in de boring gedaan. Beide ringen hebben een uitstulping en deze vallen in de uitsparing in het differentieelhuis. Die binnenste ring zit nergens in vast, vind dat maar raar. Als iemand kan bevestigen dat het zo goed is wil ik morgen kijken of het weer werkt.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Die binnenste ring klemt tussen de kom en de borgclip dus dat moet wel goed zitten :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Als een borgring er eenmaal uitfietst, gaat dat in 99 van de 100 gevallen weer gebeuren, ook met een nieuwe. De groef in het diff is vaak versleten, waardoor hij er weer uit schiet. Ik monteer en fabriceer die ringen verreweg het meeste zodat de bak uit elkaar moet om ze te monteren, is gewoon het beste. Heb je meer 'vlees', en geen risico van boor en tapslijpsel wat door de bak gaat.

Heb er echter ook al enkele gemaakt die naderhand geplaatst kunnen worden, op verzoek, maar ik ben er dus niet echt voorstander van.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ben nu bezig met de distributie en heb het op deze manier gedaan:

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... lliams.jpg[/img]

Volgens het handboek moet ik hem 2 keer ronddraaien en dan zouden de merktekens weer goed uit moeten komen maar dat is bij mij niet het geval. Doe ik iets verkeerd of lees/begrijp ik het verkeerd?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

4x rond denk ik...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik kijk altijd of de streepkes op de poelies in de goede stand staan. Ik kijk niet meer naar de streepjes op de riem.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:Ik kijk altijd of de streepkes op de poelies in de goede stand staan. Ik kijk niet meer naar de streepjes op de riem.
Oke, doe ik dat ook niet meer
Heb hem een paar keer rond gedraaid en hij draait mooi vrij dus ga er maar van uit dat het goed is (Y)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

GerryTT schreef:Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
Heel rustig rijden, dan moet het wel goedkomen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

2 keer rond en de merktekens op je blok moeten dan overheen komen (dus dat is in totaal 2 krukasomwentelingen wat weer gelijk is aan 1 hele omwenteling van de nokkenas). Dit MOET kloppen, anders is je timing zeker verkeerd. Die streepjes op de riem kloppen niet na 2 krukasomwentelingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

canonballman schreef:
GerryTT schreef:Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
Heel rustig rijden, dan moet het wel goedkomen.
Ik voorzie een "ik zei het toch" momentje (0)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Tom schreef:2 keer rond en de merktekens op je blok moeten dan overheen komen (dus dat is in totaal 2 krukasomwentelingen wat weer gelijk is aan 1 hele omwenteling van de nokkenas). Dit MOET kloppen, anders is je timing zeker verkeerd. Die streepjes op de riem kloppen niet na 2 krukasomwentelingen.
Oke, nokkenastandwielen op "12uur" en krukastandwiel op "6uur"?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zoals in de foto die je hierboven post. Ja dus. Na iedere "suck-squeeze-bang-blow" (4 takt principe) begin je dus weer opnieuw in deze uitgangspositie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

enkel zullen de streepjes op de riem niet meer op het zelfde plekje zitten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zei Tom ookal :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou ja dan klopt dat :smile:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Versnellingsbak doet het weer. Daarstraks gestart en hij rijd weer. Een paar meter iig :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

GerryTT schreef:
canonballman schreef:
GerryTT schreef:Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
Heel rustig rijden, dan moet het wel goedkomen.
Ik voorzie een "ik zei het toch" momentje (0)
Nou hoeft niet hoor. Zolang je maar erg rustig rijdt. Als je een keer gas geeft kan je zon ring er al uit laten fietsen. Gewoon met 1500rpm naar de keuring, rustig koppeling op laten komen, en als ie is goedgekeurd ga je in je eigen straat sprintjes trekken, totdat ie eruit fietst. Dán zal het niet lang duren...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gerry en rustig rijden ? :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 7517_n.jpg[/img]

Zo zag de clio eruit na een paar dagen onder de boom :(
Wat moet je dan doen? Idd, eruit met dat ding :evil:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... C_0042.jpg[/img]

En weg ermee. Zometeen weer ff wassen en dan blijft tie hopelijk zwart. Of de mussen moeten revanche nemen (0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zo lossen we dat op! :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

goedendag zeg. Daar zat een beste kudde schijtlijsters zeker :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

WTF !!!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

kan je je clio gelijk opnieuw spuiten, die poepvlekken is agressieve shit
Trust me. I know what I'm doing.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Oh ja :( damn zo erg zie je het zelden!
Strakke actie om die boom meteen maar koppie kleiner te maken 8)
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie