Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
-jo- schreef:
maareuh, Gerry...je hebt toch een goeie bak ???
Die is voor de 5, die blijft voor mezelf.
Mocht dit blok het doen, en het een paar weken volhouden, dan word het verkocht. Dan heeft het de duurtest doorstaan
Als je van plan bent de auto nog even te houden dan is dat wellicht het overwegen waard? Weet het niet maar is dit monteerbaar met ingebouwde bak door Reinier?
vanwege boren en tappen is het wel aan te raden de bak los te leveren. Bij Gerry moet toch alles eruit dus ...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
vanwege boren en tappen is het wel aan te raden de bak los te leveren. Bij Gerry moet toch alles eruit dus ...
Heb een geborgde in mijn huidige jc5 bak die onder de gt ligt, door Reinier gedaan. Wil die omwisselen met die op de rs bak die ik van Jo overgenomen heb en klaar ligt om gemonteerd te worden. Das ook een jc5 dus zou omwisselbaar moeten zijn.
Bij de f7p-t komt gewoon een jb3 onder. Met geschroefde ringen. Maar dat kan ik hier ook wel laten doen.
Je kan m ook borgen met een paar puntlassen, als je deze lassen zo legt dat je ze naderhand nog netjes kan wegslijpen is het nog niet eens zo heel beun
Eerder vanwege dat de borgplaat niet door het gat past en de bak dus gesplit zal moeten worden.
Heb de 2 ringen erin gezet maar dit ging zo makkelijk dat ik toch maar even wil checken of ik het goed gedaan heb.
Ik heb het planeetwiel geplaatst en daarna de dichte ring erin gedaan. Vervolgens de verende ring in de boring gedaan. Beide ringen hebben een uitstulping en deze vallen in de uitsparing in het differentieelhuis. Die binnenste ring zit nergens in vast, vind dat maar raar. Als iemand kan bevestigen dat het zo goed is wil ik morgen kijken of het weer werkt.
Als een borgring er eenmaal uitfietst, gaat dat in 99 van de 100 gevallen weer gebeuren, ook met een nieuwe. De groef in het diff is vaak versleten, waardoor hij er weer uit schiet. Ik monteer en fabriceer die ringen verreweg het meeste zodat de bak uit elkaar moet om ze te monteren, is gewoon het beste. Heb je meer 'vlees', en geen risico van boor en tapslijpsel wat door de bak gaat.
Heb er echter ook al enkele gemaakt die naderhand geplaatst kunnen worden, op verzoek, maar ik ben er dus niet echt voorstander van.
Volgens het handboek moet ik hem 2 keer ronddraaien en dan zouden de merktekens weer goed uit moeten komen maar dat is bij mij niet het geval. Doe ik iets verkeerd of lees/begrijp ik het verkeerd?
GerryTT schreef:Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
2 keer rond en de merktekens op je blok moeten dan overheen komen (dus dat is in totaal 2 krukasomwentelingen wat weer gelijk is aan 1 hele omwenteling van de nokkenas). Dit MOET kloppen, anders is je timing zeker verkeerd. Die streepjes op de riem kloppen niet na 2 krukasomwentelingen.
GerryTT schreef:Als die borgring het lang genoeg volhoudt zodat ik hem kan laten keuren vind ik het best. Daarna gaat toch het turboblok met andere bak erin.
Tom schreef:2 keer rond en de merktekens op je blok moeten dan overheen komen (dus dat is in totaal 2 krukasomwentelingen wat weer gelijk is aan 1 hele omwenteling van de nokkenas). Dit MOET kloppen, anders is je timing zeker verkeerd. Die streepjes op de riem kloppen niet na 2 krukasomwentelingen.
Oke, nokkenastandwielen op "12uur" en krukastandwiel op "6uur"?
Zoals in de foto die je hierboven post. Ja dus. Na iedere "suck-squeeze-bang-blow" (4 takt principe) begin je dus weer opnieuw in deze uitgangspositie.
Heel rustig rijden, dan moet het wel goedkomen.
Ik voorzie een "ik zei het toch" momentje
Nou hoeft niet hoor. Zolang je maar erg rustig rijdt. Als je een keer gas geeft kan je zon ring er al uit laten fietsen. Gewoon met 1500rpm naar de keuring, rustig koppeling op laten komen, en als ie is goedgekeurd ga je in je eigen straat sprintjes trekken, totdat ie eruit fietst. Dán zal het niet lang duren...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"