CoSo: Megane II RS (Ph.1)

Vertel hier alles over je project.
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Originele stekkers zijn binnen en de prijs was :worship:

Gelijk maar gemonteerd.

[img]http://img40.imageshack.us/img40/2069/p ... 200000.jpg[/img]
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik ben er nog steeds niet uit of ik mijn PH1 achterlichten wil gaan vervangen voor PH2's. Ik vind ze beiden wel wat hebben.
Gefeli met de mod :grin:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ziet er echt een stuk frisser uit met die phase II lampen, goed bezig! (Y)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

TsaArno schreef:Ik ben er nog steeds niet uit of ik mijn PH1 achterlichten wil gaan vervangen voor PH2's. Ik vind ze beiden wel wat hebben.
Gefeli met de mod :grin:
vind de lijnen met de auto wat beter kloppen nu.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Geweldige kleur voor de RS! De lampen frissen hem goed op zo (Y) :)
Racing is the best way to convert money into noise
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Tom schreef:Vraag me toch af of dit standaard. Zo heel standaard ziet het er namelijk niet uit. Is het het wel dan staan er ook wel reno nummers in de verschillende onderdelen lijkt me. Is het wel standaard vind ik het er maar belabberd uitzien.
Het is toch origineel een optie op de Megane II, bestelnummers zijn voor 3 deurs 77 11 223 605 en voor de 5 deurs 77 11 223 901. Kwam de instructie handleiding tegen tussen de papieren.
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Groot verschil hè? :smile:

Koppel is netjes maar het vermogen valt me ietwat tegen eerlijk gezegd. Is daar een reden voor?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Christiaan schreef:Groot verschil hè? :smile:

Koppel is netjes maar het vermogen valt me ietwat tegen eerlijk gezegd. Is daar een reden voor?
Je hebt idd wat weinig pk. Koppels genoeg dat dan weer wel (Y)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Christiaan schreef:Groot verschil hè? :smile:

Koppel is netjes maar het vermogen valt me ietwat tegen eerlijk gezegd. Is daar een reden voor?
verschil in koppel merk je wel idd, verder is de auto ook geheel standaard.
Mijn auto had geloof ik wel de minste pk's ooit voor een standaard Megane RS voor de remap.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb niet eerder een Megane RS gezien die std onder de 200pk aan de wielen heeft. Kijk de grafieken van voorgaande meetings maar eens na voor wat vergelijkmateriaal. Meestal heeft een std RS na mapping toch wel 215-220 pk aan de wielen.

Je auto heeft wel een grote beurt gehad toch bij aflevering? Misschien gewoon even flink het gas erop om hem wat los te rijden oid (Y) Hij heeft ook best een tijdje stil gestaan volgens mij bij Kempenaar.

Het koppel is idd wel prima. Die van mij komt niet verder dan 355nm.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Dat zou idd wel de reden kunnen zijn. Hij heeft weinig kmers gelopen dus veel stil gestaan. Gewoon keer naar de autobahn (Y)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Op een mooie zomerdag vroeg opstaan en dan de Oberhausen Straight even vlammen op top snelheid :smile:
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Goed los rijden doe ik zeker wel daar is niet eens een autobahn voor nodig, is ook moeilijk om je in te houden.
Verbruik heb ik ook nog niet boven de 1:8 gehad.

Misschien toch maar een grotere IC monteren.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Rij de 1 op 8 bij dagelijks gebruik? Misschien zitten je injectoren dan verstopt? Probeer ook eens een Forté gas treatment bij je brandstof te doen, kan nooit kwaad (Y)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

DennisT schreef:Rij de 1 op 8 bij dagelijks gebruik? Misschien zitten je injectoren dan verstopt? Probeer ook eens een Forté gas treatment bij je brandstof te doen, kan nooit kwaad (Y)
Bij woon werk haal ik 1:9 en dat wordt dan weer naar beneden gebracht door snelle snelweg km.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mmm dan gaat er echt ergens iets niet goed.
Benzine verbruik is echt te hoog.
Tenzij je echt een voet van lood hebt.
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Ow Wat zou t moeten zijn dan?
Want ik doe ook maar 450 km met 50 liter.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hier ook hoor :-)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik haal altijd wel 1 op 10 en geef dan echt wel eens gas. En dan kom ik weinig op de snelweg.

Deze week een retourtje België(vlakbij brussel), en dus alleen maar snelweg, 1 op 13 gereden. En dan niet met 80 achter een vrachtwagen maar gewoon 110-140 op de teller afhankelijk van de toegestaane snelheid.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bij mij staat ie op een gemiddelde van 9,4 L/100km bij dagelijks verbruik, dat is met een stuk snelweg maar ook een groot deel binnendoor. Af en toe wordt er ook wel gas gegeven dan. Als ik langere stukken op de snelweg rij kom ik idd wel op 8,0 L/100km ofzo. Als je bij normaal gebruik niet verder komt als 1:9 (en het aantal pk's duidelijk aan de lage kant is) zou ik maar eens op zoek gaan, want dat klopt niet.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Adinsx schreef:Hier ook hoor :-)
Maar jouw mapping klopt nog steeds van geen kant :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

:D

Als ik lange stukken op de CC rij (120-130) dan is het verbruik een 8,7L/100 o.i.d.

Bij dagelijks rijden. 4km tot snelweg, 15km snelweg en weer 6 tot het werk + hier en daar even wat sportief inhalen. (snelweg rij ik 140) dan is het verbruik meestal rond de 10,5L/100. Rij ik een week wat sportiever dan gaat het over de 11L/100. Momenteel staat het op 11,4L/100.

Rechter voetje maakt het meeste uit in ieder geval.

Qua vermogen mis ik niet veel. Gelijke acceleratie als de R26 van een vriend, 0-100 in ~6s en de top is ook gewoon haalbaar in DL. Maar niettemin, ja ik moet een keer naar Goes. Planning: najaar.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Met wat voor een peut is de Megane gemapped, Euro 95?
Toen ik wegreed uit Goes heb ik jou volgens mij zien tanken op de snelweg :foto:
1:8 is wellicht wat pittig, maar 1:9 is zeker normaal m.i. voor een Megane RS.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

1:9 zou ik echt alleen redden als ik behoorlijk door ga trappen hoor!

@ Tom: Ik wil van het najaar mijne ook laten mappen, geef het even aan Jo door zodat hij misschien weer wat kan regelen met Henk.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Nou, ik heb echt geen zware rechtervoet, maar 1 op 11 haal ik alleen op kruissnelheid op de snelweg. Maar bij woon-werk is het eerder 1:9. De door Christiaan genoemde 1 op 13 haal ik alleen bij 90km/h op de rechterbaan...

Er zit dus schijnbaar veel verschil tussen het verbruik van de RSjes... :(
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik zorg er iig voor dat ik een setje nieuwe bougies in m'n stalen ros heb alvorens ik weer richting Goes ga, wellicht dat dat ook helpt. Nu nog even uitvinden welke boegies aanbevolen zjin voor de Megane..
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

ngk.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik denk dat de cat goed dicht zit bij deze. Zijn koppel is daarentegen wel boven het gemiddelde.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Weet je toevallig ook het exacte type/model?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

volgens mij deze, pin me der niet op vast:

GENUINE RENAULT MEGANE SPORT & CLIO 197 SPARK PLUGS

8200492426

PFR7Z TG
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

En als je een platinum wil gebruiken:

NGK PLATINUM SPARK PLUG PFR7G-9 PFR7G9 Stock No. 4371
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

en het echte berekende verbruik dan?? boardcomputers zijn leuk maar de echte kilometers gedeeld door de echte liters dat is wat je echte verbruik is..
dan kun je pas vergelijken vind ik ...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat is ook zo, wat geeft jullie computer aan? Ik heb mijn verbruik eigelijk nooit uitgerekend aan de pomp :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik hou elk tankbonnetje bij in Excel, incl wat de boordcomputer aangaf (afstand, gemiddeld verbruik, gemiddelde snelheid etc). Maar grote afwijkingen zitten daar echt niet in.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie