even voorstellen: Rens, 5 GT Turbo
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
is die km snelheidsmeter regel niet vorig jaar ofzo veranderd? maargoed je wilt het zelf ook werkend hebben lijkt me dus alleen maar beter dat alles straks weer werkt!
Geen id of het veranderd is maar ik vind het iig geen rare regel.
Toch wel handig als je weet welke snelheid je rijdt
Toch wel handig als je weet welke snelheid je rijdt
die anderen dingen zijn inderdaad niet voor APK maar dingen die nog moeten gebeuren. en omdat het nu toch slecht weer is buiten kan ik het beter meteen allemaal doen.
heeft iemand een idee op welke stekker / pin de toerenteller zit? dan kan ik daar de kabel die van de ecu komt aan solderen.
heeft iemand een idee op welke stekker / pin de toerenteller zit? dan kan ik daar de kabel die van de ecu komt aan solderen.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
onderste draad van je oude ontsteking (pin 31)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAHGOAYR-1.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAHGOAYR-1.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
bedankt joost ! toerenteller werkt. nu is het wachten op de shocks...
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
met die mapping die er nu inzit zeker niet gaan rijden want zal VEEL te rijk staan. zal mijn mapping wel eens opsturen kan je het verschil zien.
Maar ook ik ben er nog niet uit kwa ontstekingstabel en brandstoftabel maar zit nu wel in de goede richting.
Maar ook ik ben er nog niet uit kwa ontstekingstabel en brandstoftabel maar zit nu wel in de goede richting.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tijdje geleden weer maar eindelijk weer aan de auto kunnen werken.
na 4 weken eindelijk de shocks binnen gekregen en maar meteen gemonteerd. [img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0441.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0444.jpg[/img]
daarna de kvs temp meter gemaakt voor in de cilinderkop.
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0446.jpg[/img]
verder komt jeroen van bs-autotune aankomende vrijdag om de auto af te stellen en daarna meteen apk erop. dan kunnen we eindelijk beginnen met rijden !
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0464.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0463.jpg[/img]
ps: foto's met telefoon gemaakt
na 4 weken eindelijk de shocks binnen gekregen en maar meteen gemonteerd. [img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0441.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0444.jpg[/img]
daarna de kvs temp meter gemaakt voor in de cilinderkop.
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0446.jpg[/img]
verder komt jeroen van bs-autotune aankomende vrijdag om de auto af te stellen en daarna meteen apk erop. dan kunnen we eindelijk beginnen met rijden !
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0464.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0463.jpg[/img]
ps: foto's met telefoon gemaakt

Staat strak met die superturismo's er onder!
Een nieuwe gaz set? Het lijkt wel willekeur of the apk veren er bij zitten of niet
Een nieuwe gaz set? Het lijkt wel willekeur of the apk veren er bij zitten of niet

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
succes met afstellen wanneer komt jeroen langs of ga je langs??
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
hij stond voor eerst wat lager maar ikd acht dat doe ik na de apk wel dan kunnen ze dit keer de brug op zonder planken ervoor te leggen 

hij komt vrijdag deze kant op hij moest hier ergens toch zijnJoost van der Hammen schreef:succes met afstellen wanneer komt jeroen langs of ga je langs??
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
check je mail heb je vast een start map.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
geweldig dankjewel!
vandaag rond 10 uur met jeroen naar beneden gereden voor het afstellen en apk. apk ging die opzich zo door heen. helaas is het afstellen van de auto neit gelukt....
het probleem is als volgt de map sensor reageerd nauwelijks op de verranderende vacuum in het inlaat spruitstuk hij loopt stationair met 47 kpa
en als die omhoog gaat blijft die hangen en loopt heel langsaam terug iemand enige idee?
morgen staat het volgende op de planning inlaat spruitstuk demoteren anderen plek zoeken voor map sensor, daarna alle pakkingen vervangen zodat die zeker geen valse lucht aan zuigt.
ook viel op dat onder het rijden de olie druk vrij laag blijft.. ik heb het idee dat het in de sensor/bedrading zit..( zet de verlichting aan en meter op het dashboard stijgt 1-2 blokjes) maar voor de zekerheid olie druk emten met een manometer en erna oliedruk bedrading controleren.
als dit verholpen is de auto achter hoger zetten omdat ik nu de weg uit stuiter.
het probleem is als volgt de map sensor reageerd nauwelijks op de verranderende vacuum in het inlaat spruitstuk hij loopt stationair met 47 kpa
en als die omhoog gaat blijft die hangen en loopt heel langsaam terug iemand enige idee?
morgen staat het volgende op de planning inlaat spruitstuk demoteren anderen plek zoeken voor map sensor, daarna alle pakkingen vervangen zodat die zeker geen valse lucht aan zuigt.
ook viel op dat onder het rijden de olie druk vrij laag blijft.. ik heb het idee dat het in de sensor/bedrading zit..( zet de verlichting aan en meter op het dashboard stijgt 1-2 blokjes) maar voor de zekerheid olie druk emten met een manometer en erna oliedruk bedrading controleren.
als dit verholpen is de auto achter hoger zetten omdat ik nu de weg uit stuiter.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tsja, die dashboard meter.
gewoon altijd met licht aan rijden
gewoon altijd met licht aan rijden

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Martijn Kool schreef:tsja, die dashboard meter.
gewoon altijd met licht aan rijden
haha dat kan ook heb liever dat het gewoon werkt

-jo- schreef:niks persoonlijk hé Rens, maar jij bent nu al de zoveelste waarbij een standalone niet naar behoren werkt. Waar ligt dat aan ?
het is eigelijk vrij makkelijk. ik heb een tijd staan praten met een monteur die de auto keurde. een 5e heeft een heel irritand inlaat spruitstuk omdat er ergens mengsel blijft hangen. wat er vervolgens gebeurt is dat we nu injectie op een spruitstuk zetten ipv de cabarateur. op het moment dat je gas geeft heeft het even tijd nodig voordat het opgang het moet eerst door het spruitstuk heen voordat het pas word waargenomen zegmaar.. het schijnt lastig afstellen te zijn... sta bijna op het punt om de hele bende er af te gooien en weer een carb erop te stoppen met een dis onsteking.
een fenix?
had ook gekunt.. maar was eigelijk vanpla het hier toch mee te gaan maken. als het echt niet wil dan heb ik geen keus. die beste man stelde voor om er anders een monopointhuis van een 2.0 liter nogwat op te zetten
Niet om iemand af te vallen maar een standalone computer heeft gewoon veel meer mogelijkheden om af te stellen.
Principe werking van het inspuitsysteem blijft precies hetzelfde, de enige reden die ik kan geven voor het niet correct werken vn het systeem is de bouwer/mapper.
Anders reed de rest van de wereld ook wel met een Fenix ecu...
Rens, een lek of de map sensor is gewoon kaput.
Principe werking van het inspuitsysteem blijft precies hetzelfde, de enige reden die ik kan geven voor het niet correct werken vn het systeem is de bouwer/mapper.
Anders reed de rest van de wereld ook wel met een Fenix ecu...
Rens, een lek of de map sensor is gewoon kaput.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
waar heb je nu je map sensor aansluiting zitten?
Ik heb er een busje voor gemaakt tussen een terugslagklep die achter op het inlaarsruitstuk zit.
en ga niet proberen om op 1 injector te laten draaien want dat gaat niet werken heeft Jeroen bij mij ook geprobeerd.
Olie druk is jammer dat die laag blijft
Succes
Ik heb er een busje voor gemaakt tussen een terugslagklep die achter op het inlaarsruitstuk zit.
en ga niet proberen om op 1 injector te laten draaien want dat gaat niet werken heeft Jeroen bij mij ook geprobeerd.
Olie druk is jammer dat die laag blijft
Succes
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
op het moment loopt die op 1 injector.. maar het is niet helemaal geweldig. ik had eerst de mapsensor zitten op het inlaat spruitstuk op de hoogte van 1 cilinder. jeroen zei dat het beter was om boven waar alle cilinders bij elkaar komen te meten. dus nu komt die op de aansluiting naast de vacuum.
olie druk is idd nogal kut.. moet eerst weten of het echt olie druk is of gewoon de meter.
vandaag weer even gewerkt aan de auto. spruitstuk eraf gehaald nieuwe pakkingen besteld. nu alleen even wachten op een ander inlaat spruitstuk.
olie druk is idd nogal kut.. moet eerst weten of het echt olie druk is of gewoon de meter.
vandaag weer even gewerkt aan de auto. spruitstuk eraf gehaald nieuwe pakkingen besteld. nu alleen even wachten op een ander inlaat spruitstuk.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gelijk mee stoppen dat werkt niet!!!! op twee injectoren zetten zonde van je tijd en geld!!!!
loopt niet op 1 injector ondanks dat je denkt dat de gasklep in de weg zit.
loopt niet op 1 injector ondanks dat je denkt dat de gasklep in de weg zit.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik ben het met je eens dat een standalone meer mogelijkheden heeft/bied. Maar of dat nu een meerwaarde is of juist voor ellende zorgt is maar de vraag. Ik val eveneens niemand af maar alles wat ik tot hiertoe voorbij heb zien komen van standalone is gewoon k*t. Daarentegen kan je op een fenix programma wel vertrouwen en daarvoor is ook de juiste man voorhanden.tutuur schreef:Niet om iemand af te vallen maar een standalone computer heeft gewoon veel meer mogelijkheden om af te stellen.
Principe werking van het inspuitsysteem blijft precies hetzelfde, de enige reden die ik kan geven voor het niet correct werken vn het systeem is de bouwer/mapper.
Anders reed de rest van de wereld ook wel met een Fenix ecu...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur schreef:Niet om iemand af te vallen maar een standalone computer heeft gewoon veel meer mogelijkheden om af te stellen.
Principe werking van het inspuitsysteem blijft precies hetzelfde, de enige reden die ik kan geven voor het niet correct werken vn het systeem is de bouwer/mapper.
Anders reed de rest van de wereld ook wel met een Fenix ecu...
Rens, een lek of de map sensor is gewoon kaput.
jeroen verwachten een lek ergens vandaar dat alle pakkingen weer vervangen worden. samen met het spruitstuk omdat die niet echt lekker is. ik probeer morgen evenw at foto's te maken dan ka je zien wat ik bedoel.
Enige wat ik jammer vind is dat Henk niet altijd beschikbaar is, verder zie ik ook niet zoveel problemen met een goed werkend origineel systeem 
