
Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
ik zeg doorzetten, zorgen dat de cass iig in goede staat is zodat je je daar niet meer druk over hoeft te maken 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik moet alleen dat gat achter de achterasophanging rechts doen en dat gaatje in de balk, dan de bodem verder kaalmaken, verwacht daar verder geen gekke punten omdat ik van bovenaf de hele bodem al aangepakt had. Daarna achteras en subframe even in een likje verf zetten en dan kan dat er allemaal weer onder en de wielen er weer onder. daarna kan de motor er in als ik daarvoor de laatste onderdelen binnen heb
Staat alweer een weekje op de brug zo, weinig haast.. komt van de week wel weer een keer. 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daar zat weinig roestvrij plaatwerk meer aan ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hoe kan dat nou? Dat ding staat altijd binnen!.... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat zegt niets bij een reno. .
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, even genoeg roest gezien..
Ik had van de week een setje AP 4pots RenaultSport remklauwen gescoord en Tarox schijven en die heb ik vanavond even gemonteerd. alles paste eigenlijk prima tot de velg er op moest.. de spaken zaten muurvast op de klauw, met 1cm spoorverbreder er tussen past 't wel maargoed, ik had al zoveel ruimte in de voorschermen.. NOT!
Naja, die voorschermen waren toch al krap dus toch maar een setje Maxi schermen er op schroeven ofzo.
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1101_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2939_n.jpg[/img]
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3333_n.jpg[/img]
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1679_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0223_n.jpg[/img]
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0855_n.jpg[/img]
Ben er blij mee! ze zijn superlicht overigens vergeleken met de RS klauwen die ik hiervoor had. dat probleempje met de voorschermen komt wel een keer een oplossing voor, heb nog 2 oude schermen liggen die ik eerst even ga aanpassen met een hamer totdat het past, dan weet ik wat er weg moet en of het uberhaubt wel wil met originele schermen, met de spoorverbreders er tussen en Cup onderstel is die 9cm breder dan origineel en aangezien ie ook wat lager is dan origineel is het mischien ook wel wat veel gevraagd van een origineel voorschermpje.
Ik had van de week een setje AP 4pots RenaultSport remklauwen gescoord en Tarox schijven en die heb ik vanavond even gemonteerd. alles paste eigenlijk prima tot de velg er op moest.. de spaken zaten muurvast op de klauw, met 1cm spoorverbreder er tussen past 't wel maargoed, ik had al zoveel ruimte in de voorschermen.. NOT!

Naja, die voorschermen waren toch al krap dus toch maar een setje Maxi schermen er op schroeven ofzo.

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1101_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2939_n.jpg[/img]
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3333_n.jpg[/img]
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1679_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0223_n.jpg[/img]
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0855_n.jpg[/img]
Ben er blij mee! ze zijn superlicht overigens vergeleken met de RS klauwen die ik hiervoor had. dat probleempje met de voorschermen komt wel een keer een oplossing voor, heb nog 2 oude schermen liggen die ik eerst even ga aanpassen met een hamer totdat het past, dan weet ik wat er weg moet en of het uberhaubt wel wil met originele schermen, met de spoorverbreders er tussen en Cup onderstel is die 9cm breder dan origineel en aangezien ie ook wat lager is dan origineel is het mischien ook wel wat veel gevraagd van een origineel voorschermpje.

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Super 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dikje setje Ronald! waar komen deze onder weg?
lichter dan de originele RS klauwen kan gauw, ik heb brembo klauwen van een 406 liggen, dat zijn flinke hufters maar nogsteeds de helft van het gewicht van een RS klauw....
lichter dan de originele RS klauwen kan gauw, ik heb brembo klauwen van een 406 liggen, dat zijn flinke hufters maar nogsteeds de helft van het gewicht van een RS klauw....
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het was nog mooier geweest als ik een setje Speedline's er bij had gehad maar die waren net voor mn neus weg gekaapt door iemand uit Roelofarendsveen.jacques schreef:het wordt steeds mooier.


Komen onder een Cup Clio II vandaan die Endurance heeft gereden op de Ring (VLN/24hrs)tutuur schreef:dikje setje Ronald! waar komen deze onder weg?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Deze klauwen zaten onder alle Duitse cupclio's omdat de circuits daar veeleisender waren voor de remmen
Mooi setje Ronald
Moet je bijrijder nog steeds alle dopjes in de vloer vasthouden
?

Mooi setje Ronald


Moet je bijrijder nog steeds alle dopjes in de vloer vasthouden

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Haha, dat probleem is inmiddels opgelost.Jean-Paul-S schreef:
Mooi setje Ronald![]()
![]()
Moet je bijrijder nog steeds alle dopjes in de vloer vasthouden?

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gave klauwen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
AP, top remmetjes, wel op tijd sealtjes vervangen 
Zeker als je af en toe op de weg rijdt

Zeker als je af en toe op de weg rijdt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, dit project gaat even op een lager pitje.. (nog lager ?
) want ik heb een huisje gekocht waar nog wat aan moet gebeuren
. wil niet zeggen dat het nooit af gaat komen, praktisch alle onderdelen zijn binnen. zal in de avonduurtjes hier en daar nog wel wat aan gebeuren en de overdracht is pas over 2 maanden.
Gistermiddag toevallig nog even wat laswerk verricht, het gat bij de achterasophanging en het gat in de kokerbalk gefixt
alleen nog een stukje binnenscherm en de krikpunten voor aanpassen zodat de rolkooibouten fatsoenlijk passen. dan is ie weer waterdicht en kan ik weer Zandvoort op in de regen zonder natte voeten te krijgen. 


Gistermiddag toevallig nog even wat laswerk verricht, het gat bij de achterasophanging en het gat in de kokerbalk gefixt


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ringweekend is een mooie deadline toch?
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hahaha toepasselijk zeg nieuwe remmen gemonteerd en dan gaat de rem erop hahaha ..succes met je huisje en je auto natuurlijk !
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Gefeliciteerd Ronald! Mooie plannen! Ik heb de mijne juist net verkocht!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, 't lag al een hele tijd in de planning maar aangezien ik geen vast contract had al die tijd door vele baanwisselingen is het er nooit van gekomen. een hypotheek krijgen is dan een no-go.the reaper schreef:hahaha toepasselijk zeg nieuwe remmen gemonteerd en dan gaat de rem erop hahaha ..succes met je huisje en je auto natuurlijk !

Gister weer een stukje gelast, stukje bij beetje wordt het wel weer wat.


-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ja joh , ik lees elke keer vol aandacht je updates door en snap het maar al te goed dat elke verandering veel tijd kost,. kijk "ff" een ander blokje erin kunnen heel veel mensen maar het moet ook goed werkend en betrouwbaar zijn. vandaar je onderstel aanpassingen ook.. ik hoop maar dat je auto toch door blijft gaan want ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Af komt ie wel hoor, alleen heb ik er nog niet echt een planning voor. het is een hobby en dat moet ook een hobby blijven he.the reaper schreef:ja joh , ik lees elke keer vol aandacht je updates door en snap het maar al te goed dat elke verandering veel tijd kost,. kijk "ff" een ander blokje erin kunnen heel veel mensen maar het moet ook goed werkend en betrouwbaar zijn. vandaar je onderstel aanpassingen ook.. ik hoop maar dat je auto toch door blijft gaan want ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat..

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, vanavond weer een stukje gelast. normaal gesproken zitten er van die "flappen" aan de bodem bij de overgang van de vloer naar de achterbankzitting met daartussen een kitlaag. aangezien de kooi daar en die ook wel op lasplaten staat die weer aan de dorpel vast zitten leek het me ook wel handig dat de kooi niet op een halve kitnaad staat. daar gaat ie namelijk gewoon doorheen bij een koprol. achter die kitnaad was 't 1 groot gapend gat dus ik heb de flappen er af gehaald en die 2 delen aan elkaar gelast met een plaat zodat dat niet meer gaat gebeuren, het nut van die flappen zag ik sowieso niet, daar blijft alleen maar rommel bovenop liggen en dat zal ook wel de reden wezen waarom ie daar stokverrot was.
Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in.
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2584_n.jpg[/img]
Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.
Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit.
Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating.
Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK.
Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in.

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2584_n.jpg[/img]
Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.
Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit.

Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating.

Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK.
