Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zeg doorzetten, zorgen dat de cass iig in goede staat is zodat je je daar niet meer druk over hoeft te maken (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ik had de foto's al op FB voorbij zien komen, je was ff goed aan de beurt zeg. Ziet er weer keurig uit zo (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik moet alleen dat gat achter de achterasophanging rechts doen en dat gaatje in de balk, dan de bodem verder kaalmaken, verwacht daar verder geen gekke punten omdat ik van bovenaf de hele bodem al aangepakt had. Daarna achteras en subframe even in een likje verf zetten en dan kan dat er allemaal weer onder en de wielen er weer onder. daarna kan de motor er in als ik daarvoor de laatste onderdelen binnen heb :) Staat alweer een weekje op de brug zo, weinig haast.. komt van de week wel weer een keer. :)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Strak werk!! (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Word goed aangepakt zo :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar zat weinig roestvrij plaatwerk meer aan ... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hoe kan dat nou? Dat ding staat altijd binnen!.... :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat zegt niets bij een reno. .
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, even genoeg roest gezien..

Ik had van de week een setje AP 4pots RenaultSport remklauwen gescoord en Tarox schijven en die heb ik vanavond even gemonteerd. alles paste eigenlijk prima tot de velg er op moest.. de spaken zaten muurvast op de klauw, met 1cm spoorverbreder er tussen past 't wel maargoed, ik had al zoveel ruimte in de voorschermen.. NOT! :p

Naja, die voorschermen waren toch al krap dus toch maar een setje Maxi schermen er op schroeven ofzo. :)

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1101_n.jpg[/img]

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2939_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3333_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1679_n.jpg[/img]

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0223_n.jpg[/img]

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0855_n.jpg[/img]

Ben er blij mee! ze zijn superlicht overigens vergeleken met de RS klauwen die ik hiervoor had. dat probleempje met de voorschermen komt wel een keer een oplossing voor, heb nog 2 oude schermen liggen die ik eerst even ga aanpassen met een hamer totdat het past, dan weet ik wat er weg moet en of het uberhaubt wel wil met originele schermen, met de spoorverbreders er tussen en Cup onderstel is die 9cm breder dan origineel en aangezien ie ook wat lager is dan origineel is het mischien ook wel wat veel gevraagd van een origineel voorschermpje. :lol:
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Super :worship:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dik spul hoor en minder onafgeveerd gewicht als deze remklauwen veel lichter zijn dan de Clio RS klauwen :)
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

het wordt steeds mooier.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Das echt een mooi setje zeg!!! :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dikje setje Ronald! waar komen deze onder weg?

lichter dan de originele RS klauwen kan gauw, ik heb brembo klauwen van een 406 liggen, dat zijn flinke hufters maar nogsteeds de helft van het gewicht van een RS klauw....
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

jacques schreef:het wordt steeds mooier.
Het was nog mooier geweest als ik een setje Speedline's er bij had gehad maar die waren net voor mn neus weg gekaapt door iemand uit Roelofarendsveen. :lol: :p
tutuur schreef:dikje setje Ronald! waar komen deze onder weg?
Komen onder een Cup Clio II vandaan die Endurance heeft gereden op de Ring (VLN/24hrs) :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mooi spul!

Dit wordt een Renault 19(000 euro) denk ik :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Gave remklauwen! Ben benieuwd naar de eindresultaat fotos :foto:
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Goed bezig zeg. Leuke upgrade. Waarom gaat iedereen mij steeds voorbij met het bouwen :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Deze klauwen zaten onder alle Duitse cupclio's omdat de circuits daar veeleisender waren voor de remmen (Y)

Mooi setje Ronald (Y) :)

Moet je bijrijder nog steeds alle dopjes in de vloer vasthouden ;-)?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:
Mooi setje Ronald (Y) :)

Moet je bijrijder nog steeds alle dopjes in de vloer vasthouden ;-)?
Haha, dat probleem is inmiddels opgelost. :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Gave klauwen (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dikke sh*t Ronald ! /jaloers/ ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

AP, top remmetjes, wel op tijd sealtjes vervangen (Y)
Zeker als je af en toe op de weg rijdt :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Wat een upgrade weer. Dit wordt een dikke machine (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, dit project gaat even op een lager pitje.. (nog lager ? :P) want ik heb een huisje gekocht waar nog wat aan moet gebeuren :D . wil niet zeggen dat het nooit af gaat komen, praktisch alle onderdelen zijn binnen. zal in de avonduurtjes hier en daar nog wel wat aan gebeuren en de overdracht is pas over 2 maanden.

Gistermiddag toevallig nog even wat laswerk verricht, het gat bij de achterasophanging en het gat in de kokerbalk gefixt :) alleen nog een stukje binnenscherm en de krikpunten voor aanpassen zodat de rolkooibouten fatsoenlijk passen. dan is ie weer waterdicht en kan ik weer Zandvoort op in de regen zonder natte voeten te krijgen. :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Of je zorgt ervoor dat de 19 klaar is voordat je de sleutel krijgt. :P
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ringweekend is een mooie deadline toch?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Precies. Als je nog langzamen gaat werken houd je de roest niet meer bij :smile:

Van harte met je huis! Altijd leuk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hahaha toepasselijk zeg nieuwe remmen gemonteerd en dan gaat de rem erop hahaha ..succes met je huisje en je auto natuurlijk !
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Gefeliciteerd Ronald! Mooie plannen! Ik heb de mijne juist net verkocht!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef:hahaha toepasselijk zeg nieuwe remmen gemonteerd en dan gaat de rem erop hahaha ..succes met je huisje en je auto natuurlijk !
Nah, 't lag al een hele tijd in de planning maar aangezien ik geen vast contract had al die tijd door vele baanwisselingen is het er nooit van gekomen. een hypotheek krijgen is dan een no-go. :)

Gister weer een stukje gelast, stukje bij beetje wordt het wel weer wat. :) Even in elkaar schroeven zoals bij een gewone motorwissel zit er helaas niet in, werkelijk alles maar dan ook echt alles is anders en moet aangepast worden dus er zit meer werk in dan je denkt. even een 2.0 F7R Williams motor in een 5je lepelen is makkelijker dan een 2.0 F7R met ITB's en stand-alone management en een veeeel te breed Cup Megane onderstel monteren. daarbij had ik verwacht dat er hier en daar wel laswerk zat maar natuurlijk niet zo veel. :p
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ja joh , ik lees elke keer vol aandacht je updates door en snap het maar al te goed dat elke verandering veel tijd kost,. kijk "ff" een ander blokje erin kunnen heel veel mensen maar het moet ook goed werkend en betrouwbaar zijn. vandaar je onderstel aanpassingen ook.. ik hoop maar dat je auto toch door blijft gaan want ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat..
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef:ja joh , ik lees elke keer vol aandacht je updates door en snap het maar al te goed dat elke verandering veel tijd kost,. kijk "ff" een ander blokje erin kunnen heel veel mensen maar het moet ook goed werkend en betrouwbaar zijn. vandaar je onderstel aanpassingen ook.. ik hoop maar dat je auto toch door blijft gaan want ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat..
Af komt ie wel hoor, alleen heb ik er nog niet echt een planning voor. het is een hobby en dat moet ook een hobby blijven he. :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, vanavond weer een stukje gelast. normaal gesproken zitten er van die "flappen" aan de bodem bij de overgang van de vloer naar de achterbankzitting met daartussen een kitlaag. aangezien de kooi daar en die ook wel op lasplaten staat die weer aan de dorpel vast zitten leek het me ook wel handig dat de kooi niet op een halve kitnaad staat. daar gaat ie namelijk gewoon doorheen bij een koprol. achter die kitnaad was 't 1 groot gapend gat dus ik heb de flappen er af gehaald en die 2 delen aan elkaar gelast met een plaat zodat dat niet meer gaat gebeuren, het nut van die flappen zag ik sowieso niet, daar blijft alleen maar rommel bovenop liggen en dat zal ook wel de reden wezen waarom ie daar stokverrot was.

Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in. :)

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2584_n.jpg[/img]

Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.

Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit. :)

Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating. :)

Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK. :D
Plaats reactie