dynodag 10 maart 2012
Wat is eigenlijk de limiterende factor in de OEM FMIC. Is er simpel weg niet genoeg capaciteit, of is hij te restrictief?
Een maatje van mij heeft een Nissan S14 (2l turbo) en die heeft een FMIC die nog niet eens de helft is van mijn OEM FMIC.
Een maatje van mij heeft een Nissan S14 (2l turbo) en die heeft een FMIC die nog niet eens de helft is van mijn OEM FMIC.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
beetje laat, maar hier is mijn uitdraai ook...
vond het erg leuk om te een keer mee te maken en was prettig verrast met de resultaten.
Zeker omdat ik hier nog maar kort zit was het leuk een paar gezichten gezien
Hoe vertaalt zich pk's aan de wielen naar pk's aan de krukas wat voor verliespercentage zit daartussen?
[img]http://img851.imageshack.us/img851/2486/003xmh.jpg[/img]
verder is Jo een goede gastheer (kan ook niet anders als Belg
vond het erg leuk om te een keer mee te maken en was prettig verrast met de resultaten.
Zeker omdat ik hier nog maar kort zit was het leuk een paar gezichten gezien
Hoe vertaalt zich pk's aan de wielen naar pk's aan de krukas wat voor verliespercentage zit daartussen?
[img]http://img851.imageshack.us/img851/2486/003xmh.jpg[/img]
verder is Jo een goede gastheer (kan ook niet anders als Belg

is bij tovami al een clio 3 rs 200Pk gerold? zo ja wat heeft zo'n ding daar op de bank gedaan. die hebben toch iets van 195Pk aan de krukas ipv de 200? en hoeveel blijft daar aan de wielen van over?ook iets van 170 tot 180pk?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Abel,
waarom 195pk ipv 200? Heb je zo'n blok direct aan de krukas gemeten?
dat verlies blijft altijd een gegis vind ik, gewoon ADW vergelijken
waarom 195pk ipv 200? Heb je zo'n blok direct aan de krukas gemeten?
dat verlies blijft altijd een gegis vind ik, gewoon ADW vergelijken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
toen die clio rs 200 op de makt kwam was het meteen al duidelijk dat geen 1 die 200Pk haalde. De tijd van de williams die erg bescheiden pk opgave had is voor bij.
daarom zeg ik 195, wat in de praktijk echt niet zo heel veel mis zou zijn. Vergeet niet dan die 5pk maar 2.5% verschil is met de fabrieks opgave dus dat is niet zo'n grote afwijking..
daarom zeg ik 195, wat in de praktijk echt niet zo heel veel mis zou zijn. Vergeet niet dan die 5pk maar 2.5% verschil is met de fabrieks opgave dus dat is niet zo'n grote afwijking..
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Henk zelf had zo'n ding volgens mij, de eerste was trouwens een 197 pk en de auto op dit moment heeft er 203 pk.Abel schreef:is bij tovami al een clio 3 rs 200Pk gerold? zo ja wat heeft zo'n ding daar op de bank gedaan. die hebben toch iets van 195Pk aan de krukas ipv de 200? en hoeveel blijft daar aan de wielen van over?ook iets van 170 tot 180pk?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Simpel is dat niet te stellen, maar er zijn diverse manieren hoe men dat invult:bozothenutter schreef: Hoe vertaalt zich pk's aan de wielen naar pk's aan de krukas wat voor verliespercentage zit daartussen?
Henk zelf doet iets van adw x 1,08 + 10 pk.
Anderen doen adw : 90% X 100% =
of je doet adw X 110% =
Er van uitgaande dat de moderne aandrijflijn in een auto 10% vermogensverlies heeft.
De oudere auto's zoals de Clio Williams of Vijfjes hebben 15%.
Maar zoals Martijn al zegt, meten en vergelijken aan de wielen is het beste.
Je hebt dan het minste last van de cafe peekaas...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ja maar op de wielen gemeten?Arno17 schreef:Henk zelf had zo'n ding volgens mij, de eerste was trouwens een 197 pk en de auto op dit moment heeft er 203 pk.Abel schreef:is bij tovami al een clio 3 rs 200Pk gerold? zo ja wat heeft zo'n ding daar op de bank gedaan. die hebben toch iets van 195Pk aan de krukas ipv de 200? en hoeveel blijft daar aan de wielen van over?ook iets van 170 tot 180pk?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Henk heeft denk ik wel zijn Clio op de wielen gemeten.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Adw x 1,10 gaat hem dus niet worden. Krukasvermogen is de 100% al...
Heel simpel, als men voor een Willy 15% aanhoud is dat bij de Clio 2 RS hetzelfde aangezien die ook een jc5 bak heeft
Heel simpel, als men voor een Willy 15% aanhoud is dat bij de Clio 2 RS hetzelfde aangezien die ook een jc5 bak heeft

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Clio van Bertran
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHY4YZYV.jpg[/img]
171 pk adw
208 n/m
eind april nogmaals met wat aanpassingen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHY4YZYV.jpg[/img]
171 pk adw
208 n/m
eind april nogmaals met wat aanpassingen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooi resultaat Bozo (net als de meeste andere die er waren) Leuk je even gesproken te hebben, en hele mooie 182 heb je. Klinkt ook erg lekker
Merk je nog verschil na het mappen, want zo te zien liep die al erg lekker!
Nog even over het IC verhaal op de Megane. Blijkbaar levert dat toch wel wat extra pk's op idd, maar in mijn geval niet heel veel extra nm's tov een stage1 met std IC. Al geloof ik dat iemand van hier juist rond de 227 pk en 370nm uitkwam ook met ktec IC. Wat maar weer aangeeft dat elke auto anders is.
Wil je stage2 net als Boy, dan zal je ook je koppeling moeten aanpassen, want zoveel nm gaat een std koppeling volgens mij nooit trekken. Ik vind het sowieso een prachtig resultaat met de std injectoren en turbo. Wil je nog verder dan gaat het echt geld kosten

Merk je nog verschil na het mappen, want zo te zien liep die al erg lekker!
Nog even over het IC verhaal op de Megane. Blijkbaar levert dat toch wel wat extra pk's op idd, maar in mijn geval niet heel veel extra nm's tov een stage1 met std IC. Al geloof ik dat iemand van hier juist rond de 227 pk en 370nm uitkwam ook met ktec IC. Wat maar weer aangeeft dat elke auto anders is.
Wil je stage2 net als Boy, dan zal je ook je koppeling moeten aanpassen, want zoveel nm gaat een std koppeling volgens mij nooit trekken. Ik vind het sowieso een prachtig resultaat met de std injectoren en turbo. Wil je nog verder dan gaat het echt geld kosten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
aan de wielen maal 110% heeft niks met 100% te maken, is gewoon een formule om aan de krukas pk;s te komen.tutuur schreef:Adw x 1,10 gaat hem dus niet worden. Krukasvermogen is de 100% al...
Heel simpel, als men voor een Willy 15% aanhoud is dat bij de Clio 2 RS hetzelfde aangezien die ook een jc5 bak heeft
vb: 160 aan de wielen maal 1,10 is dus 176 aan de krukas.
Het is maar net hoe je het uitrekent.
Een jc5 van een clio2 rs zal wat moderner zijn ae zal dus waarschijnlijk minder weerstand genereren dan een jc5 van een willie.
Een moderne bak heeft echt geen 15% verlies meer.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sja, klopt idd dat het ook gewoon een formule is maar zo kan ik er ook wel een paar uit de lucht vissen. Hij is namelijk nergens op gebaseerd
Waarom denk je dat het nogsteeds een jc5 is? Juist! Omdat het nogsteeds dezelfde bak is

Waarom denk je dat het nogsteeds een jc5 is? Juist! Omdat het nogsteeds dezelfde bak is

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je hebt gelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo klaar ermee 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Niet om het één of het ander maar ik denk eerder dat de versnellingsbak van de megane rs / clio 3 rs meer verlies heeft vanwege het sper. 15% lijkt me sowieso wat aan de hoge kant, zeker zonder sper, dan gaat je bakolie bijna koken lijkt mij 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja heeft geen zin joh, de renaultgoeroe heeft gesproken, en ja die heeft altijd gelijk, want zo niet dan wordt het een spamtopic van getoeter, en daar heb ik geen zin inDennisT schreef:Wat krijgen we nou Luco, je geeft zomaar toe?Luco/Alpine-racer schreef:Je hebt gelijk.

Maarten, een sper werkt alleen bij weerstand (tenminste het sper wat ik had) dus voor verlies op de rollenbank is dat niks meer, want daar heeft die geen weerstand en werkt die niet.
Met een sper wordt de olie bij rijden inderdaad warmer, daarom zit in een bak met sper vaak andere olie dan in een bak zonder sper.
En ik zou de bakolie van een bak met sper wat vaker wisselen, maar dat is meer een gevoel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is ook weer waar inderdaad 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Heb nog twee foto's gemaakt de 10e. Zelfs een leek als ik kan photoshoppen op z'n iphone
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 17d476.jpg[/img]
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 74e60f.jpg[/img]

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 17d476.jpg[/img]
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 74e60f.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
platensper ja. dat vereist andere olie en vaak verversen, wormwiel sper niet, gewone olie en geen slijtdelen zoals jij hebt lucas.Luco/Alpine-racer schreef:Ja heeft geen zin joh, de renaultgoeroe heeft gesproken, en ja die heeft altijd gelijk, want zo niet dan wordt het een spamtopic van getoeter, en daar heb ik geen zin inDennisT schreef:Wat krijgen we nou Luco, je geeft zomaar toe?Luco/Alpine-racer schreef:Je hebt gelijk.
![]()
Maarten, een sper werkt alleen bij weerstand (tenminste het sper wat ik had) dus voor verlies op de rollenbank is dat niks meer, want daar heeft die geen weerstand en werkt die niet.
Met een sper wordt de olie bij rijden inderdaad warmer, daarom zit in een bak met sper vaak andere olie dan in een bak zonder sper.
En ik zou de bakolie van een bak met sper wat vaker wisselen, maar dat is meer een gevoel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb nu een wormwielsper, dus ben benieuwd 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Klopt 169 a/d wieltjes.Arno17 schreef:Henk heeft denk ik wel zijn Clio op de wielen gemeten.....
Ik kon er helaas op de 10e niet bij zijn. Henk Dijkstra had wat meer tijd nodig om zich in te lezen in Megane RS Trophy. Hij had meer tijd nodig om zich door de parameters te worstelen.
Maar het resultaat mag er zijn: Hierbij twee foto's vande Trophy op de rollerbank en de grafiek. Wat ik begrijp dat resultaat op de wielen wat anders is dan op de krukas. Enfin, ik hou het maar op tegen de 300PK 425NM. Met de Bridgestone Potenza hou je de RS goed op de weg. Het was wel schrikken geblazen bij de acceleratie. Het geluid is nu op het niveau dat je van deze RS mag verwachten. Je zou bijna verslaafd worden..
Punt is wel dat je bij de tuning van de nieuwe RS je wel op RON98 moet richten. Shell V-power gaf bij één van de metingen een dip in PK en NM tussen de 2500 en 4500 toeren. Renault Sport heeft in feite het motormanagement zelf al wat aangepast. Dat geeft dat de nieuwe RS niet heel veel meer kan worden gekieteld (met een stage1) dan de huidige RS.
[img]http://img851.imageshack.us/img851/151/ ... ning1a.jpg[/img]
By case50 at 2012-03-19
[img]http://img534.imageshack.us/img534/4885/trophytuninggrafieka.jpg[/img]
Maar het resultaat mag er zijn: Hierbij twee foto's vande Trophy op de rollerbank en de grafiek. Wat ik begrijp dat resultaat op de wielen wat anders is dan op de krukas. Enfin, ik hou het maar op tegen de 300PK 425NM. Met de Bridgestone Potenza hou je de RS goed op de weg. Het was wel schrikken geblazen bij de acceleratie. Het geluid is nu op het niveau dat je van deze RS mag verwachten. Je zou bijna verslaafd worden..

Punt is wel dat je bij de tuning van de nieuwe RS je wel op RON98 moet richten. Shell V-power gaf bij één van de metingen een dip in PK en NM tussen de 2500 en 4500 toeren. Renault Sport heeft in feite het motormanagement zelf al wat aangepast. Dat geeft dat de nieuwe RS niet heel veel meer kan worden gekieteld (met een stage1) dan de huidige RS.
[img]http://img851.imageshack.us/img851/151/ ... ning1a.jpg[/img]
By case50 at 2012-03-19
[img]http://img534.imageshack.us/img534/4885/trophytuninggrafieka.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Toch een mooi resultaat Kees 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
mooie auto, mooi resultaat........en goed nieuws voor Jo, zijn sjaal is gevonden... 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Maar is dit dan wel de definitieve uitdraai aangezien jij andere gegevens noemt? Of begrijp ik het verkeerd?Case_RS schreef: Enfin, ik hou het maar op tegen de 300PK 425NM.
[img]http://img534.imageshack.us/img534/4885/trophytuninggrafieka.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
258:90 = 2,86 X 100 = 286 pk
Of zoals Henk meestal aangeeft
258 X 1,08 = 278 +10 = 288 pk.
Tegen de 300 kan je dus stellen.......standaard verder hé!
Of zoals Henk meestal aangeeft
258 X 1,08 = 278 +10 = 288 pk.
Tegen de 300 kan je dus stellen.......standaard verder hé!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Een normale MegIII RS doet het veel slechter volgens mij?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Typisch gevalletje glas half vol of half leeg.-jo- schreef:tis maar wat je "slecht" noemt
Ik wil best zo'n slechte Megane III RS hebben.......iets slechter mag ook zelfs...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lol, ik vind het ook wel mooi dat die op het koppel dezelfde rekensom loslaat als op de pk's



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Waarom niet?