[Haas' Clio II]Engineprobs?
@Haas, als je vanaaf hulp nodig hebt, ik wil wel ff bijschijnen met de zaklamp
(uuh hij staat in nijmegen/malden?
)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Of je pakkingen etc nou bij de stealer koopt of bij een mechanisatie/aandrijftechniek bedrijf, uiteindelijk komt het allemaal uit 1 fabriek.DennisT schreef:Zit die hele 5 van jou ook zo in elkaar beunhaas?
Het enige verschil is dat je bij zo'n bedrijf voor een sealtje €0,25 betaald waar je bij de dealer €3,- kwijt bent....
Als je daar de winst vandaan moet halen weet ik het nog niet zo zeer hoor, liever iets meer betalen voor iets wat zeker past dan via een ander kanaal wat in mekaar fietsen...
In sommige gavallen zal je echt gelijk hebben, maar ik denk niet dat je pakkingen enzo bij de lokale rubber-gieter moet halen
In sommige gavallen zal je echt gelijk hebben, maar ik denk niet dat je pakkingen enzo bij de lokale rubber-gieter moet halen

wordt ook gewaardeerdtutuur schreef:Ik probeer alleen te helpen hoor, ...

Als er wat te doen is, hoor je hetPaulM schreef:@Haas, als je vanaaf hulp nodig hebt, ik wil wel ff bijschijnen met de zaklamp(uuh hij staat in nijmegen/malden?
)

vandaag de nieuwe turboslang bij de dealer opgehaald.. Ik moet zeggen, de vervangingsexemplaren zijn een fantastische vooruitgang! Het is alleen wel schandalig dat een onderdeel wat Renault slecht heeft ontworpen en een vervangingsartikel krijgt een dergelijk schrikbarende prijs met zich meeneemt! En dan moet je alle sensoren nog overzetten ook 
Nouja, hij zit weer in elkaar, dus hij doet het weer, kan ik morgen gelukkig weer met de diezhel naar mijn werk. Na wat overleg heb ik toch besloten de olie weer te vervangen naar 10W40 wat er eerst inzat, misschien helpt dat. Daarbij toch de uitlaatkant van de turbo nog maar even bekijken, eens zien wat we daar voorgeschoteld krijgen
En als het tegenzit...dan maar een ruilturbootje ofzo....

Nouja, hij zit weer in elkaar, dus hij doet het weer, kan ik morgen gelukkig weer met de diezhel naar mijn werk. Na wat overleg heb ik toch besloten de olie weer te vervangen naar 10W40 wat er eerst inzat, misschien helpt dat. Daarbij toch de uitlaatkant van de turbo nog maar even bekijken, eens zien wat we daar voorgeschoteld krijgen

En als het tegenzit...dan maar een ruilturbootje ofzo....

hopen dat ie het blijft doen Haas! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
nee 
Ja, de inlaatzijde en het hele traject kan ik weinig raars aan het herkennen, maar omdat die slang naar de klote was, heeftie sinds het weekend stil gestaan.
Dus.. het is nog niet opgelost...

Ja, de inlaatzijde en het hele traject kan ik weinig raars aan het herkennen, maar omdat die slang naar de klote was, heeftie sinds het weekend stil gestaan.
Dus.. het is nog niet opgelost...

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Koop dan ook een fatsoenlijk merk 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik ga echt niet een patrol rijden vriend 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
lol 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Inderdaad, een Polo SDI ofzo! ik heb de turbo nog nooit stuk gehad.Luco/Alpine-racer schreef:Koop dan ook een fatsoenlijk merk

Heb je al een compressie test gedaan?
Komt een enkele keer meer voor dat er een zuigerveer vastzit door koolaanslag. Renault schrijft dan voor een toevoeging bij de olie waarmee de motor een x aantal minute STATIONAIR moet draaien en vervolgens olie plus filter vernieuwen.
Zelf heb ik dit meegemaakt bij een 1.6 16v (ja benzine, maar blijft een K-motor) deze had op 1 cilinder 4a5 bar minder compressie als de rest. Na de toevoeging was dit verschil totaal weg.
Turbo krijgt vaak onterecht de schuld (kan uiteraard wel bij deze km's).
Hoe is de carterontluchting ? zit via klepdeksel meen ik? deze er al afgehad om te controlere of ontluchting vrij is?
Komt een enkele keer meer voor dat er een zuigerveer vastzit door koolaanslag. Renault schrijft dan voor een toevoeging bij de olie waarmee de motor een x aantal minute STATIONAIR moet draaien en vervolgens olie plus filter vernieuwen.
Zelf heb ik dit meegemaakt bij een 1.6 16v (ja benzine, maar blijft een K-motor) deze had op 1 cilinder 4a5 bar minder compressie als de rest. Na de toevoeging was dit verschil totaal weg.
Turbo krijgt vaak onterecht de schuld (kan uiteraard wel bij deze km's).
Hoe is de carterontluchting ? zit via klepdeksel meen ik? deze er al afgehad om te controlere of ontluchting vrij is?
verhoogd staionair toch 1500 rpm, ik gooi zulk spul ook wel eens in de auto voor dat ik nieuwe olie er in doe.. rondje ring en dan laten uitlopen doe ik ook wel eens.. dan komt hey iedergeval goed overal in de motor...(ring groningen is iets van 15Km)
-
- Car: R19.R
Haha, als je dat tussen haakjes er niet bij had gezet hadden we ook aan een hele andere ring kunnen denken 

afgelopen vrijdag nog aan de Clio bezig geweest, olie vervangen van 5W40 (terug) naar de 10W40. Ik heb wel het idee dat de motor er beter en rustiger door loopt, dus even kijken hoe het uitpakt.
Turbo aan uitlaatzijde ook bekeken,die is kurkdroog.
Maar eens ff in de gaten houden wat het verbruik nu doet. Het valt me wel op dat hij koud nog wel wat walmt, maar al veel minder dan voorheen.
Wil deze week nog wel een compressietest doen om dat ook even te controleren.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen...
Turbo aan uitlaatzijde ook bekeken,die is kurkdroog.
Maar eens ff in de gaten houden wat het verbruik nu doet. Het valt me wel op dat hij koud nog wel wat walmt, maar al veel minder dan voorheen.
Wil deze week nog wel een compressietest doen om dat ook even te controleren.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen...

bij goed onderhoud gaat een turbo tegenwoordig ook langer mee als de motor.. aangezien de as in olie draait en nooit metaal op metaal bij juist gebruik..
Ik denk dat jij dat ook wel doet. Dus 3.5ton op een 1.5je diezel zal het wel een setje nieuwe zuigerveren zijn denk ik.. Klep steel hoedjes zou eventeel ook kunnen he.

-
Zuigerveren gaan tegenwoordig bij een benzinemotor ook makkelijk 4 ton mee als je er normaal mee doet. bij een dieselmotor worden die het oudste van allemaal. ik heb nog maar weinig auto's gezien waarbij de turbo ouder werd dan de auto.Abel schreef:bij goed onderhoud gaat een turbo tegenwoordig ook langer mee als de motor.. aangezien de as in olie draait en nooit metaal op metaal bij juist gebruik..Ik denk dat jij dat ook wel doet. Dus 3.5ton op een 1.5je diezel zal het wel een setje nieuwe zuigerveren zijn denk ik.. Klep steel hoedjes zou eventeel ook kunnen he.

-
Die dingen staan ook gewoon bekend om een stukje betrouwbaarheid, da's ook wel een andere klasse, daarbij was Mercedes toendertijd gewoon verstandig om onderdelen te gebruiken die 10 jaar daarvoor ook gewoon goed warenTom schreef:9 van de 10 taxi's die bij ons weg gaan met rond de 4 ton op de klok rijden gewoon nog prima rond met de eerste turbo (en uiteraard ook de eerste zuigerveren).

-
Waarom is dat opeens een andere klasse? Maakt mercedes zelf hun turbo's of gebruiken ze net als de rest v/d wereld de bekende merken
En dag je er vanuit dat ze bij Tom met mercedes (of weet je dat toevallig?
).
Een mercedes van de afgelopen 10 jaar is ook niet het toonbeeld van betrouwbaarheid. 1 van de grotere taxi bedrijven hier in Assen rijden nu met laguna 3's en scenic's en die doen het beter als de mercedessen die ze hadden!

En dag je er vanuit dat ze bij Tom met mercedes (of weet je dat toevallig?

Een mercedes van de afgelopen 10 jaar is ook niet het toonbeeld van betrouwbaarheid. 1 van de grotere taxi bedrijven hier in Assen rijden nu met laguna 3's en scenic's en die doen het beter als de mercedessen die ze hadden!
-
- Moderator
- Car: MB
Wij rijden MB, skoda, Volvo. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk blijft alles vrij goed heel tegenwoordig. Maar een Mercedes sleutelt zoveel fijner in veel gevallen. Daar wordt echt wel beter over gedacht. De interieurs en manier van in elkaar schroeven zit ook wel degelijk veel verschil. Dan red je het niet eens met 1 klasse verschil 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, logisch in elkaar zit het bepaald niet bij Renault over het algemeen 

Wel eens aan een moderne VW gesleuteld? Duitse degelijkheid noemen ze dat dan 

-
- Moderator
- Car: MB
Tja, die dingen zijn gemaakt om in de garantieperiode nog niet uit elkaar te vallen. Daarna geven ze er niets meer om. Bij Mercedes maken ze iets met het idee dat het 20 jaar in elkaar moet blijven zitten. Mooi voorbeeld zijn koolborstels van een dynamo. Die gaan bij mb zolang mee dat ik ze nooit vervang. Bij VAG kun je er vergif op innemen dat ze na 2,5 jaar totaal op zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nog niet aan de compressietest toegekomen, maar het valt me wel op dat als ik een klaverblad rijd (een lange bocht rechtsom dus) het lijkt of de motor daarna een rookpluim geeft.
ik kan het niet helemaal onderbouwen, maar ik heb het idee dat de blauwe rook er is, als ik rechter bochten maak; links lijkt niks uit te maken.
Vanzelfsprekend is dat koud de auto af en toe eens een flinke pluim geeft, maar het is niet constant, dat vind ik het rare eraan. Ik kan er niet de vinger op leggen wat het zou kunnen zijn.
Er zit zo'n 'doos' in de carterontluchtingsleiding met een veer erin, deze zal als afsluiter dienen bij turbodruk? Ik heb deze open gehad en schoongemaakt, deze was nogal vies, maar hoe weet ik of die nog wel functioneert?
ik kan het niet helemaal onderbouwen, maar ik heb het idee dat de blauwe rook er is, als ik rechter bochten maak; links lijkt niks uit te maken.
Vanzelfsprekend is dat koud de auto af en toe eens een flinke pluim geeft, maar het is niet constant, dat vind ik het rare eraan. Ik kan er niet de vinger op leggen wat het zou kunnen zijn.
Er zit zo'n 'doos' in de carterontluchtingsleiding met een veer erin, deze zal als afsluiter dienen bij turbodruk? Ik heb deze open gehad en schoongemaakt, deze was nogal vies, maar hoe weet ik of die nog wel functioneert?
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Eigenlijk even iemand achter je laten rijden
Ik had nog even gekeken op Renault net.. Kom alleen het zuigerveren verhaal tegen. Voor de rest eigenlijk niks wat er mee te maken kan hebben. Ze schrijven voor om er toevoeging bij te doen bij de olie, warm laten lopen en daarna de olie aftappen. Als je wil mail ik je het wel even door morgen!

als je wil doen, graag!
Mala en Abel hierboven hadden het er ook al over namelijk
Mala en Abel hierboven hadden het er ook al over namelijk

-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Komt goed!