Even voorstellen: Renault Megane RS van CoSo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
CoSo

Goedendag,

Mijn eerste post en zal me gelijk voorstellen, ik ben Corné ;-)

Kijkend naar mijn auto verleden zou de logische opvolger een Alfa Romeo 156 GTA zijn maar dan eigelijk alleen in de kleur Rosso Nuvola en deze zijn zeer schaars.

We gingen op zoek naar een andere auto en kwamen al snel bij Renault uit na flink wat speuren als eerste gekeken naar een Laguna 2007 full options, deze was eigenlijk te groot omdat de kans bestaat dat ik weer een nieuwe lease-auto krijg. Dus eigenlijk op zoek naar een 2e auto die eventueel ook als eerste auto gebruikt kan worden, bij deze dealer stond ook een 2005 Megane CC 2.0 automaat, dit gaat hem worden dachten we.
Thuisgekomen nog maar even wat zoeken op het net en daar stonden er genoeg en keus zat met diverse opties, uiteindelijk proef gereden in een 2007 1.6, 2005 2.0 Turbo en de automaat bij de dealer.
De Turbo beviel wel maar miste iets en besturing was ook niet om over naar huis te schrijven, nou staat ie standaard wel wat hoog op zijn pootjes maar het was hem niet.

Weer zoeken en nu zag ik een RS in de kleur Oranje Sanguine, deze kleur lijkt heel veel op de GTA kleur die ik wou.
Dus op zoek naar een RS in deze kleur en wat afspraken maken om de dag goed te benutten ook wat ander RS kleuren en modellen meegenomen in de route.

We begonnen begin van de middag bij eenparticulier met een RS R25, deze was vanbuiten in nette staat maar helaas geen originele zwarte velgen erbij en binnen zat er een klein brandgat in de stoel en 3 scheurtjes in de achterbank. Toch proefrit gemaakt en dat beviel meer dan goed (Alfa gewend, later meer) en wat ligt dat strak op de weg. Onderweg nog wat boerenland weggetjes mee genomen.
Helaas door de staat van de bekleding een no go plus dat die van binnen goedkoop overkwam door de stoffen deur en achterbank bekleding, toch jammer wand er stond slecht 55000km op de teller en netjes onderhouden.

Volgende op de rit was de kleur "oranje sanguine" 5-drs met schuifdak, leer/stof en helaas de standaard velgen in het zwart.
Deze was van buiten in zeer goede staat maar binnen zeker niet, wat vervangen moest worden is: 2 handvaten, tunnelbak, radio, vulling bestuurdersstoel en een nieuwe hoedenplank.
Ook hier een proefrit in gemaakt kon niet goed het verschil met de R25 maken omdat de spits al een beetje begon en in de stad ook aardig druk was.
Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen met vervaning en grote beurt enzo maar door de hoge km stand 177000 moesten we er toch even over denken.

Volgende was een 5-drs zwart maar deze was niet aanwezig bij de dealer, was nog in bezit van de klant. De klant heeft deze 2 jaar en wou het zelfde bedrag voor de auto als bij aankoop. :(

Volgende en niet verwacht te slagen de laatste op de route, onderweg hadden we het er nog over dat als deze bij de dealer 2K meer kost dan de vorige om dan toch voor de zekerheid te gaan.
Bij Kempenaar in Alphen a/d Rijn stond/staat de "oranje sanguine" 3-drs in zeer goede staat, zowel binnen als buiten. Zag dat ie ook in register stond.
De auto is iets ouder dan de andere maar een dealer auto met 72000km toch een kandidaat.
Er hoeft (bijna) niets aan te gebeuren, auto is geleverd door Kempenaar en ook onderhouden incl historie.
Extra opties zijn: geheel leer, kleine navigatie (pijltjes), CD-wisselaar, originele speakers incl losse tweeters in hoedenplank, alarm, xenon, keyless entry, overige opties zijn volgens mij standaard.
Helaas door tijdgebrek niet kunnen proefrijden maar toch gekocht ovv proefrit maar met in gedachte vorige 2 gereden RS zal dat wel goed zitten, volgende week zaterdag proef rijden en de week erna leveren. De onderhandelingen vielen me reuze mee omdat hij gelijk een scherpe prijs bood, niet verwacht na ervaringen met vorige dealers/handelaren. Nog iets eraf kunnen krijgen als ik vandaag zou beslissen waardoor we nog maar 500 boven budget zaten.

Auto wordt geleverd met:
- 4 nieuwe banden
- Nieuwe APK en beurt
- 6 mnd garantie

Geschiedenis:
Begonnen met een gebruikte Peugeot 205 Rallye, Peugeot 205 1.9 GTI, gebruikt Clio 16V, zgan VW Golf II GTI, gebruikt VW Golf III GTi, demo VW Golf IV GTI, nieuw VW Golf IV TDI en een Lupo GTI (vrouw), nieuw Seat Leon Cupra lease en een Seat Ibiza Cupra (vrouw), nieuw Peugeot 307 SW lease en een Peugeot 206 GTI (vrouw), gebruikt Alfa Romeo 2.0 Selespeed en een VW Polo GTI (vrouw), gebruikt Alfa Romeo 156 2.5 V6, gebruikt Alfa Romeo 156 2.0 JTS, gebruikt Alfa Romeo 156 Ti 1.9 16V JTD, lease Honda Civic Hybrid en een Peugeot 106 Sport (vrouw), lease Polo blue motion, Renault Megane RS 2.0 16V Turbo

[img]http://img685.imageshack.us/img685/1417/68pgzl13.jpg[/img]

[img]http://img11.imageshack.us/img11/7623/s ... 12022t.png[/img]

[img]http://img853.imageshack.us/img853/6991 ... 2022ei.png[/img]
Laatst gewijzigd door CoSo op ma 27 feb 2012 19:33, 11 keer totaal gewijzigd.
CoSo

Iemand bekend met deze auto?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:ja:

Ex-demo van de eigenaar (Ronald Kempenaar) geweest en daarna binnen hetzelfde dealerbedrijf een aantal eigenaarwisselingen gehad (waaronder broer van een monteur).

I.i.g. welkom @ RTC ! (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nette RS! Vaak bij staan kijken! :worship: Heel veel plezier ermee!

Waar kom je zelf vandaan?! En weet je het kenteken van je oude Clio16V misschien nog?! Of nog beter een :foto:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
CoSo

Chris schreef:Nette RS! Vaak bij staan kijken! :worship: Heel veel plezier ermee!

thanks, kan ook niet wachten totdat ie hier staat.
Waar kom je zelf vandaan?! En weet je het kenteken van je oude Clio16V misschien nog?! Of nog beter een :foto:
Kom uit Flevoland.

Kenteken van de Clio 16V is SL-BL-03, zie hem niet in het register staan.
Dit is een import Clio uit Italie, van eerste eigenaresse gekocht die in Amsterdam bij Philip Morris ging werken en later een lease auto kreeg.

[img]http://img189.imageshack.us/img189/7025/clio16vc.jpg[/img]

[img]http://img96.imageshack.us/img96/618/clio16v1.jpg[/img]
RoyDH

Mooie Megane heb je gekocht, wel jammer en raar dat ze niet ff tijd maken zodat je kan rijden, het bedrag is toch aanzienlijk wat je uitgeeft...

Maar met die kmstand zal hij waarschijnlijk wel oké zijn...

Geniet van de RS en zoals je hier al gezien het zijn er genoeg op dit forum :bang:
CoSo

RoyDH schreef:Mooie Megane heb je gekocht, wel jammer en raar dat ze niet ff tijd maken zodat je kan rijden, het bedrag is toch aanzienlijk wat je uitgeeft...

Maar met die kmstand zal hij waarschijnlijk wel oké zijn...

Geniet van de RS en zoals je hier al gezien het zijn er genoeg op dit forum :bang:
Ik had niet meer tijd ;-)
zipzip

Gefeliciteerd met de RS ;)
Er komen er steeds meer bij :D :D
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Mooie RS! (Y) :worship:
Rammi

Gefeliciteerd met je RS! :D
the reaper

gefeliciteerd met de megane , ook een leuke autohistorie !!
Jacob Priem

Mooie RS (Y)
Christiaan

Welkom Corné :smile: , mooie Megane. Heb er een aantal keer bij staan kijken toen ik bij Kempenaar moest zijn. Volgens mij een hele nette auto (Y) Veel plezier ermee!

Heb je wel met een andere ph1 gereden? Het onderstel van een ph1 is toch weer net even anders dan bijvoorbeeld de R25 waar je mee gereden hebt. Vanaf dat Renault met de Megane RS trophy kwam (2005??) hebben ze het onderstel nog verder verbeterd.
Laatst gewijzigd door Christiaan op za 25 feb 2012 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Mooi RS en die kleur rijdt niet heel veel rond volgens mij?

Veel plezier ervan!
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
CoSo

Christiaan schreef:Welkom Corné, mooie Megane. Heb er een aantal keer bij staan kijken toen ik bij Kempenaar moest zijn. Volgens mij een hele nette auto (Y) Veel plezier ermee!

Heb je wel met een andere ph1 gereden? Het onderstel van een ph1 is toch weer net even anders dan bijvoorbeeld de R25 waar je mee gereden hebt. Vanaf dat Renault met de Megane RS trophy kwam (2005??) hebben ze het onderstel nog verder verbeterd.
Heb na de R25 met een ph1 gereden, de R25 reed wel subliem, de ph1 was moeilijk in te schatten omdat de spits al op gang was en het in de stad ook erg druk was.
Met de R25 hebben we nog wat boerenland weggetjes genomen met aardig wat bruggetjes maar wat ligt dat goed op de weg.
Daar kunnen mij Alfa's met Intrax HDA niet aan tippen.
Is het verschil zo groot dan tussen de R25 en ph1, is dit wel op hetzelfde niveau te krijgen en wat moet je hiervoor aanpassen?
Wat afwerking betreft vind ik een ph1 of ph2 toch wel beter dan de R25, vond het erg goedkoop ogen de stoffen deur panelen en achterbank, is dit bij allemaal zo?
Christiaan

Excuus Corné, even te snel gelezen :beer:

Hoe groot het verschil is kan ik je ook niet uit ervaring vertellen helaas. Ik weet alleen dat Renault wat kritiek kreeg uit oa de vakpers over de eerste serie Megané rs-en. Dit advies hebben zij ter harte genomen waarna ze met de trophy en vervolgens de R25 op de proppen kwamen. Deze beschikken beide over het cup onderstel. De latere R26 werd op zijn beurt nog verder aangescherpt en kreeg een std sperdiff. Wat de technische verschillen zijn durf ik je niet te zeggen. Wellicht kan iemand anders hier wat zinnigs over roepen.

Ik heb zelf een R25, maar idd de achterbank en deurpanelen zijn nogal armoedig. Verder ben ik helemaal gek van de auto, dus die kleinigheidjes neem ik op de koop toe :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

De R25 heeft het cuponderstel. Bredere band 235 en de cup/eibach veren. Ik denk dat je de phase I ook op dat niveau kan brengen (Y)

welkom hier :grin:

Ik zal je nog wat oude foto's en en info mailen (Y)
CoSo

Bedankt voor foto's en artikels :worship:
Patrick RS
Moderator

CoSo schreef:Bedankt voor foto's en artikels :worship:
Graag gedaan ;-) (Y)
Hey! A New Sunset

Gefeliciteerd met de RS! Veel lekkere auto´s gehad ook (Y). Oranje staat hem goed, lekker opvallende auto in een opvallende kleur. (Y)

Wat betreft de verschillen tussen de R25 en de RS phase I, ik dacht dat buiten de veren er verschil zou zitten in de stuurbekrachtiging, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Patrick RS
Moderator

Ja klopt ook die was nog even vergeten :p
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Dat was 1 van de belangrijkste kritiekpunten op de ph1. De wat gevoelloze besturing.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Welkom, en veel rijplezier iig! :p
Cleaned Style
Projecttopic
megane rs 250
Contacteer:

Mooien rs :)

en veel rij plezier er mee.
Maar dat gaat wel lukken :)
Leon Cozijn
Contacteer:

Welkom hier ! ook aanwezig op de openingsmeeting 15 april? (Y)
CoSo

Leon Cozijn schreef:Welkom hier ! ook aanwezig op de openingsmeeting 15 april? (Y)
Zo ziet het er wel uit, het staat al in de agenda.
Abel
Über-Spammer

cup onderstel is het zelfde als de trophy ph1. Dat verschil moet toch wel te vinden zijn?? iemand die ff een uurtje in dialogysys duikt moet dat zo zien als je 2 vin nummers hebt
ARNO16V
Contacteer:

Welkom! Leuk verhaal! Ik rij met veel plezier inmiddels alweer ruim een jaar rond in een soortgelijke RS, alleen 5 deurs met verder dezelfde kleur en optie's.
Gouden tip: Laten chippen door Fastchip!! Herken je de wagen niet weer!

Veel plezier op de site! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Mooie RS gefeliciteerd en wees er zuinig op :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie