Mijn eerste post en zal me gelijk voorstellen, ik ben Corné

Kijkend naar mijn auto verleden zou de logische opvolger een Alfa Romeo 156 GTA zijn maar dan eigelijk alleen in de kleur Rosso Nuvola en deze zijn zeer schaars.
We gingen op zoek naar een andere auto en kwamen al snel bij Renault uit na flink wat speuren als eerste gekeken naar een Laguna 2007 full options, deze was eigenlijk te groot omdat de kans bestaat dat ik weer een nieuwe lease-auto krijg. Dus eigenlijk op zoek naar een 2e auto die eventueel ook als eerste auto gebruikt kan worden, bij deze dealer stond ook een 2005 Megane CC 2.0 automaat, dit gaat hem worden dachten we.
Thuisgekomen nog maar even wat zoeken op het net en daar stonden er genoeg en keus zat met diverse opties, uiteindelijk proef gereden in een 2007 1.6, 2005 2.0 Turbo en de automaat bij de dealer.
De Turbo beviel wel maar miste iets en besturing was ook niet om over naar huis te schrijven, nou staat ie standaard wel wat hoog op zijn pootjes maar het was hem niet.
Weer zoeken en nu zag ik een RS in de kleur Oranje Sanguine, deze kleur lijkt heel veel op de GTA kleur die ik wou.
Dus op zoek naar een RS in deze kleur en wat afspraken maken om de dag goed te benutten ook wat ander RS kleuren en modellen meegenomen in de route.
We begonnen begin van de middag bij eenparticulier met een RS R25, deze was vanbuiten in nette staat maar helaas geen originele zwarte velgen erbij en binnen zat er een klein brandgat in de stoel en 3 scheurtjes in de achterbank. Toch proefrit gemaakt en dat beviel meer dan goed (Alfa gewend, later meer) en wat ligt dat strak op de weg. Onderweg nog wat boerenland weggetjes mee genomen.
Helaas door de staat van de bekleding een no go plus dat die van binnen goedkoop overkwam door de stoffen deur en achterbank bekleding, toch jammer wand er stond slecht 55000km op de teller en netjes onderhouden.
Volgende op de rit was de kleur "oranje sanguine" 5-drs met schuifdak, leer/stof en helaas de standaard velgen in het zwart.
Deze was van buiten in zeer goede staat maar binnen zeker niet, wat vervangen moest worden is: 2 handvaten, tunnelbak, radio, vulling bestuurdersstoel en een nieuwe hoedenplank.
Ook hier een proefrit in gemaakt kon niet goed het verschil met de R25 maken omdat de spits al een beetje begon en in de stad ook aardig druk was.
Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen met vervaning en grote beurt enzo maar door de hoge km stand 177000 moesten we er toch even over denken.
Volgende was een 5-drs zwart maar deze was niet aanwezig bij de dealer, was nog in bezit van de klant. De klant heeft deze 2 jaar en wou het zelfde bedrag voor de auto als bij aankoop.

Volgende en niet verwacht te slagen de laatste op de route, onderweg hadden we het er nog over dat als deze bij de dealer 2K meer kost dan de vorige om dan toch voor de zekerheid te gaan.
Bij Kempenaar in Alphen a/d Rijn stond/staat de "oranje sanguine" 3-drs in zeer goede staat, zowel binnen als buiten. Zag dat ie ook in register stond.
De auto is iets ouder dan de andere maar een dealer auto met 72000km toch een kandidaat.
Er hoeft (bijna) niets aan te gebeuren, auto is geleverd door Kempenaar en ook onderhouden incl historie.
Extra opties zijn: geheel leer, kleine navigatie (pijltjes), CD-wisselaar, originele speakers incl losse tweeters in hoedenplank, alarm, xenon, keyless entry, overige opties zijn volgens mij standaard.
Helaas door tijdgebrek niet kunnen proefrijden maar toch gekocht ovv proefrit maar met in gedachte vorige 2 gereden RS zal dat wel goed zitten, volgende week zaterdag proef rijden en de week erna leveren. De onderhandelingen vielen me reuze mee omdat hij gelijk een scherpe prijs bood, niet verwacht na ervaringen met vorige dealers/handelaren. Nog iets eraf kunnen krijgen als ik vandaag zou beslissen waardoor we nog maar 500 boven budget zaten.
Auto wordt geleverd met:
- 4 nieuwe banden
- Nieuwe APK en beurt
- 6 mnd garantie
Geschiedenis:
Begonnen met een gebruikte Peugeot 205 Rallye, Peugeot 205 1.9 GTI, gebruikt Clio 16V, zgan VW Golf II GTI, gebruikt VW Golf III GTi, demo VW Golf IV GTI, nieuw VW Golf IV TDI en een Lupo GTI (vrouw), nieuw Seat Leon Cupra lease en een Seat Ibiza Cupra (vrouw), nieuw Peugeot 307 SW lease en een Peugeot 206 GTI (vrouw), gebruikt Alfa Romeo 2.0 Selespeed en een VW Polo GTI (vrouw), gebruikt Alfa Romeo 156 2.5 V6, gebruikt Alfa Romeo 156 2.0 JTS, gebruikt Alfa Romeo 156 Ti 1.9 16V JTD, lease Honda Civic Hybrid en een Peugeot 106 Sport (vrouw), lease Polo blue motion, Renault Megane RS 2.0 16V Turbo
[img]http://img685.imageshack.us/img685/1417/68pgzl13.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/7623/s ... 12022t.png[/img]
[img]http://img853.imageshack.us/img853/6991 ... 2022ei.png[/img]