ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

balen martijn..
(N)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Daar zou ik lekker even mee wachten. Laat hun daar maar om zeuren......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

heb je die kleine set nu ook gekocht?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Na 2 weken in de vrieskou te hebben gestaan was het starten en lopen..
Wilde ik even melden
(Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tof he, zo kan het dus ook..!
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Nelis 44 schreef:Na 2 weken in de vrieskou te hebben gestaan was het starten en lopen..
Wilde ik even melden
(Y)
Ik snap niet wat het probleem is.... Draaien, starten en lopen........
En dan hoeft mijn hond mijn auto niet eens aan te trekken........ :p
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Is dat dan zo vanzelfsprekend bij GTT's? :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kreeg de mijne vorige week echt niet gestart. Maar die staat ook al maanden stil en het is maar net boven 0 in de garage. Ik heb alleen het idee dat er wat anders aan de hand is. Te koud om er nu naar te kijken... :)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nelis 44 schreef:Is dat dan zo vanzelfsprekend bij GTT's? :p
Wel als je injectie hebt :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

had gisteren het voorrecht(ahum)
om weer een gtt met carb toch mogen starten met
vries temperaturen..
werd er gelijk aan herinnert waarom ik die motor eruit gezwierd had :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En toch die gele van mij start met groep A carb eigenlijk altijd goed.
Tikkie en lopen, tenzij de accu leeg is gelopen na een tijdje niets doen en ik de accu klem weer eens vergeten ben los te halen

En geloof me in de schuur bij ons word ook gewoon koud
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als je blok fris is en je carb. in orde, is er niks a/d hand....

Maarja, is 't ouwe teringzooi en 't start ff niet, dan is 't gelijk een kut blok :p :lol:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Florus schreef:Als je blok fris is en je carb. in orde, is er niks a/d hand....

Maarja, is 't ouwe teringzooi en 't start ff niet, dan is 't gelijk een kut blok :p :lol:
ook als het niet start toch (0)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Die van mij moet ook altijd wel een tijdje ronddraaien voordat ie aanslaat. Ook als er maar 1-2 weken niet mee gereden is. Ik wil nog eens proberen om een terugslagklep in de benzineleiding te zetten, misschien helpt dat iets :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat maakt niet uit omdat je een el benzine pomp hebt. mechaniche pomp duurt het iedergeval een heel stuk langer, die moet zelf de benzine opzuigen naar het blok.

lijkt me meer een lekje in je carb..
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

In de pomp dit een terugslagklep lijkt me? Die kan ook een beetje gammel zijn :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

brandstof verdampt gewoon uit je vlotterkamer.
normaal dus dat je effe tikkie langer moet doorstarten.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Binnenkort moet de 5 weer gekeurd worden en wil ik meteen wat onderhoud plegen.
Weet iemand wat de beste bougie's zijn voor mijn 5 met verhoogde druk?
Met de zoekfunctie heb ik niets kunnen vinden.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nkg platinum wel wat duur maar zeer goed
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

(Y) Dank je, die ga ik ff zoeken.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ngk br9es voor verhoogde druk deze verkocht MB toen der tijd
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Die zal ik ook ff bekijken...
Ik heb nog een week of 3 voor de APK (Y)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ik wil mijn auto voorzien van een hydraulische koppeling .
Wie weet wat ik nodig heb .
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kijk even in Sieger zijn topic en/of PM hem. Die is er momenteel mee bezig (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik zou met de kennis van nu kiezen voor een master cilinder van een mini oud model.
[img]http://i12.ebayimg.com/05/i/000/99/e9/a28b_1.JPG[/img]

reservoir zit er al op

en de rest zoals ik het al heb
B18FT... what else ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wat is er nou t voordeel van eigenlijk ?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat je geen dikke poot hebt na een lange rit of een stuk file als je er een struise koppeling in hebt zitten. En je kan ook geen kabel breken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

je zilveren GT 16V 1 uur in de file met koppelingskabel geeft volgens je eigen zeggen geen prettig gevoel in je benen... denk dat dat dan over is....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

@ Jo ja oke das ook wel weer waar, duidelijk.
@ Joost
De gehele koppelings bediening is kut bij de zilvere .....pedaal zit hoger dan de rest.

Maar goed ....voorlopig staat ie nog stil.
Maar misschien is het wel een optie om er ff in te bouwen als alles er naast ligt.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja, want je staat toch dagelijks in de file met de gt... :~
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja ik wel, sta al in de file als ik de schuur uit wil.....echt niemand rijd door.
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

oldskool schreef:Ik wil mijn auto voorzien van een hydraulische koppeling .
Wie weet wat ik nodig heb .
Mitsubishi heeft de jb3 en jc5 bak ook ingebruik op de spacestar en volgens mij zit daar ook hydraulische koppeling op, maar of die bakhelften anders zijn geen idee
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

-jo- schreef:En je kan ook geen kabel breken.
Een koppelingskabel daareen tegen kan dan weer niet lek gaan :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn schreef:Ik kreeg de mijne vorige week echt niet gestart. Maar die staat ook al maanden stil en het is maar net boven 0 in de garage. Ik heb alleen het idee dat er wat anders aan de hand is. Te koud om er nu naar te kijken... :)
It's alive! :)

Eerst geprobeerd zonder choke, zoals ik het normaal ook doe, maar er gebeurde helemaal niks. Effe de BDP sensor losgehaald bij de stekker boven de turbo, maar was niks te zien. Die even terug geduwd, choke helemaal open en starten. Hoppa... Of het de BDP sensor was, weet ik niet, maar die ga ik uit voorzorg wel even vervangen. Bij de restauratie is die niet vernieuwd... |:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Op de verkeerde dingen weer bezuinigt zeker :p
Plaats reactie