
MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
Sideskirts jonguh 

Al geïnformeerd bij 1 van de voorgaande eigenaren?MartijnG schreef:Waren inderdaad strakke gaatjes aan beide kanten van de auto. Alsof het voor een af-fabriek tectyl behandeling is geweest, maar daarvoor zouden ze de panelen er wel af gehaald hebben denk ik...

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
?tutuur schreef:Sideskirts jonguh
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nah, zo belangrijk is het nou ook weer niet-jacco- schreef:Al geïnformeerd bij 1 van de voorgaande eigenaren?MartijnG schreef:Waren inderdaad strakke gaatjes aan beide kanten van de auto. Alsof het voor een af-fabriek tectyl behandeling is geweest, maar daarvoor zouden ze de panelen er wel af gehaald hebben denk ik...

Waren wel wat meer 'vage' gaatjes, zoals de linker achterwielkuip. Die was ook bezaaid met allemaal kleine gaatjes. Dichtlassen die zooi!

En owja, aankomende week komen als het goed is de juiste kleur siliconen slangen binnen


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
is na-fabriek tectyl gaten, was gebruikelijk gaten te boren in de jaren 80MartijnG schreef:Waren inderdaad strakke gaatjes aan beide kanten van de auto. Alsof het voor een af-fabriek tectyl behandeling is geweest, maar daarvoor zouden ze de panelen er wel af gehaald hebben denk ik...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Eindelijk de goede set slangen mogen ontvangen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0321.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0321.jpg[/img]

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Een mooi setje SambalCo!



mooi setje! hoe is het nu met de oude set verlopen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Oude set is gewoon retour gegaan
Niet compleet tevreden over de service, maar ach...de slangen zijn binnen
Nu de rest nog.


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag even een korte start gemaakt met het 'nieuwe' blok:
Kop eraf:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0322.jpg[/img]
Kit gebruikt om koppaking te monteren?!:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0323.jpg[/img]
Mooie hoonpatroon in nieuwe cilinderbussen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0324.jpg[/img]
Het blok gaat nog iets verder uit elkaar om alles te checken. Het blok gaat daarvoor een keer mee naar Biggelaar Motors in Made
Bussen gaan er ook uit zodat ik al die kit rommel kan verwijderen.
Dan wordt ook even het aanlegvlak van de O-ringen van de bussen gecheckt en nieuwe O-ringen gemonteerd.
Drijfstang- en krukaslagers worden gecontroleerd op juiste maatvoering en spelingen.
Cilinderkop wordt waarschijnlijk preventief afgeperst en de klepveren worden vervangen.
Tegen die tijd gaat (als alles is gecheckt) weer terug in elkaar
De spullen daarvoor zouden als het goed is binnenkort afgeleverd moeten worden...
Kop eraf:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0322.jpg[/img]
Kit gebruikt om koppaking te monteren?!:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0323.jpg[/img]
Mooie hoonpatroon in nieuwe cilinderbussen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0324.jpg[/img]
Het blok gaat nog iets verder uit elkaar om alles te checken. Het blok gaat daarvoor een keer mee naar Biggelaar Motors in Made


Bussen gaan er ook uit zodat ik al die kit rommel kan verwijderen.
Dan wordt ook even het aanlegvlak van de O-ringen van de bussen gecheckt en nieuwe O-ringen gemonteerd.
Drijfstang- en krukaslagers worden gecontroleerd op juiste maatvoering en spelingen.
Cilinderkop wordt waarschijnlijk preventief afgeperst en de klepveren worden vervangen.
Tegen die tijd gaat (als alles is gecheckt) weer terug in elkaar

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Klinkt als "als we het doen, doen we het goed!"


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Whehe dat was wel het motto van deze restauratie ja
(zolang het budget het nog toelaat dan he
)


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik heb wel eens gehoord
dat er meerdere een soort van kit op een koppakking smeerde..
geen idee waarvoor dit gebeurd,mischien voor putjes in het onderblok??
kan je mooi vragen aan patrick als je er bent
dat er meerdere een soort van kit op een koppakking smeerde..
geen idee waarvoor dit gebeurd,mischien voor putjes in het onderblok??
kan je mooi vragen aan patrick als je er bent

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ik het zo zie hebben ze met die kit wel een foutje gemaakt ....t lijkt me niet handig om het kanaal rond je bussen aftekitten .......
Bij mij heeft Maurice er ook kit tussen gedaan. Was om eventuele putjes in het blok op te vullen. Ben wel benieuwd wat voor kit het precies is.Merijn schreef:Er hoort ook geen kit tussen, volgens mij... Bij mij is er geen kit tussen gegaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik moet nog even navragen inderdaad of het vaker toegepast wordt, volgens mij had Patrick het ook nog niet eerder gezien de laatste keer toen ik erover begon.
Even een ander vraagje:
Hoe demonteren jullie altijd de cilinderbussen? Krijg ze er met geen mogelijkheid uit namelijk...
Even een ander vraagje:
Hoe demonteren jullie altijd de cilinderbussen? Krijg ze er met geen mogelijkheid uit namelijk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Johan schreef:Als ge et nie meer wit,
gebruik dan pur of kit!:D

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Patrick heeft nog niet zoveel GTT blokken open gehad en heb ook nog geen zin om hem hiermee lastig te vallenMerijn schreef:Vraag alles maar aan Pat. Die weet er eigenlijk meer van dan wie dan ook hier.


Vast toch ook wel iemand hier die de bussen er vaker uitgehaald heeft?


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
In de trekker en machine bouw word dat wel vaker toegepast!
Ook een soort van koperspray word in tuning van auto's heel veel gedaan, schijnt goed te helpen!
Ook een soort van koperspray word in tuning van auto's heel veel gedaan, schijnt goed te helpen!
metaalpasta, een soort chemisch metaal. Wat er bij Martijn tussenzit hoort thuis in een badkamer. Ik zie het vaker en vaker dat er gebeund wordt met "kit".
@Martijn, als ze echt zo vast zitten dan gaat het makkelijks via de onderkant met behulp van een houten blokje en hamer. Met beleid tikken/kloppen aub.
@Martijn, als ze echt zo vast zitten dan gaat het makkelijks via de onderkant met behulp van een houten blokje en hamer. Met beleid tikken/kloppen aub.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat had ik dus ook al gedaan, maar geen beweging...of zouden de bussen ook vastgekit zijn



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Sinterklaas is vroeg dit jaar
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0325.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0326.jpg[/img]
Nog niet alles compleet, maar het grootste deel is nu binnen
Morgen langs de spuiter...de auto blijkt klaar te staan voor de grondverf, dus er moet een definitieve kleur gekozen worden

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0325.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0326.jpg[/img]
Nog niet alles compleet, maar het grootste deel is nu binnen

Morgen langs de spuiter...de auto blijkt klaar te staan voor de grondverf, dus er moet een definitieve kleur gekozen worden

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Kit... Kut Ik verTrouw mezelf niet...GerryTT schreef:Bij mij heeft Maurice er ook kit tussen gedaan. Was om eventuele putjes in het blok op te vullen. Ben wel benieuwd wat voor kit het precies is.Merijn schreef:Er hoort ook geen kit tussen, volgens mij... Bij mij is er geen kit tussen gegaan.

mooi spul Martijn! ik zie Gazzzzz
voor hoeveel heb je de set nu?
die remmerij is met brackets zeker?

voor hoeveel heb je de set nu?
die remmerij is met brackets zeker?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
GAZ setje was nu iets meer dan 400 volgens mij.
En de remmerij is inderdaad met fatsoenlijke brackets
Wil voorlopig toch nog even de originele klauwen houden voordat ik ook aan Brembo ga beginnen 
En de remmerij is inderdaad met fatsoenlijke brackets


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat zullen ook wel dezelfde zijnTom schreef:Netjes.
Schijven zien er zo van afstand uit als de 1 schijven van 285mm.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi