Mark 5 TL 16V ----> Verkocht!

Vertel hier alles over je project.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ff schakelen bij 160 in de 4 8)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

haha super dat ie zo van de schaal af vliegt :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Echt lache :lol: stopt ook gewoon op een gegeven moment :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Moeten de 9 en 5 maar eens naast elkaar zetten :smile:
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Ze schelen puur theoretisch 110kg en 12 pk :yum:
Hmm interesting.....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Theoretisch ja :p

Mijn 9 weegt met half volle tank 900kg en gemeten in goes 140pk adw.
Best leuk om eens te proberen denk ik :smile:
Dolfijne5
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 20:06
Locatie: Zwaag

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad! :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...

Voor die teller, het is nog mooier als die naald zich kan verbergen na die 270 graden..
Heb je nog een mooi excuus bij oom agent ook :p
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Steven schreef:Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...
:nopom:

Weet iemand zich nog dat clio dashboard te herindere meen dat het op rtc markt heeft gestaan of op mp , dat lijkt me wel wat namelijk :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Clio dash voorbereid om in een 5 te hangen idd. Maar dat is toch juist zonde!
Dan ben je dat mooie oldskool beige kwijt :-(
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Of de teller van je gesloopte coca cola R19.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hey Mark, heb je toevallig een foto vanaf de voorkant zonder bumper etc. Ben ff benieuwd hoe een Clio radiateur de breedte vult bij een 5 :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

jacques schreef:Of de teller van je gesloopte coca cola R19.
pepsi toch?
Trust me. I know what I'm doing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

MaLa schreef:
Steven schreef:Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...
:nopom:

Weet iemand zich nog dat clio dashboard te herindere meen dat het op rtc markt heeft gestaan of op mp , dat lijkt me wel wat namelijk :p
Past een gte dash niet?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

GTE dash past (Y)
heeft die eigelijk een mechanische teller aandrijving? of ook electrisch als een gtt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:Hey Mark, heb je toevallig een foto vanaf de voorkant zonder bumper etc. Ben ff benieuwd hoe een Clio radiateur de breedte vult bij een 5 :)
:smile:
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

moge!! (0)

Ik heb een radiateur van een 5 diesel erin staan heb hier zo ff geen foto geloof ik, als k m vind zal ik m je sturen :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Aha, die van een clio is nog ff breder denk ik. Maar toch ben ik benieuwd (Y)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Je kan de exacte maten op diverse internetsites wel vinden , ik heb de radiateur van de 19 er even ingepast , ging opzich wel maar heel krap, en aangezien ik zoiso een nieuwe wou heb ik die van een 5 diesel erin gezet. Gaat met dit blok ook niet zonder aanpasse overigens.

Maar vertel eens... hoezo de interesse (0)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

EDIT *dubbelpost*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heel miss zit er weer schot in de zaak (0)
Moet toch mijn topic eens gaan updaten :p
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

Luco/Alpine-racer schreef:
MaLa schreef:
Steven schreef:Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...
:nopom:

Weet iemand zich nog dat clio dashboard te herindere meen dat het op rtc markt heeft gestaan of op mp , dat lijkt me wel wat namelijk :p
Past een gte dash niet?
Erix bood toen dat dashboard aan....
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Paar weken terug ben ik bezig geweest om het krikpunt eens onder handen te nemen :foto:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TGTMNMO-D.jpg[/img]

Vervolgens alle puntlassen doorboord helaas was de bodem ook slecht en moest daar een deel uitgeslepen worden

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZYHVTIM-D.jpg[/img]

Al met al toch nog rotter dan verwacht....

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N74W8MEK-D.jpg[/img]

Nieuw stuk plaat in de bodem & binnen-dorpel gelast

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-64KKLHFN-D.jpg[/img]

Hier zit het nieuwe krikpunt al op ze plek , alleen nog dorpel dicht maken

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCLSSCL6-D.jpg[/img]

Foto van het eind resultaat moet ik nog maken , best een werkje zo maar kon mezelf dit jaar er niet van overtuigen dat het nog voor een adviespunt door kon (0)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Zo, net terug van de eerste grote rit met de f7p!
Eventjes op en neer naar Lunteren geweest, ongeveer 250 km afgelegd.
Motortje loopt echt lekker, normaal rij ik altijd binneweggetjes en hooguit eens een 100 weg maar moet zeggen dit was wel ff genieten !
Geen wedstrijdjes oid gedaan maar zeker wel aantal vreemde blikken gehad :bang:

Owja het was niet geheel zonder doel ik ben bij Sjaaksautoservice langs geweest en heb daar een schroefset Golf1 gekocht (Y)
Na uitleg kon ik de voorpoten apart kopen voor 125euro, geen geld dacht ik zo. Zal zsm ff een fotootje maken :foto:

Mark
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEVUBKFP-D.jpg[/img]

Het onderste gat moet even netjes een paar mm omhoog geveild worden, verder moet ik nog toplagers hebben en dan kunnen ze eronder!!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gewoon een knaken setje zeker?

ik heb voor de 9 een 2dehands setje gekocht voor 40 euro, na wat staalborstelen en WD40 blijkt het eigenlijk een prima setje te zijn!
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Vandaar dat je niet op het werk was :grin:
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

@Tutuur
Jep , zie post boven de foto :p

EDIT P.S. heb jij foto's van je toplager? :foto:
Weet dat ik ze van een FK set kan bestellen , maar toch :grin:

@RemcoRS
Hee ja was er gisteravond ook al, soms heb je van die ingevingen he!! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor een gtt valt in het grote lager, ik heb een fk toplager/mount voor een clio, dat is net zo'n soort hoedje als jou maar dan met een los kopje en een lager er tussen...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

B18FT... what else ?
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

@Sieger thanx voor de foto, dit is dus het clio FK toplager zoals tutuur omschrijft? of is die van een 5 hetzelfde, dan weet ik wat k moet bestellen zie (Y)

EDIT laat maar, zie dat het topschotels van een 5 zijn, Thanx!!
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Vandaag even bezig geweest om de schroefset pas te maken, op de :foto: zie je wat het scheelt

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD4QL4QF-D.jpg[/img]

Na wat gevloek en een bloedblaar verder...
En nee deze bouten ga ik niet gebruiken 8) was alleen voor de test

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q33K8CGL-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8HXIX7T-D.jpg[/img]

Het past zowaar!!!

Nu nog 2 bouten voor de bovenste sleufgaten score bij de vw dealert en wachten op de toplagers, heb voorlopig helaas alleen geen tijd om te monteren zal wel halverwege maart worden...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zou wel die ogen er af slijpen. Of iig de voorste, anders is er kans dat je remslang naar de klote gaat....
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi,

Mijn oog viel toevallig op deze post. Ikzelf heb de fk set voor r5 gtt besteld, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er niu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup zoals een paar fotos hieroven, dus met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?

Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.

Graag advies want kom er niet uit..



Ps. Fotos toevoegen lukt me niet, is hier ee makkelijke manier voor?
Ps2. Zie ook mijn projecttopic voor fotos. Lambo orange gtt
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

hmm vreemd , het lijkt me niet dat het originele lager er ook tussen moet.
Je heb de originele topschotel toch wel weggelaten hoop ik?

Ik heb de toplagers nog niet binnen zijn onderweg dus ik ben benieuwd.
Zodra ik het in elkaar heb post ik weer foto's maar mischien kan Sieger je nu al helpen???

Bovenste gat is bij mij ook een sleufgat voor camber maar in de uiterste stand staan de bouten recht boven elkaar dus dan zou het camber origineel zijn.
Gr Mark
Gesloten