
Mark 5 TL 16V ----> Verkocht!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Echt lache
stopt ook gewoon op een gegeven moment 


Moeten de 9 en 5 maar eens naast elkaar zetten 

Theoretisch ja
Mijn 9 weegt met half volle tank 900kg en gemeten in goes 140pk adw.
Best leuk om eens te proberen denk ik

Mijn 9 weegt met half volle tank 900kg en gemeten in goes 140pk adw.
Best leuk om eens te proberen denk ik

Clio dash voorbereid om in een 5 te hangen idd. Maar dat is toch juist zonde!
Dan ben je dat mooie oldskool beige kwijt
Dan ben je dat mooie oldskool beige kwijt

Hey Mark, heb je toevallig een foto vanaf de voorkant zonder bumper etc. Ben ff benieuwd hoe een Clio radiateur de breedte vult bij een 5 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Past een gte dash niet?MaLa schreef:Steven schreef:Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...![]()
Weet iemand zich nog dat clio dashboard te herindere meen dat het op rtc markt heeft gestaan of op mp , dat lijkt me wel wat namelijk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur schreef:Hey Mark, heb je toevallig een foto vanaf de voorkant zonder bumper etc. Ben ff benieuwd hoe een Clio radiateur de breedte vult bij een 5

Aha, die van een clio is nog ff breder denk ik. Maar toch ben ik benieuwd 

Je kan de exacte maten op diverse internetsites wel vinden , ik heb de radiateur van de 19 er even ingepast , ging opzich wel maar heel krap, en aangezien ik zoiso een nieuwe wou heb ik die van een 5 diesel erin gezet. Gaat met dit blok ook niet zonder aanpasse overigens.
Maar vertel eens... hoezo de interesse
Maar vertel eens... hoezo de interesse

Heel miss zit er weer schot in de zaak
Moet toch mijn topic eens gaan updaten

Moet toch mijn topic eens gaan updaten

Erix bood toen dat dashboard aan....Luco/Alpine-racer schreef:Past een gte dash niet?MaLa schreef:Steven schreef:Ik niet, dat wint Toethoer op zn sloffen...![]()
Weet iemand zich nog dat clio dashboard te herindere meen dat het op rtc markt heeft gestaan of op mp , dat lijkt me wel wat namelijk
Paar weken terug ben ik bezig geweest om het krikpunt eens onder handen te nemen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TGTMNMO-D.jpg[/img]
Vervolgens alle puntlassen doorboord helaas was de bodem ook slecht en moest daar een deel uitgeslepen worden
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZYHVTIM-D.jpg[/img]
Al met al toch nog rotter dan verwacht....
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N74W8MEK-D.jpg[/img]
Nieuw stuk plaat in de bodem & binnen-dorpel gelast
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-64KKLHFN-D.jpg[/img]
Hier zit het nieuwe krikpunt al op ze plek , alleen nog dorpel dicht maken
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCLSSCL6-D.jpg[/img]
Foto van het eind resultaat moet ik nog maken , best een werkje zo maar kon mezelf dit jaar er niet van overtuigen dat het nog voor een adviespunt door kon

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TGTMNMO-D.jpg[/img]
Vervolgens alle puntlassen doorboord helaas was de bodem ook slecht en moest daar een deel uitgeslepen worden
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZYHVTIM-D.jpg[/img]
Al met al toch nog rotter dan verwacht....
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N74W8MEK-D.jpg[/img]
Nieuw stuk plaat in de bodem & binnen-dorpel gelast
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-64KKLHFN-D.jpg[/img]
Hier zit het nieuwe krikpunt al op ze plek , alleen nog dorpel dicht maken
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCLSSCL6-D.jpg[/img]
Foto van het eind resultaat moet ik nog maken , best een werkje zo maar kon mezelf dit jaar er niet van overtuigen dat het nog voor een adviespunt door kon

Zo, net terug van de eerste grote rit met de f7p!
Eventjes op en neer naar Lunteren geweest, ongeveer 250 km afgelegd.
Motortje loopt echt lekker, normaal rij ik altijd binneweggetjes en hooguit eens een 100 weg maar moet zeggen dit was wel ff genieten !
Geen wedstrijdjes oid gedaan maar zeker wel aantal vreemde blikken gehad
Owja het was niet geheel zonder doel ik ben bij Sjaaksautoservice langs geweest en heb daar een schroefset Golf1 gekocht
Na uitleg kon ik de voorpoten apart kopen voor 125euro, geen geld dacht ik zo. Zal zsm ff een fotootje maken
Mark
Eventjes op en neer naar Lunteren geweest, ongeveer 250 km afgelegd.
Motortje loopt echt lekker, normaal rij ik altijd binneweggetjes en hooguit eens een 100 weg maar moet zeggen dit was wel ff genieten !
Geen wedstrijdjes oid gedaan maar zeker wel aantal vreemde blikken gehad

Owja het was niet geheel zonder doel ik ben bij Sjaaksautoservice langs geweest en heb daar een schroefset Golf1 gekocht

Na uitleg kon ik de voorpoten apart kopen voor 125euro, geen geld dacht ik zo. Zal zsm ff een fotootje maken

Mark
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEVUBKFP-D.jpg[/img]
Het onderste gat moet even netjes een paar mm omhoog geveild worden, verder moet ik nog toplagers hebben en dan kunnen ze eronder!!
Het onderste gat moet even netjes een paar mm omhoog geveild worden, verder moet ik nog toplagers hebben en dan kunnen ze eronder!!
gewoon een knaken setje zeker?
ik heb voor de 9 een 2dehands setje gekocht voor 40 euro, na wat staalborstelen en WD40 blijkt het eigenlijk een prima setje te zijn!
ik heb voor de 9 een 2dehands setje gekocht voor 40 euro, na wat staalborstelen en WD40 blijkt het eigenlijk een prima setje te zijn!
Vandaar dat je niet op het werk was 

@Tutuur
Jep , zie post boven de foto
EDIT P.S. heb jij foto's van je toplager?
Weet dat ik ze van een FK set kan bestellen , maar toch
@RemcoRS
Hee ja was er gisteravond ook al, soms heb je van die ingevingen he!!
Jep , zie post boven de foto

EDIT P.S. heb jij foto's van je toplager?

Weet dat ik ze van een FK set kan bestellen , maar toch

@RemcoRS
Hee ja was er gisteravond ook al, soms heb je van die ingevingen he!!

voor een gtt valt in het grote lager, ik heb een fk toplager/mount voor een clio, dat is net zo'n soort hoedje als jou maar dan met een los kopje en een lager er tussen...
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
B18FT... what else ?
@Sieger thanx voor de foto, dit is dus het clio FK toplager zoals tutuur omschrijft? of is die van een 5 hetzelfde, dan weet ik wat k moet bestellen zie 
EDIT laat maar, zie dat het topschotels van een 5 zijn, Thanx!!

EDIT laat maar, zie dat het topschotels van een 5 zijn, Thanx!!
Vandaag even bezig geweest om de schroefset pas te maken, op de
zie je wat het scheelt
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD4QL4QF-D.jpg[/img]
Na wat gevloek en een bloedblaar verder...
En nee deze bouten ga ik niet gebruiken
was alleen voor de test
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q33K8CGL-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8HXIX7T-D.jpg[/img]
Het past zowaar!!!
Nu nog 2 bouten voor de bovenste sleufgaten score bij de vw dealert en wachten op de toplagers, heb voorlopig helaas alleen geen tijd om te monteren zal wel halverwege maart worden...

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD4QL4QF-D.jpg[/img]
Na wat gevloek en een bloedblaar verder...
En nee deze bouten ga ik niet gebruiken

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q33K8CGL-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8HXIX7T-D.jpg[/img]
Het past zowaar!!!
Nu nog 2 bouten voor de bovenste sleufgaten score bij de vw dealert en wachten op de toplagers, heb voorlopig helaas alleen geen tijd om te monteren zal wel halverwege maart worden...
Ik zou wel die ogen er af slijpen. Of iig de voorste, anders is er kans dat je remslang naar de klote gaat....
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Hoi,
Mijn oog viel toevallig op deze post. Ikzelf heb de fk set voor r5 gtt besteld, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er niu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup zoals een paar fotos hieroven, dus met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?
Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.
Graag advies want kom er niet uit..
Ps. Fotos toevoegen lukt me niet, is hier ee makkelijke manier voor?
Ps2. Zie ook mijn projecttopic voor fotos. Lambo orange gtt
Mijn oog viel toevallig op deze post. Ikzelf heb de fk set voor r5 gtt besteld, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er niu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup zoals een paar fotos hieroven, dus met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?
Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.
Graag advies want kom er niet uit..
Ps. Fotos toevoegen lukt me niet, is hier ee makkelijke manier voor?
Ps2. Zie ook mijn projecttopic voor fotos. Lambo orange gtt
hmm vreemd , het lijkt me niet dat het originele lager er ook tussen moet.
Je heb de originele topschotel toch wel weggelaten hoop ik?
Ik heb de toplagers nog niet binnen zijn onderweg dus ik ben benieuwd.
Zodra ik het in elkaar heb post ik weer foto's maar mischien kan Sieger je nu al helpen???
Bovenste gat is bij mij ook een sleufgat voor camber maar in de uiterste stand staan de bouten recht boven elkaar dus dan zou het camber origineel zijn.
Gr Mark
Je heb de originele topschotel toch wel weggelaten hoop ik?
Ik heb de toplagers nog niet binnen zijn onderweg dus ik ben benieuwd.
Zodra ik het in elkaar heb post ik weer foto's maar mischien kan Sieger je nu al helpen???
Bovenste gat is bij mij ook een sleufgat voor camber maar in de uiterste stand staan de bouten recht boven elkaar dus dan zou het camber origineel zijn.
Gr Mark